user icon

Felipe Massa verwacht sterk Williams in Duitsland

  • Gepubliceerd op 27 jul 2016 12:52
  • comments 26
  • Door: Bjorn Smit

Het laatste bezoek van de Formule 1 aan de Hockenheim bracht Felipe Massa weinig goeds. Al in de eerste bocht sloeg de Williams-coureur over de kop na een botsing met Kevin Magnussen. Dit jaar verwacht de Braziliaan echter een goed resultaat in Duitsland.

"Het is leuk om met de Formule 1 terug te keren in Duitsland nadat we vorig jaar geen race hadden hier. We gaan naar de Hockenheimring, een circuit dat ik erg fijn vind om op te rijden. Ik hoop dat we een goede race kunnen neerzetten, want ik verwacht dat het circuit onze auto goed zal liggen. Of dat zo gaat zijn, zullen we tijdens het weekend zien."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Iraj33

    Posts: 19

    Dat heb ik wel vaker gehoord dit seizoen.

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 12:56
    • Misschien moet je (en meer forumleden) zich eens wat meer verdiepen in de lay-out van een circuit. Williams is een (door de Mercedes motor) auto die het goed doet op banen met veel rechte stukken en minder goed op bochtige banen.

      Hockenheim en vooral Spa en Monza worden dus banen waar Williams goed mee kan komen. Singapore wordt bijvoorbeeld weer een drama voor ze.

      • + 1
      • 27 jul 2016 - 12:59
    • Kubica

      Posts: 4.101

      Toch zit er wat in, in wat IRAJ schrijft.. naast de auto zijn er nog de coureurs (massa was in Hongarije ronduit zwak) en een strategie (ook hiermee heeft Williams al punten laten liggen dit seizoen, als ik me niet vergis).

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:04
    • Montreal niet gezien? Zoals ik al zei is Williams beter op snelle banen. Bottas was daar keurig 3e.

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:39
    • Iraj33

      Posts: 19

      Op Silverstone en in Oostenrijk zouden ze ook sterk zijn zeiden ze. Waar was Williams toen?

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:53
    • Goed, laten we even kijken wat hij zegt, en niet de kop de F1T erbij bedenkt ;-)

      "We gaan naar de Hockenheimring, een circuit dat ik erg fijn vind om op te rijden. Ik hoop dat we een goede race kunnen neerzetten, want ik verwacht dat het circuit onze auto goed zal liggen. "

      Goed liggen is maximaal P7/P8

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:58
    • Op Silverstone regende het, en dan is Williams altijd drama, ook dat had je kunnen weten als je wat langer had gekeken.

      Williams-Mercedes gaat hard op snelle banen bij goed weer (Massa is ook een typische mooi-weer rijder, altijd al geweest).

      Zodra er veel bochten zijn of wanneer het regent is die bolide helemaal nergens.

      • + 1
      • 27 jul 2016 - 14:14
    • Eens Damon, regen op Monaco, dan gaan ze helemaal lekker :-)

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 14:19
    • Iraj33

      Posts: 19

      Ah van daar dat ze op 2,3 seconden zaten van Mercedes in qualy. Of hadden ze toen last van plaatselijke regenval? Kapitein wijsneus.

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 23:49
  • LuckyMe

    Posts: 298

    De auto misschien wel, maar Massa niet.... ;-)

    • + 1
    • 27 jul 2016 - 12:58
  • Kubica

    Posts: 4.101

    Sterk Williams, maar hoe ga je het zelf doen, Philipe ?

    • + 1
    • 27 jul 2016 - 13:01
    • Precies!

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:25
    • "Williams verwacht sterke Felipe Massa in Duitsland": dat bericht zou me pas echt verbaasd hebben !!! Hij moet stoppen en Button moet zijn laatste seizoen (2017) in stijl bij FW afmaken!

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 23:16
  • Bottas werd in 2014 2e, Dus zat er wel in!

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 13:03
    • Kubica

      Posts: 4.101

      resultaten uit het verleden ...

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 14:12
    • Williams zal top 3 scoren met pitstops.

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 14:36
    • Auto is in de basis dezelfde als 2014, zelfde drama maar in Hockenheim gaan ze goed.

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 15:38
  • Marcooooo

    Posts: 499

    Waarschijnlijk in het eerste deel van de race... maar ik vind dat Williams dit seizoen opvallend vaak halverwege de race (ver) terugvalt door matige tot slechte strategieën.

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 13:09
  • wibi

    Posts: 4.514

    Williams zal het goed doen door de Mercedes motor...als ze die niet hadden...

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 13:33
  • Ik verwacht helemaal niet zo'n sterk Williams, als ze al best of the rest zijn is het P7 en P8. Ik ga voorlopig voor een einduitslag van P8 en P10 (als het droog is)

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 13:35
  • Rijdt hij dit weekend niet dan?

    Het ging al jaren slecht met Williams, dan even een opleving, en nu stort het toch weer in. En dat met zo'n Mercedes motor achterin...

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 13:37
    • Verdiep je even in het team waarom ze een opleving hadden. Hoef er ook niet steeds zo'n commentaar op te komen ;-)

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:42
    • O, en natuurlijk ook een goede grap over Massa!

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 13:42
    • Die opleving leek mij juist door die motor te komen, maar blijkbaar gaat het aerodynamisch niet al te best nu.

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 14:08
    • Die opleving is mede (!) door de motor.

      Williams heeft zich in 2013/2014 diep in de schulden gestoken en geïnvesteerd in zo goed als alles. 2013 naar 2014 was het jaar van de nieuwe regels. Williams kan wel een auto ontwikkelen, doorontwikkeling kunnen ze helaas niet bijhouden.

      Ik was vooral 2015 eigenlijk al verwonderd dat ze nog redelijk "bij" waren. Ze werden 3de maar dat had ook te maken met de Renault motor waardoor RB 4de werd.

      Dit is het 3de jaar met redelijk gelijk gebleven regels en dan zie je ze zakken. Ze zijn nog wel steeds het hoogste geklasseerde team met een Mercedes fabrieks motor.

      2017 hebben ze weer nieuwe kansen om er wat van te maken, al denk ik dan het hoogst haalbare P4 bij de constructeurs is,

      • + 0
      • 27 jul 2016 - 14:18
  • J ekan het beste niks meer verwachten van Williams dit seizoen. Het ziet er naar uit dat het lastig gaat worden Force India te verslaan. Ik verwacht maar een slecht resultaat, dan kan het alleen maar meevallen! (Hoop ik)

    • + 0
    • 27 jul 2016 - 20:42

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar