VT3: Mark Webber eindigt ruim voor teammaat Vettel
- Gepubliceerd op 31 jul 2010 12:01
-
44
- Door: Robin Smeets
Webber en Vettel zette de concurrentie meteen op scherp in het eerste half uur van de training en waren de enige coureurs die onder de 1:21-grens kwamen. Beide coureurs gingen steeds sneller en Webber reed in de laatste vijf minuten de snelste tijd van het weekend, een 1:19.574. Hiermee was het de enige coureur in de 1:19 en was hij teamgenoot Vettel 0.484 seconden te snel af.
Fernando Alonso reed de derde tijd en was daarmee wederom 'best of the rest', want Red Bull Racing is ronduit dominant op de Hungaroring. Alonso kwam al 1,1 seconden tekort op de tijd van Webber en moest zes tienden toegeven op Vettel. Achter de Spanjaard pakte Robert Kubica een keurige vierde tijd, gevolgd door Felipe Massa en Lewis Hamilton.
Vitaly Petrov bevestigde met zijn keurige zevende tijd de snelheid van de Renault-bolide, maar moest wel al 1,8 seconden toegeven op Webber. Nico Rosberg was de snelste Mercedes-coureur op de achtste plaats, gevolgd door regerend kampioen Jenson Button en de beide Williams-coureurs.
Iets verder naar achteren van Virgin Racing ditmaal de snelste van de nieuwe teams. Lucas di Grassi was de snelste van de nieuwkomers op de negentiende plaats, op de voet gevolgd door Lotus-coureurs Jarno Trulli en Heikki Kovalainen en zijn teamgenoot Timo Glock. Bruno Senna en Sakon Yamamoto sloten voor HRT het rijtje af.
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (44)
Login om te reagerenPosts: 10.089
Redbull heerst
Qualificatie
1. Redbull 1:18,hoog
2. Redbull 1:19,laag
3. Ferrari 1:19,hoog
4. Ferrari 1:19,hoog of 1,20
Posts: 1.745
Zei het na de eerste vrije training al (doe ik normaal gesproken niet): Red Bull start vanaf één en twee. Verschillen met de rest zijn te groot.
Posts: 1.725
1. Sebastian Vettel 1:18.773
2. Mark Webber 1:19.184
3. Fernando Alonso 1:19.987
4. Felipe Massa 1:20.331
Helemaal niet slecht hoor!
Posts: 10.089
ja dat heb ik best goed voorspeld he :D
Posts: 174
man man man die redbulls zijn snel!!!! respect
Posts: 243
dan maar zeggen dat de dominatie van red bull verleden tijd was .
nu maar kijken hoe het vanmidag gaat .
Posts: 80
Red Bull 1 en 2 zit er wel in ja, wat gaan die hard zeg.
Ik vind Renault ook wel goed gaan.
Jammer dat de Mclarens nog niet zo goed gaan, ik hoop maar dat de race pace goed genoeg is.
Posts: 15.285
De racepace zit meestal wel goed bij de McLarens, maar het blijft moeilijk inhalen op de Hungaroring...
Posts: 15.285
Al krijgt Hamilton hem er wel bijna overal langs... Hij heeft dit jaar toch al heel wat mooie inhaalacties laten zien :)
Posts: 8.004
En hij start meestal zeer goed.
Posts: 1.745
Ja bij wagens die twee seconden per ronde langzamer zijn. Anders lukt het hem niet. Niemand niet overigens...
Posts: 8.004
Nee dat klopt, maar als er een SF-car komt kan alles veranderen. En dit bedoel ik niet misselijk na Valencia maar op China kwam Hamilton wel voorbij aan de Red Bulls\'s.
Posts: 15.285
@Swearengen: Ik neem aan dat je bedoelt: op deze baan... toch?
Posts: 1.745
Op iedere baan. Maar dat geldt voor alle coureurs. Alonso kon in Duitsland bijvoorbeeld ook een halve sec. sneller dan Massa, maar hij kwam er geen mm dichterbij. Gewoon niet mogelijk met de huidige F1 wagens.
Posts: 3.471
Hopen dat er iets gebeurd met de beide Red Bulls...Begint saai te worden.
Posts: 80
je zou het haast gaan hopen inderdaad. ze lijken wel in een andere klasse te rijden
Posts: 35
Renault gaat ook wel goed. Zou leuk zijn als die weer op het podium stonden.
Posts: 43
Dit gaat helemaal nergens meer over 1.150 naar de nummer 3 pfff.
Straks moeten we nog verschillende klasses gaan maken.
Posts: 11.414
Lijkt er toch wel op dat het circuit inderdaad een beetje dezelfde volgorde oplevert zoals in Monaco. Met McLaren weer een stuk terug en Renault weer meer naar voren.
Hulkenberg zit er trouwens ook goed bij. Zit maar 1 tiende achter Hamilton en 2 tiende voor op Barrichello.
Force India lijk thet spoor een beetje kwijt. Of zouden ze aan de race afstelling gewerkt hebben. Lijkt me toch stug.
Posts: 1.481
Ik denk dat de FI gewoon niet goed werkt op dit circuit, alleen op hoge snelheden.
Posts: 666
WTF! :-| Als het zo blijft hoef ik morgen alleen maar de start te zien... opzouten met die RB\'s!!
Posts: 15.285
Je kunt nog wachten op een teamorder en dan kan de tv uit :P
/sarcasme mode uit
Posts: 413
1 seconde seg..dat is wel super veel :s:s:s..hopen op alonso op plaats 3 en dan iet wat proberen met hun goede race pace..
Posts: 36
Met Force India gaat het idd niet echt goed!
Liuzzi heeft een aandrijfas probleem en flink wat overstuur.
Sutil is ook flink aan et glijden. dde Blown diffuser hebben ze er weer afgehaald. of ze de SRW er af hebben weet ik niet. was wel de bedoeling.
Posts: 1.092
Zou goed zijn voor kampioenschap als 1 van de renaults zich voor de McLarens zou staan. We mogen van geluk spreken dat de Renault engine wat minder is. Anders zou resterende seizoen met circuits als Monza en Spa kampioenschap erg voorspelbaar maken.
Posts: 234
1 seconde is inderdaad erg veel, maar ik denk niet dat het verschil in tijdens de quali en de race even groot zal zijn. Ferrari speelt een beetje verstoppertje, en McLaren zie ik ook nog wel beter uit de verf komen dan nu het geval is.
En zelfs al zou Alonso straks met P3 genoegen moeten nemen, dan nog kan een goede start een overwinning opleveren. Welkom op de Hungaroring, het circuit waar niemand kan inhalen.
Posts: 167
Ik vind het gat tussen Webber en Vettel ook wel fors. Webber rijdt sowieso flink sneller dan gisteren, terwijl Vettel zich niet heeft verbeterd. Snijdt Webber ergens een chicane af ofzo? :)
Posts: 45
Renault zit er ook goed bij
Posts: 28
VT3 net live gezien en het was een Red Bull show. Verwacht front row voor Red Bull en hopelijk beide Ferrari\'s daar achter. moet mogelijk zijn aangezien de baancondities in de kwalificatie waarschijnlijk een stuk beter zullen zijn en dit moet vooral voor Ferrari voordeel op gaan leveren. Alonso en Massa konden nu nog gen eens aan hun VT2 tijden van gisteren komen.
Maar Mclaren heeft het echt helemaal niet. Op de harde band waren ze nog wel competitief, maar ja in de kwalificatie moet het op zacht gaan gebeuren en dan is 6de en 9de op bijna 2 seconde achterstand blijkbaar het maximale.
Posts: 4
En 7 seconden later komen de HRT\'s over de streep...
Posts: 8.004
Blijf elke weer versteld staan van de snelheid van de Red Bull\'s, het is totaal geen weerspiegeling als je kijkt naar beide WK\'s.
McLaren kan het nog permiteren maar het begint wel tricky te worden als er niet wat gebeurt na de zomer stop.
Wat Raikkonen-fan zegt zal wel het meest waarschijnlijke worden, ik hoop dat de Ferrari\'s ze tegenstand kunnen bieden. Het gat is wel enorm.
Posts: 15.285
Echt ongelooflijk hoe snel dat die Red Bull\'s over één rondje kunnen zijn.
Gelukkig heeft McLaren een kleine marge, maar wat je zegt.... na de zomerstop moeten ze er echt wel weer bij staan, anders wordt het een vervelende tweede helft.
Posts: 8.004
En dan te bedenken dat vorig jaar voor McLaren op dit circuit de wederopstanding kwam, over ironisch gesproken.
Posts: 15.285
En dan zie je dus ook hoe verschillend de auto\'s toch ook elk seizoen zijn. Als de wederopstanding dan over 4 weken gebeurt vind ik het nog niet zo heel erg ;)
Posts: 1.308
hopelijk laten de red bulls in de race dezelfde dominantie zien
Posts: 8.004
Jah want dat is goed voor de spanning als na de Red Bull de eerste wagen over een seconden of 30 over de finish komt. Kan me niet voorstellen dat je dat wilt, voor wie je ook bent.
Posts: 1.725
Het lijkt erop dat een Force India eruit valt in Q1. De wagen komt op dit tragere circuit helemaal niet uit de voeten. Voor hen is het gewoon lang wachten tussen Canada en Spa/Monza.
Posts: 1.481
denk het ook.
Posts: 27
ik denk dat de uitslag hierboven erg veel zal lijke op die van de kwalificatie. Hoop dat kbica dicht in de buurt kan blijven, verdient ook wel ee overwinning dit jaar, maar dat zal dit weekend waarschijnijk niet lukken
1 redbull
2 ferrari
3 Renault (hoop het wel een beetje)
4 Mclaren
Posts: 10.089
:D Raikkonen is hier :D Dreams come True.. On F1today :D
Posts: 15.285
Gisteren ook al wel gedacht, circuit is goed te vergelijken met Monaco. Dit wordt gewoon een walk-over van Red Bull. Ferrari mag blij zijn als ze RB bij kunnen houden morgen, vandaag in de kwali gaat het niet lukken denk ik. McLaren komt hopelijk na de zomerstop weer beter uit de verf. We gaan dan in ieder geval meteen naar een heel snel circuit.
Force India zal het ook op de snelle circuits weer beter doen. Dit was vorig jaar ook al het geval.
Posts: 80
ik hoop dat mclaren weer beter uit de verf komt na de zomerstop, want de volgende race ben ik erbij! dus ik hoop op een 1-2 voor mclaren op spa ;-)
Posts: 711
Ik hoop dat Alonso wint in spa met Massa 2de en daarna mogen van mij de mclarens komen, want RedBull gaat toch hard zat op de meeste cirquits.
Ik ben er ook bij, zit op de tribuni bij de Busstop chicane!
Posts: 80
ik zit ook op de tribune bij de chicane alleen hoop ik op een iets andere uitslag dan jij ;-)