Sergio Perez lag na de incidentrijke start even derde op het circuit van Sepang. Na de eerste Virtual Safety Car periode wist hij Max Verstappen en Kimi Raikkonen echter niet lang achter zich te houden en uiteindelijk wist zelfs Valterri Bottas de Mexicaan nog voorbij te snellen.
Perez was dan ook niet geheel tevreden met zijn race: "Natuurlijk had ik voor deze race getekend voor een zesde plek, maar als je ziet wat er allemaal gebeurd, had er zeker meer in gezeten dan P6. Het is jammer dat we de Williams van Bottas niet achter ons konden houden, maar zij hadden vandaag helaas iets meer vrijheid in de strategie dan wij en door te starten op de mediums heeft hij effectief een éénstopper kunnen doen."
"Ik was verrast door de levensduur en de snelheid van de banden van Williams, dus dat hebben zij goed voor mekaar. Gelukkig is het Nico (Hulkenberg) ook gelukt om goede punten te scoren voor het team, dus al met al is het toch een goed weekend voor ons."
0

Reacties (2)
Login om te reagerenPosts: 9.980
Onzin, als de race een paar ronden langer had geduurd, had Alonso hem zeker nog ingehaald en was hij zelfs 7e geworden.
Posts: 9.925
Perez verslaat Hulkenberg op alle fronten. Jammer voor de Hulk, welke toch wel 1 van mijn favoriete rijders is. Paar jaar geleden was het de man die de topzitjes voor het oprapen had en nu gaat het alleen maar achteruit. Zonde!