Williams met positief gevoel richting Austin

Het team van Williams gaat met een goed gevoel richting Austin. Het team is tevreden over de snelheid dat het had tijdens de vorige Grand Prix en kijkt uit naar de race in de Verenigde Staten. Bottas en Massa beschouwen het Circuit of the Americas als één van hun favoriete circuits en hebben er vertrouwen in een goed resultaat te kunnen neerzetten.

Valtteri Bottas is blij weer in Austin te zijn. De Fin zegt het altijd naar z’n zin te hebben in de Texaanse stad: “In Austin pakte ik voor het eerst in mijn carrière punten, dus deze baan zal altijd bijzonder voor mij blijven. Het is hoe dan ook één van mijn favoriete circuits om op te racen. Het circuit heeft snelle vloeiende bochten. De stad Austin is ook geweldig, daarbij is het hier ook meestal heerlijk weer. Het is één van de beste locaties om te racen als je het mij vraagt.”  

Ook Felipe Massa heeft niets dan lof voor de Grand Prix van de Verenigde Staten: “Austin is een prachtige plaats met een geweldig circuit. De snelle bochten op het circuit zijn heel uitdagend. De eerste sector biedt goede kansen voor inhaalacties. Er is een heel breed gedeelte waar het heel goed mogelijk is om in te halen. De infrastructuur hier is ook bijzonder goed en de fans zijn hier altijd enthousiast. Het is voor ons Formule 1-coureurs altijd leuk om hier te zijn, we gaan hier met plezier heen.”

Rob Smedley zegt ondanks het verloren podium van Bottas een goed gevoel te hebben overgehouden na de Grand Prix van Rusland: “We gaan naar Austin met het gevoel dat we tekort punten hebben meegenomen uit Rusland. De snelheid van de auto was zeer goed in Sochi. Maar we gaan met een positief gevoel naar Noord-Amerika. Ik denk dat het circuit goed past bij onze auto. We willen hier Red Bull Racing definitief van ons af schudden. We willen ze graag op grotere achterstand zetten door hier veel punten te pakken. Bottas en Massa hebben allebei een goede race gereden in Rusland, ze zitten in een goede flow.”  

Bij Bottas heb ik het gevoel dat hij de verbeterde versie van Raikkonen is. Ook zo stoïcijns en weinigzeggend als Kimi, maar toch iets constanter.

  • 1
  • 21 okt 2015 - 08:34

Reacties (1)

Login om te reageren
  • Bij Bottas heb ik het gevoel dat hij de verbeterde versie van Raikkonen is. Ook zo stoïcijns en weinigzeggend als Kimi, maar toch iets constanter.

    • + 1
    • 21 okt 2015 - 08:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.608
  • Podiums 61
  • Grand Prix 216
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (36)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar