user icon

Williams wel de beste op gebied van betalingsmoraal

  • Gepubliceerd op 26 nov 2010 15:49
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams won al jaren geen Grand Prix meer, maar is wel een betrouwbare partner voor leveranciers. Dat blijkt uit de financiële F1 Index van D&B. Williams scoort de maximale honderd punten en laat crediteuren slechts negen dagen wachten op hun geld.

Mercedes GP eindigt in die ranglijst op de tweede plek. De Duitse renstal heeft net als Williams honderd punten, maar wacht twee dagen langer met het voldoen van rekeningen. De twee Red Bull-teams volgen op posities drie en vier en maken meteen geld over aan leveranciers.

Opvallend is de lage plek van McLaren. De Britse renstal scoort slechts 51 punten en neemt gemiddeld zeventien dagen de tijd om te betalen. Nieuweling Virgin Racing eindigde nog boven McLaren. Lotus F1 Racing maakte het bont door leveranciers 180 dagen op hun geld te laten wachten. Van Hispania Racing waren niet voldoende gegevens aanwezig en daarom sluit dat team het rijtje.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Een betalingstermijn van 17 dagen is bijzonder kort in real life. Gemiddeld betalen onze klanten tussen de dertig en vijfenveertig dagen. Dus volgens mij is de F1 een goede business om zaken te doen! Met uitzondering van die slecht betalende teams natuurlijk....

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:00
  • Beamer

    Posts: 1.104

    Opvallend lage plek, terwijl facturen binnen de 17 dagen betaald worden?! De meeste facturen hebben een betalingstermijn van 30 dagen, dus dat lijkt mij geen enkel probleem.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:03
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik zou de leveranciers op het laatste moment betalen i.v.m. de rente. Doen andere grote bedrijven ook.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:21
  • Waar zijn die punten op gebaseerd dan?

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 16:31
    • Zou het zijn dat het de betalingen betreft na het vervallen van de verval datum?!!! Geen enkele organisatie betaald binnen 9 dagen, het ontvangen, boeken, goedkeuren en betalen duurt al langer dan die 9 dagen zoals genoemd in het verhaal....

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 15:52
    • Williams en Merceds hebben dezelfde \"maximale\" 100 punten en niet dezelfde betaaltermijn. Dat lijken me dus losse items.

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 01:33
  • TJ

    Posts: 619

    Netjes van ze. Valt me wel tegen van McLaren, al weet ik niet waar die punten op gebaseerd zijn. 17 Dagen is nog steeds netjes. Ik betaal mijn boetes altijd 1 dag na de termijn. \'Van Hispania Racing waren niet voldoende gegevens aanwezig\', die betalen helemaal niet?:P

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:12
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad vraag dat maar na bij Toyota.

      • + 0
      • 27 nov 2010 - 12:11
  • F1Freak

    Posts: 201

    Jammer dat ze de hele lijst niet opnoemen. Ben eigenlijk nieuwsgierig welke plaats Force India heeft.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:18
    • Refuse

      Posts: 428

      Dat valt wel mee, met 30 dagen zitten ze er dit keer aardig bij :)
      Heel klein stukje scrollen voor een overzicht (kon helaas geen betere vinden)

      www.automobilsport(...)race-categories--24,85551,DB-F1-Index-Formel-1-Rennstaelle-im-Finanzcheck-2010,news.htm

      • + 0
      • 26 nov 2010 - 18:13
  • bvonk

    Posts: 930

    Dit zegt eigenlijk helemaal niets want welke features zijn hier allemaal in opgenomen? Het kan best zijn dat sommige features bij Mclaren niet kloppen en dat ze daarom niet betalen, hoe zwaar wegen deze dingen mee?

    En wat we niet moeten vergeten is dat er bij Mclaren toch wel het een en ander is verandert nu Mercedes zijn eigen team is begonnen. Geloof dat Mercedes ongeveer 60% van het team Mclaren in handen had en dat is dit jaar helemaal anders geworden omdat Mclaren op eigen voeten (wielen) staat.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:24
  • miauw

    Posts: 1.136

    Gemiddeld houden bedrijven een betalingstermijn van 90 dagen aan dus alle teams zijn eigenlijk wel netjes in hun betalingsgedrag!

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 17:29
  • bertje

    Posts: 249

    Precies. Hier bedoelen ze volgens mij ook de snelheid van betalen na de einddatum. Is ook logisch natuurlijk. Als je miljoenen uit moet geven en dat laat je 1 maand langer op de bank staan, lees rente, dan verdien je een paar euro\'s terug. En bijv. bij Williams is een paar euro\'s geld. Bij F1 teams als Ferrari, McLaren, Mercedes wat minder. Die hebben een grandioos budget.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 19:18
  • Ugh

    Posts: 333

    Als je dit in een onderzoek zou categoriseren zouden alle teams in categorie 1 of 2 vallen, dus waar slaat de hele lijst op? Het is ongelooflijk veel sneller dan de schurken bij de overheid! Ik zie echt geen verschil tussen 9 of 17 dagen.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 19:35
  • bertje

    Posts: 249

    Hoe bedoel je sneller. Als je een rekening krijgt met uiterste betalingsdatum 30 dagen.? Wat al heel krap is in de logistics wereld?? Daar zijn 60 en meer normaal. Praat uit ervaring. HSF Logistics.nl

    • + 0