user icon
user icon

Williams wel de beste op gebied van betalingsmoraal

  • Gepubliceerd op 26 nov 2010 15:49
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams won al jaren geen Grand Prix meer, maar is wel een betrouwbare partner voor leveranciers. Dat blijkt uit de financiële F1 Index van D&B. Williams scoort de maximale honderd punten en laat crediteuren slechts negen dagen wachten op hun geld.

Mercedes GP eindigt in die ranglijst op de tweede plek. De Duitse renstal heeft net als Williams honderd punten, maar wacht twee dagen langer met het voldoen van rekeningen. De twee Red Bull-teams volgen op posities drie en vier en maken meteen geld over aan leveranciers.

Opvallend is de lage plek van McLaren. De Britse renstal scoort slechts 51 punten en neemt gemiddeld zeventien dagen de tijd om te betalen. Nieuweling Virgin Racing eindigde nog boven McLaren. Lotus F1 Racing maakte het bont door leveranciers 180 dagen op hun geld te laten wachten. Van Hispania Racing waren niet voldoende gegevens aanwezig en daarom sluit dat team het rijtje.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Een betalingstermijn van 17 dagen is bijzonder kort in real life. Gemiddeld betalen onze klanten tussen de dertig en vijfenveertig dagen. Dus volgens mij is de F1 een goede business om zaken te doen! Met uitzondering van die slecht betalende teams natuurlijk....

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:00
  • Beamer

    Posts: 1.012

    Opvallend lage plek, terwijl facturen binnen de 17 dagen betaald worden?! De meeste facturen hebben een betalingstermijn van 30 dagen, dus dat lijkt mij geen enkel probleem.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:03
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik zou de leveranciers op het laatste moment betalen i.v.m. de rente. Doen andere grote bedrijven ook.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:21
  • Waar zijn die punten op gebaseerd dan?

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:31
    • Zou het zijn dat het de betalingen betreft na het vervallen van de verval datum?!!! Geen enkele organisatie betaald binnen 9 dagen, het ontvangen, boeken, goedkeuren en betalen duurt al langer dan die 9 dagen zoals genoemd in het verhaal....

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 15:52
    • Williams en Merceds hebben dezelfde \"maximale\" 100 punten en niet dezelfde betaaltermijn. Dat lijken me dus losse items.

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 01:33
  • TJ

    Posts: 619

    Netjes van ze. Valt me wel tegen van McLaren, al weet ik niet waar die punten op gebaseerd zijn. 17 Dagen is nog steeds netjes. Ik betaal mijn boetes altijd 1 dag na de termijn. \'Van Hispania Racing waren niet voldoende gegevens aanwezig\', die betalen helemaal niet?:P

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:12
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad vraag dat maar na bij Toyota.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 12:11
  • F1Freak

    Posts: 201

    Jammer dat ze de hele lijst niet opnoemen. Ben eigenlijk nieuwsgierig welke plaats Force India heeft.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:18
  • bvonk

    Posts: 930

    Dit zegt eigenlijk helemaal niets want welke features zijn hier allemaal in opgenomen? Het kan best zijn dat sommige features bij Mclaren niet kloppen en dat ze daarom niet betalen, hoe zwaar wegen deze dingen mee?

    En wat we niet moeten vergeten is dat er bij Mclaren toch wel het een en ander is verandert nu Mercedes zijn eigen team is begonnen. Geloof dat Mercedes ongeveer 60% van het team Mclaren in handen had en dat is dit jaar helemaal anders geworden omdat Mclaren op eigen voeten (wielen) staat.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:24
  • miauw

    Posts: 1.136

    Gemiddeld houden bedrijven een betalingstermijn van 90 dagen aan dus alle teams zijn eigenlijk wel netjes in hun betalingsgedrag!

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:29
  • bertje

    Posts: 249

    Precies. Hier bedoelen ze volgens mij ook de snelheid van betalen na de einddatum. Is ook logisch natuurlijk. Als je miljoenen uit moet geven en dat laat je 1 maand langer op de bank staan, lees rente, dan verdien je een paar euro\'s terug. En bijv. bij Williams is een paar euro\'s geld. Bij F1 teams als Ferrari, McLaren, Mercedes wat minder. Die hebben een grandioos budget.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 19:18
  • Ugh

    Posts: 333

    Als je dit in een onderzoek zou categoriseren zouden alle teams in categorie 1 of 2 vallen, dus waar slaat de hele lijst op? Het is ongelooflijk veel sneller dan de schurken bij de overheid! Ik zie echt geen verschil tussen 9 of 17 dagen.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 19:35
  • bertje

    Posts: 249

    Hoe bedoel je sneller. Als je een rekening krijgt met uiterste betalingsdatum 30 dagen.? Wat al heel krap is in de logistics wereld?? Daar zijn 60 en meer normaal. Praat uit ervaring. HSF Logistics.nl

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 22:17

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar