McLaren kwam te vroeg voor Perez volgens Force India

De teambaas van Force India, Bob Fernley heeft het gevoel dat het jaar dat Sergio Perez voor McLaren reed te vroeg was in zijn carrière. Na een zeer succesvol tweede seizoen bij Sauber in 2012, kreeg Perez de kans om Lewis Hamilton te vervangen bij McLaren. Voor de Mexicaan was het een zeer zwaar jaar, en na slechts één jaar werd hij al vervangen door McLaren-junior coureur Kevin Magnussen. Gelukkig kreeg Perez de kans bij Force India, en daar bouwde de Mexicaan weer vertrouwen op in zijn kunnen. Tijdens de laatste race in Rusland pakte Perez een derde plaats voor Force India.

“Door vertrouwen in Perez te hebben, heeft het team ervoor gezorgd dat Sergio zich comfortabel voelt bij ons”, vertelt de teambaas van Force India. “Voor Checo was zijn tijd bij McLaren een slechte ervaring. Ik denk ook dat de overstap naar McLaren te vroeg kwam voor hem. Perez is vooral sterk in zijn races, maar je merkt dat hij steeds sterker wordt in de kwalificaties, dat komt ook omdat hij zich thuis voelt bij ons. Sergio en Nico Hülkenberg zijn allebei erg sterk en ik ben ook blij dat we met beide volgend jaar doorgaan”, aldus Bob Fernley.

Gummy

Posts: 358

Nee een hamburgertent uit Laren;)

  • 1
  • 19 okt 2015 - 17:12

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Ik deel die mening wel. Als jongeling zo vroeg instappen bij een topteam is riskant. Dan worden er bepaalde resultaten verwacht, resultaten waar McLaren zelf ook moeite mee had om die te behalen.

    Aan de andere kant is McLaren ook redelijk wispelturig en hebben ze Perez en Magnussen niet voldoende tijd te geven om zich te ontwikkelen, één seizoen is daar te kort voor denk ik. Maar ook dat is wel weer te begrijpen als iemand als Alonso zich aandient om voor je te komen rijden.

    Ik denk dat het combinatie van vele dingen is en het is goed om te zien dat de prestaties er bij FI wel uitkomen. Hij is vaak de betere dan Hulkenberg, iemand die ik vooraf eigenlijk iets hoger inschatte.

    • + 0
    • 19 okt 2015 - 14:43
  • Ik deel die mening wel. Als jongeling zo vroeg instappen bij een topteam is riskant. Dan worden er bepaalde resultaten verwacht, resultaten waar McLaren zelf ook moeite mee had om die te behalen.

    Aan de andere kant is McLaren ook redelijk wispelturig en hebben ze Perez en Magnussen niet voldoende tijd te geven om zich te ontwikkelen, één seizoen is daar te kort voor denk ik. Maar ook dat is wel weer te begrijpen als iemand als Alonso zich aandient om voor je te komen rijden.

    Ik denk dat het combinatie van vele dingen is en het is goed om te zien dat de prestaties er bij FI wel uitkomen. Hij is vaak de betere dan Hulkenberg, iemand die ik vooraf eigenlijk iets hoger inschatte.

    • + 0
    • 19 okt 2015 - 14:43
  • Arrows F1

    Posts: 471

    Wat me vooral opvalt is dat Hulkenberg een seizoen goed start maar matig eindigt in vergelijking met zijn teamgenoot. Perez rijdt gewoon een redelijk seizoen en zeker na de B versie veel meer punten behaald.

    • + 0
    • 19 okt 2015 - 14:45
  • Gummy

    Posts: 358

    Eerlijk is eerlijk, die Perez is de laatste races super bezig. En ik denk dat als je na 2 jaar bij Sauber heb gereden en je krijgt een kans om voor mc Laren te rijden dat geen slechte keus was, dat het anders uitpakt kun je van tevoren nooit weten. Dus te vroeg? Niemand zal het weten maar hij rijd vollopig voor zijn oude mc Laren team :)

    • + 0
    • 19 okt 2015 - 14:52
    • MotorClub Laren?

      • + 0
      • 19 okt 2015 - 15:40
    • Gummy

      Posts: 358

      Nee een hamburgertent uit Laren;)

      • + 1
      • 19 okt 2015 - 17:12
  • Zo slecht deed Perez het ook niet ten opzichte van Button die toen al 3 jaar voor McLaren reed. Ik denk ook niet dat het te vroeg was voor Perez. Ik denk met name dat ze hem gewoon nog een jaar had moeten geven. In plaats daarvan gaven ze Magnussen het stoeltje en die presteerde toch echt wel minder goed.

    • + 0
    • 19 okt 2015 - 19:06
  • Nou gaa dan maar wat anders doen !!!

    • + 0
    • 19 okt 2015 - 19:08

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar