user icon

Testupdate: Waardeloze ochtend voor Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 01 aug 2017 13:02
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen en het team van Red Bull Racing hebben weinig plezier beleefd aan de ochtendsessie van de eerste testdag op de Hungaroring. De jonge Nederlander stond na zijn installatierondje uren binnen met een motorprobleem. Pas in het laatste uur kon hij meer kilometers maken, maar met een voorlopige negende plek en slechts elf rondjes houdt het nog niet over. Een waardeloze dag voor Red Bull Racing tot nu toe.

Hoe anders is dat voor McLaren, waar alleen maar lachende gezichten waar te nemen zijn. De Britse renstal scoorde zondag nog met beide rijders punten en Fernando Alonso zette de snelste ronde van de race neer in Hongarije. Nu is Stoffel Vandoorne voorlopig de snelste bij de test op de Hungaroring. De Belg is met een 1:18.370 een tiende sneller dan Charles Leclerc. Valtteri Bottas, testend met prototypes banden voro 2018, staat derde.

Het ging niet helemaal van een leien dakje voor McLaren en Vandoorne. Een kwartier voor de lunchpauze viel de Belg stil in de tweede sector. Daarmee zorgde hij voor de derde rode vlag-situatie van de dag. De eerste neutralisatie was nog een mysterieuze, aangezien geen van de coureurs gestrand was. De tweede rode vlag was voor Sean Gelael, die van Scuderia Toro Rosso de opdracht kreeg om zijn auto aan de kant te zetten. In de data was een probleem met het materiaal ontdekt.

Foto's Hungaroring, 1-2 augustus 2017

HU Hungaroring - 01 augustus 2017

Reacties (26)

Login om te reageren
  • jaapdeaap

    Posts: 838

    Zonder de druk van een gp weekend kan Vandoorne wel hard gaan?

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 13:05
    • Zijn Q tijd afgelopen weekend was 1:17:894. Bijna een halve seconde sneller dus.

      • + 1
      • 1 aug 2017 - 13:36
    • maxioos

      Posts: 1.696

      @Pietje2013, dat zal voor iedereen gelden hé. Er is ook zelden een snellere ronde in een VT dan de werkelijke Q ronden. Er is maar 1 moment wanneer je tot werkelijke maximale moet gaan en dat is tijdens de echte Q.

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 13:53
    • Plus het feit dat ik ook verwacht dat ze op een conservatieve motorstand rijden

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 14:09
    • Maxioos

      Ja, en nu? Feit is nog steeds dat hij van het weekend sneller was. Toen de druk er vol op stond.

      • + 2
      • 1 aug 2017 - 14:57
    • De rest van het jaar is de hungaroring zo goed als groen, er ligt nu relatief veel rubber van afgelopen weekend en al het stof is er in iedergeval af, dus dat de tijden redelijk snel zijn is ook mede daaraan te danken.
      Daarnaast kan er nu vanalles getest worden en kijkt de FiA mee vanaf afstand zonder technische keuringen

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 15:07
    • Vandoorne rijd gewoon heel goed en maakt weinig foutjes, hoezo druk?

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 18:44
  • Op Spa en Monza gaat de toerenbegrenzer weer aan, anders verbruikt hij teveel brandstof om de finish te halen....Over de betrouwbaarheid maar gezwegen.....

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 13:08
    • Ps reactie op jaapdeaap......

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 13:12
    • @beschuit: de toerenbegrenzer haalt niemand, die staat namelijk op 15.000 maar bij een turbomotor heeft het geen nut om zover door te halen. Brandstof sparen wordt voornamelijk door de coureurs bewerkstelligt door meer lift en coast te gebruiken, al zullen ze vast ook wel wat met fuel flow kunnen doen. De betrouwbaarheid lijkt na de update in ieder geval wel aardig verbetert.

      • + 3
      • 1 aug 2017 - 13:40
  • MBo

    Posts: 118

    Testdagen ... tijden zeggen niets. Geen vergelijk mogenlijk tussen testdagen, vrije training en kwalificatie. Beetje onnodig om "bovenaan" te moeten staan. Uitproberen, falen, opnieuw dingen proberen en leren van de updates / aanpassingen. Dat is waar deze dagen voor zijn.

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 13:24
    • Maar voornaamste is toch wel dat de fora vol lopen. ;)

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 13:37
    • Behalve als Max bovenaan staat!! DAN gaat het om puur talent! :p

      • + 5
      • 1 aug 2017 - 14:53
    • @F1 BENELUX: Praat geen poep!

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 18:29
  • Marko; “Achteraf gezien was het een ideale ochtend geweest om Carlos de eerste uren in de Red Bull te zetten.” ;)

    • + 2
    • 1 aug 2017 - 13:55
    • Pitten duurde iets langer dan gepland; )

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 14:11
  • Voor Leclerc zeggen deze tijden me wel wat!
    Dit is F1 zeer waardig, en kijk echt uit naar zijn komst in de Formule 1.

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 14:10
    • Rimmer

      Posts: 8.454

      Hij is in de winnende Ferrari langzamer dan Vandoorne en de juiste afstelling is afgelopen weekend al door Vettel en Kimi gevonden. Tijden zeggen nog niet alles dus. Los daarvan is Leclerc een groot talent dus over zijn F1 waardigheid bestaan volgens mij sowieso geen twijfels meer. Max 2 is die jongen.

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 14:27
    • Klopt Rimmer dit is zeker een jongen voor de toekomst. Naast Ocon en Max natuurlijk. Het voorbeeld bij Vandoorne die iedere race in de wagen zit, en Leclerc zo even instapt en hem op de 1.18 trapt is gewoon erg goed.

      Dit is dus wat ik bedoelde dat tijden op die manier bij een jongeling buiten de f1 zeer knap is. Verder zeggen tijden in de testen idd zeer weinig.

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 14:52
  • Makske

    Posts: 242

    Een waardeloze ochtend past precies bij dit waardeloze team!

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 14:59
    • @Makske. Gelukkig is jouw post er eentje om in te lijsten. ;)

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 15:21
    • Rimmer

      Posts: 8.454

      @LP: Dat niet alleen! Ik verkoop ze als litho. Zelfs 3 voor de prijs van 2 mits je kan aantonen forumlid te zijn.

      • + 0
      • 1 aug 2017 - 15:43
    • Crossfan

      Posts: 166

      Als Max Verstappen de volgende race wint is het vast het allerbeste team wat er ooit geweest is.

      • + 1
      • 1 aug 2017 - 18:09
  • Heel even dacht ik dat er stond "Red Bull testen waardeloos" ... ik werd al vrolijk omdat ik dacht dat de heren Marko, Horner en Maatjeshit eindelijk toegaven dat ze een verschrikkelijk stuk ellende hebben gebouwd afgelopen winter.... (iedereen weet het, alleen toegeven blijkt wat lastiger)

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 16:04
  • Dit kan geen verrassing meer zijn,Red Bull acteert dit hele seizoen waardeloos, ze blinken dit jaar alleen uit in het aankondigen van SIGNIFICANTE UPDATES waar Mercedes en Ferrari dan weer hard om lachen na een weekend.
    Het is dit jaar gewoon een ballentent,punt !!!

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 17:24
  • Geen beste test sessie voor RB.

    • + 0
    • 2 aug 2017 - 00:43

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar