user icon

Prost steunt Ferrari in keuze voor Raikkonen

  • Gepubliceerd op 20 jul 2016 12:05
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Drievoudig wereldkampioen Alain Prost begrijpt en steunt de beslissing van Ferrari om in 2017 door te gaan met Kimi Raikkonen. Tijdens de wederopbouw moet Ferrari geen nieuwe coureur aannemen, want dat zorgt volgens de Fransman voor onrust.

Niet iedereen begreep de keuze van Ferrari om door te gaan met de inmiddels 36-jarige Fin. Jongere rijders zoals Sergio Perez, Romain Grosjean en Daniel Ricciardo leken Ferrari een aantrekkelijke bestemming te vinden, maar Ferrari houdt volgens Prost terecht vast aan Raikkonen. "Kimi is een icoon in de Formule 1 en de sport heeft persoonlijkheden zoals hij nodig", vertelde de teambaas van Formule E-team e.dams aan Canal Plus.

"In mijn ogen is de verlenging voor Raikkonen logisch, zeker gezien de regelveranderingen die eraan komen. Het zou te storend zijn als er een andere, jongere rijder naar het team zou komen terwijl het team nog in opbouw is. Momenteel is Ferrari het derde team, achter Mercedes en Red Bull. Op Silverstone waren ze in gevecht met Force India, dus ze hebben veel te doen en daarvoor hebben ze stabiliteit en rust nodig. Ik denk dus dat het geen verkeerde beslissing is om vast te houden aan Raikkonen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Wat een lapsus

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 12:25
  • JV fan

    Posts: 2.070

    waarom zou een jongere rijder niet kunnen ? vanwege regelveranderingen ?

    tegen argument Vettel-Redbull 2009 :P

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 12:48
  • buuts

    Posts: 722

    Mijn inziens en volgens de punten is Ferrari nog steeds het tweede team.

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 12:52
  • Tenminste een man die weet waar hij het over heeft.

    • + 3
    • 20 jul 2016 - 12:59
    • Ol' Fool

      Posts: 385

      @JOSSPANJER Juist, dit itt die blaaskaak en braakbal van een Jacques Villeneuve

      • + 1
      • 20 jul 2016 - 13:04
  • Insure

    Posts: 1.236

    Alain Prost heeft overigens 4 wereldtitels. 1985, 1986, 1989 en 1993. Ik steun overigens ook de keuze van Ferrari. Kimi heeft het dit jaar prima gedaan en brengt een bak met ervaring mee. Het is bovendien goed dat er ook ervaring op de grid staat. Alleen maar jonkies is ook niet goed.

    • + 1
    • 20 jul 2016 - 13:22
    • mario

      Posts: 7.606

      Ik reageerde hetzelfde over Prost..... Niet zo handig op een F1 site ;)

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 13:48
    • In je team moet je een mix hebben van ervaring en een jonger persoon, niet iemand die tegen de 30 aanloopt en iemand die halverwege de 30 is. Zo kun je vooruitgang boeken.

      • + 0
      • 21 jul 2016 - 09:30
  • Alain Prost, een oude favoriet van mij. Le Professeur ;)

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 13:24
  • Marcooooo

    Posts: 483

    "Het zou te storend zijn als er een andere, jongere rijder naar het team zou komen terwijl het team nog in opbouw is." Storend of een frisse wind binnen het team met een verse blik die Vettel op scherp kan zetten door te scoren zoals b.v. een Max of Stoffel? Ik denk dat de meningen nooit overeen gaan komen of Kimi moet volgend jaar 90% van het veld om de oren rijden.

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 13:34
  • mario

    Posts: 7.606

    Totaal niet mijn favo coureur, maar volgens mij heeft ie toch 4 WK's binnen gesleept??? Vind ik toch wel een beetje slecht van een F1 site....

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 13:47
    • mario

      Posts: 7.606

      Ik zie dat @Insure het ook al gezien had..... ;)

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 13:48
  • l3x1c0n

    Posts: 337

    Ik ben ook eens met Ferrari om Kimi te houden. Maar meer omdat Kimi zich niet meer hoeft te bewijzen. Hij kan zich prima wegcijferen voor het team, gaat niet in de pers Ferrari afbranden en hij werkt heel goed samen met Vettel. Zijn veel mensen die Kimi graag zien vertrekken maar ik ben van mening dat er wat moet gebeuren aan het management.

    Zo'n Arrivabene is een goede toegankelijke teambaas maar ik zag graag een Ross Brawn de taak samen met hem uitvoeren zoals dat nu bijvoorbeeld gebeurd bij Mercedes.

    • + 0
    • 21 jul 2016 - 06:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar