user icon
user icon

Williams: "Zesde plek is vanwege FOM-geld zeer belangrijk"

  • Gepubliceerd op 16 nov 2010 12:15
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams haalde na de Grand Prix van Abu Dhabi opgelucht adem. De Britse renstal scoorde geen punten, maar zag concurrent Force India ook buiten de punten eindigen. En dus sloot Williams het seizoen af als zesde.

Belangrijk, want dat is qua inkomsten uit de televisiegelden een wereld van verschil met de zevende plek. Bovendien raakt Williams enkele sponsors kwijt en is geld zeer welkom bij de Britse renstal. Technisch directeur Sam Michael: “Vanzelfsprekend doen we elke race ons best, dat moet wel als je in de Formule 1 zit. Het was echter zeer van belang om onze positie te consolideren omdat het van direct invloed is op ons aandeel van de FOM-gelden voor volgend seizoen. De zesde positie was daardoor zeer belangrijk voor ons.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • weet iemand over wat voor bedragen ze praten?

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 12:22
    • Niet zeker maar ik geloof 1miljoen maar dit klopt denk ik niet meer (anders was de Fia 500mil kwijd aan RedBull).

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 12:31
  • je dacht 1 miljoen per punt neem ik aan?

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 12:40
  • amirk

    Posts: 223

    @ mitchell, ik denk dat erg hoge bedragen zullen zijn. ik dacht iets van 100.000 per punt.

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 12:42
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Volgens Eddie zat er iets van 3 miljoen tussen.

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 12:59
  • 3 miljoen per wat?

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 13:12
    • Refuse

      Posts: 428

      Tussen de 7 en 6 plek :)

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 13:25
  • Big El

    Posts: 367

    Als het een bedrag per punt zou zijn, maakt de plaats in de ranglijst niet uit. Nee, het gaat om een plek in de stand. 1e krijgt het meest en eerste keuze voor locatie pitbox, 2 iets minder geld en 2e keus, etc. Tot aan plek 10, als ik me niet vergis. Daarom dat Lotus ook zo blij was met de 10e plek in de stand.

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 14:04
    • Dacht ik ook tot plek 10. In voorgaande jaren kreeg alleen de rode lantaarn geen geld. Wat dom is want die zijn eigenlijk het meeste geld nodig.

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 19:58
    • Misschien lijkt dat onlogisch maar dat is het niet. Het zou pas onlogisch zijn als je het team dat het minste presteert het meeste geld geeft.

      Je gaat het prijzengeld van een atletiekwedstrijd toch ook niet aan de 25ste geven, maar wel aan de eerste? Dat is logisch.

      Enige wat je kan doen is alle teams een beetje van de pot geven, dus ook de teams buiten de top tien.

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 23:02
    • Er was ook sprake van een extra bonus voor het beste nieuwe team buiten de top 10. Daarom krijgt HRT waarschijnlijk ook nog een flink bedrag. Geloof dat het zelfs om 10 miljoen ging ofzo.

      Virgin als allerlaatste geklasseerd krijgt dan helemaal niets.

      • + 0
      • 17 nov 2010 - 00:21
  • miauw

    Posts: 1.136

    Geeft wel aan dat Williams serieuze financierings problemen heeft, nu ze zo opgelucht reageren. 3 Sponsoren die wegvallen is niet niks!

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 14:18
    • Williams bweeerde dat ze die sponsoren vervangen hadden. Wellicht door Maldonado :)

      • + 0
      • 17 nov 2010 - 00:21

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar