user icon
user icon

Magnussen: "Haas F1 Team geen stap achteruit"

  • Gepubliceerd op 01 dec 2016 13:52
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Kevin Magnussen verheugt zich op zijn nieuwe avontuur bij Haas F1 Team. De Deen verruilt het fabrieksteam van Renault voor de jonge Amerikaanse renstal. Op het eerste gezicht geen logische keuze, maar Magnussen denkt dat hij beter binnen de organisatie van Haas F1 Team past.

"Ze hanteren een simpele vorm van structuur en management", begint hij in Ekstra Bladet. "Haas F1 is open, eerlijk en rechtdoorzee, daar hou ik van. Ik beschouw dit niet als een stap achteruit. Het klopt dat het in de Formule 1 belangrijk is om voor een fabrieksteam te racen."

"Echter, wanneer het team niet presteert, kun je zelf ook weinig laten zien. De coureurs van Williams en Force India zullen bijvoorbeeld heel blij geweest over hun seizoen. Ze zijn in staat om goede resultaten te behalen en krijgen daardoor vanzelf kansen bij betere teams."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • De resultaten van dit jaar geven hem gelijk:
    Haas F1(Grosjean!): 29 points
    Renault: 8 points

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 13:55
    • Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst!

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 13:58
    • wibi

      Posts: 4.348

      Om Renault en een Haas met elkaar te vergelijken.... is bijna hetzelfde als een VW Golf met een Opel Astra...is voor iedereen geen echte achteruitgang...

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:01
    • Neen NBTT ik denk dat het volgend jaar het omgekeerde zal zijn, we hebben dit jaar reeds de progressie van Renault gezien en die blijven deze winter niet bij de pakken zitten, ik verwacht ze volgend jaar in de top 4-5

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 15:27
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Veel te optimistisch. Haas is al vanaf het begin van het jaar bezig met de wagen van volgend jaar. Renault is nog steeds bezig om posities in te vullen met bekwaam personeel. Ik verwacht dat Renault ongeveer dezelfde progressie gaat laten zien als Mclaren dit seizoen.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 16:22
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Is natuurlijk een redenatie van de onderste plank. Renault is een fabrieksteam. En zolang Haas niet vanuit de VS gaat werken zullen ze gewoon een klein team blijven met navenante resultaten. Op het moment dat ze wel full throttle gaan, wordt het wel interessant. Maar of ze dan met een Magnussen blijven rijden? Niet dat Magnussen zo slecht is. In de pre-F1 was het gewoon een degelijke coureur, kampioen in de Formule Renault 3.5 o.a. Maar Haas wil op een gegeven moment echt om de prijzen meevechten en dan willen ze gewoon WK-materiaal in die auto hebben zitten.

      Anyway, tot die tijd is Renault natuurlijk een betere partij om bij te zitten.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 20:04
  • Ik denk dat Magnussen zich hierop verkijkt en ik durf zelfs te zeggen dat het mij niet zal verbazen als Renault enorme stappen voorwaards zet in 2017

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 13:59
    • wibi

      Posts: 4.348

      voorwaarts

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:03
    • Dat mogen we hopen want veel slechter kan het niet. Echter zijn er ook in 2017 maar 101 points* per Grand Prix te behalen en dus zou vooruitgang van Renault automatisch achteruitgang van andere teams moeten betekenen. Welke teams dat worden?


      * vanwege het feit dat je het Nederlandse woord daarvoor hier niet kunt gebruiken...

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:07
    • punten!!

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:39
    • pun ten

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:40
    • Hé, mag dat woord tegenwoordig wel?

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:46
    • Schijnbaar wel :)

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 15:20
  • z0mer

    Posts: 2.068

    Sorry, maar Haas is wel duidelijk een stap achteruit. Kijk naar de huidige top, het zijn allemaal fabrieksteams en volgend jaar zal McLaren zich daar vermoedelijk ook bij aansluiten.

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 14:04
  • Race-Pace

    Posts: 228

    Ik verwacht een partij als Renault volgend jaar voor Haas. Maar aangezien Kevin er meer verstand van heeft dan ik, zal hij het tegendeel bewijzen.

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 14:12
  • l3x1c0n

    Posts: 332

    Denk juist dat alleen Magnussen hier op achteruit gaat. Hij is beter dan Guitzeres, dus Haas gaat er op vooruit. Hulkenberg is beter dan Magnussen dus ook vooruitgang. Renault meer resources dan FI.

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 14:13
    • Guitzeres, wie is dat?

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 14:47
    • Shrek

      Posts: 468

      Richard Gutierrez is a Filipino actor and model. He is one of the sons of actor Eddie Gutierrez.

      Gewoon even Googelen, NBTT.

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 15:44
    • Das de wielrenbroer van Fietzeres

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 15:44
    • Kortom L3X, dit is een typisch geval van een min min situatie

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 15:46
    • l3x1c0n

      Posts: 332

      Hahaha schaam me diep

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 17:38
  • RodyF1

    Posts: 380

    Magnussen heeft een goeie keuze gemaakt. Haas F1 heeft betere resultaten behaald en ik verwacht dat dat volgend seizoen ook zo blijft.

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 17:12
    • Ik verwacht juist een heel goed Renault volgend jaar. Die zijn al het hele jaar bezig geweest met het nieuwe 2017 chassis. En de motor is dit afgelopen 2016 seizoen ook een klap sterker en vooral betrouwbaarder geworden. Ook zijn ze al vele maanden bezig met de nieuwe motor en volgens Helmut Marko ziet dat er ook erg goed uit.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 19:25
    • f1netnl

      Posts: 480

      Grootste upgrade volgend seizoen voor HAAS zijn de coureurs..

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 00:26
  • Magnussen zat in 2014 ook bij een team waar hij in staat had moeten zijn om goede resultaten te behalen maar hij liet het vervolgens afweten.

    Dit jaar heet Magnussen opnieuw heel weinig laten zien en de 2e helft van het seizoen was Palmer gewoon beter.

    Bij Haas kiezen ze graag voor faalhazen als coureurs. Gutierrez is zo een en ook Grosjean is een coureur die eigenlijk al veel te veel kansen heeft gehad. Ook dit jaar was Grosjean weer zeer matig.

    • + 0
    • 2 dec 2016 - 01:06

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 93
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (27)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel