user icon

Ferrari vroeg Haas F1 om stoeltje 2018 voor talent

  • Gepubliceerd op 15 okt 2017 08:58
  • comments 33
  • Door: Rik Klein Entink

Ferrari wilde komend jaar een talent stallen bij Haas F1. Dat maakte teambaas Günther Steiner deze week bekend. Ferrari heeft meerdere talenten die de stap naar de Formule 1 zouden kunnen maken, maar er is geen plaats. 

Talenten rijp voor de overstap

De Italiaanse renstal zou graag zien dat Charles Leclerc en Antonio Giovinazzi (foto) volgend jaar een Formule 1-stoeltje bemachtigen. Giovinazzi liet aan het begin van het jaar zien toe te zijn aan deze stap nadat hij Pascal Wehrlein bij Sauber voor twee races verving. Leclerc won met grote overmacht de Formule 2 en ook voor de jonge Fransman is de vervolgstap logisch. Er wordt al even gespeculeerd dat Leclerc een stoeltje bij Sauber zou krijgen, Pascal Wehrlein zou dan eventueel plaats moeten maken.

Steiner tegen Racer: "Wij werken erg nauw samen met Ferrari, maar zij respecteren ons besluit. Wij zijn erg open tegen Ferrari, zo hoort dat binnen een samenwerking en er worden geen spelletjes gespeeld. Wij hebben nu twee coureurs en kijken naar de lange termijn. Volgend jaar is korte termijn en ja: ze hebben gevraagd of wij iets konden doen maar wij hebben nee gezegd."

Ervaren coureurs belangrijk voor ontwikkeling

Haas F1 is pas aan zijn tweede seizoen in de Formule 1 bezig en Kevin Magnussen en Romain Grosjean hebben samen al 177 races ervaring in de Formule 1. Erg belangrijk om zo'n jong team verder te helpen. "Wij zitten pas in ons tweede jaar en soms vergeet je dat wel even. Zoals in iedere sport gaat het met vallen en opstaan, maar ik denk dat wij redelijk stabiel zijn en de coureurs helpen het team zeker verder te groeien."

 

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Beste Mensen en gewaardeerde forumleden,

    Ik heb besloten te stoppen met mijn bijdrages op de site. Er gaan verschillende deuren en projecten voor mij open op andere sites en die mogelijkheid wil ik graag aannemen.
    Mijn enhousiasme heeft niet altijd iedereen kunnen bekoren, so be it. Ik ben in elk geval blij met de leuke en interessante discussies die hier hebben plaatsgevonden op de verschillende topics.
    Veel plezier verder op het forum en ik hoop voor jullie dat er weer een geflipte race-freak langs komt die met wat minder tekst leuke dingen kan zeggen over de autosport.
    Laatste nieuwtje wat ik via een bron in de States heb te horen gekregen: Robert Wickens zal na dit seizoen IndyCar gaan rijden en Danica Patrick heeft van Rahal Letterman een mogelijkheid gekregen om Indy only te doen in 2018. Voorwaarde is dat ze de sponsoring rond krijgt.
    Goodbye mensen !

    • + 21
    • 15 okt 2017 - 09:19
    • Thx voor de erg goede info die he hier hebt achtergelaten. Succes met je nieuwe uitdagingen.

      • + 1
      • 15 okt 2017 - 09:36
    • Ik vind dit erg jammer @MSE, veel plezier en geluk toegewenst met je nieuwe onderkomen!
      Groet, best wel beetje fan van je Columns.

      • + 3
      • 15 okt 2017 - 09:40
    • Je reacties werden zeker gewaardeerd. Waar ga je naar toe Tom? Misschien dat mensen je willen volgen. Bedankt voor je stukjes.

      • + 3
      • 15 okt 2017 - 09:59
    • Kraai

      Posts: 682

      Heb altijd met veel plezier je inbreng gelezen, bedankt hiervoor.
      En inderdaad, waar ga je naartoe?

      • + 1
      • 15 okt 2017 - 10:27
    • Quovadis

      Posts: 139

      Bedankt voor je altijd geweldige bijdrages/bijdragen Tom, deze heb ik altijd met plezier gelezen - laat even weten welke sites je wat op bij gaat dragen - dan ben ik bij deze een van je vele volgers (ook natuurlijk omdat we op een lijn zitten qua F1)
      Brgrds
      Shaun

      • + 1
      • 15 okt 2017 - 10:31
    • Bedankt en ik hoor nog in een laatste bericht waar jij je wel gaat uiten. Ik ben ook voornemens te stoppen hier na ruim 5 jaar. Of het gaat gebeuren weet ik niet maar sinds de populariteit van Verstappen vind ik het hier vaker op een voetbalforum (kom ik nooit, is een aanname) of GeenStijl vinden dan een leuke inhoudelijke met respect omgaand forum waarbij ik me soms ook laat meeslepen en erin meega ipv autosport als kern te houden en goede discussies of gesprekken te voeren. Rond de tien leden waardeer ik zeer hier en jou MSE was en is voor mij een ware verademing om je stukje te lezen al dan niet gevoed door collega's van jou elders. Erg goed. Dus nogmaals, waar ben je te volgen?

      Hartelijke groet, bedankt en hopelijk tot horens,

      Erwin.

      • + 3
      • 15 okt 2017 - 11:29
    • BMW E30

      Posts: 757

      Erg spijtig dat je weg gaat, heb jouw bijdragen altijd met plezier gelezen.
      Good Luck met je nieuwe projecten.

      • + 1
      • 15 okt 2017 - 11:39
    • Rem

      Posts: 122

      Oh wat jammer, ik ga je bijdrages zeker missen, heb altijd met veel plezier jou reacties gelezen en er ook nog wat van opgestoken. Bedankt en succes met je nieuwe uitdagingen.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 11:40
    • Andere sites? Ken er niet veel die zo populair zijn als deze. Tenzij je er een geldelijke vergoeding voor krijgt heb je er weinig aan. Meest actieve publiek zit hier.

      • + 1
      • 15 okt 2017 - 12:00
    • F312

      Posts: 798

      Bedankt voor je reacties en heel veel succes en plezier op die andere site.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 12:34
    • Jammer. Je zit hier twee maanden en hebt louter goede posts geplaatst. Kunnen andere gebruikers die hier pas twee maanden zitten niet zeggen.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 13:02
    • Ik gebruik minder woorden dan jij ;)

      Jammer , het ga je goed .

      • + 1
      • 15 okt 2017 - 13:04
    • Jammer, bedankt voor je bijdragen.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 18:23
    • Beste MSE,

      ik hoop dat je onder nickname Roestbak 15, hier nog veel van je zal laten horen ;) Ik heb genoten van je uitstekend onderbouwde posts en inside informatie, bedankt en hopelijk tot later.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 18:58
  • Haas betaald grof geld voor de motoren dus Ferrari moet zelf ruimte creëren voor de talenten.
    Maar dat doen ze niet, conservatief blijven en voor de gevestigde orde kiezen maar wel aankloppen bij een 'klant'.
    Ferrari is al bezig om Sauber om te toveren naar een soort STR2.0 in ruil voor recente motoren.
    Ik zou zeggen, waarom hebben jullie Manor niet van de verdrinkingsdood geholpen?
    Daar had je een mooi speeltje gehad om jullie eigen talenten in te zetten en waren er 22 auto's op de grid.

    • + 1
    • 15 okt 2017 - 09:36
    • Helemaal mijn gedachte, en wat het nog wranger maakt, Haas stak een stok voor het eerder uitbetalen van Manor van t prijzengeld. Dat had de redding kunnen zijn van Manor.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 09:38
    • De arrogantie van Ferrari om te denken dat ze een prive team even naar hun hand kunnen zetten en aan Ferraris wensen willen laten voldoen vind ik stuitend eerlijk gezegd...

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 09:42
    • Awesome

      Posts: 189

      @RB14 Dixit Mercedes. Exact dezelfde situatie als bij ferrari.
      Geen talent in de auto durven zetten maar kiezen voor een zeer conservatieve rijder als Bottas. Ondertussen wel je talenten bij je klanten en noodlijdende teams onder de hoede brengen.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 10:01
    • Het is geen elftal waar je een talent even een kans kunt gunnen. Ik vind het prima dat ze hun talenten bij een ander team willen plaatsen. Eerst ervaring opdoen en beoordelen of ze topteam waardig zijn. Dat Haas er voor kiest om het niet te doen begrijp ik, ze zijn zelf nog volop in ontwikkeling.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 10:32
  • Ik had graag Leclerc in plaats van Magnussen geien in de Haas. Een ideale situatie is toch een oudere en jongere coureur samen in een team. Dan heb je dus Grosjean en Leclerc. Beiden Franstalig en kunnen elkaar goed helpen. Magnussen vind ik erg wisselvallig. Ene race goed, andere race zeer matig.

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 10:25
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Dat gaat een probleem worden 2 Franstaligen in een team wat eigenlijk Amerikaanse rijders wilde hebben, dan verwacht ik eerder Giovinazzi, bij dat team, Leclerc zou bij Sauber zich kunnen laten gelden, al zal dat moeilijk worden, om je daar te onderscheiden.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 16:31
  • Ik en vele zullen je missen hier.

    Erg jammer want jou bijdrage was zeer welkom.

    Succes verder.

    Groeten Ton

    • + 2
    • 15 okt 2017 - 10:56
  • Typisch Ferrari. Hoofdreden dat Ferrari zn talenten niet kwijt kan is omdat de scuderia met uitgebluste coureurs blijft rondrijden. Sorry Kimi maar je bent al 3 seizoenen over de datum.

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 12:03
  • RodyF1

    Posts: 385

    Ik ben blij dat ze Mag en Gro hebben gehouden

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 12:07
  • Eindelijk een excuus om die 2 laml* te kunnen dumpen en nog korting te krijgen op motoren ook, en dan zo eigenwijs zijn. Tot overmaat van ramp kregen ze ook nog een echt talent ervoor terug.

    Lekker aan de gang blijven met Grosjean... hoeven de schademonteurs zich niet vervelen en het scheelt ook punten tellen eind van het jaar.

    Haas wordt het nieuwe Sauber in 2018... herinner me er over een maand of 7 maar aan. ?

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 12:09
    • Klus

      Posts: 1.121

      Ik ben ook geen fan van Grosjean.

      Haas heeft af en toe een goed weekend. Dat ze het nieuwe Sauber worden daar geloof ik vooralsnog niet in. Maar veel beter dan het nu goed zal het volgend jaar ook niet zijn vermoed ik.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 17:47
  • ''Giovinazzi liet aan het begin van het jaar zien toe te zijn aan deze stap nadat hij Pascal Wehrlein bij Sauber voor twee races verving'''

    Dit stukje is achterhaald. Gio deed het goed in Melbourne maar een race later reed hij 2 auto's plat en onlangs ook nog een auto van HAAS. Die jongen heeft letterlijk zijn kans verspeeld denk ik. Er zijn trouwens nieuwe talenten opgestaan die waarschijnlijk beter zijn dan hij dus ik denk niet dat we hem meer terug zien in de F1 als racecoureur. Helaas voor de Italianen.

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 12:13
    • vitesse

      Posts: 1.524

      En toch is minimaal 1 Italiaan een must voor de F1, de reden is simpel, niet alleen voor het grote fanatieke publiek/fans in Italië, maar ook de velen immigranten uit Italië die al eeuwen in Amerika wonen en nog steeds veel met hun vaderland op hebben.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 16:36
  • vitesse

    Posts: 1.524

    @919

    Iets met de Le Man uitvoering (919 hybrid) van das merk?
    Mijn eccuus als ik het verkeerd heb.

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 16:49
  • Het zou een goede zet van Ferrari zijn geweest om Leclerc bij Haas onder te brengen, maar goed, die gozer komt er waarschijnlijk vanzelf wel na volgend seizoen. Ferrari is veels te bang om jong (super) talent de kans te geven in hun eigen team.

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 19:43
  • Gelukkig hebben we Raket Beest nog.

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 20:19
  • James

    Posts: 1.652

    Steiner mist voeling met de F1, anders contracteer je nooit Grosjean en Magnussen, en zeker niet als je Leclerc kunt krijgen van Ferrari.

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 11:52

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel