user icon

Duitse Auto Bild: 'McLaren en Honda gaan uit elkaar'

  • Gepubliceerd op 13 mei 2017 11:06
  • comments 19
  • Door: Rik Klein Entink

McLaren en Honda laten geen mogelijkheid onbenut om te vertellen dat ze de problemen heel erg vervelend vinden, maar dat de twee gewoon doorgaan met elkaar, ook volgend seizoen. Maar het Duitse blad Auto Bild claimt nu dat twee op het punt staan om de samenwerking te stoppen. 

Gesprek McLaren en Mercedes

Volgens het blad hebben McLaren-eigenaar Mansour Ojjeh en directeur Zak Brown een ontmoeting gehad met Mercedes-teambaas Toto Wolff. Zij zouden gesproken hebben over een motordeal voor volgend seizoen. 

Toto Wolff: "Ja, we hebben inderdaad een ontmoeting gehad." Maar verder wilde hij niets over de inhoud kwijt. Auto Bild zegt dat er aan een plan gewerkt wordt zodat Honda geen gezichtsverlies lijdt. De Japanse fabrikant zal aankondigen exclusief voor Sauber te gaan werken. 

Geen hulp van Mercedes

Honda zou volgens geruchten ook bij Mercedes hebben voor hulp hebben aangeklopt, maar dat wordt ontkend door Wolff: "Wij doen op dit moment helemaal niets voor Honda. Tot het moment dat er iets verandert ga ik niet in op geruchten waarvan ik denk dat het Honda kan schaden. Wij moeten afwachten wat er gaat gebeuren."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • z0mer

    Posts: 2.085

    Blablabla, geloof er niks van.

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 11:09
    • Tja z0mer, ik ook niet, maar waar rook is... en het zou natuurlijk ook niet gek zijn na jaren van aanmodderen. Ik denk dat het in ieder geval pas richting het einde van seizoen bevestigd gaat worden.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 11:23
    • Tjah hoe je deze ook kan lezen, Mclaren (Ojjeh / Brown) hebben Mercedes gevraagd om hulp bij de ontwikkeling voor Honda...kan Toto ook met droge ogen zeggen dat ze niets voor Honda direct doen....

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 11:25
    • Dit artikel gaat dus over de info van een maand terug. Toen waren er ook meerdere artikelen over. Ouwe koeien dus.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 11:26
  • Het zou voor McLaren en F1 in het geheel beter zijn wanneer deze 2 uit elkaar gaan.

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 11:11
    • Ik heb lang de overtuiging gehad dat een megaconcern als Honda de problemen wel zou kunnen oplossen, maar het wordt nu allemaal wel heel erg beschamend. Met Alonso heb ik niet zoveel te doen, die krijgt zijn stuivers wel binnen, maar hoe moet het personeel bij McLaren zich voelen en blijven motiveren in een omgeving waarbij ze gewend waren vooraan te strijden voor overwinningen en kampioenschappen?

      • + 3
      • 13 mei 2017 - 11:20
    • Nou het personeel krijgt de stuivers ook wel binnen hoor...

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 12:45
  • Matn

    Posts: 947

    Zou erg knap zijn als Honda geen gezichtverlies lijdt.....

    • + 6
    • 13 mei 2017 - 11:17
    • vanHeutz

      Posts: 146

      Daar is het volgens mij al veel te laat voor. Maar Japanners is een eergevoelig volkje, als je er vanaf wil zal je wel je best moeten doen dat ze een goede aftocht krijgen.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 11:21
    • Nou, dat eergevoelig valt wel mee denk ik.
      Er is namelijk ook nog het gezegde 'de eer aan jezelf houden'...
      Alleen dat punt is Honda al dik een jaar geleden gepasseerd.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 11:25
    • @ Van Heutz: beetje cynisch misschien, maar Hiroshima en Nagasaki waren destijds toch erg effectief.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 11:29
    • vanHeutz

      Posts: 146

      Om ze nou plat te gooien vanwege een motorprobleem is wellicht iets overdreven. ;)

      • + 1
      • 13 mei 2017 - 11:33
  • MRDude

    Posts: 37

    Tja, waar rook is is een opgeblazen Honda motor

    • + 2
    • 13 mei 2017 - 11:38
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Honda geen gezichtsverlies? Van welke planeet moet je komen om zo'n statement te maken? Dat gezicht van Honda ligt al drie jaar in de stront. Daar helpt geen moederlief marketing bullshit lultalk aan.

    • + 1
    • 13 mei 2017 - 11:51
  • Ken je dat, in je familie- of vriendenkring? Zo'n stel waarvan iedereen zich afvraagt waarom het nog bij elkaar blijft? En op verjaardegen en feestjes ondanks alles de schijn proberen op te houden dat het allemaal koek en ei is? Nou, zo'n stel dus.

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 11:54
    • Ja, en dan blijft dat stel vooral bij elkaar vanwege het geld....

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 12:46
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Als een van de twee veel geld heeft is die reden snel gegeven.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:40
  • wibi

    Posts: 4.501

    Een oplossing zou zijn dat ze van elkaar afscheid nemen en McLaren een klantenmotortje krijg van Mercedes en Honda naar RBR gaat...zijn die 'verlost' van de Renault die te laat is.. of helemaal niet... te weinig PK.. het fabrieksteam steunt. De Japanners komen er wel! Vroeg of laat en ze zijn al jaren bezig...;-)

    • + 0
    • 13 mei 2017 - 13:24
    • Kenju

      Posts: 2.629

      RBR? Die zijn zo opportunistische als de pest. Zo ongeveer de laatste die je als vaste partner wil hebben. Mercedes wilde er niets mee te maken hebben en Renault eveneens niet. Daarom staat er nu Tag Heuer op.

      • + 0
      • 13 mei 2017 - 13:42

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar