Williams veilt race-outfit en laarzen voor actie Billy Monger

Het ongeval van de 17-jarige Billy Monger blijft uiteraard de gemoederen bezig houden. De jonge coureur crashte op een verschrikkelijke manier en moet daardoor zijn onderbenen missen. Al snel werd een inzamelingsactie gestart met als doel 260.000 pond op te halen. Inmiddels staat de teller op ruim 750.000 pond nadat veel coureurs en teams ook een forse donatie deden. 

Maar het inzamelen is nog niet gestopt zo stelt het team van Williams Racing een gesigneerde race-outfit van Felipe Massa en de laarzen van Lance Stroll die gedragen zullen worden tijdens de Grand Prix van Rusland ter beschikking. Het hoogste bod staat op het moment van schrijven op 1.245 pond, maar er zijn pas een paar biedingen gedaan. 

En Billy Monger? Die laat een enorme veerkracht zien en is alweer bezig met zijn toekomst als coureur. Go Billy! 

 

Gewoon een mooi gebaar, niet zeuren. Maar ik begrijp uit je reactie dat Wibi zelf een flinke donatie heeft gedaan. Of blijft het bij anoniem andere afzeiken die wel iets doen?

  • 12
  • 26 apr 2017 - 12:37

Reacties (19)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.519

    Wel mee willen den ,maar mag niks kosten? Wat moet iemand met die rommel van STR? Racepak van MAS kan ik me nog iets bij voorstellen.......

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 12:33
    • Voor de schoenen van Lance kunnen ze wel een aardig bedrag vragen. Z.g.a.n; amper gebruikt tijdens de races.

      • + 1
      • 26 apr 2017 - 12:36
    • Gewoon een mooi gebaar, niet zeuren. Maar ik begrijp uit je reactie dat Wibi zelf een flinke donatie heeft gedaan. Of blijft het bij anoniem andere afzeiken die wel iets doen?

      • + 12
      • 26 apr 2017 - 12:37
    • Williams heeft meteen een donatie gedaan van 30 000 pond.
      Was te zien op de donatie site.
      Dit is gewoon een actie om anderen ook iets te laten geven.

      • + 3
      • 26 apr 2017 - 12:41
    • wibi

      Posts: 4.519

      Een coureur als VER doneerde 80.000 dollar. Dat had Williams ook kunnen en moeten doen. Nu moeten anderen voor hun rommel betalen die het geld niet kunnen missen..ze moeten zich kapot schamen!;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 12:41
    • wibi

      Posts: 4.519

      Dat verandert de zaak Pietje...was mij niet bekend! (excuses aan Williams):-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 12:42
    • SAI doneerde 95.000 dollar, hij loopt er alleen niet zo mee te koop....

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 12:48
    • wibi

      Posts: 4.519

      We weten dat SAI alles beter kan...;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 12:50
    • CTRA

      Posts: 4.066

      Ik dacht gelezen te hebben dat Verstappen 15.000 pond heeft overgemaakt, omgerekend een kleine 20.000 dollar.

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 13:00
    • Roy

      Posts: 2.172

      Bij donaties is "iets doneren" toch de prioriteit? Hoeveel , of wat .... dat is toch niet zo spannend?

      Zeuren is wel gratis. Al lijkt het wel alsof sommigen een fles azijn hebben opgezopen.

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 14:09
    • @WIBI: heeft VER 80.000 dollar gedoneerd? ik wist niet dat de Dollar zo gedevalueerd was.
      Lezen met een VER brilletje is aan sommigen gewoon niet besteed.

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 16:06
  • Uit principe voor Monger zou ik wel een bod willen doen op die schoenen van Stroll.. maar daarna ook meteen ritueel de fik er in zetten..

    • + 1
    • 26 apr 2017 - 12:39
  • CTRA

    Posts: 4.066

    Oh jee, als Stroll nu maar niet naast zijn schoenen gaat lopen.

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 12:40
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Nee, Stroll wordt de nieuwe held op sokken ...

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 13:13
    • Dat zal Vettel niet graag horen, hij heeft nu eindelijk zijn nieuwe sokken... ;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 18:54
  • LimboF1

    Posts: 6.407

    Ik wil niet lullig zijn, maar waarom is het dat bij deze jongen zoveel geld ter beschikking komt. Er zijn zoveel jongeren die in een situatie terecht zijn gekomen in een ongeluk en ledematen zijn kwijtgeraakt en geen geld zien. Deze jonge knaap heeft ervoor gekozen om in een sport uit te komen waar dit soort ongelukken mogelijk zijn. Het is gewoon zo krom en het lijkt mij zo lastig voor jongeren die de racesport volgen en in een soortgelijke situatie zitten.

    • + 3
    • 26 apr 2017 - 12:59
    • CTRA

      Posts: 4.066

      Daar is gewoonweg geen antwoord op, dus niet lullig bedoelt, maar waarom is daarom.
      Dit is gebeurt en in de media gekomen en mensen voelen een soort verwantschap en zijn bereidt te doneren.
      Kan je allemaal dingen bij halen (en misschien wel terecht), zoals hypocriet, onneerlijk, etc.
      Laten we in ieder geval blij zijn dat er voor deze jongen wel wat gedaan is.

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 13:21
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Wat luguber zeg..... gaan ze die wagen waarin hij het ongeluk had ook nog veilen?

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 13:34
  • Vroem!

    Posts: 305

    Ze kunnen beter de filmrechten hierover vastleggen. Van opgroeien van de jongen, leren racen, het ongeluk, de donaties, de media aandacht, het herstel tot aan de eerste race die hij als een Zanardi over een aantal jaar weer rijdt!

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 14:04

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar