user icon
user icon

HRT bindt Williams als versnellingsbakleverancier aan zich

  • Gepubliceerd op 02 nov 2010 10:37
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Hispania Racing ontvangt haar versnellingsbakken volgend jaar van Williams. Dat hebben beide partijen vandaag bekend gemaakt. HRT maakt dit jaar nog gebruik van Xtrac, maar het geleverde product is verouderd en onbetrouwbaar. Alle nieuwe teams van 2010 gingen in zee met Xtrac, maar na Lotus verbreekt nu ook Hispania Racing die samenwerking.

Williams-directeur Alex Burns: “Het is een logisch partnerschap door de relatie van zowel Williams als Hispania Racing met Cosworth als motorleverancier. Onze versnellingsbaktechnologie bewijst zich constant als competitief en betrouwbaar. Deze overeenkomst is voor beide partijen een goede ontwikkeling.”

Hispania Racing-teambaas Colin Kolles: “Deze technische samenwerking is een significante stap voorwaarts richting betere prestaties voor HRT. We zijn dolblij om de handen ineen te slaan met een engineering bedrijf en raceteam als Williams, dat over indrukwekkende statistieken en een prachtige geschiedenis beschikt.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Dus alleen Virgin nog bij Xtrac? Of hebben die ook al een andere leverancier gevonden?

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 10:40
  • miauw

    Posts: 1.136

    Das mooi, maar hebben ze dan ook geld voor een nieuw chassis volgend jaar?

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 10:41
  • Er was toch nog een team dat de versnellings bakken bij williams ging halen of niet. Williams kan niet anders dan winst maken nu. Ze leveren nu auto\'s aan de f2, hybride hebben ze volgens mij verkocht aan MAN en Porsche en nu versnellings bakken aan HRT.

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 11:08
  • Koen

    Posts: 277

    ik dacht dat HRT gisteren ook een samenwerking met Toyota zou aangekondigen?

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 12:13
  • Goed zo. Ze laten in elk geval zien dat ze serieus bezig zijn en daar houd ik wel van.

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 12:28
  • Beamer

    Posts: 1.012

    @Red-Stripe: nou ja, serieus?! Is HRT reeds begonnen met (het uitbesteden van) de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar? Volgens mij hebben ze nog steeds niet de faciliteiten om zelf de auto verder te ontwikkelen, laat staan een hele nieuwe auto te produceren.

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 14:51
    • Koen

      Posts: 277

      da\'s nu precies wat ik maandag op de spaanse radio Cadena Ser hoorde: dat ze een akkoord hadden met Toyota om de auto te ontwikkelen in de faciliteiten van Toyota in Duitsland. Maar ik zie dit bericht nergens bevestigd... zal wel weer een roddel zijn.

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 10:35

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar