Mark Webber nieuwe leider in kampioenschap na sterke overwinning
- Gepubliceerd op 01 aug 2010 15:44
-
143
- Door: Robin Smeets
Voor de start waren er al zorgen bij Lewis Hamilton over zijn remmen. Teambaas Martin Whitmarsh vertelde dat er wat problemen waren maar niet zorgelijk voor dat moment.
Tijdens de kwam Vettel goed weg vanaf pole position en kende Fernando Alonso vanaf de derde positie ook een goede start. De Spanjaard wist de tweede plaats van Webber af te pakken, die een slechtere start kende vanaf de vuile kant van het circuit. Jaime Alguersuari viel in de tweede ronde al uit met een opgeblazen motor.
In ronde 15 kwam de safety car naar buiten vanwege een afgebroken front-wing-endplate die op het circuit lag. Iedereen dook naar binnen voor een pitstop behalve Webber en Barrichello. Door de plotse hectiek ging er van alles mis in de pitstraat met flinke gevolgen.
Nico Rosberg had rechtsachter een wiel dat niet goed gemonteerd was, waardoor hij al bij het wegrijden op drie wielen reed. Het wiel stuiterde bij Sauber tussen de pitcrew en mistte op een haar na een monteur, waarna het verder de lucht in ging maar niemand gewond raakte. Rosberg zette aan het einde van de pitstraat zijn wagen stil en viel uit.
Een ander incident in de pits had ook desastreuze gevolgen. Het team van Renault stuurde Robert Kubica weg terwijl Adrian Sutil binnen kwam. Force India zit 1 pitbox verder, waardoor Sutil vol op de voorkant van Kubica botste. Sutil viel direct uit, Kubica probeerde het nog enkele ronden maar moest toch ook opgeven.
De herstart zorgde eveneens voor gevolgen tijdens de race. Sebastian Vettel kwam niet goed weg en vertelde achteraf dat hij zat te slapen. Eveneens liet hij een te klein gat ten opzichte van de safety car waardoor een stop & go penalty werd uitgedeeld. Hierdoor verloor de Duitser zijn kans op een overwinning en kwam na het inlossen van de penalty achter Fernando Alonso op de derde positie te liggen.
Lewis Hamilton zag in ronde 25 zijn kansen om leider in het kampioenschap te blijven in rook op gaan. Vooraf waren er al problemen met de remmen, tijdens de race was er een mechanisch defect met de McLaren van de Brit.
Met nog een helft van de race te gaan stabiliseerde het veld enigszins. Alleen Webber en Barrichello moesten nog een pitstop uitvoeren. Webber was zo snel onderweg dat hij na zijn pitstop de leiding wist te behouden en naar de overwinning kon rijden.
Rubens Barrichello viel terug buiten de punten maar zette druk op Michael Schumacher. Toen Schumacher een foutje maakte wist Barrichello enkele ronden voor het einde in de slipstream te komen. De Duitser gaf zich echter niet snel gewonnen en drukte zijn voormalig teamgenoot bijna de pitmuur in. Barrichello mistte de muur op enkele centimeters maar moest wel door het gras. Toch pakte de Braziliaan de laatste positie voor een punt af van de Duitser. Het incident zal na de race door de stewards beoordeeld worden.
Mark Webber verzekerde zich van zijn vierde overwinning dit seizoen, terwijl Alonso een maximale tweede plaats eruit wist te slepen. Vettel was woedend over zijn stop & go penalty en eindigde boos op de derde plaats.
Felipe Massa eindigde als vierde, met Vitaly Petrov in de Renault als vijfde - het beste resultaat van de Rus tot nu toe. De top tien werd voltooid door Hulkenberg, De la Rosa, Button, Kobayashi en Barrichello.
De komende drie weken zal er geen Grand Prix plaatsvinden. Een zomerpauze maakte plaats voor de races, waarna in het weekend van 29 augustus het seizoen hervat zal worden in België op het circuit van Spa-Francorchamps.
Trending nieuws
-
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (143)
Login om te reagerenPosts: 2.181
Mooi overwinning van webber,zijn strategie pakt prima uit..
Het geluk zit in kleine dingen(drive trough),maar het gat trekken heeft hij zelf gedaan en goed ook.
De stop en go van kubica vind ik niet terecht,want hij krijgt toesteming om weg te rijden en verder kan hij niets aan doen,en als je iemand bestraf had moeten worden dan maar het team.
Wat een fout bij mercedes gp,jammer voor Nico,en verder vond gevaarlik wat MS bij Barrichello deed,maar ja het is niet de eerst keer en zal ook niet de laatste zijn.
Voor Mclaren was gewoon een kansloos weekend:(
Posts: 619
Ja, maar om de lollipop man een drive trough te geven is ook weer iets. Het blijft natuurlijk een teamsport, en ze zijn als team (coureurs, mecaniciens, etc) verantwoordelijk voor de race.
Posts: 15.285
Yep, veel te zware straf voor Kubica.
Posts: 2.787
Dat van Kubica was overdreven ja. Een geldboete voor Renault zou meer op z\'n plaats zijn. Ferrari heeft dat ook in singapore gekregen in 2008 of 2009.
Posts: 10.089
Renault mag wel blij zijn dat Kubica een straf kreeg
want kubica had nerges meer uitzicht op, had geloof ik ookal ronde achterstand
liever een (nutteloze) straf voor kubica, dan een Geld boete of reprimande
Posts: 11.414
Volgens mij is het redelijk standaard dat ze een drive through geven als er contact is in de pitstraat. Als het gevaarlijk is, maar zonder contact dan blijft het bij een geldboete.
Posts: 2.787
Het gaat erom dat ze consistent moeten zijn met de regels, ongeacht of kubica op een uitzichtloze positie reed.
Posts: 619
Balen, maar was wel te voorspellen natuurlijk (gelukkig ook gedaan).
Posts: 271
Mooie race
Posts: 1.308
heeft massa wel een stop gemaakt?
Posts: 271
Toen was je zeker naar de wc.
Posts: 15.285
Hij kwam meteen achter Alonso binnen, maar heeft daardoor tijd verloren en zodoende reedt Hamilton toen vierde met op dat moment zelfs nog zicht op een derde plaats.
Posts: 15.285
reedt = reed ;)
Posts: 2.181
In slaap gevalen vriend??:D
Posts: 235
wat een pissof mannetje is die vettel toch. en wat te denken van die shumi uitsluiten voor de rest van het jaar. het zijn en blijven duitsers he.
Posts: 322
Loop die niet zo dom te lullen Hans spuijt-11
Posts: 235
heb jou nog nooit anders horen doen.
Posts: 5
Een fantastische race van Alonso! Well done kid.
Posts: 15.285
Hoezo fantastisch gereden??? Hij startte als derde en als Vettel die drive through niet had gekregen was hij ook derde geëindigd. Hij heeft niet fantastisch gereden. Hij heeft Vettel achter zich gehouden, dat deed ie goed maar dat is ook alls.
Posts: 35
Alonso heeft zelf ook toegegeven dat als het op een ander circuit was, dat hij dan geen tweede was geworden. Het is op de Hungaroring bijzonder moeilijk in te halen, dus dat was natuurlijk in zijn voordeel.
Posts: 235
had vettel maar beter op moeten letten en niet gaan zitten slapen bij die herstart.
Posts: 10.089
mag vettel nou ookal niet slapen??? Sjezuuss hee, die vettel mag ook niets,
vettel mag niets zeggen
Vettel mag niet ownen
Vettel mag niet winnen
Vettel mag niet slapen
moet niet gekker worde
Posts: 78
@hanspuij
De Press Conference niet gehoord?
Hij zei: \'\'I was sleeping\'\'
Posts: 235
en dat is niet de eerste keer dit jaar. en vorig jaar trouwens ook niet.
Posts: 711
Jongens wat heeft alonso nou niet goed gedaan, hij heeft de halve race vettel achter zich gehouden terwijl redbull duidelijk de snellere was. Natuurlijk heeft het sircuit hem wel geholpen maar je moet het nog wel effe doen. Ze waren kansloos voor de overwinning dit weekend.
Over Vettel, hij heeft zitten slapen maar de boordradio deed het niet dus hij heeft niet gehoord dat de safatycar naar binnen ging, daarbij kwam ook nog eens dat Webber vlak achter de Safetycar bleef rijden dus dit kun je hem niet 100% verwijten. (Ik ben zeker geen fan van Vettel)
Op naar belgië waar Ferrari en Mclaren ook weer kans maken op de overwinning. (En ik ben der bij)
Posts: 15.285
@Rob: Ik zeg ook niet dat ie slecht heeft gereden. Hij heeft goed gereden, maar niet fantastisch (zoals GPmaster het zegt). Hij heeft z\'n positie behouden en door de drive through van Vettel is hij tweede geworden.
Posts: 116
@xvettelx
Doet ie wel vaker achter de Safety Car... kijk maar naar Fuji 2007
Posts: 1.481
Vettel mag z\'n vinger niet eens opsteken! :)
Posts: 711
Oke Mario ik had je reactie dan gewoon verkeerd opgevat.
Posts: 15.285
@ Rob: Geeft niets hoor, ken gebeuren. Zelfs ik, ja ja zelfs ik, heb daar wel eens last van ;)
Posts: 603
@ Rob: volgens mij moet je altijd binnen 10 autolengtes blijven.
Posts: 10.412
mooie race webber verdiend 1e en alonso schade beperkt super gereden en alles gegeven.. en ms? de gevaarlijke gek! bari zegt geef hem een zwarte vlag. haha en wat kijkt die vettel zuur met zijn handen te zwaaien bij drive tru eigen schuld niet van het team.
Posts: 15.285
Z\'n team (en misschien Vettel zelf ook wel) moet het wel aangeven als hij een te groot gat laat vallen.
Posts: 10.089
die gebaren van vettel waren mooi
mooie Emotie om te zien
Posts: 413
RedBull had een 1-2 verdiend, maar dan Vettel als winnaar...kan zijn frustratie wel begrijpen..Alonso heeft het beste er uit gehaald en komt dichterbij in een Weekend waar ze kansloos waren t.o.v. Redbull...trouwens eindelijk eens een super goede start van hem!
Rot weekend voor Mclaren en euhhh Schumi wat was dat in godsaam??? Een straf verdient hij zeker!
Posts: 10.412
een loser die vettel moet je hem op het podium zien staan.. het is gewoon zijn eigen schuld!
Posts: 10.089
idd
wel goed van vettel dat die tenminste wel sportief doet naar webber toe, ondanks dat die enorm teleurgesteld is
Posts: 1.745
Dat vond ik ook mooi om te zien. Ondanks dat hij enorm teleurgesteld is, is hij toch nog sportief richting Webber.
Posts: 15.285
Ik ben dat gewijs en gezwaai ondertussen wel een beetje zat. Zelfde als dat Alonso het hele seizoen al zit te zeuren dat hij sneller is dan iemand voor hem, terwijl het om positie gaat. Vandaag was Vettel veel sneller dan hem, maar die kon er ook niet voorbij.
Posts: 10.089
Mario
logisch dat je je ergert aan die dingen
jij bent fan van een coureur die helemaal in shok is als er mis gecommuniceerd word (turkije 2010)
een coureur die nooit iets fouts wil doen, streken uithaald en vervolgens traan ogend tegenover de camera gaat staan (australie 2009)
een man die als die wint, in de Media zen familie, team, fabrieksmensen, vrienden van de fabrieksmensen, iedereen die die de laatste dagen gesproken heeft.. Bedankt
logisch dat je dan niet van echte Emotie houd, aangezien je fan bent van iemand die zen echte emotie niet toont
is niet erg :)
Posts: 15.285
@ Raikkonen Fan: Iedereen heeft wel dingen waar hij aan ergert bij een coureur die niet zijn / haar idool is. Jij blijkbaar dus ook, maar dat vind ik ook niet erg hoor ;)
Iedere coureur toon z\'n emoties op een andere manier en de ene gooit alles er meteen uit en de ander doet dat liever achter gesloten deuren.
Maar als je zelfs zo opgefokt reageert als je terecht gestraft wordt (team had het hem tijdens de race allang kunnen vertellen waarom hij de straf kreeg) of dat hij zelf fout zat in Turkije, dan nog zo loopt te zwaaien en te wijzen vind ik het nogal overdreven.
Zelfde dat we al regelmatig de radio van Alonso horen dat ie loopt te zeuren dat hij sneller is terwijl hij vecht om positie, dan kun je wel zeuren, maar daarmee kom je er niet voorbij (behalve als Massa voor \'m rijdt).
Dat heeft in mijn ogen dan niets meer met emotie te maken.
Posts: 7.177
Echt serieus schumacher die moet opletten. Kubica, Massa Canada en nu dit. Dat was LEVENSGEVAARLIJK! Echt die moet zichzelf ff achter de oren krabben en denken wat er mis met die actie was pfff
Posts: 15.285
Vond ik ook een asociale actie van Schumacher.... mijn hart sloeg een tikkie over.
Posts: 10.089
dat is mooi man, zolang het goed gaat, hoeven er geen maatregele komen vind ik
Posts: 1.745
Misschien is dammen meer een sport voor je?
Posts: 10.089
nee joh!!!!!!! dammen is onsportief, heletijd over andere tegenstanders heen gaan, en die het bord af duwen
Dammen is racistisch, de witte proberen de zwarte uit te roeien, en andersom !!!
Posts: 2.181
Raikkonen fan@
Schaken toch ook*-)
Posts: 10.089
Fusy
idd!!!!! die sporten moeten in deze tijd verboden worden!!!!!!!!
haha [/sarcasme]
Posts: 10.412
bari op bbc ms moest het maar even zeggen via twitter en hij (bari) kreeg 6jaar lang overal de schuld van. haha
Posts: 322
Wat loopt iedereen nou dom te zeiken over Schumacher,
De Held zorgde er in zijn eentje voor dat er nog wat actie was op de baan, voor de rest was het gewoon een saaie optocht!!
Huld voor Schumacher voor het spektakel!
Posts: 7.177
@Swearengen
Nee jo veels te spannend heb je niet gezien hoe dicht dat wel eens bij elkaar komt. En soms teamgenoten op elkaar! Levengevaarlijk.
maar nee waar slaat je reactie nou weer op? Het was een levensgevaarlijke actie simpel zat! En wil je nu ook trouwens zeggen dat BBC maar beter kan dammen?
Posts: 711
Op zich is het niet erg dat die naar de muur ging, het kon alleen wel wat minder, want hij zorgde er ook voor dat Barri over het gras moest. pas toen Barri naar links stuurde ging schumacher ook in een beweging naar links.
Hoe Vettel het deed bij alonso in Hockenheim, dat was gewoon op een goede manier.
Posts: 15.285
Mooie overwinning van Webber. Verder eigenlijk een saaie race, op het zooitje in de pitstraat na. Het spannendste was eigenlijk om te zien dat Webber z\'n banden er niet aangingen, ik zat er eigenlijk op te wachten (niet dat ik \'m z\'n overwinning niet gun, maar omdat hij maar door bleef rijden en rijden).
Verder erg netjes van Petrov, Hulkenberg en De La Rosa (Kobayashi trouwens ook goed).
Weer niet goed van Button, ondanks een paar puntjes.
Heeeeeeeeel jammer van Hamilton, hij had na de safety car gewoon zicht op het podium (toen dacht nog niemand dat Webber namelijk zo lang kon doorrijden op de zachte banden).
Één voordeel uit deze race: het is weer heel spannend aan de top. Nu McLaren nog ff flink aan de bak in de tijd die ze hebben in de fabriek (niet zo heel veel). En op Spa en Monza de winst pakken.
Posts: 10.089
hahaha 1 ding is zeker haha, vettel heeft wel de mentaliteit van een winnaar XD
Posts: 1.745
Zeker. Ben blij dat hij geen gekke dingen deed achter Alonso. Toch weer 15 punten ingelopen op Hamilton.
Posts: 15.285
Als Hamilton fan had ik wel een beetje op een Turkije actie gehoopt... :D *geintje*
Nu is het retespannend aan de top. Alonso doet nu weer helemaal mee voor het WK, afwachtend op de uitspraak van het WMSC.
Posts: 10.089
haha jaman mario
ik zat moet dubbel gevoel TV te kijken, want ik vond niet dat Vettel voor 3 puntjes een inhaalactie moest wagen, want hij kan Maar 3 punten winnen, en 15 verliezen
als ik vettel was had ik 10ronden voor het eind al een gat gelaten van 4seconden, zodat hij niet in de vuile lucht reed
waarschijnlijk hoopte ze op een klein foutje van alonso
Posts: 15.285
@ Raikkonen-FAN: Ja dat zat ik mij ook al af te vragen, als het nou om de eerste plaats ging (is toch een verschil van 7 punten), maar een do or die actie voor 3 puntjes. Is het nog te vroeg voor. En bij Alonso hopen op een foutje is vaak ook ijdele hoop ;) Hij maakt ze wel, maar meestal niet al je achter \'m zit te jagen.
Posts: 2.787
Ik had toch echt verwacht dat de zachte band het minder lang vol zou houden. Bridgestone heeft een mooie keuze gemaakt kwa banden. Op de ene kan je de race uit rijden en op de nadere het hele seizoen. Maar vind echt dat schumacher de aankomende 2 races thuis mag blijven. Schandalig wat hij deed.
Posts: 2.250
Wat een miserabele trofee krijgen ze, Hamilton had wel wat beters toen ie in 2007 won :p
Verder, jammer voor Vettel... Zoveel regeltjes onder SC dat het moeilijk is om geen te overtreden. Mja, de regel stond erin, dus pech. Jammergenoeg kon ie niet meer Alonso pakken.
Schumacher deed het goed denk ik, Barichello besliste om zijn auto in het kleine gaatje te steken en hij kon zelf ook wel voorspellen dat Schumi dan niet gaat uitwijken.
Posts: 10.089
ja wat een flut trofee idd XD
Posts: 2.787
Klein gaatje? Er pastten wel 2 williamsen tussen op het moment dat barichello zijn inhaal actie plaatste. En dan nog, je duwt iemand niet zo ver de muur in en dan ook nog eens van de baan.
Posts: 235
volgens mij spoorde gij niet helemaal. hijgaat duidelijk 2 keer naar rechts.
Posts: 2.250
www.youtube.com/watch?v=Yo971KDXsbI
Ze gingen op hetzelfde moment naar rechts en dan stak Rubens Barrichello zijn Williams ertussen. Schumacher bleef op dezelfde plaats.
Posts: 10.089
Whatte te... staat dat nu al op youtube. tering zeg
Posts: 2.250
Oké, BBC toont het wat duidelijker. En idd, Schumacher ging nog naar rechts toen Barrichello hem ertussen stak. Dus idd een gevaarlijke move van Schumi.
Posts: 1.745
Hij ging constant naar rechts en Barrichello besloot er rechts voorbij te gaan. Het was zeker close, maar willen we dit niet zien met zijn allen? Ik ik iig wel. Om hier nu over te gaan \"huilen\"...
Posts: 235
dacht ik wel.ham heeft in het verleden voor veel minder straf gehad.
Posts: 10.089
waarom zeuren lewis fans altijd over de straffen die lewis heeft gekregen
netalsof hij de enige is die onterechte straffen krijgt
Posts: 711
Ja idd België 2008, deed hamilton helemaal niks fout. SCH. gooide gewoon te laat het gat dicht, vind het wel een beetje arrogant om meteen bij bbc te gaan zeggen dat BAR. gewoon een zeurpiet is. Volgens mij had hij hier minstens even sorry kunnen zeggen tegen BAR.
Posts: 7.177
@Kenney
Schumacher doet het zo hij veranderd langzaam van lijn en laat hierdoor bewoog hij maar 1 keer. Maar blijft de actie gevaarlijk. Hij moet gewoon weten wanneer hij verslagen is. En niet domme actie gaan uithalen. Stel dat de muur net wat verder liep? Dan had het een ongelofelijke crash kunnen worden. Hij moet eens nadenken.
Net zoals in Canada die actie konden ook niet. Geowon niet een centimeter vrij willen geven kan mooi zijn maar zonder al te veel risico. Het kan ook zonder.
en idd nu al op youtube. en in HD ook nog! Normaal in een video met een mobiel ofzo opgenomen:O
Posts: 10.089
jawel in Spa 2008 deed lewis alles fout, Hij haalde Raikkonen in, Grootste fout van zen leven! :D
Posts: 712
Oh great... Met die lange pauze voor de boeg kunnen we waarschijnlijk nu een maand gezeik verwachten over de actie van Schumacher.
Saaie race vond ik, het gevecht tussen schummie en barichello was spannend tot het einde en die chaos in de pit was ook een hoogtepunt.
Posts: 15.285
We kunnen ook altijd nog gezellig kletsen over teamorders en dat Webber al 2de coureur toch het kampioenschap leidt hahaha :D
Posts: 711
idd. Maar heb ik het nou goed gehoord?, was dat Chassis waar Vettel niet mee overweg kon naar Webber gegaan. Dat zou meteen verklaren waarom Webber langzamer is dan Vettel.
Posts: 15.285
hahaha.... Een tweede coureur krijgt natuurlijk ook een tweedehands chassis... LOL :D
Posts: 711
Ja dat zei Olav volgens mij vlak na de race ofzo, ik dacht echt zo wtf, laat nog effe meer zien dat Vettel jullie schatje is. Ik vin het maar zaag allemaal.
Posts: 15.285
Het is wel echt zo he... Vettel kreeg een tijdje geleden een nieuw chassis omdat hij niet goed met z\'n oude overweg kon. En door de crash van Webber in Valencia heeft hij nu het oude chassis van Vettel... ;) Webber kan er blijkbaar wel mee uit de voeten.
Olav zei het wel aan het eind ja, \"het afdankertje van Vettel\" :)
Posts: 2.195
wie zegt dat dit Vettel z\'n fout was? als het team hem heeft gevraagd een gat te laten vallen ( wat ik wel denk anders zat hij bij zn drive through niet zo te zwaaien )dan is het dus niet zijn fout. maar een fout van t team die dan waarschijnlijk niet op de hoogte was van die regel. in dat geval zou ik ook kwaad zijn , word gewoon een overwinning van je afgenomen
Posts: 10.089
hij wist niet dat de SC al binne zou kome, radio deed het niet..
shit happens,
Posts: 235
een paar rondjes eerder deed zijn radio anders nog wel,om hem zo laat naar binnen te roepen bij die sc.
Posts: 10.089
ja dat bedacht ik me ook gelijk
maar ach...
Posts: 11.414
De radio van Horner naar Vettel deed het wel nog.
Posts: 46
mooi van ferarri 2 4 ze zijn er weer helemaal bij jammer van kubica en rosberg
Posts: 15.285
Alonso zit er nu wel weer bij voor het WK, maar voor de constructeurs lopen ze nog steeds erg ver achter. 2 x een één tweetje moeten ze daarvoor halen om in de buurt te komen bij de eerste twee teams.
Posts: 365
Desondanks dat Vettel de overwinning eigenlijk meer als verdiend had dit weekend is het in kampioenschap gewoon erg spannend. Ik ben zelf een vettel fan maar 10 punten achterstand op Webber is niet slecht met nog een hoop races te gaan. Webber heeft een cadeautje gehad dat erkende die zelf ook maar het was eigenlijk de schuld van het team die Vettel gevraagt heeft dat kan haas niet anders. Dan ga je nat! overigens begrijp ik zijn frustratie wel. Het komt wel goed met Red bull ze moeten alleen niet van dit soort domme fouten blijven doen met een auto die meer als 1sec per ronde sneller is. Ditmaal viel Lewis uit en is de schade beperkt gebleven. Daarnaast is Alonso op dit moment nog geen gevaar in het kampioenschap.
Posts: 711
Horner zij op de bbc (na een vraag van eddy jordan) dat ze niet aan Vettel hadden gevraagt om afstand te houden. Ik ook dacht ik dat ook in de race. Naar de omstandigheden dat vettel geen radio had en webber vlak achter de safetycar bleef geloof ik wel dat ze hem dat niet hadden gevraagt. (en ik ben een alonso fan)
Posts: 4.679
Schitterende race van Webber. Ik vreesde dat hij de RB kapot ging rijden, want hij bleef erg lang recordtijden draaien op de zachte banden.
Vettel zat gewoon te slapen. Hij had misschien niet gehoord dat de SC binnenkwa, maar hij had toch minstens kunnen zien of de lichten van de SC uit waren of niet. Dumm Gelaufen dus.
En de oen van de week is... Schumacher! We zijn verdorie niet aan het karten hier, iemand zo in de muur drukken lijkt nergens op. Barri toont lef door alsnog door te zetten, maar ik vreesde even voor een herhaling van de clash tussen de Schumacher-broertjes in Duitsland (was dat niet de Nürburgring?)
Posts: 2.049
Saaie race op de accidentjes na.
Spijtig van Hamilton. Waarschijnlijk de remmen die het hebben begeven. Maar bon, dat is racen.
Die pitstopfase was echt wel rommelig. Mercedes moet streng bestraft worden, want dat rondvliegend wiel had mensen kunnen verwonden. Die man van Sauber kon nog maar juist met een enorme reflexbeweging het wiel ontwijken. Ik vind dat echt niet kunnen.
En dan Schumacher... . On-ge-loof-lijk. Dat is gewoon enorm laag van hem. Had hij 10 centimeter extra naar rechts gegaan dan had catastrofaal kunnen aflopen. Die moeten ze van de baan halen, gewoon een gevaar voor anderen.
En Vettel, tja. die zat blijkbaar zijn middagdutje aan het doen. Zeg ook wel iets over de auto: je moet echt een dominante auto hebben wanneer je zoveel concentratie verliest. Echter had hij niet zo kinderachtig moeten reageren. Eigen schuld dikke buld.
Posts: 10.089
kinderachtig moeten reageren??? komop zeg
hij was teleurgesteld, dat was tezien.
hij was sportief naar webber toe
wat is er nou kinderachtig aan??? komop zeg
Posts: 11.414
Helemaal mee eens.
Die pitstops liepen echt niet lekker nee. Zeker bij Renault en Mercedes niet. Massa verloor volgens mij ook een plek. Hamilton kwam achter hem binnen, maar kwam voro Massa er weer uit.
Schumacher maakte het dit keer wel heel erg bont ook. Meestal houdt hij het nog net op het randje dat hij niet bestraft wordt. Dit keer leek het er toch op dat hij echt te ver ging, maar we zullen het zien.
De kwaadheid van Vettel snap ik echt absoluut niet. Het is toch gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid dat hij dicht achter Webber blijft rijden? Waar heb je dan een radio voor nodig?
Ik denk echt dat ze die coureurs eens moeten verplicht om heel goed de regelboeken te bestuderen. Net zoals Hamilton in Valencia. Die hij zichzelf toen ook een drive through kunnen besparen (niet schrikken van de uitkomende safety car maar weten dat je er langs kan en dat dan ook tijdig doen).
Posts: 2.049
@Raikkonen-fan: moet ik voor je een filmpje opzoeken met Vettel\'s handgebaartjes in de pits? Teleurstelling of niet, je hoort je te gedragen.
Posts: 235
hij gaat naar rechts wacht tot barri er tussen zit en gaat dan nog een keer naar rechts. onverantwoord in die situatie
Posts: 15.285
@Patrickl: Massa verloor die plek aan Hamilton ja. Hij moest wat inhouden omdat hij meteen achter Alonso binnenkwam en zodoende wat tijd verloor. Daardoor kwam Hamilton voor hem de pitstraat uit. Zodoende had Hamilton ook zicht op de derde plaats op dat moment.
Posts: 11.414
mario,
Alonso reed precies weg voordat Massa stopte. Daar zou hij geen tijd mee verloren moeten hebben.
Posts: 15.285
@Patrick: Hij had op de baan al wat ingehouden, want z\'n pitstop was niet veel trager dan die van Hamilton. www.f1matrix.it is nog niet bijgewerkt met deze race.
Posts: 1.966
Mario, Ferrari moest Massa zijn banden nog uit de garage halen, vandaar het verlies in tijd ;)...
Posts: 2.250
Massa verloor tijd omdat Ferrari zijn banden nog niet klaar hadden. Dus een teamfout. Dat zei Ted Cravits toen ze het hem vroegen.
Posts: 2.250
Ow, Sorry Nathie. Zag de eerdere reactie\'s en wou meteen een antwoord geven, maar zag niet dat jij dat al had gedaan.
Posts: 711
Zijn banden kwamen wel snel hoor, ze stonden nog niet klaar bij de mannen alleen ze gingen er vrijwel meteen onder. En uiteidelijk is het de juiste beslissing geweest want massa had niet het zelfde kunnen doen als Webber.
Posts: 414
Kort haar of lang haar? Ik zou het niet weten, gelukkig dat de \'kenners\' ons kunnen vertellen dat het doorgaans met kort haar is. Gaat helemaal nergens over pff.
Posts: 653
Jammer dat mensen nu over Schumacher roepen dat ze hem van de baan moeten halen, omdat hij te gevaarlijk is. Tuurlijk is het op de limiet, maar dat is F1 racen. Er zijn geen regels over het naar buiten dwingen van andere coureurs, dat gaf Rubens zelf al aan. Vettel doet het ook als hij de kans krijgt. Het was gevaarlijk, maar toegestaan. Hij is vanaf de exit van de bocht al bezig met naar rechts gaan...hij zet dat door, ondanks dat Rubens hem er toch tussen prikt.
Posts: 11.414
Dat is geen racen.
Schumacher pakt de lijn en laat een gat open. Hij rijdt dan een tijd rechtuit. Pas als Rubens in het gat duikt gooit hij het gat dicht. Dat is twee keer bewegen van de lijn af.
Posts: 235
hij gaat naar rechts wacht tot barri ertussen zit gaat weer naar rechts. onverantwoord in deze situatie.
Posts: 428
@patrickl
Dat mag .. twee maal een beweging van de lijn af, als er maar genoeg tijd tussen zit. Je mag alleen niet zig-zaggend over de baan gaan om de man achter je te blokkeren. Wat Schumacher hier deed was weinig tot niets mis mee.
Posts: 2.049
Dus Refuse, je vindt dit hier ok:
i.imagehost.org/0640/bar-shu.jpg
?
Dat zijn geen tientallen centimeters he. Hooguit 5 centimeter tussen de muur en barrichello zijn band. Hoe goed die coureurs ook zijn, zo precies kunnen die niet zijn op die snelheden. Dat is niet meer racen, maar als een dwaas rondrijden.
Posts: 11.414
Op het rechte stuk mag je zo inderdaad zo vaak van richting veranderen als je wil.
Dicht bij de remzone mag je niet nog een keer extra van de lijn af bewegen.
Posts: 322
PatrickL,
volgens mij heeft Je hom(o)eboy Hamilton nog een waarschuwing oid gehad voor slingeren op het rechte stuk in, om zo Petrov af te houden.. weet alleen ff niet meer welke race.
Posts: 428
@Turbof1
5 centimeter tussen Barrichello en de muur .. ongeveer 40cm tussen hem en Schumacher. Barrichello had niet zoveer naar de muur hoeven gaan. En dan nog, er zijn wel meer circuits waar ze dicht bij de muur komen of soms licht raken. Dus als je het echt wilt weten .. JA, ik vindt dit best ok.
@patrickl
Schumacher ging een maal op het rechte stuk naar rechts en een keer bij het rempunt. Ik ben geen schumacher fan, maar ik zie hier echt niets fout.
Posts: 2.049
Ik herhaal: Hoe goed die coureurs ook zijn, zo precies kunnen die niet zijn op die snelheden. Dat is niet meer racen, maar als een dwaas rondrijden. Een klein tikje links sturen en Rubens zou al tegen schumacher botsen. rubens is een racecoureur, een goede en ervaren ook, maar nog altijd geen computer.
Ik hoop dat Schumacher streng bestraft wordt.
Posts: 3.592
Ze moeten Barrichello bestraffen omdat ie niet meer met iig twee wielen binnen de lijn zit! (op foto die te zien)....... ;)
Nee, daar ging Schumi wat te ver. Wellicht geldboete opleggen ofzo, maar dat sommigen roepen dat ie uitgesloten moet worden slaat nergens op.
Posts: 2.250
Ik denk dat Spa en Monza moeilijke races worden voor Red Bull. Spa normaal gezien zouden ze nog goed moeten kunnen vechten met Ferrari en McLaren door de bochtige 2de sector maar Monza draait het om topspeed. Daarna zullen het meestal Red Bull-races zijn omdat die circuits bochtiger zijn.
Posts: 322
Alonso gaat Spa pakken echt ze zijn net zo snel als Mclaren op het rechte stuk, echter hebben ze meer down-force voor het tweede deel..
Alonso en Ferrari gaan keihard domineren op SPA EN MONZA!!
Let maar op!
Posts: 711
Ik hoop het ook alleen volgens mij iets te ver gezocht dat ze gaan domineren, ik denk zelf dat Mclaren Monza gaat winnen en dat Ferrari en RedBull om de zegen strijden op spa, maar als Alonso Spa wint ga ik uit mijn dak. Zeker omdat ik er zelf bij ben. Zit bij Busstop dus kan ook het Podium zien na de race.
Posts: 339
Wat een racce! In tacktisch opzicht dan....
Webber is goed bezig, gun hem echt het kampioenschap.
Mooi resultaat van Alonso. Ondanks dat de het moeilijk inhalen is op dit circuit is het toch knap om een auto die 1.2 seconde per ronde sneller is achter je te houden.
Jammer voor Lewis maar mooi voor het kampioenschap. Button rijdt geen deuk in een pakje boter. Pas op de plaats voor Mclaren gezien de eerdere berichten.
En dan Schumacher.....leuke uitspraak na de race;)
Posts: 15.285
Als Hamilton of Button het niet kan winnen, dan mag Webber van mij WK worden. Vettel en Alonso zijn mij een beetje te irritant geworden.
Posts: 322
Heb ik het niet gezegd voor de race, Alonso pakt Webber en Vettel.. ik heb toch deels gelijk gekregen..
Hij pakte Webber, en later in de race pakte hij Vettel!!
Super race van Alonso en ik hoop dat jullie nu eindelijk gaan inzien dat Alonso en Ferrari helemaal terug zijn!
Mclaren is gelukkig weer het snot voor de ogen gereden en ik moest echt keihard lachen toen Hamilton besloot het gras te maaien!! HEERLIJK, aaan het einde nog wat spektakel van mijn andere HELD SCHUMACHER!! wat een kerel, you love him or you hate him, maar de man zorgde wel even in zijn eentje voor wat spektakel in deze oersaaie race!!
Posts: 339
Mario: Als alonso het niet kan winnen dan mag Webber of Vettel het kampioenschap winnen.
Mclaren (voornamelijk hamilton en whitmarsh en ook een beetje button) zijn al een tijdje irritant;)
Posts: 322
Inderdaad, die Hamilton vind ik zo\'n nicht met z\'n Nicole oorbelletjes!
Posts: 15.285
Tsja.... ieder zo z\'n eigen mening he ;) Jammer voor je dat ik niet van die lange tenen heb :D
Posts: 15.285
BTW: Er zit een edit-knop bij je bericht.
Posts: 2.049
@Jean Todt: Ik vind Alonso ook een nicht. Je weet wel, dat idioot lang haar.
Posts: 15.285
@jean: Maar Hamilton heeft, net als ik, wel een lekkere meid naast \'m in bed liggen, daar ken jij alleen maar van dromen.
En Jean is een echte nichtennaam.
Posts: 711
Effe sirieus, nichten hebben meestal kort steil haar. En idd alonso heeft een leuke meisje ja. jammer dat je haar niet onder de race ziet^^
Posts: 10.089
Mario
kom eens met een foto van jouw en je vriendin dan XD
Posts: 322
Mario,
hahahahah wat een knulletje ben je ook.. ik ben blij voor je dat je tevreden bent met je mokkeltje, maar maak je maar niet druk om mijn vriendin!! haha, die doet dat mokkeltje van jouw verbleken waar je bij staat. Overigens hebbe nichten vaak kort haar inplaats van lang, en daar is Hamilton het bewijs van, mijn zijn nichterige oorbelletjes!!
Posts: 15.285
@Raikkonen-Fan: OH, je mag wel langs komen hoor.... Kom a.s. zaterdag maar naar het strand Blijburg, daar geeft een vriend van me een feest voor z\'n verjaardag (Beachhouse). Ik ga niet voor jou een fotootje laten zien van haar, dan ga je voortaan daarna kijken wanneer je met jezelf speelt ;) En daarbij heeft het toch geen zin, want gelukkig smaken verschillen.
@Jean:
Dat verbleken zal een beetje moeilijk gaan, mijn vriendin is latina (komt uit Colombia). Onze dochter heeft daarom ook het beste van twee werelden :)
Posts: 15.285
BTW: Jean, ik maak me ook geen zorgen over jou vrindin. Als jij tevreden bent ben ik ook blij voor je hoor :) Maar je kunt Hamilton dan wel nichterig vinden overkomen, blijkbaar is hij dat niet. Hij heeft ondanks die oorbelletje wel een mooie meid.
Posts: 414
Kort haar of lang haar? Ik zou het niet weten, gelukkig dat de \'kenners\' ons kunnen vertellen dat het doorgaans met kort haar is. Gaat helemaal nergens over pff.
Posts: 1.765
als ferrari supporter ben ik blij dat Ferrari de schade beperkt hebben weten te houden, maar wat zijn die RB\'s snel zeg!, en terecht gewonnen
Posts: 339
Mario: Good for you dat je geen lange tenen hebt, scheelt een hoop bagger!
Edit: Is toch om je tekst te bewerken. Reply om te antwoorden.
Of werkt het hier andersom!???
Posts: 15.285
Excuse me... Ik bedoelde eigenlijk \"citeer\" ipv \"edit\". \"edit\" om te bewerken, maar \"citeer\" om in dezelfde reactie te blijven. De \"reply\" mag eigenlijk gewoon weg, want dat geeft een nieuwe reactie onderaan de pagina.
Als jij nu \"citeer\" gebruikt bij je eigen reactie komt ie meteen hieronder de mijne te staan.
Posts: 339
thanks!
Posts: 15.285
U\'re welcome :)
Posts: 46
mooi van een 2 4 ik zei 1 3 maar dit is ook goed
Posts: 1.966
Webber, netjes gereden, foutloos en super snelle middelste stint.Alonso super start en mooi de schade beperkt, well done, Vettel, zat hem niet mee, maar is daar zelf (deels) schuldig aan en moet leren volwassen te reageren (handjes, gebaren, discussie met een steward in het openbaar voor het podium etc..), Massa, onzichtbaar, maar netjes punten bijeengesprokkeld, Petrov, petje af jongen!Evenals mooi van Hulk, DLR, Koba, Button (toch nog wat puntjes ondanks slechte kwali, verder redelijk onzichtbaar) en Barichello. We zagen vandaag weer iets van de oude Schumacher!Jammer dat het de negatieve kant was. Moest wel lachen om dat jongensachtige gesteggel na de race van beide heren. De actie van Schummi was close en niet zonder gevaar, maar zorgde wel voor een mooi moment ;). EDIT: typo\'s
Posts: 2.091
Ik weet het zeker. Gooi de GP van Hongarije uit de kalender. Wat een saaie race. Het feit dat de discussie hier gaat over 1 enkele inhaalactie vande Bari vs Schumi zegt al genoeg.
Het feit dat mensen beweren dat Alonso goed gereden heeft zegt ook al genoeg. Het was 1 grote optocht. Inhaal acties nagenoeg onmogelijk.
Vettel zei dat ook in de persconferentie. Zijn snelheid op t rechte eind was onvoldoende om Alonso in te halen. Kortom nergens op t circuit zijn mogelijkheden.
Het feit dat we racen op een circuit zonder ihaalmogelijkheden is te gek voor woorden in het huidige F1 circus.
Posts: 2.222
Niks meer aan toe te voegen...
Hoewel Hongarije wel een makkelijk baantje is (op de PlayStation) overwinning bijna gegarandeerd, tenzij er regen is, dan val ik altijd uit met een beschadigde wagen... altijd:(.........
Posts: 10.089
Woodface
het gaat hier helemaal niet om 1 inhaalactie........
Scuderia
ja op de Playstation is Hongarije idd super makkelijk, me Record is daar 1:15,475...
Posts: 12.432
Mooie race van Webber, terecht gewonnen. Wat mij echter zorgen baart is de achterstand die ieder team(ook Ferrari) heeft op Red Bull. Wanneer je toch ziet hoe Webber ongehoord hard weg rijdt na zijn pitsstop bij Alonso. Om dan nog maar te zwijgen over Vettel die pech had....anders was het een 1-2 geworden met letterlijk de nr.3 op een ronde achterstand. Hoor daar eigenlijk niemand over uit het F1 wereldje. Linksom of rechtsom moet dit keihard zijn aangekomen bij de andere teams.
Posts: 15.285
Ik kan er ook met de kop niet bij dat ze zo gemakkelijk wegrijden. En het komt natuurlijk ook wel keihard aan bij de teams, maar de teams kijken ook naar de punten. Dan zie je toch een heel ander beeld, 5 coureurs die nog een reële kans maken op het WK. Bij de constructeurs is het voornamelijk McLaren die naast Red Bull nog een kans maakt.
McLaren, maar ook Ferrari zal nog keihard aan de bak moeten om na de zomerstop weer goed voor de dag te komen. En RB zit natuurlijk ook niet achterover te leunen.
Ik denk wel dat als McLaren de blown diffusor en de flexibele voorvleugel (en andere updates die nog niet optimaal werken) in orde hebben ze de RB\'s zeker wel weer bij kunnen houden. Maar dat moet dan wel meteen vanaf race 1 na de zomerstop.
Posts: 10.089
redbull word zoiezo bijgehaald..
gewoon kwestie van tijd
Posts: 4.951
Vettel had geen pech, Vettel zat te pitten!