user icon

Magnussen durfde bocht 9 niet vol gas te nemen

  • Gepubliceerd op 28 feb 2017 19:15
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Bocht 9 was vandaag een scherprechter tijdens de tweede testdag op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. Lance Stroll ging er in de fout en betaalde er een hoge prijs voor; zijn testdag was gelijk voorbij. Maar ook Valtteri Bottas schoof daar van de baan en toucheerde de bandenstapels. Haas F1-coureur Kevin Magnussen geeft toe dat hij niet vol gas door bocht 9 is gegaan.

De Deen baalt daar zelf van. "Nee, ik heb bocht 9 niet vol gas genomen, dat had ik wel moeten doen. Het kan wel met de nieuwe auto's, zeker in een kwalificatierun. De nieuwe wagens zijn fysiek absoluut zwaarder, dat merk je wel. Je voelt het vooral bij het remmen aan je nek. Gelukkig ben ik fit genoeg. De komende weken blijf ik mijn nek trainen en dan moet het goed komen."

Magnussen is verder uitermate positief over zijn eerste testdagen voor Haas F1 Team en zijn eerste indrukken van de VF-17. "We hebben veel ronden gereden en dat is prettig. We hebben bijna een volledige racesimulatie gedaan. Het was een positieve dag. Ik heb een goed gevoel overgehouden aan deze dag, we weten waar we aan moeten werken en welke richting we op moeten."

"Het harde werk in de winter heeft zich uitbetaald. Ik ben blij met de progressie die we geboekt hebben. Gezien de omvang van dit team hebben we het echt niet verkeerd voor elkaar, ik ben zeer onder de indruk van Haas F1. Ik pas hier perfect, het voelt alsof we elkaar al heel lang kennen. Het is een fijn team om voor te werken, goed georganiseerd."

Over de gevolgen van de nieuwe reglementen voor de inhaalmogelijkheden, zegt hij met een knipoog: "Ik heb vandaag iemand ingehaald. Het was maar een Sauber, dus ik weet niet of dat telt. Op langzame banen wordt het lastiger om in te halen, op circuits met lange rechte stukken zal het geen probleem vormen."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Hahaha, mooie en eerlijke reactie van Magnussen.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 19:29
  • De Schijterd, Grapje

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 19:30
  • Zit goed in z'n vel daar!

    • + 1
    • 28 feb 2017 - 19:34
  • ik ben zeer onder de indruk van Haas F1. Ik pas hier perfect, het voelt alsof we elkaar al heel lang kennen. Het is een fijn team om voor te werken, goed georganiseerd."

    Spreken wij hierover nog hetzelfde eind dit seizoen? Vrees van niet!

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 19:34
    • Ik geef hem geen 2 jaar meer in F1 vanwege zijn ingesteldheid ondanks "sponsor" steun

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 19:44
    • Instellingsproblemen lijken in de familie te zitten. Vader Jan verspilde zijn F1 carierre door dezelfde fout. Beide blijken qua talent erg goed te zijn, maar op een of andere manier lijken zowel Jan als Kevin moeilijk te motiveren om zowel op als naast de auto 100% te geven. Daar kom je in veel klasses misschien nog mee weg, maar in F1 echt niet meer.

      • + 1
      • 28 feb 2017 - 21:34
    • Vince78

      Posts: 493

      "goed georganiseerd" voelt nog als even een speldenprik/natrappen richting Renault.

      • + 0
      • 1 maa 2017 - 07:52
  • Ik krijg het idee dat de T-wing bedoeld is om het de achtervolger moeilijker te maken om in te halen.
    Om nog meer turbulentie te veroorzaken achter de auto. Niet om nog meer vloeiende lijnen naar achtervleugel te gelijden.

    Of kan iemand dit ding wezenlijk verklaren?

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 19:34
    • Het beperkt alleen het zicht om voorbij te steken, maar daar heeft Max geen last van

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 19:37
    • Big Daddy

      Posts: 96

      @maxiaans Je moet ff op youtube zoeken naar ted's notebook testing day 1. Daarin heeft ted o.a. een interview met adrian newey waarin newey de RBneus, sharkvin en t wing enigzins uitlegt

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 20:43
    • Thanx @BD

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 22:47
    • f1netnl

      Posts: 481

      Zeker topinterview van ted, in het kort over de neus.
      Het gat zit er om het effect van de neus op de rest van de auto te minimaliseren.
      Inplaatsvan dat de tegemoetkomende lucht op de neus botst en er turbulent vanaf kaatst wordt deze nu netjes opgesnoven ;)

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 22:49
  • Verstandig, straks zijn er geen reserve onderdelen meer zoals bij Williams. Dan ben je mooi het haasje.

    • + 2
    • 28 feb 2017 - 19:34
    • “Magnussen durfde bocht 9 niet vol gas te nemen.”
      Typisch, dat heb ik altijd bij bochten 5 en 10.

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 22:58
  • doordat de wagens een hogere bochtensnelheid hebben is de impact na een fout ook groter. Dat heeft Stroll vandaag goed gemerkt. Dit zullen we straks in de races ook wel merken.

    • + 2
    • 28 feb 2017 - 19:40
  • Avanti

    Posts: 395

    Zit wel snor met Haas, het komend seizoen.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 19:58
  • Racekees

    Posts: 206

    Het was maar een Sauber?.... Lol!

    • + 2
    • 28 feb 2017 - 20:36
    • Vroem!

      Posts: 292

      idd haha!

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 22:34
  • Ha! Gaaayyy!!

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 20:47
  • Are u chicken? Tok tok tok toooook.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 21:40
  • f1netnl

    Posts: 481

    Zelfs ik durf hem in F1 2013 volgas te nemen!!! Miet!!

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 22:47
    • precies, omdat jij een professionele gamer bent die waarschijnlijk ook met allerhande assists speelt, moet jij in die haas zitten! telt ook totaal niet mee dat hij misschien zelf in een auto zit, en geen poppetje bestuurd uit het comfort van zijn luie stoel..

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 23:47
  • Je kunt natuurlijk de gok nemen en er vol gas doorgaan. Je hebt dan ook de kans het ding plat te rijden en dan heb je niks meer te testen. Verstandig gereden van Magnussen dus. Dat vol gas erdoor komt nog wel als de wagen echt helemaal goed afgesteld is.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 23:59
  • Towel986

    Posts: 433

    Als hij er af was gevlogen was hij natuurlijk het Haasje..

    • + 0
    • 1 maa 2017 - 08:07

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel