user icon

Williams veilt race-outfit en laarzen voor actie Billy Monger

  • Gepubliceerd op 26 apr 2017 12:27
  • comments 19
  • Door: Rik Klein Entink

Het ongeval van de 17-jarige Billy Monger blijft uiteraard de gemoederen bezig houden. De jonge coureur crashte op een verschrikkelijke manier en moet daardoor zijn onderbenen missen. Al snel werd een inzamelingsactie gestart met als doel 260.000 pond op te halen. Inmiddels staat de teller op ruim 750.000 pond nadat veel coureurs en teams ook een forse donatie deden. 

Maar het inzamelen is nog niet gestopt zo stelt het team van Williams Racing een gesigneerde race-outfit van Felipe Massa en de laarzen van Lance Stroll die gedragen zullen worden tijdens de Grand Prix van Rusland ter beschikking. Het hoogste bod staat op het moment van schrijven op 1.245 pond, maar er zijn pas een paar biedingen gedaan. 

En Billy Monger? Die laat een enorme veerkracht zien en is alweer bezig met zijn toekomst als coureur. Go Billy! 

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.501

    Wel mee willen den ,maar mag niks kosten? Wat moet iemand met die rommel van STR? Racepak van MAS kan ik me nog iets bij voorstellen.......

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 12:33
    • Voor de schoenen van Lance kunnen ze wel een aardig bedrag vragen. Z.g.a.n; amper gebruikt tijdens de races.

      • + 1
      • 26 apr 2017 - 12:36
    • Gewoon een mooi gebaar, niet zeuren. Maar ik begrijp uit je reactie dat Wibi zelf een flinke donatie heeft gedaan. Of blijft het bij anoniem andere afzeiken die wel iets doen?

      • + 12
      • 26 apr 2017 - 12:37
    • Williams heeft meteen een donatie gedaan van 30 000 pond.
      Was te zien op de donatie site.
      Dit is gewoon een actie om anderen ook iets te laten geven.

      • + 3
      • 26 apr 2017 - 12:41
    • wibi

      Posts: 4.501

      Een coureur als VER doneerde 80.000 dollar. Dat had Williams ook kunnen en moeten doen. Nu moeten anderen voor hun rommel betalen die het geld niet kunnen missen..ze moeten zich kapot schamen!;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 12:41
    • wibi

      Posts: 4.501

      Dat verandert de zaak Pietje...was mij niet bekend! (excuses aan Williams):-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 12:42
    • SAI doneerde 95.000 dollar, hij loopt er alleen niet zo mee te koop....

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 12:48
    • wibi

      Posts: 4.501

      We weten dat SAI alles beter kan...;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 12:50
    • CTRA

      Posts: 3.572

      Ik dacht gelezen te hebben dat Verstappen 15.000 pond heeft overgemaakt, omgerekend een kleine 20.000 dollar.

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 13:00
    • Roy

      Posts: 2.172

      Bij donaties is "iets doneren" toch de prioriteit? Hoeveel , of wat .... dat is toch niet zo spannend?

      Zeuren is wel gratis. Al lijkt het wel alsof sommigen een fles azijn hebben opgezopen.

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 14:09
    • @WIBI: heeft VER 80.000 dollar gedoneerd? ik wist niet dat de Dollar zo gedevalueerd was.
      Lezen met een VER brilletje is aan sommigen gewoon niet besteed.

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 16:06
  • Uit principe voor Monger zou ik wel een bod willen doen op die schoenen van Stroll.. maar daarna ook meteen ritueel de fik er in zetten..

    • + 1
    • 26 apr 2017 - 12:39
  • CTRA

    Posts: 3.572

    Oh jee, als Stroll nu maar niet naast zijn schoenen gaat lopen.

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 12:40
    • Kubica

      Posts: 3.962

      Nee, Stroll wordt de nieuwe held op sokken ...

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 13:13
    • Dat zal Vettel niet graag horen, hij heeft nu eindelijk zijn nieuwe sokken... ;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 18:54
  • LimboF1

    Posts: 4.773

    Ik wil niet lullig zijn, maar waarom is het dat bij deze jongen zoveel geld ter beschikking komt. Er zijn zoveel jongeren die in een situatie terecht zijn gekomen in een ongeluk en ledematen zijn kwijtgeraakt en geen geld zien. Deze jonge knaap heeft ervoor gekozen om in een sport uit te komen waar dit soort ongelukken mogelijk zijn. Het is gewoon zo krom en het lijkt mij zo lastig voor jongeren die de racesport volgen en in een soortgelijke situatie zitten.

    • + 3
    • 26 apr 2017 - 12:59
    • CTRA

      Posts: 3.572

      Daar is gewoonweg geen antwoord op, dus niet lullig bedoelt, maar waarom is daarom.
      Dit is gebeurt en in de media gekomen en mensen voelen een soort verwantschap en zijn bereidt te doneren.
      Kan je allemaal dingen bij halen (en misschien wel terecht), zoals hypocriet, onneerlijk, etc.
      Laten we in ieder geval blij zijn dat er voor deze jongen wel wat gedaan is.

      • + 2
      • 26 apr 2017 - 13:21
  • Maximo

    Posts: 6.757

    Wat luguber zeg..... gaan ze die wagen waarin hij het ongeluk had ook nog veilen?

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 13:34
  • Vroem!

    Posts: 285

    Ze kunnen beter de filmrechten hierover vastleggen. Van opgroeien van de jongen, leren racen, het ongeluk, de donaties, de media aandacht, het herstel tot aan de eerste race die hij als een Zanardi over een aantal jaar weer rijdt!

    • + 0
    • 26 apr 2017 - 14:04

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park