user icon

Massa zou verblijf bij Williams graag verlengen

  • Gepubliceerd op 01 mei 2015 11:29
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Massa is met zijn 34 jaar een van de oudere coureurs op de grid, maar de sleet zit er nog niet op bij de Braziliaan. Voor Williams rijdt hij als in zijn beste dagen. Als het aan de vice-kampioen van 2008 ligt, plakt hij er na dit seizoen minstens nog een jaar aan vast.

UOL Esporte vernam van Massa:

Mijn plan is om Williams in een nog competitiever team te transformeren. Ik heb het reuze naar mijn zin bij dit team en sta geen moment stil bij mijn leeftijd. Zolang ik plezier beleef wil ik doorgaan met racen in de Formule 1. Ik heb dit jaar nog en een optie voor volgend jaar. Ik zie niet in waarom ik zou moeten stoppen.

Gisteren zei de Braziliaan al:

Ik ben misschien te vroeg afgeschreven. Het enige dat ontbreekt dit jaar is dat we niet meestrijden om de titel zoals in 2008. Toen hadden we mogelijk de beste auto, nu zijn we het derde team in de pikorde. Maar ik rij heel goed en haal het beste uit de auto. Dat geeft een heerlijk gevoel en zorgt voor meer zelfvertrouwen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Massa! Jij mag van mij blijven, ondanks kritiek die je vandaag hier weer gaat lezen ;-)

    Prima line-up samen met Bottas :-)

    • + 0
    • 1 mei 2015 - 11:38
    • Helemaal mee eens. Vooral leuk als hij Bottas het lastig kan maken / verslaan, aangezien hij hoger aangeschreven staat hier op de site dan Massa. Echt zo'n slechte rijder nog niet, you know?

      • + 2
      • 1 mei 2015 - 11:50
    • volgens mij heeft het hem alleen maar goed gedaan dat hij niet meer bij Ferrari zit. Hij schrikt nu niet meer elke morgen wakker van die nachtmerrie waarbij iemand op z'n boordradio roept dat zijn teamgenoot sneller is.

      • + 0
      • 1 mei 2015 - 12:17
    • Idd Jas, dat incident op Hockenheim? heeft hem gewoon figuurlijk vermoord, Eindelijk begon Felipe weer een beetje terug te komen op niveau van voor het ongeval, toen die in lijdende positie op zij moest voor Fernando. Ferrari heeft hem eigenlijk gewoon kapot gemaakt. En nu bij Williams lijkt hij weer op te bloeien.

      • + 0
      • 1 mei 2015 - 18:57
    • "lijdende positie" was hij aan het dood gaan?

      • + 1
      • 2 mei 2015 - 00:36
  • beetje hetzelfde artikel als gisteren. Maar hij doet het leuk momenteel, die Massa.

    • + 0
    • 1 mei 2015 - 11:42
  • Denk dat hij 2016 gewoon voor Williams rijd. Daarna denk ik dat hij zelf zegt dat hij stopt. maar wie weet.

    verder maakt hij wel duidelijk slimmere keuzes dan Alonso als het gaat om overstappen naar een ander team. (Alonso van Mclaren naar Ferrari en het ging toen wel goed maar niet goed genoeg daarna stap hij van Ferrari naar mclaren en dan is opeens ferrari goed bezig en dan zit hij in de mclaren achteraan

    • + 0
    • 1 mei 2015 - 13:09
  • geef massa a.u.b geen nieuw contract. als ik frank williams was had ik max verstappen aangetrokken voor volgend seizoen. max de toekomstige wereldkampioen verdient een plaatsje in een topteam.

    • + -3
    • 1 mei 2015 - 13:34
  • Massa wordt de nieuwe Barrichello.

    • + 1
    • 1 mei 2015 - 15:53
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik ben voor doorstroming. Na een jaar of tien moet een coureur ophoepelen. Of ie nog goed is of niet (of je moet wel heel bijzondere eigenschappen hebben). Feit blijft nog steeds, voor hem tien anderen.

    • + -2
    • 1 mei 2015 - 17:03
    • Dus jij vind dat een Max Verstappen of Sainz, als voorbeeld, op 27-30 jarige leeftijd met F1 pensioen moet? Mits hun dan natuurlijk nog rijden. Je bent niet goed wijs. Echt wat heb je gesnoven

      • + 2
      • 1 mei 2015 - 18:59
    • Caramba

      Posts: 5.786

      @rammsnuiver: Waarschijnlijk wel. Ik denk dat er over 10 jaar een nieuwe opwindende new kid on the block klaar staat. Op de meeste 30-plussers in de F1 ben ik al lang uit gekeken. Alleen kleuters kiezen ervoor steeds hetzelfde verhaaltje voorgelezen te worden. Ik ben fan van het spelletje, niet van een of ander persoon. vind ik meer iets voor pubers. Gegroet verder.

      • + 0
      • 2 mei 2015 - 16:19

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar