Vettel & Red Bull slaan terug met dominante overwinning
- Gepubliceerd op 04 apr 2010 11:37
-
64
- Door: Robin Smeets
Nog voor de start van de race op het Sepang International Circuit kon Pedro de la Rosa alweer inpakken. De Spanjaard kwam al niet weg bi het uitrijden van de pitstraat en leek problemen aan zijn versnellingsbak te hebben. De monteurs van Sauber kregen de auto weer aan de praat, maar twee bochten later stond de BMW Sauber van De la Rosa alweer aan de kant en kon hij niet naar de startgrid rijden.
Bij de opwarmronde voor de start kwam en er geen problemen voor dus kon de race gewoon van start gaan. Op een droge baan welteverstaan. Sebastian Vettel kende een goede start en pakte de leiding over van teamgenoot Mark Webber. Verder klom Robert Kubica twee plaatsen naar de vierde stek en kenden ook de Ferrari- en McLaren-coureur een goede start achterin. Lewis Hamilton lag na de eerste ronde al dertiende, Felipe Massa veertiende en Fernando Alonso zestiende. Rubens Barrichello kwam vanaf de zevende plaats erg slecht weg en moest achteraan aansluiten.
Voor Timo Glock, die gisteren een goede kwalificatie reed voor Virgin, waagde in de derde ronde aan aanval op Jarno Trulli, maar bij het aanremmen brak zijn achterkant uit. Hierdoor raakte Glock zijn ex-teamgenoot, waardoor beiden spinde. Glock kon uitstappen, Trulli kon de race vervolgen op de 22e plaats. Terwijl vooraan in het veld beide Red Bull-coureurs een voorsprong van ruim drie seconden hadden op Nico Rosberg, had Lewis Hamilton alle moeite om Vitaly Petrov te passeren. Na enkele ronden vechten kwam de McLaren-coureur er toch aan voorbij en pakte de negende plaats. De andere toppers die achteraan moesten starten, lagen na tien ronden dertiende (Massa), veertiende (Button) en vijftiende (Alonso).
Jenson Button besloot in de tiende ronde echter meteen zijn eerste pitstop te maken en viel hiermee terug naar de vijftiende plaats en verloor zo dus weinig posities. Voor BMW Sauber werd een slechte dag nog slechter toen ook Kamui Kobayashi met een motorprobleem moest uitvallen. Meteen daarna moest ook Michael Schumacher zijn Mercedes aan de kant zetten. Er leek iets van de ophanging op te breken aan zijn bolide. Achteraan het veld werd er ook stevig gevochten om posities tussen Lucas di Grassi (Virgin) en Heikki Kovalainen (Lotus). Kovalainen waagde een aanval in de dertiende ronde, maar raakte de voorkant van Di Grassi en liep hierbij een lekke band op en moest dus een vervroegde stop maken.
Er gebeurde veel in de openingsfase van de Grand Prix van Maleisië. In diezelfde dertiende ronde konden we de volgende uitvaller noteren in de naam van Vitantonio Liuzzi. De Italiaan haalde nog wel de pits, maar werd daar achteruit zijn pitbox ingereden. Ondanks alle spanning en uitvallers in het middenveld, leidden Red Bull-coureurs Vettel en Webber nog altijd de race op zo'n seconde van elkaar. Nico Rosberg was inmiddels op zes seconden achterstand gereden, gevolgd op twee seconden door Kubica en daar weer vier seconden achter rijdt Sutil.
Heikki Kovalainen kunnen we in de twintigste ronde als de zesde uitvaller noteren. De Fin werd teruggeduwd in zijn pitbox en leek klaar met zijn race. In het middenveld werd nog altijd mooi gestreden om elfde plaats van Vitaly Petrov. Zowel Jaime Alguersuari als Sebastien Buemi konden de Rus na enkele ronden strijden in de 22e ronde voorbij steken. Nico Rosberg was de eerste coureur uit de top drie die in diezelfde ronde zijn eerste stop maakte. De Duitser kende een solide stop en viel terug tot voor Kubica en Sutil, die enkele ronden eerder al hun stop hadden gemaakt.
In ronde 23 kwam leider Sebastian Vettel binnen voor zijn eerste stop. Meteen een ronde later kwam ook teamgenoot Mark Webber binnen voor zijn stop. Niet alles verliep volgens plan voor dde Australiër toen een wielgun vast bleef zitten aan de rechtervoorband. Hiermee verloor Webber enkele seconden en was dus geen gevaar voor de leiding die in handen was van Vettel. Daarmee waren alleen Lewis Hamilton (tweede), Felipe Massa (zesde) en Fernando Alonso (zevende) de enige coureurs die in de 25e ronde nog geen stop hebben gemaakt.
Een ronde later was het Felipe Massa die als eerste van dit trio zijn stop maakte, terwijl Mark Webber ondertussen de snelste raceronde reed. Bij de stop van Massa verliep alles zonder problemen en viel terug tot de negende plaats. Vettel zag dat Webber de snelste ronde liet noteren en reageerde met een nieuwe snelste ronde. Ondertussen reed Webber, mede door zijn slecht verlopen stop, al op 5,1 seconden achterstand op Vettel. Massa vond het allemaal wel best en reed na zijn pitstop een geweldig snelle ronde die maar liefst 1,8 seconden sneller was dan de ronde van Vettel.
Dat was het teken voor Hamilton en Alonso om ook hun stops te maken. In de 30e ronde kwam Hamilton als eerste van dit duo binnen en kende een solide stop. Bij het uitkomen van de pitstraat kwam hij teamgenoot Jenson Button tegen, maar hield wel zijn positie. De McLaren-coureurs lagen op dat moment zevende en achtste, terwijl alleen Alonso (vijfde) nog moest stoppen. Vooraan was Hamilton dus weggevallen door zijn pitstop en kon Mark Webber gaan inlopen op leider Vettel. Dat deed de Australiër met enkele tienden per ronde. Hij was echter niet de snelste op de baan, want Hamilton reed opeens ronden na zijn stop die ruim een seconde sneller waren dan die van de Red Bull-coureurs.
Vitaly Petrov was in de 34e ronde de zevende uitvaller. De Rus leek een probleem te hebben met zijn Renault-bolide en zette zijn auto aan de kant. Fernando Alonso besloot ondertussen erg lang te wachten met zijn eerste pitstop en verloor ongeveer een seconde op de mannen voor hem. Waarschijnlijk was de Spanjaard op regen aan het hopen, maar in de 37e ronde besloot Alonso toch zijn pitstop maar te maken. Vanaf de vijfde plaats viel de Ferrari-coureur terug naar de negende stek, twaalf seconden achter teamgenoot Massa.
Ondertussen ging het gevecht voor de vijfde plaats onverminderd door. Lewis Hamilton probeerde Adrian Sutil voorbij te steken, maar de Brit zit enkele ronden vast achter de Force India van Sutil, die een solide race rijdt. Daarachter vechtten Jenson Button en Felipe Massa om de zevende plaats. In de 44e ronde was Alonso vlak achter het vechtende duo gekomen, terwijl Massa voorbij stak aan Button. Alonso sloot meteen aan, na enkele zeer snelle ronden na zijn stop, maar kon niet meteen mee. De Spanjaard probeerde in de 46e ronde een aanval, kwam naast Button, maar kon er uiteindelijk niet voorbij.
Vooraan was de top vier gesetteld. Sebastian Vettel leidde de race met nog zes ronden te gaan met 5,8 seconden voorsprong op teamgenoot Mark Webber. Nico Rosberg volgde 13,5 seconden achter Webber met Robert Kubica vier seconden achter de Duitser. Hamilton was nog altijd niet voorbij aan Sutil gekomen en Fernando Alonso zat nog altijd vast achter de McLaren van Jenson Button. De Spanjaard reed echter wel een goede race gezien de omstandigheden, want hij lijkt al vanaf het begin van de race problemen met zijn versnellingsbak te hebben tijdens het schakelen.
Webber wilde zichzelf echter nog niet gewonnen geven en reed in de 53e ronde de snelste raceronde van de wedstrijd. De Australiër won nog acht tienden op Vettel, mara had al een achterstand van 5,4 seconden op zijn Duitse teamgenoot. Alonso kroop naar Button toe en waagde met nog twee ronden te gaan een aanval. Dat was echter te veel van het goede voor zijn versnellingsbak en deze begaf het middels een mooie plof het. Hierdoor haalt Alnso net niet de finish en verliest hiermee enkele waardevolle punten voor het kampioenschap.
Het zal Sebastian Vettel allemaal een zorg zijn. De Duitser bleef deze race eindelijk eens gepaard van de problemen en pakte zijn eerste overwinning van het seizoen. Mark Webber reed een solide race en volgde op vijf seconden op de tweede plaats. Mercedes zal teleurgesteld zijn over de uitvalbeurt van Michael Schumacher, maar mag erg tevreden zijn over de derde plaats van Nico Rosberg. Robert Kubica reed wederom een sterke race en pakte voor Renault de vierde plaats. Lewis Hamilton kwam niet voorbij aan Adrian Sutil en eindigde achter de Duitser als zesde.
Felipe Massa eindigde voor Ferrari op de zevende plaats, gevolgd door Jenson Button. Jaime Alguersuari reed een sterke race voor Scuderia Toro Rosso en pakte zijn eerste punten van het seizoen door als negende te eindigen. Nico Hulkenberg profiteerde van de uitvalbeurt van Alonso en kon zo alsnog een tiende plaats én het laatste punt scoren. Sebastien Buemi reed net buiten de top tien naar de elfde plaats, gevolgd door Rubens Barrichello en Fernando Alonso die als dertiende wordt geklasseerd. Achter de Spanjaard kwamen alleen nog Lucas di Grassi, Karun Chandhok, Bruno Senna en Jarno Trulli rijdend over de finish.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (64)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Geweldig gedaan. Maar 1 ding. Die punten 37? Hoe? Want hij heft 1 race de finish gezien geen andere race heeft hij de finish gezien dus zou hij dan niet 25 hebben of had hij net iets bij de eerste 2 net iets?
Posts: 11.414
Vettel was 4e in Bahrein. Hij had al 12 punten.
Posts: 2.263
Simpel
1ste race werd ie 4de: is 12 punten
2de race 0 punten
3de race 1ste: 25 punten
25+12 = 37 punten :)
Posts: 7.177
Ja rekenen kan ik wel. Maar ik wist niet dat hij punten had in de eerste race
Posts: 7.177
Trouwens wat een snelle wagen!
Posts: 11.414
Geweldige race van Hamilton en Alguesuari.
Jammer alleen dat dat Hamilton verder niet veel bracht. Kijk naar de twee saaie pieten erachter. Gewoon achter je voorgangers blijven hangen geeft vrijwel net zoveel punten.
Jammer dat Alonso dat probleem had. Wel heel erg dom om op het eind zo te gaan beuken met een toch al zwakke auto.
Posts: 985
We hebben weer eens kunnen zien wie er wel en wie er niet in kan halen.
Posts: 442
Inderdaad Hamilton heeft mooi de Ferrari\'s te pakken en Button.
Posts: 331
Wat bedoel jij Johan dat Hamilton niet Sutil kon inhalen,als je goed had geluisterd dan had je mee gekregen dat Hamilton door gaf aan de pit dat hij Sutil niet kon inhalen want op het rechte stuk was Sutil veel sneller dan Hamilton
mclaren1
Posts: 985
Ik had het inderdaad over Hamilton, maar dan in positieve zin.
Posts: 10.412
lach denk ik meer in de bak bij alonso. dus motor op blazen lag niet voor de hand. tja jammer volgende keer beter....
Posts: 1.175
Ik vond het niet echt dom! Ik vond het wel karakter hebben.
Daar doen wij het toch voor als fans? en niet dat rondjes rijden, wat we jarenlang hebben moeten aanschouwen.
Ik zeg, LH,FM en FA( met een kapotte auto toch zo\'n race rijden) men of the match! MS moet nu toch echt of heel hard gaan rijden, of de eer aan zichzelf houden!
Posts: 2.263
Waar slaat dat gedeelte over MS nou weer op?
Zijn auto gaat stuk ja, kan hij ook niet heel veel aan doen. Moet Alonso ook de eer dan maar aan zichzelf houden omdat ie stuk ging? Ik vind dat velen alleen maar kritiek op hem hebben. Hij kan het echt nog wel hoor, geef hem gewoon tijd.
Posts: 176
iedereen heeft het maar over ms laat die man met rust . beter milieu begin bij je zelf
Posts: 15.285
lassen sie der Michael alein.... hahaha
Het is toch logisch dat er zoveel over gesproken wordt??? Vooraf werd er door heel wat fans van die vent ook al geroepen dattie zomaar weer WK zou worden... nou het tegendeel blijkt op dit moment.
Posts: 15.285
Volgens mij was het z\'n linkerachterwiel.... die stond er niet helemaal lekker bij toen hij z\'n auto aan de kant had gezet... Misschien een vertekend beeld, maar het gebeurde ook meteen nadat hij uit een bocht aardig over de curbstones ging.
Posts: 1.175
Ik heb het niet over zijn motor. ik heb het over dat jullie(MS Fans) liepen te roepen dat hij snot voor ieders ogen ging rijden.
Maar tot nu toe steekt Nico toch echt met kop en schouders boven hem uit. En ja, ik weet het...... hij rijdt mij helemaal weg. Maar ik verdien dus ook geen 3 milj. per jaar!
Posts: 10.412
idd nico verbaast iedereen en rijd ms gewoon zoek... 1e race dacht ik nog oke... maar nu word het toch wel duidelijk wie de beste is.
Posts: 169
Ow dan is Massa beter dan alonso dus haha dat slaat nergens op maar goed ou mening ook niet.
Maar Meneer Massa doet het nu toch ook steeds beter dan alonso al 2 wedstrijden. Dus roep nou geen onzin
Posts: 10.412
weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien? maar vandaag had alonso toch echt een probleem.... en het verschil tussen masa en alonso zit wel goed. (zijn wel gewaagt aan mekaar) en als je eens op bbc luistert hoor je wie de favoriet van deze 2 is en waar ferrari hun op focus moesten zetten volgens jordan en couldhart.(van mij hoeft het niet niks 1e rijder laat maar knokken die 2) en over nico hij is gewoon sterker dan ms en het wennen aan de auto moet toch wel een keer gebeurd zijn...?
Posts: 169
Ja schumacher had net zo goed een probleem vandaag of dacht je dat hij zelf die wielmoeren vast draait, dus jij roept onzin in australie had Schumacher voor Rosberg gefinisht als de vleugel niet afbrak, en hij was zaterdagochtend ook sneller dan rosberg dit weekend dus maak je geen zorgen Schumacher komt er aan.
en als je Coulthard niet kan schrijven is de vraag hoelang kijk je f1 sinds 2009 ofzo.
En ja Rosberg is helemaal nie zo sterk 4 jaar lang geraced waar Schumacher er 3 van thuis zat dus verwacht wel meer van Rosberg maar vind hem wat kleurloos, als Schumacher de auto heeft die zo is als hij wil dan gaat die ouderwets vlammen let maar op, hij gaf zelf al aan vanaf spanje moet het beter gaan. Maar ja als iemand wat zegt over Alonso ow dan zijn ze op hun pik getrapt maar Massa klopt hem 2 keer simpel is het.
Posts: 9.505
praat toch niet zo achterlijk kind :S
Posts: 2.263
Ten eerste ik ben geen MS-fan, maar een Vettel fan. En niet iedereen heeft lopen roepen dat hij iedereen weg zou rijden, dat soort mensen hebben weinig tot geen verstand van F1. Iemand die 3 jaar uit competitie is geweest kan niet zomaar heel snel zijn bij z\'n comeback. Vind je het gek dat Rosberg op dit moment sneller is? We moeten gewoon even afwachten hoe Schumacher zich ontwikkelt, het is niet alleen schumi, maar ook de auto waar hij in rijdt.
Posts: 9.505
ahah, dus rosberg rijdt schumacher helemaal weg? koekoek
Posts: 1.175
of je hebt tijdens de paasbrunch teveel aan de champagne gezeten, of je hebt teveel eieren gegeten.
Waar,maar dan ook waar kun jij lezen dat Rosberg Schumacher helemaal weg rijdt? quote: \"hij rijdt MIJ helemaal weg.\"
het bewijst maar eens dat veel MS fans eigenlijk F1 hooligans zijn en geen kritiek dulden op de grote leider! F8ck off
Posts: 10.412
helemaal mee eens je word als volwassen man met kinderen voor kind enzv uit gemaakt hier op de site als je over ms begint.denk dat het grootste gros zelf nog kids zijn kunnen ze het niet winnen beginnen ze wel over een schrijf foutje in je reactie bv. tja kan er niks aan doen dat de man de verwachtingen van zijn hooligan fans niet waar maakt...:P en dit is geen voetbal dus normaal communiceren met mekaar mag.
Posts: 9.505
Nou nee, het zijn de mensen die iedere keer alleen maar kritiek hebben op schumacher
Posts: 1.175
Heb zelf nooit kritiek gehad, tot nu toe, op MS. sterker nog, heel vaak niet in discussies gegaan over MS. maar een beetje zelfreflectie bij der Michael fans is wel eens op zijn plek.
Posts: 3.091
Geweldige race. Eindelijk de verdiende overwinning voor Vettel.
Jammer voor Alonso maar ik vind het mooier dat een coureur probeert in te halen dan dat hij in safe mode achter een langzamere auto blijft hangen.
@ Jermaine,
In Bahrein had Vettel al 12 punten. Met deze overwinning is dat dus 37.
Posts: 331
Vettel terechte winnaar en Weber ook zeer mooi gereden en de race was niet saai maar boeiend
Rosberg mogen we ook niet vergeten mooi 3 plaats en zijn eerste podium plaats mooi toch
Hamilton ook goed gereden van plaats 20 terug gevochten naar plaats 6 maar kon Sutil niet inhalen zoals jullie hebben vernomen dat hij naar de pit door geefde dat de Force India te snel was op het rechte stuk. Sutil ook goed gereden
Massa heeft het ook zeer goed gedaan,maar zijn maat Fernando heeft het toch maar slecht gedaan,had punten kunnen verdienen,maar wou zich toch weer eens bewijzen,en dan gebeurd er dit motor opgeblazen,men kon de heletijd aanhoren wanneer hij in/ uit de bocht of kwam begon zijn motor al te tegen te werken want niet zo mooi klonk.
Jenson heeft er alles uit gehaald wat er uit te halen was uit de wagen,ondanks hij toch op zeer versleten banden bleef door rijden petje af.
grt Mclaren 1
Posts: 15.285
Leuke race.... Niet echt spannend, maar zo her en der werd er wel lekker geknokt. Goede inhaalrace van Hamilton, Button, Massa en Alonso.
Alonso al vroeg in de problemen met z\'n bak, wel goed dat ie \'m zolang rijdend kon houden.
Massa na z\'n inhaalrace veel te lang blijven hangen achter Alguersuari.
Vettel een prima start en gewoon lekker naar het eind doorgereden. Webber laat zich toch weer verrassen en het is wel heel erg duidelijk (dat was natuurlijk allang zo) dat hij de mindere is in het team.
Kubica heeft het ook weer ontzettend goed gedaan met z\'n Renault. Rosberg en Sutil... jammer dat ze in het begin al voorbij gestoken werden, maar wel goed gereden.
Van Hamilton jammer dat ie het gevecht met Sutil moest staken.
Al met al een aardige wedstrijd, maar geen echt spectaculaire. Wel vele malen beter dan Bahrein, maar dat had ook voor een groot deel met de kwalificatie van gisteren te maken.
Posts: 413
Ik heb een Belgische zender gekeken, wat een kut commentaar seg...ze zeiden nix over die versnellingsbak van Alonso...je hoorde het wel maar toch vind ik het zwak...
Over de race...zo veel wordt er toch niet ingehaald...alles hangt af van die banden en de regen that\'s it!
Beetje kritiek aan mijn idool...doe wat aan je starts want zo verlies je meteen punten! Maar toch chapeau om met zo\'n versnellingsbak te rijden!
Posts: 15.285
Ik heb de Belg gekeken tijdens de reclames van RTL7 en zelfs daar heb ik ze horen zeggen dat de auto van Alonso niet lekker klonk. Dus ik denk dat je niet zo goed hebt opgelet.
Er werd wel degelijk veel ingehaald door vooral Hamilton, maar ook Alonso, Massa en Button.
Posts: 1.725
idd de commentaar op Sporza laat al jaren de wensen over.
Je kan beter naar de BBC kijken.
Posts: 10.412
de starts zijn toch echt geen probleem bij fernando.. dat zag je toen hij masa verschalkte in race 1. dus weet niet hoe je bij dit komt?
Posts: 413
ps: foutje in mijn 1ste zin, wat vind ik het jammer dat je je eigen berichten niet kan wijzigen!!!
Posts: 15.285
Twee foutjes... \"seg\" en \"nix\" ;)
Maar het is wel jammer ja, dat je je eigen post niet kunt aanpassen.
Posts: 22
!!!Gefeliciteerd Sebastian!! Eindelijk loon naar werken.
Ben benieuwd naar het commentaar van die arrogante Niki Lauda. Die zei deze week nog dat Red Bull de titel al kon vergeten....! Natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer en is het seizoen nog lang.
Vind het erg knap gereden van Vettel en Webber. Rosberg en Kubica ook weer ijzersterk. Toch ook 2 supercoureurs. Man of the match vind ik Jaime Alguersuari met zijn fantastische inhaalmanoeuvres. Ik heb genoten van die jongen.
Posts: 2.714
Domme beslissing van Alonso om nog zoveel risico te nemen.
Beter safe dan sorry! Red Bull petje af.
In F1 kan je niet inhalen?? Stelletje zeurpieten, kijk naar Hamilton!
Posts: 2.250
Hamilton deed een geweldige race, maar een niet zo netjese verdediging op Petrov. Dat slingeren, hij mocht van geluk spreken dat Herbert mild voor hem was.
Voor de rest leuk dat Vettel zijn auto es heel blijft, en hij heeft maar mooi de mond gesnoerd van Niki Lauda, die beweerde dat ie geen kans meer had op het kampioenschap.
Posts: 432
Wij zeiken ook veel over MS, ik bedoel,hij zei zelf ook : ik heb de tijd nodig, ik denk dat hij in barcelona op zn minst een podium pakt,btw ik hoop dat Alonso daar wint,het was wel een rare race van hem :S voorderest netjes gereden.
Ik snap dat jullie allemaal teleurgesteld zijn,maar hoe zouden al die duitse schumacher fans zich nu voelen,vooral omdat de Duitse zender SKY zoveel verwachtte, haha vooral alle schumacher fans, je moet deze filmpje bekijken,hij s echt leuk! : www.youtube.com/watch?v=wbwhUtm-gjw
btw ben geen schumacher fan,maar ik vind wel dat hij zijn eer hog houd hoor, ik bedoel , hij rijdt op zo een leeftijd nog in de F1, ik weet zeker dat alle trouwe en echte schumacher fans, achter hem zullen staan,en niet zomaar zeiken.pff
Posts: 7.177
hahahh jah die had ik gezien is wel grappig bedacht :P
Posts: 432
btw wel toevallig,vorig jaar won vettel zijn eerste overwinning van het seizoen ook op de 3e race :P
Posts: 932
Jonge wat een geleuter weer over zoekrijden. Schumi zet net achter Rosberg. Is dat zoekrijden ??? Man wat een kortzichtigheid. Rosberg moet zich schamen dat hij niet veel sneller is als wat hij nu laat zien. Schumi is er 3 jaar uit geweest. Hij moet nog in zijn ritme komen, ik ben benieuwd als we een paar races verder zijn. Wat een onzin berichten hier, met kop en schouders er boven uit, overdrijven is ook een vak !!!
Posts: 985
Hoelang gaan we nog horen \"geef hem nog een paar races\". Eerst was het na twee races, toen drie. Vanaf Europa en nu lees ik al op de helft van het seizoen.
Gisteren is Schumacher door Rosberg verslagen op zijn specialiteit, de regen. Zelfde banden, zelfde baan, zelfde tijd.
Ik vind Schumacher wel veel sympathieker, komt eerlijker over enz.
Posts: 10.412
dat is ook het enige + punt van hem nu idd (veel sympathieker). verwacht wel een keer betere resultaten in tussen idd.
Posts: 9.505
ah, heb je ook gelezen waarom hij gisteren is verslagen? ;)
Daarbij het gaat toch al steeds beter, hij is al regelmatig sneller dan rosberg. alleen 2 keer dikke pech in de race gahad
Posts: 985
Jazeker, omdat de banden versleten waren, nadat hij eerst een veilge ronde reed om er voor te zorgen dat hij tenminste een tijd had.
Rosberg had in zijn tweede ronde nog een snellere tijd dan Schumachers snelste.
Hij gaat idd steeds beter, maar voorlopig zit Rosberg er toch telkens voor (ook tot de momenten dat MS pech krijgt)
Posts: 932
Voorlopig is Vettel de te kloppen man.
Posts: 859
Massa heeft vandaag toch wel bewezen dat de beste man niet iemand is die het van inhalen moet hebben.
Posts: 3.091
Hij kwam anders wel Button voorbij i.t.t. een andere Ferrari coureur. ;)
En iedereen die zeikt dat Schumacher zoek gereden wordt moet maar wat meer verstand van F1 op doen. Dat soort uitspraken zijn net zo dom als de uitspraken dat MS in 2010 gelijk voor het WK mee zou doen.
Posts: 1.725
Als je 21ste start en 7de eindigt, heb je volgens mij wel wat volk ingehaald.
Posts: 859
Dat had meer te maken met de mensen die uitvielen en pitstops. Hij zat immers de halve race vast achter een Toro Rosso.
Posts: 866
Als er meer mannen zoals Petrov Alguesari Hamilton op staan dan hoeven ze niks aan de regels te doen.....die nemen risico en die halen teninste in.
Bij Alonso harkte de bak te ver terug door die inhaal actie en blies daar de motor op.
Als ie de rust had bewaard dan had ie toch nog dat puntje gepakt maar hij is en blijft een racer.
Schumacher jammer voor hem die wielbout,door het zwaberen van het wiel ophanging stuk.
Maar hij heeft het in de qualificatie al verprutst.
Rosberg kan eigenlijk ook geen vuist maken.De rest heeft verzaakt en dus met geluk een podium.
Kubica strak. En de Torro Rosso\'s ook leuk.
Red Bull eindelijk resultaat.
En die nieuwe teams kunnen ze beter een voorprogramma van maken.
Posts: 2.091
Ik heb een leuke race gezien. De top 4 was boring, daar gebeurde weinig, behalve in de pits bij RB.
RB heeft nu toch wel bewezen over de snelste auto te beschikken.
McLaren prima gereden vanuit het achterveld, evenals Ferrari.
Overigens wel opvallend dat Lewis snel voorbij de 2 mannen van STR was en dat Massa er zolang over deed...
Jammer van Alonso. De hele race al het probleem. Toch knap dat hij zo lang mee kon. De ene kant mooi dat hij Butto inhaalde, aan de andere kant niet zo slim.
Wie de betere coureur van Ferrari is, is me nu wel duidelijk.
Kubica, Rosberg en Sutil, netje. Gun het die mannen wel. Maken goed gebruik van de fouten in kwalificatie.
Posts: 866
Schumacher kon er vandaag niets aan doen,hij start veilig door de buitenbocht te kiezen (net als vorige race en toen kon ie er ook niks aan doen dat ie aangetikt werd en een nieuwe neus moest halen.) Tja als er dan iets kapot gaat kun je toch niet zeggen dat hij het niet goed doet?De qualificatie was ook een loterij want Webber was extreem veel sneller dan de rest door een goede banden keuze.
de Mercedes is echt op dit moment nog geen winnende auto dus ik denk dat niemand de coureurs echt kan verwijten dat de gang er nog niet in zit.
Ik wil hier ook even bij aantekenen dat ik de formule 1 bekijk aan de hand van prestaties en niet een fan ben van 1 team of coureur.
Ik zie gewoon een 41 jarige \"legende\" met een passie voor de sport die niet meer zo naar als vroeger is en de wil heeft om nog een paar races te winnen en nu geniet van de sport.
Als de wagen nog een beetje door ontwikkeld wordt met de rijhoogte bussen en de fduct enz.....en hij krijgt de smaak weer te pakken dan kan ie heus nog wel meekomen en hij heeft nog geen echte fout gemaakt.
Posts: 1.725
Ik vind dat vooral Alonso weer schitterend heeft gereden maar zijn starts moeten wel beter. Al dat inhalen kost hem veel aan tijd en banden.
Posts: 3.091
Hmm, grappig dat AlYnsa nu begint over F1 hooligans. Ik kan mij nog een schandaaltje herinneren met Spaanse toeschouwers en spandoeken met ongepaste teksten...
Maar dat is natuurlijk niet zo erg als Schumacher fans die vertrouwen uitspreken in hun idool...
BTW denk ik dat Bas dit bedoelde;
\"Maar tot nu toe steekt Nico toch echt met kop en schouders boven hem uit.\"
Nu weet ik niet wie je met \"hem\" bedoeld maar ik denk dat het veilig is te stellen dat je niet Petrov bedoelt.
Posts: 1.175
We gaan toch geen oude koeien uit de sloot halen? anders weet ik er ook nog wel een paar! ik heb het verleden van MS er toch ook niet bijgehaald. alleen de situatie zoals die nu is..... en das best triest!
Posts: 3.091
Ik geef slechts een referentie puntje. Jij categoriseert MS fans als f1 hooligans. Ik kan mij niet herinneren dat MS fans ooit zo ver zijn gegaan als Alonso fans. Wat Schumacher op de baan doet staat daar helemaal los van. Onsportief? OK, maar er zijn aardig wat verschillen met onsportief gedrag en het gedrag wat Alonso fans getoond hebben. En als je het over de geschiedenis van Schumacher wilt hebben pak je die van Alonso er dan ook gelijk bij? Ze zijn beiden namelijk niet echt model coureur geweest.
Posts: 169
Schumacher gaat gewoon weer winnen laat iedereen maar kritiek hebben, Schumacher zal zoiezo weer wedstrijden winnen.
De situatie zou totaal anders zij als die in australie niet die vleugel was kwijtgeraak en in malesie niet was stil gevallen met kapote wielmoer.
Het enige wat Schumacher moet doen is geduld hebben het komt zijn kant wel op en dan gaat die weer ouderwets vlammen en iedereen de mond snoeren ik ben er 100% zeker van zoals Alonso al aangaf Schumacher is altijd een concurrent, maar geef de man even de tijd hij is geen tovenaar hij is zeer getalenteerd maar we moeten geduld hebben.
Uit eindelijk zullen de puzzle stukjes op zijn plaats vallen en dan heeft Rosberg een probleem.
Maar kijk naar de andere sporten waar mensen een comeback in maakte ze hadden het allemaal lastig in het begin zo ook armstrong, lauda in 82 enzvoorts je moet terug komen in het race ritme en dat is wat anders dan testen.
Posts: 287
Wat een gekut hier bij de reacties zeg.
Lijken wel wijven die zeggen \'mijn lipgloss is de beste\'
Waarom kunnen de Schumacher Fans er nou niet mee leven dat hij niet zo snel meer is?! hij is 40 hoor.
Hij heeft evenveel/meer testkilometers gereden als Rosberg.
Even veel races.
En nu blijkt dat hij niet zo snel meer is KLAAR.
Pech ,was te verwachten.
maar het begint hier wel te lijken op Ajax-Feijnoord,
M,
Posts: 2.852
En wat jij hier doet is toch precies hetzelfde? Toch even zeggen dat Schumacher het niet meer heeft, wat is daar dan anders aan?
Als iedereen nou eens afwacht, we hebben net 3 races gehad en ik betwijfel of die zo representatief waren voor hoe het er echt voorstaat (behalve dan dat RB de snelste wagen heeft). We zullen wel zien of Schumacher het nog kan of niet meer heeft als we verder in het seizoen zitten.
Posts: 72
En jij dit en jij dat kleuters ,
Wordt steeds meer een site voor peuters
Wanneer gaan we echte kritiek uiten