user icon

Button waardeert 'aardige woorden' van Williams

  • Gepubliceerd op 23 jun 2016 12:08
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Jenson Button staat hoog op het verlanglijstje van Williams voor 2017. De Brit debuteerde in 2000 namens de Britse renstal in de Formule 1 en voor volgend jaar is hij een van de gegadigden voor een stoeltje. De wereldkampioen van 2009 voelde zich gevleid door de woorden van Claire Williams, vice-teambaas bij Williams.

Die noemde Button een aantrekkelijke optie. "Dat hoort iedereen graag over zichzelf, dus dat was aardig van haar", aldus de huidige McLaren-rijder tegenover Sky Sports. "Ik weet nog niet wat ik volgend jaar ga doen. Ik wil vooral genieten en me in een positie bevinden dat ik voor goede resultaten kan gaan. Of het dan een opbouwjaar, een jaar met podiumplekken of een jaar met zeges wordt, dat zien we dan wel weer. Zolang ik het maar naar mijn zin heb."

"Hopelijk is McLaren volgend jaar sterk en competitief, maar ik zal vast ook wel andere mogelijkheden hebben. Voor mij gaat het erom dat ik geniet van de raceweekenden en dat ik alles uit mezelf weet te halen. Ik heb het gevoel dat dit op dit moment het geval is. Bovendien geniet ik momenteel nog heel erg van wat ik doe."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.311

    Tja, dat is ten opzichte van McLaren een goede onderhandelingspositie zo'n openlijke flirt, alleen hebben die met Stoffel toch een hele aantrekkelijke optie om te zeggen nou Button, als je het daar zo leuk vind, dan veel succes!

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 12:42
  • Boer Gijs

    Posts: 599

    Met zijn salaris heb ik het overal naar mijn zin.

    • + 1
    • 23 jun 2016 - 12:46
  • vindt claire button een aantrekkelijke optie als rijder of als iets anders?

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 12:48
  • z0mer

    Posts: 2.086

    Button is een van de sympathiekste figuren van het huidige veld, kan die arrogante Bieberboy nog wat van leren.

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 12:51
    • crizz

      Posts: 365

      Allemaal leuk en aardig maar hoeveel titels heeft Bierberboy en hoeveel heeft die sympathieke button er? Ik vind Button helemaal niet zo sympathiek eerlijk gezegd. Zeurt alleen maar over veiligheid en klaagt als een idioot over de boordradio. Voor het salaris wat die verdient moet die niet zeuren en gewoon gas geven. Vindt je het allemaal zo onveilig dan stop je er toch lekker mee. Een groot verdiener zoals Button krijgt in een jaar tijd net zoveel geld als een mens in zijn hele leven bij elkaar verdient, en dan durf je te zeggen dat het gevaarlijk is. Heb ik nieuws voor je Button... JOHHHH meen je het. Dacht je dat miljoenen verdienen zo makkelijk gaat, anders hadden we het allemaal wel gedaan. Zal misschien alles over me heen krijgen maar ik heb geen absoluut geen medelijden met welke formule 1 coureur dan ook. Ik volg het al vanaf 1987 en als je dat vergelijkt met nu dan moeten we echt niet klagen. Het blijft de koningsklasse en alleen beschikbaar voor de absolute ELITE klasse. "If you are not prepared to risk your life then retire and let someone else try". Het is formule 1 en geen DTM.

      • + 3
      • 23 jun 2016 - 13:12
    • Het is maar wat je voorkeur is. Persoonlijk interesseert het me geen bal of een rijder sympathiek is of niet, mij interesseert enkel wat ze laten zien als ze hun helm op hebben.
      Echte racers, daar hou ik van. Vaak zijn de arrogantste coureurs de beste racers.
      Dat zag je vroeger ook bij Hill en Schumacher.

      • + 1
      • 23 jun 2016 - 13:13
    • @Crizz
      "Zal misschien alles over me heen krijgen"
      In ieder geval beginnend met een compliment van mijn kant, goed gesproken.

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 13:16
    • Goed stuk CRIZZ + van mijn kant.

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 14:39
    • @CRIZZ, het is ook Button's taak als GPDA director en daarmee dus vertegenwoordiger van F1 coureurs meer openlijk over die veiligheid te praten. Dus dat hij daar vaker over praat is gewoon logisch en dat jij het zeuren vindt komt dan waarschijnlijk omdat je niet waarom hij het doet.

      • + 0
      • 23 jun 2016 - 18:11
  • Ik hoop dat Button nog een tijdje meegaat in de F1. Leuke persoonlijkheid, galant, een ware gentleman.

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 13:00
  • Petje af

    Posts: 780

    Gewild zijn is altijd leuker dan te worden afgeserveerd. Zo wilde Tost Kvyat vast ook liever dan Max. En Kvyat moest er nog over nadenken. Probeert zij soms de Britse eer te redden ?

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 13:28
  • Paringsdansje ;)

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 13:31
  • ach ja hij heeft het naar zijn zin ff wedstrijdje rijden 12 of 13 worden miljoentjes binnen harken,hij kan zo de politiek in.

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 14:21
  • Het 'aantrekkelijke' Williams laat Button aardig koud.

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 15:25
  • Button is toch weer vrijgezel?
    Misschien heeft Claire gewoon zin in een verzetje?

    Der vader is al fan van Button, dus ideale schoonzoon?

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 16:36
  • Button naar Williams is interessant

    • + 0
    • 23 jun 2016 - 22:20

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos