Button trekt zege naar zich toe op Albert Park

  • Gepubliceerd op 28 maa 2010 09:41
  • 97
  • Door: Dennis Roke
Jenson Button heeft de Grand Prix in Melbourne op zijn naam geschreven. In een spannende race die deels beinvloed werd door regen was hij uiteindelijk te sterk voor de verrassende Robert Kubica en de beide Ferrari's. Sebastian Vettel eindigt door een remprobleem in de grindbak en zag vanuit kansrijke positie een overwinning in rook opgaan.

Start
HRT bezet de laatste startrij, want de overige nieuwe teams van Virgin en Lotus starten vanuit de pitstraat. Van dat kwartet komt Trulli helemaal niet aan rijden toe, zijn Lotus heeft een probleem met de hydraulica. Bij de start is het Massa met de beste start; hij nestelt zich tussen de Red Bulls op de tweede plek. In zijn kielzog maakt ook Hamilton een superstart, hij zit al vlak achter zijn teamgenoot.
Bij het ingaan van bocht 1 is er te weinig ruimte voor Alonso. Button tikt de Spanjaard op zijn achterwiel waardoor de Ferrari spint.

Ronde 1
In het gedrang is Schumacher zijn voorvleugel verloren. Hij wordt gesommeerd naar de pits te komen voor een nieuwe. Bij Marina gaat het helemaal mis voor Kobayashi. Zonder voorvleugel is de BMW Sauber onbestuurbaar geworden en neemt de ongelukkige Buemi en Hulkenberg mee in zijn val. De safety car neutraliseert de wedstrijd.

Ronde 5
De race wordt weer vrijgegeven. De wedstrijd wordt geleid door Vettel, gevolgd door Massa, Webber, Kubica, Rosberg en Button.

Ronde 7
Button beslist zelf naar binnen te komen voor slicks. In de derde bocht vliegt hij er meteen vanaf in de nattigheid. Twee ronden later begint Button snelle tijden te rijden. Het sein voor de rest om binnen te komen voor slicks.

Ronde 10
Button pakt Kubica. Diens teamgenoot Vitaly Petrov beland in het grind.

Ronde 16
De Ferrari's zijn aan een opmars bezig. Webber pakt Massa, maar is vervolgens te gretig en schiet eraf. Beide rijders worden gepasseerd door de gelukkige derde: Lewis Hamilton.

Ronde 18
Jaime Alguersuari krijgt een hijgende Michael Schumacher in zijn nek, maar maakt geen plaats. Het duurt voordat de ervaren Duitser er voorbij komt.

Ronde 23
Hamilton gaat voorbij aan Massa, maar beschadigt zijn voorvleugel bij deze actie. Webber passeert Alonso.

Ronde 26
Sleutelmoment voor de leiding in de wedstrijd: Sebastian Vettel krijgt een weigerende remschijf rechtsvoor en schuift de grindbak in. Weg overwinning. De leiding wordt dankbaar opgepakt door Button, die enorm geprofiteerd heeft van zijn vroege pitstop. De Brit wordt gevolgd door een verrassende Kubica in de Renault.

Ronde 42
De Ferrari's beginnen de druk op te voeren bij Kubica, maar de Pool maakt vooalsnog geen enkele fout. De achterbanden van vooral Alonso worden snel slechter, waardoor de rode bolides niet bij machte lijken aan te vallen.

Ronde 46
Webber rijdt de snelste ronde (1:28.358). Alonso vergaloppeert zich en schiet wat rechtdoor. Hamilton komt hard dichterbij.

Ronde 57
In de slotfase plaatst Hamilton een aanval bij Alonso voor de vierde plek. De Spanjaard verdedigt zijn plek met blokkerende wielen, maar het gevaar wordt van achteren opgelost. Webber ramt Hamilton de grindbak in. Beide rijders kunnen doorrijden, hoewel Webber naar binnen moet voor een nieuwe voorvleugel.

Finish
Button wint onbedreigd zijn eerste Grand Prix van het seizoen, het podium wordt gecompleteerd door de verrassende Kubica en Massa. Alonso stelt met de vierde plek behoud van de leiding in de WK-stand veilig. De rest van de punten worden verdeeld door Rosberg, Hamilton, Liuzzi en Barrichello.

Benieuwd naar de nieuwe stand in het wereldkampioenschap?
Klik op de frontpage op "seizoen 2010".

Reacties (97)

Login om te reageren
  • f60

    Posts: 1.725

    Het tankverbod is een flop? 63% van de bezoekers snapt er nog altijd niks van.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 09:42
    • Brandje

      Posts: 78

      Beetje snelle reactie F60. Deze race was leuk door de weersomstandigheden in het begin. Wat vond je van de vorige GP? Ik ben nog niet overtuigd van het tankverbod maar hoop nog diverse races te zien zoals vandaag.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 09:57
      • mario

        Posts: 15.285

        Helemaal mee eens.... FF nog de volgende races afwachten of het spannend blijft. Anders dus maatregelen nemen en ff met de tuinslang over de baan ;)

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 10:05
      • f60

        Posts: 1.725

        maar van de huidige aerodynamica ben je wel overtuigd??

        • + 0
        • 30 maa 2010 - 17:29
    • mclaren1

      Posts: 331

      niet mee eens heb je goed gekeken naar de race,nou is het de beurt aan de banden

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 12:08
    • felix50

      Posts: 5.792

      mclaren was de grootste klager maar toen wonnen ze niet .nu winnen ze en draaien ze (de teambaas)als een blad aan de boom

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 13:02
  • mario

    Posts: 15.285

    Gelukkig een gave wedstrijd!!!
    Button heel slim en een gelukje natuurlijk, maar wel klasse, zelfs ondanks een touché in de eerste ronde...
    Kubica er gaaf met die Renault!!! Nooit verwacht....
    Hamilton echt de beste vandaag, wat heeft hij goed geraced... mooie dingen laten zien!!! TOP!
    Beide Ferrari\'s goed gereden, maar niet zo heel bijzonder.
    En de grootste klootzak van de race.... Webber, ongelooflijk wat een eikel zeg (is niet de eerste keer dat hij dat soort fratsen uithaalt). Hamilton had anders echt Alonso nog te grazen genomen...

    Verder misschien een ideetje om voor elke race ff de baan natspuiten ;)

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 09:49
    • mario

      Posts: 15.285

      Vergeten te zeggen.... Alonso heeft natuurlijk, na zijn fout, wel een goede inhaalrace gereden ;) Maar daar bleef het bij.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 10:11
  • WH

    Posts: 206

    Wat een race en super voor Kubica

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 09:49
  • FA1903

    Posts: 413

    Mijn conclusies...
    -Vettel en de Redbull...zo gaat die wk er niet komen man, je bent supersnel maar dat is niet alles!

    -Kubica geweldig!

    -De ferrari\'s hebben weer de nodige punten meegenomen, Alonso die eigelijk na de 1ste bocht terug viel naar plek 18 toch nog knap 4de geworden, ik had het gevoel moest hij voor Massa gekomen zijn dat hij anders Kubica had gepakt...hij heeft ook heel mooi Hamilton niet laten passeren. Massa die gewoon een solide race heeft gereden en de nodige punten heeft meegenomen...

    -Webber was een flop!

    -Wat betreft MS, ook pech gehad in het begin maar heeft bijna nix kunnen inhalen het geen mij enorm teleurstelde...als je kijkt hoe Alonso terug is gekomen...

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:10
  • luziono

    Posts: 333

    Super race, geen moment verveelt, slimme bande wissel van Button en toprace van Alonso, ondanks een slechte start, gunt massa de derde plaats door hem te beschermen tegen Hamilton in die laatse paar ronden, mooie team prestatie van Ferrari. Moet toegeven dat Hamilton fenomenaal bezig was tot zijn Webber momentje. Volgensmij kunnen die twee elkaar niet luchten... en waar blijven die Brawn en Schumi nou, Rosberg kan toch niet alles alleen doen. Voor je het weet staat Kubica met zijn Renault op plaats 2... Geweldig!!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:11
  • Elpeos

    Posts: 320

    Potjandosie! Stelde ik gister de zomertijd in, twee wekkers gezet, wordt ik 17 minuten over 8 wakker.. Ik stormde naar beneden, ben op de bank gaan zitten en ben er niet meer vanaf gekomen ondanks de enorme druk op mijn blaas.
    Erg spannende race! Vond het erg goed hoe Alonso aan het verdedigen was tov Hamilton, en een oerbrul van vreugde luidde toen ik Webber Hamilton zag scheppen.
    Petje af ook voor Kubica.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:12
    • mario

      Posts: 15.285

      Ik snap dat je voor een rijder en/of team bent, maar dat je een oerbrul van blijdschap hebt omdat Hamilton door Webber van de baan wordt gebeukt snap ik dus totaal niet. Het was gewoon een ontzettend stomme actie van Webber. Hamilton had anders Alonso te grazen kunnen nemen en als Webber wel z\'n verstand (als ie dat heeft) had gebruikt, had ie misschien wel met Hamilton mee kunnen gaan voorbij Alonso.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 10:40
      • AlYnsa

        Posts: 1.175

        Denk niet dat Alonso zomaar zijn plekje had afgestaan aan Lewis.
        voor de rest, gave race. werd eens tijd!vond opmerking van FA op board radio geweldig: \"i don\'t wanna know!

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 10:55
        • mario

          Posts: 15.285

          Klopt, Alonso was Hamilton ook al aardig aan het ophouden om de 3de plek van Massa veilig te stellen. Maar ik denk wel dat Hamilton z\'n inhaalpoging anders wel geslaagd was, als hij niet door die Webber eraf gebeukt werd. Maarja, dat zullen we nooit helemaal zeker weten.
          Die opmerking van Alonso was zeker leuk ja.... Ook eerder had hij al zo\'n opmerking, zo van \"waarom gaan die anderen allemaal banden wisselen?\" Onder het motto, het gaat toch lekker zo ;)

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 14:41
        • Hamilton was in ieder geval vele malen sneller. Of het ws gelukt \'m er ergens langs te prikken zullen we niet meer weten

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 18:48
          • Ach Bas!
            Leer de Alonso-fan kennen! Die lui wisten \'zeker\' dat hun held Vettel zou hebben gepakt in Bahrein.

            Nu weten ze net zo \'zeker\' dat Hamilton Alonso N I E T zou hebben gepasseerd, als Webber geen DCtje had gedaan op Hamilton...

            Voor de rest respect voor Button. Ik dacht dat hij gek geworden was, toen hij na 8 rondjes al op slicks overging!!!
            Maar zijn lef en inzicht werden terecht beloond. Hamilton was slachtoffer van een domme beslissing door het team en een nog dommere manoeuvre door Webber, die steeds meer fouten begint te maken...

            Ook netjes, was Karun Chandok die de HRT-auto aan de finish bracht. Die kunnen ze in hun (vast wel te kleine) zak steken bij Virgin!!!

            Sauber krijgt mss. wel een bezoekje van de FIA. Onvoorstelbaar dat er zoveel voorvleugels afbreken bij 1 coureur. Ja, \'Koba\' gaat agressief om met de auto, maar dat deden Hamilton, Alonso en Kubica ook en bij hun brak er toch ook geen voorvleugel af???

            Goed, Vettel was ook te agressief met de remmen. Te weinig rekening gehouden met het startgewicht? Ik geloof dat niet!

            • + 0
            • 28 maa 2010 - 20:22
            • johan

              Posts: 985

              Als je ergens tegenaan rijdt is het toch niet raar dat je vleugel het begeeft? Lijkt me niet dat de FIA daarvoor naar Zwitserland afreist.

              Zelfde geldt voor de vrije training. Dat was eigen schuld en de tweede in die training kwam, doordat de bevestigingspunten beschadigd waren, maar niet vervangen.

              • + 0
              • 28 maa 2010 - 22:37
              • Klopt idd.

                Sauber bevestigde idd. dat Kobayashi wellicht een auto heeft geraakt of over een kerbstone is gedwongen.
                Ik schat die man te hoog in, om te verdenken dat hij tijdens de race dezelfde fouten zou maken.

                • + 0
                • 29 maa 2010 - 04:39
                • Je weet toch dat je het over Kobayashi hebt he?
                  Die gast heeft echt enorm veel lef, dan ga je nog wel eens de fout in.
                  Ik ben daar trouwens enorm fan van. (van lef hebben en dus niet van véél te laat remmen en een kansloze actie maken waardoor je 9e eindigt)

                  Ja ik ben Hamilton fan :)

                  • + 0
                  • 29 maa 2010 - 08:46
                  • germain

                    Posts: 1.748

                    Tja ik heb Raikkonen en Hamilton in Monaco en Canada 2008 ook kansloze acties gezien ookal was die van Hamilton niet bedoeld.

                    • + 0
                    • 29 maa 2010 - 09:31
                    • Ik citeer mezelf: \"dus niet van véél te laat remmen waardoor je een kansloze actie maakt en 9e eindigt\"

                      Hamilton eindigde niet 9e, Raikkonen trouwens wel (toeval)
                      Beste argument dat er is :)

                      Ik ben het trouwens wel met je eens, ik vond het toen vooral sneu voor Sutil.

                      • + 0
                      • 29 maa 2010 - 13:42
      • Elpeos

        Posts: 320

        Ja sorry, ik had eigenlijk moeten zeggen dat ik een oerbrul van blijdschap produceerde toen Alonso het won van Hamilton en Webber. Ik vond het geen stomme actie van Webber, maar een goede actie van Alonso; binnenbocht, later aanremmen, terugkomen in de ideale lijn waardoor Hamilton moest afremmen, waardoor Webber te laat was. Touché!
        Ik snap ook dat jij voor een rijder/team bent, maar speculeren dat Hamilton voorbij zou zijn gegaan aan Alonso is niet relevant, het is niet gebeurd, door de goede verdediging van Alonso, en dit zal in de herhaling van 13u ook niet het geval zijn..


        • + 0
        • 28 maa 2010 - 11:15
        • mario

          Posts: 15.285

          OK... zo klinkt het wel heel anders ja ;)
          Op zich was Alonso ook goed bezig om Hamilton af te houden, dat is gewoon een feit. Toch denk ik wel dat Hamilton er voorbij zou zijn gegaan, maar dat zullen we nooit weten ;)
          Dan toch nu maar de herhaling kijken... Zien of Hamilton er nu wel langskomt... Webber zou al moeten weten dattie eerder moet remmen... hehehe

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 14:45
      • mclaren1

        Posts: 331

        helemaal mee eens mario
        ik wil nog even toevoegen dat Button een goede zet heeft gedaan om zijn banden banden te verwissellen.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 12:19
      • ARW

        Posts: 1.092

        Dat zou ik niet met zekerheid durven te zeggen. Het lukt Hamilton niet om in de eerste 5 ronden achter Alonso om een geslaagde inhaalactie te doen. Hij gaf zelf via de radio aan dat hij zelf problemen met de banden begon te krijgen. Natuurlijk waren deze nog wel in betere staat dan die van Alonso, maar naar mate de race vordert wordt het wel steeds moeilijker. Hij heeft in die laps ervoor ook behoorlijk wat van de banden gevraagd. Vergeet ook niet dat Hamilton na alle incidenten gedurende race ook wel gedacht kan hebben ik neem genoegen met vijfde plaats. Waarom risico nemen om met 0 naar huis te gaan. Helaas dacht de Kangoeroe achter hem het anders, want die wou gelijk drie man uitremmen.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 12:33
      • Nou, ik snap dat wel Mario. Meneer is ongetwijkfeld anti McLaren/Lewis. Ik zelf was ook altijd dolblij als ik ene Ferrari eraf zag stuiteren en er zijn dan ook vele oerbrullen door de jaren heen mijn mond gepasseerd. Ik was echt boos op Webber; je zag dat zooo aankomen. Hij heeft -ook met andere acties deze race- pijnlijk aangetoond waarom hij nooit WK wordt.
        Lewis reed de race v zn leven; wat een genot om naar te kijken.

        Alonso over de boordradio (toen hij te hore kreeg hoe dicht lewis was genaderd): I DONT WANNA KNOW! -schitterend!

        Crash van Kobayashi: voordat men t woord kamikaze in de mond neemt; dit kon hij niet helpen. Zijn vleugel brak spontaan af en werd een ongeleid projectiel. Buemi geluk; hij had dood kunnen zijn; wat een impact!!

        Chandok: data verzamelen, data verzamelen goed gedaan!

        Alonso super inhaal race, maar wat baalde ik dat we lewis/alonso niet tot t eind kondne meemaken; dankjewel webber. je zet je zelf echt voor schut.

        schumi: Der Meister? Ja vroeger jas. Nu? middenmoot. Delft verreweg het onderspit bij Nico en dat is erg interessant. Het was minder leuk als nico meteen als een barrichello in t kielzog v schumi moest proberen te blijven. nee, dit is veel interessanter; nico doe schumi laat zien hoe het moet. in plaats van excuses voor schumi te zoeken vind ik dat nico gewoon een dik vet applaus en hulde verdient! ga dr maar aan staan! respect!

        barrichello en liuzzi ook netjes hoor.

        ik was blij met de racepace van de McL. En ook ben ik erg blij dat Button nu boven Lewis staat. Iemand waarvan je verwacht 2e rijder te worden en tegendeel blijkt, dan is dat toch mooi?! alle buttonbashers... hier valt niks op af te dingen. ik vind hem ook niet de spectaculairste, maar hij weet een auto erg netjes thuis te brengen, respect wederom.

        genoten genoten op webber actie na... i love the rain. en albert park. wat is dat toch een geweldig circuit! nooit maar dan ook nooit vd kalender afhalen; wat zou de F1 zich daarmee in eigen voet schieten...

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 12:55
        • Ik begrijp je niet Rosberg was in de kwalificitatie volgens mij nog geen tiende sneller dan Schumacher, Bij de start was Schumacher Rosberg al voorbij.
          Alonso raakt hem verliest zijn voorvleugel, dus om nu te zeggen Rosberg geeft rijles nou dat vind ik wat overdreven.

          Geef Schumacher even een wedstrijd of 3 a 4 om terug te komen in ritme maar denk dat hij een beter race had gereden als die niet was geraakt door Alonso.
          Er zijn veel oude sporters terug gekomen in verschillende sporten vorig jaar en die moesten allemaal terug komen in het ritme
          Armstrong, Cottwald Enz.
          Ik denk dat het wel goed komt met Schumacher maar we even geduld moeten hebben hij is ook maar een mens en de auto is ook nog niet super dus ik zeg geduld

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 14:18
  • Manon

    Posts: 338

    Button wat een race, de man of the race. Hij maakte de call zelf om naar slicks te gaan, dat is gewoon klasse en geen geluk. Weer pech voor Vettel nu weer iets met de remmen het houd ook niet op voor hem. Webber de banaan van de race wat een sukkel, hopelijk krijgt ie de volgende race hiervoor ook een penalty van 10 plekken, gewoon Hamilton uit de race beuken. Voor de rest was het een leuke race met een briljante winnaar!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:16
  • Chabirx

    Posts: 22

    Mooie race maar vooral door de weer omstandigheden
    echt zonde van vettel en webber

    hamilton veruit de beste vandaag wat een racer die mclarens waren verdomd snel omg titel strijd zal tussen ferrari en mclaren gaan denk ik

    jah en red bull sneu sneu sneu heb het echt met ze te doen maar wel toevallig vroeger was de mclaren kapot snel met de jaar van raikonnen maar elke keer een probleem en nu is het bij red bull hetzelfde zal het komen door die enigeeer weet ze naam even niet

    en domme fout van webber op het einde man man denk toch aan je punten en wees niet eigenwijs zonde zonde zonde en lewis is denk wel kwaad op webber die zal nu echt denken ga maar morgen al met pensioen

    nice van button slimme zet...... echt mooi paar ronde later ging het hele veld naar binnen was zo mooi

    Beste rijder vandaag hamilton man man , hamilton geen f1 meer haha ? nee hij wordt te de nieuwe schumacher :) trust me want een race pace heeft die gozer fuck hee

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:18
  • Prima race, natuurlijk heeft de Regen parten gespeeld in de verloop maar het einde waar de Ferrari\'s de Banden niet meer hadden en Hamilton dichterbij kwam is toch ook prima.

    Hulde voor Kubica die laat zien dat hij toch echt wel talent heeft om zo een strakke race te rijden.

    Hulde ook voor Chandhok en HRT die hun eerste volledige race afstand afleggen, iets wat van Virgin niet gezegd kan worden, en het blijkt toch wel dat ondanks alles JHRT beter z\'n huiswerk heeft gedaan dan Virgin gezien laatstgenoemde een te kleine tank hebben.

    Dan komen we bij de verliezers... tja... Webber.
    Dom Dom, en het zou wellicht nog een staartje krijgen als dit toch echt valt onder het noemer \'Avoidable Accident\' waar voorig jaar zoveel voor gestraft werd...of de invloed van Kristensen(sp?) of het hele nieuwe systeem moet duidelijkheid brengen.

    En ja, Schumacher.
    Zat er goed bij, 4e in de eerste bocht, maar word door Alonso geraakt (Waar ik denk dat Alonso in de fout ging maar Button ook een schuld heeft) Om daarnaa nog twee stops te maken en klem te komen zitten achter Alguersuari en de la Rosa, toch nog van z\'n goede kant laten zien door toch nog een 10e plek binnen te slepen.

    Of dit de volledige uitslag zal zijn ben ik niet zeker, nogmaals ik denk dat Webber een tijdstraf boven het hooft hang maar we zien wel.

    De slechte smaak in de mond van Bahrein weggespoeld door de regen, maar ook door het feit dat het gewoon een fantastische baan is daar in Melbourne, niks die nieuwe tilketracks, gewoon lekker terug naar San Marino en Frankrijk...we zien wel.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:19
    • Kan me hier wel mee aansluiten.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 10:39
    • johan

      Posts: 985

      Hoe kun je Button nu schuld toeschuiven voor het eerste bocht incident? Alonso stuurt gewoon in, waarschijnlijk omdat Schumacher daar al mee bezig was.

      Maar idd, die actie van Webber valt wel onder avoidable accident. Ben benieuwd.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 11:58
      • Button zat er half naast, er niet volledig naast.

        Volgens de regels moet je dan inhouden om een ongeluk te voorkomen omdat Alonso recht heeft om in te sturen op de racelijn.

        MAAR

        Alonso had Button ook de ruimte moeten geven om een ongeluk te voorkomen en niet blind z\'n wagen erin te gooien.

        Het moet van beide kanten komen dus vandaar beide de schuld.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 15:44
        • johan

          Posts: 985

          Ja precies. Maar dan geef ik liever niemand de schuld, dan allebei ;-)
          Racing incident.

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 16:36
        • Ik heb de beelden goed bekeken en Button gaf alle ruimte die hij kon geven, hij remde niet laat.
          je verwacht ook nooit dat iemand op dat moment al instuurt. Alonso moest op zijn beurt ook weer insturen om een ongeluk met Schumi te voorkomen, er was gewoon te weinig ruimte om met z\'n drieën door de eerste bocht te gaan.

          P.S. is er weleens een race op Melbourne alias het beste circuit op de kalender geweest waar geen crash was?

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 16:52
  • Gedurfde stop van Button pakt goed uit. Ik gun het hem wel. Voorlopig meer punten als Hamilton. Ik snap ook niet zo goed waarom iedereen vindt dat Hamilton zo\'n goede race reed. Van 11 naar 6?? Zonder het akkefietje met Webber naar 5. Dan zou hij alleen Rosberg hebben ingehaald, wanneer je naar de startopstelling kijkt. En dat zijn rondetijden sneller waren als de rijders voor hem. Ja, daarom heeft hij 1 extra stop gemaakt. Heeft hem uiteindelijk niets gebracht. Met risico had hij misschien Alonso kunnen pakken, maar dat risico heeft de crash met Webber als resultaat gehad.

    Ook chapeau voor Kubica. Geweldig die tweede plaats met de Renault. Massa ook goed. Heeft er het meeste uitgehaald voor hem dit weekend. Mistte toch wel de echte snelheid. Voor Alonso zat er na het startakkefietje met Button ook niet meer in. Anders had hij denk ik vrij eenvoudig gewonnen. Verder was Schumacher teleurstellend. Ook goed gereden van Liuzzi trouwens. Vettel wederom uitgevallen. Ik had het gisteren al voorspelt. Het zit niet echt goed met de betrouwbaarheid van de Redbulls voorlopig. Verder mijn team: Zonde dat Trulli niet is kunnen starten. Kovalainen steady. Wederom is Lotus duidelijk de beste van de nieuwe teams.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 10:55
  • F10

    Posts: 16

    Beste race sinds Brazilië 2008.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 11:06
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Mijn scores van 1-10

    Button: een 8,5. man van de race, op eigen kracht en ervaring risico\' genomen met banden wissel.

    Kubica: een 8. De terrechte nummer 2 als je met een subtopwagen zo goed stand weet te houden

    Massa: een 7. Perfecte start, maar volgens mij de zwaktste van de toppers tijdens de race, hij leek de hele race mensen achter zich op te houden. Op de start na een zwak weekend van hem, maar wel een podium.

    Alonso: een 8. Na een race incident van achteren goed terug gekomen tot plek 4 terwijl dat toch moelijker moet zijn dan het lijkt in vergelijking tot MS. Voor mij is hij de spekkoper van de dag door vanaf plek 18 alsnog als 4e te eindigen. Dit zijn de punten die aan het eind van het seizoen het verschil kunnen maken.

    Rosberg: een 7. redelijk goede race aangezien de Mercedes momenteel de zwakste van de top 4 teams lijkt te zijn.

    Hamilton: een 7,5. Wat een verschil met de zaterdag, jammer dat de teamstrategie met de bandenwissel niet goed uitpakte. Ik had hem voor vandaag een 8 geven, maar de ZEER slechte zaterdag is blijft mij nog erg bij en ook al was snelheid goed en hij is toch ook achter een Alonso komen te zitten tijdens de race, terwijl die van plek 18 kwam.

    Vettel: een 8. gaat de titel zo niet pakken als hij weer te vaak punten laat liggen. vorig jaar was hij ook vaak wisselvallig en of dat nou wel of niet zijn schuld is maakt aan het eind van de rit niet zo veel uit.

    Webber: een 6. Puur zijn eigen schuld dat hij steeds achter mensen zat en ook zijn eigen fout dat hij er uit vloog. Dure punten laten liggen als je het mij vraagt.

    Schumacher: een 6. Volgens mij was zijn wagen niet meer 100% na de schade aan het begin, maar hij lijkt nog niet op de MS van het verleden. Dat wordt nog wat bij Mercedes, want hij zal pislink zijn mometeel en ik vrees dat Rosberg daar wel eens de dupe van kan worden. Hij zal eisen dat de wagen zal worden doorontwikkeld naar zijn wensen en ik vrees een verhitte strijd tussen hem en Rosberg de komende tijd.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 11:27
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Ik begrijp niet dat sommige Hamilton de man van de dag vonden. Hij was de snelste op de baan, maar F1 racen is meer dan dat. Zijn teamgenoot Button maakte op eigen initiatief de keuze om vroeg te wisselen naar slicks en weet daardoor de race te winnen. Hamilton was wel snel, maar kwam na een verkeerde wissel gewoon weer achter Alonso te zitten die notabene vanaf plek 18 is gekomen. Alonso maakte de wissel niet naar nieuwe slicks en dan weet ik wel dat het team er ook nog wat over te zeggen heeft, maar of Lewis er langs was geraakt valt nog te bezien in mijn ogen. Lewis was zeker goed vandaag, maar over het hele weekend was het niet top en Button heeft hem vandaag op eerlijke wijze afgetroefd.

    Button en niemand anders is de man van de dag vandaag.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 11:38
  • IINaSII

    Posts: 17

    Hamilton had AlonSo nooit kunnen inhalen.
    Dankzij Massa heeft Alonso de race verloren, F10 van Alonso ging erg hard!
    Jammer dat Vettel niet heeft gewonnen, MC laren heeft met geluk gewonnen!
    Maak niet uit Vettel wordt gewoon kampioen. Iedereen is kansloos tegen R B en Vettel

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 11:45
    • Dat is onzin... Ik bedoel dan kan je ook zeggen dankzij Alonso heeft Massa in Bahrain verloren. Beetje onzin he?
      En wat jij dus zegt Hamitlon had hem nooit kunnen inhalen? Waarom zou Alonso Kubica en Button in kunnen halen met de conditie van de banden? Beetje realitish blijven he...

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 13:28
      • johan

        Posts: 985

        Is toch geen onzin. Alonso was veel sneller (en foutlozer) dan Massa. Dus ook meer kans op een geslaagde actie op Kubica, daar heeft Massa niet eens aan hoeven denken, bijblijven was de max.
        Maar dat maakt het overigens niet onterecht oid, want jij ziet weer een aanval op Massa natuurlijk ;-). Massa hoeft niet opzij, maar vanuit teamopzicht was het beter/logischer geweest om Alonso de kans te geven.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 16:42
        • Alonso foutlozer?
          Dat hebben we de eerste ronde wel gezien.
          Wat een Lozer.
          Alonso zou moeten worden bestraft voor de actie met Button en Schumacher.

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 17:41
          • Sparrow

            Posts: 3.592

            De woorden \'race incident\' zeggen je niks? En waarom Alsonso straffen als ie zelf achteraan komt te staan door z\'n actie?

            Lekker doordachte reactie.... :(

            • + 0
            • 28 maa 2010 - 18:06
          • johan

            Posts: 985

            Voor wat zou je Alonso willen bestraffen?
            Het aantal keer dat ik Massa, naast de baan, ideale lijn of ver van de apex heb zien rijden is niet op twee handen te tellen en dan is ie niet eens de hele race in beeld.
            Als je raceengineer je moet vertellen hoe een bocht te nemen...

            • + 0
            • 28 maa 2010 - 22:41
            • Maar uiteindelijk heeft dat Alonso de podium gekost simpel zat.
              En ik snap nou niet waarom er niet zo gereageerd wordt als een alsonso bijv zo zou rijden.

              En nee het was neit een goeie race van Massa maar nog wordt hij aangepakt alsof het een bagger race was enz.

              En ga niet overdrijven wil je je maakt het klinken of hij er niks van bakte maar duidelijk meer dan Alonso want hij is ervoor.

              En uiteindelijk worden de punten gegeven door wie er eerder over de lijn is en dat is Massa niet Alonso. Dus al die kleine fouten van Massa waren minder erg dan het uiteindelijke effect van de fout van Alonso.

              • + 0
              • 29 maa 2010 - 09:26
        • Nee zo zie ik het helemaal niet. Het is dat er gelijk gedacht werd dat Alonso het wel even zou doen. Sorry maar hij kwam massa ook niet voorbij dus waarom zou hij wel Kubica zo voorbij gaan?
          Dus het is helemaal geen onzin wat ik zeg.

          • + 0
          • 28 maa 2010 - 17:57
          • johan

            Posts: 985

            Jij weet net zo goed als ik (en iedereen) dat je bij je teamgenoot minder (geen) risico neemt.

            • + 0
            • 28 maa 2010 - 22:38
            • Ja, het is jammer dat Massa Alonso er niet langs liet. Alonso had tenminste nog aan kunnen vallen. Die kon duidelijk nog een stuk sneller.

              Wat dat betreft had Schumacher het in zijn tijd toch beter voor elkaar.

              • + 0
              • 29 maa 2010 - 00:00
            • Jah ok maar dan nog. Heb jij de zelfde race gekeken want Massa viel weg degelijk aan ( en niet alleen bijhouden) Hij was duidelijk de snellere. Alleen later in de race waren zijn banden kapot door het proberen hem voorbij te gaan en toen werd het gewoon bijhouden. Een logies effect en dit zou Alonso ook gehad hebben.

              • + 0
              • 29 maa 2010 - 09:22
            • En trouwens mr. Hamilton probeerde Alonso voorbij te gaan zijn banden waren nog goed en hij was 1.2 sec sneller dan Alonso Massa en Kubica.
              En nog kwam hij er niet voorbij puur doordat de banden gewoon snel kapot gaan en het niet makkelijk is om er voorbij te gaan. Het klinkt nu net alsof Alonso het wel even zo had gedaan enz blablala.

              • + 0
              • 29 maa 2010 - 09:29
              • Hamilton was gewoon voorbij aan Alonso. Als Webber hem er niet af had geramd dan.

                Alonso viel echt helemaal stil doordat hij die bocht miste. Rosberg zat er 2 auto\'s achter en die kwam zelfs nog bijna aan Alonso voorbij. Alonso moest echt heel grof verdedigen om Rosberg nog tegen te houden.

                • + 0
                • 29 maa 2010 - 10:56
                • En daar heb je het MIS! Kijk eens goed naar de video beelden op het moment dat Webber Hamilton raakt is Hamilton al weer achter Alonso. Hij gaat dan in de bocht achter Alonso dus hij had hem daar NIET te pakken kunnen krijgen. Wel goed kijken

                  • + 0
                  • 29 maa 2010 - 13:37
                  • Jij hebt het weer MIS ja. Hamilton gaat al naar binnen bij Alonso. Alonso staat gewoon haast stil en zit helemaal buiten in de bocht.

                    Het is dezelfde actie zoals hij op Spa 2008 deed op Raikkonen. Met meer snelheid achterlangs kruizen van buiten naar binnen en dan erlangs.

                    Zelfs Rosberg moet dus nog remmen om te voorkomen dat hij verderop bij Alonso achterop klapt. Heb je dat gemist misschien? Dan zie je hoeveel momentum Alonso daar verliest met die fout.

                    • + 0
                    • 29 maa 2010 - 15:04
                    • Misschien een schrik reactie? En dat stuk en belgie is een stuk langer 8-)

                      Want hij verloor het op het moment dat Hamilton geraakt werdt. En als Alonso zo stopte had hamilton hem waarschijnlijk geraakt ook nog eens. want die zat achterop Alonso

                      • + 0
                      • 29 maa 2010 - 15:33
                      • Hamilton was al achter Alonso langs aan het kruizen op moment dat Webber hem raakte.

                        Webber zal wel gedacht hebben dat hij binnendoor kon steken omdat hij daarvoor ook al met Hamilton samen de baan af vloog en toen stak Massa er voorbij. Alleen haalde Hamilton nu de bocht gewoon en klapte Webber er dus bovenop.

                        • + 0
                        • 29 maa 2010 - 16:40
    • McLaren heeft met net zoveel geluk gewonnen als Ferrari 2 weken geleden.

      Vettel wordt geen kampioen, de manier waarop Vettel zijn auto overdrived zegt genoeg. Zolang RBR geen betrouwbare auto heeft gebeurt er niets met Vettel.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 14:15
      • F1-2009

        Posts: 562

        Nee tuurlijk! Jij bent engineer bij Red Bull Racing en ziet wat er gebeurd met de auto? Wat een onzin!

        Webber heeft een \'reprimande\' gehad voor zijn aanrijding.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 15:10
    • Supa

      Posts: 2.714

      Webber en Hamilton reden op versere banden, Webber was een flop in zijn eigen thuisGP en heeft ook nog eens na de race een waarschuwing gekregen. Als Webber Hamilton niet van achter had getikt, dan was Webber voor Alonso gefinisht.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 21:43
  • mclaren1

    Posts: 331

    een mooie zege voor Button en Mclaren

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 12:11
  • racefan08

    Posts: 79

    Mooie wedstrijd met veel actie. Hoop dat het in maleisie ook een beetje regent (niet zoals vorig jaar). Wat knullig van webber, of had hij ook een remprobleem als vettel?

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 12:14
  • ARW

    Posts: 1.092

    Verschil tussen een legende als Schumacher en een Magiër als Alonso.

    Na de eerste bocht start feitelijk Alonso de race als laatste. Binnen een halve race afstand vindt hij de race aansluiting bij zijn teamgenoot. Hoe bizar is dat. Ik denk dat Ferrari een ontzettend domme fout heeft gemaakt om Massa geen call te geven. Als een man als Alonso met een dergelijk tempo naar Massa weet te rijden zegt dat toch wel wat over zijn tempo. Massa was overigens hele weekend langzamer. Gemiste kans van Ferrari.

    Ik denk dat Alonso en de team ook de rust hebben gehad omdat zij weten dat er nog 17 races te gaan zijn. Dat zo vroeg in het seizoen onrust in team alleen maar negatieve effecten kan hebben.

    Overigens weet ik niet wat een gemiddelde pitstop helemaal kost, maar ik volgde live timing en zag dat na de pitstop van Hamilton en Webber gat met Alonso ongeveer 25 sec. was. Waarom heeft Ferrari niet besloten om toen een stop te maken. Is 25sec in Melbourne niet voldoende?

    Schumacher die ook pech kende heeft de hele race zitten vechten met de Torro Rossos. Wat een verschil met Alonso.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 12:17
    • Haha jaa, dat dacht ik nou ook.
      als ze dat hadden gedaan denk ik dat Alonso wel een podiumpje had hoor!
      maar aangezien ze het niet hebben gedaan zal het vast een goede reden hebben, toch?
      of was de brein van Ferrari er niet bij vandaaag?
      ik denk niet dat we een antwoord zullen krijgen op deze o zo bijzondere vraag.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 18:30
      • ARW

        Posts: 1.092

        Hmmm. Volgens formula.com duurde de eerste pitstop van Alonso 26.8 seconde. Ik denk dat een we op nippertje was met Webber en Hamilton dat ze Alonso maar hebben laten rijden. Ach ja. Wat maakt het uit....Hij is voor beiden gefinisht.

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 18:59
    • Asjemenou, kan het nog dommer?

      Lag het nu aan alonso en schumacher of toch gewoon aan de auto\'s die ze onder hun kont hadden ;)

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 18:46
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Moet het toegeven, briljante keuze van Button om al zo vroeg op die slicks over te stappen. Verder prima race en hopelijk blijft het de rest van het seizoen zo!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 12:47
  • Ik heb even naar de start weer gekeken en je ziet bij de start (Button Alonso) Dat Alonso toch best button afsnijd en dat dan Button nergens heen kan en zo Alonso tegen de wagen van Button komt. at kan je zien vanaf die wagens? Bijna niks...

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 14:09
    • Het is waar wat je zegt, maar Alonso die had door Schumi amper ruimte om die bocht minder strak te nemen, om zo die crash te voorkomen. Alonso was gewoon gesandwiched :P Ik geef nu niet de schuld aan Schumi of zow! I\'m just saying..

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 14:57
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Leuke race, maar dat kwam natuurlijk grotendeels door de regen anders had iedereen weer dezelfde strategie gehad en dan gewoon voor één bandenwissen gekozen. Maargoed, het was nat en dat heeft voor veel vertier gezorgd!

    - Button rijdt natuurlijk een top race, in het begin wat gematigd, maar na z\'n bandenwissel zeer concistent en z\'n \'vloeiende\' rijstijl heeft hem uitbetaald.
    - Kubica was top! Knap om met de Renault zowel Hammilton als beide Ferrari\'s af te houden.
    - Massa, matig in de regen en later redelijk oké. Die mag in z\'n handjes knijpen met z\'n podiumplek, want er waren een aantal coereur\'s die het zeker meer verdienden.
    - Alonso; Eigen fout bij de start; zag Button over het hoofd. Maar daarna zeer knap gereden en jammer dat ie Massa niet voorbij mocht, want daardoor raakte hij een beetje z\'n momentum kwijt.
    - Rosberg; Solide, niks meer, niks minder.
    - Hammilton heeft laten zien weer echt over een goede race-mentaliteit te beschikken, maar om \'m zo te bejubelen? Hij kwam Kubica niet voorbij en reed daarna sneller omdat ie vers rubber had. Webber was niet veel langzamer. Helaas was diezelfde Webber de maloot die Hammilton elimineerde.
    - Schumacher; Viel licht tegen, maar ik snap de hevige kritiek van sommigen niet. Stond na z\'n stop (nieuwe neus) helemaal laatste en toen ie goed en wel weer een beetje aanhaakte kon die weer naar binnen om slicks te halen. Die pitstop ging niet snel, banden zaten nog in de verwarmers en verloor weer zeker 5 seconden. Hierdoor komt ie weer achter een aantal mensen terecht en dat ie minder mensen inhaalt als Alonso komt natuurlijk ook deels door de auto die hem denk ik toch nog niet helemaal zint. Misschien miste er ook net wat scherpte en dat mag je \'m wel aanrekenen, maar Rosberg wordt met mazzel 5e, anders gewoon 7e geworden en Schumi nog net 10e met al z\'n problemen.
    Hoop voor \'m dat ie de volgende keer een probleemloze race heeft en kan laten zien dat ie Rosberg prima kan volgen al dan niet voor \'m eindigen.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 14:28
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Massa heeft trouwens bij z\'n bandenwissel ook enige pech gehad. Op de BBC wisten ze te vertellen dat ie 5 seonden moest wachten voordat ie weg mocht rijden vanwege de drukte in de pits. Daardoor is ie zeker door 3 mensen gepasseerd...

    Vettel trouwens weer balen hoor, die mag echt wel wat meer geluk krijgen. RB heeft werk aan de winkel wat betreft betrouwbaarheid.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 14:33
  • joepmeloen

    Posts: 1

    Wat een race! ge-wel-dig!

    Mark Webber schaam je dood! wat een gigantische drol van een vent!.

    Nooit verwacht dat Jenson hem zou pakken na die vroege keuze!
    Lewis reed subliem! wat een racepace niet normaal

    Mark Webber moet moet met pensioen! arrogante australische bal!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 15:47
  • rufage

    Posts: 167

    Mooie race, wederom jammer van Vettel. Maar zijn overwinning komt nog wel.

    Nadeel van het tankverbod is dat iedereen met een volle tank van start gaat, waardoor de toppers even snel zijn.
    Voordeel is, zeker in een race als vandaag, dat de pitstops sneller gaan, waardoor een coureur kan besluiten een keertje extra nieuwe banden te gaan halen.
    We zullen zien hoe het verder gaat.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 16:01
  • Smitju

    Posts: 442

    Mensen die zeggen/denken dat het de nieuwe reglementen zijn die deze race zo spannend hebben gemaakt... Echt niet! Het was de regen...

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 16:03
    • Maximo

      Posts: 9.887

      Waarschijnlijk zullen we dit jaar op de NIET-TILKE banen wel mooie races zien en op de Tilke-banen vooral optochten.

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 16:36
  • ARW

    Posts: 1.092

    Kan volgende week weer een mooie race worden in Kuala Lumpur, want er wordt voor hele weekend regen voorspeld met hoge temperaturen. Als het maar niet zo dramatisch als vorig jaar is.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 17:01
  • Race Pace....pffff wat een olaf mol uitdrukking zeg.....Ben blij dat ik de BBC volg

    Alonso heeft zijn foutje wel goed gemaakt.
    Schumacher had met die neus reparatie al voor slicks moeten gaan....snap niet dat Brawn en Michael dat niet direct deden.
    Webber stomme fout maar wel de hele race spektakel dus opzich niks mis mee....snap dat er hier weer allemaal Hamilton fans hem een sukkel vinden.
    Vettel Alonso en Hamilton zijn wel de meest agressieve rijders die
    eigenlijk wel de dienst uit maakten maar Button heeft laten zien dat hij een waardig kampioen is vandaag want een grotere alles of niks actie heb ik in jaren niet gezien.
    Denk als ze bij Bridgestone de harde band nog iets zachter maken en het onmogelijk is een hele race erop te rijden dan kan het echt nog heel spannend worden.
    Vettel heeft in het begin gewoon te hard gereden en met de volle tank te veel van zijn remmen gevraagd wat gewoon echt dom is.
    De nieuwe teams vind ik echt nergens op slaan...
    is toch geen racen?

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 18:49
  • ARW

    Posts: 1.092

    Stel je niet aan. Als je de race had gezien zag je echt dat hij aan prutsen was. Hij haalde een Torro Rosso in en vergeet bij het uitkomen te verdedigen waardoor hij simpel aan de binnenkant meteen werd teruggepakt. Overigens deed Rosberg met zelfde auto gewoon mee in de top. Hij komt wel terug over paar GP\'s maar hij kan zeker nu nog niet met de huidige tallentten mee.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 19:23
  • turbof1

    Posts: 2.049

    @Bas, heel waarschijnlijk op het rechte stuk of het stuk na de eerste bocht zou Hamilton voorbij Alonso kunnen gegaan zijn. Wel daarbij gezegd dat het alleen Alonso en Hamilton zou betreffen. Het treintje wat daar reed was ideaal om mee te verdedigen.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:17
  • germain

    Posts: 1.748

    Wat een race geweldig zeg Albert Park heeft het weer helemaal waar gemaakt. Alleen ben ik bang dat het bandenregelement niet klopt maargoed. Over Webber trouwens die reed echt met het mes tussen de tanden geweldig als dit wat vaker zou gebeuren als vandaag dan zullen we fantastische GP\'s krijgen ondanks dat die laatste actie van Webber wel slecht was hoor. Op naar Sepang met hopelijk regen.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:25
    • Supa

      Posts: 2.714

      Naar welke race heb je gekeken?

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 21:33
      • germain

        Posts: 1.748

        Ik heb gewoon genoten van die fouten van de coureurs behalve dat Webber Hamilton aanreed dan maar vond het wel grappig om Webber te zien klungelen.

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 09:26
    • Supa

      Posts: 2.714

      RTL GP: Jenson Button top, Mark Webber flop

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 21:37
  • Mazzelpik

    Posts: 34

    heb werkelijk genoten van de race en raceincidentjes nu op naar maleisie

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:32
  • mbjkrab

    Posts: 323

    ...Wordt tijd dat Vettel bij Ferrari komt... Ver uit de beste coureur op dit moment!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:56
  • turbof1

    Posts: 2.049

    @Franky: zeker het nieuws gemist? Het waren niet de remmen die het begaven.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 21:47
    • Welk nieuws?
      Vettel gaf aan dat er zware vibraties en vonken uit het linkervoorwiel kwamen.


      Bron; Grandprix.com....

      \"Sebastian Vettel (DNF, Brakes/Spin): \"I felt that something was wrong one lap earlier than I went off. I had some sparks coming up from the front left wheel; we didn\'t know what it was and so wanted to pit. Then, a couple of corners before, I had huge vibrations building up and as soon as I touched the brakes, I had some sort of failure going in to Turn 13 and ended up in the gravel. There was nothing I could have done, I lost the car and that was it. It\'s a shame as I think we had the race in total control at every stage, even though the conditions were difficult. But to win you have to finish. It breaks my balls not to get the win, but there\'s still a long way to go in this Championship. We\'re working hard to get on top the reliability issues and we hope to have a solid race and see the chequered flag in Malaysia.\"\"

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 04:36
      • turbof1

        Posts: 2.049

        Ja en naderhand bleek het niet de remmen te zijn die kapot waren, toen ze dan ook echt gingen kijken wat mis was. Mag jij even uitzoeken wat de echte reden was dat Vettel moest opgeven ;).

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 10:51
        • Hebben ze dat al gezegd dan? Is het misshien hun \"active ride\" mechanisme?

          Mooi plaatje trouwens van Vettel\'s linker voorwiel tijdens de kwalificatie:
          i14.photobucket.co(...)0-03-29at002815.png

          Ik weet niet waar die vonken vandaan komen, maar van een koolstof rem komen ze zeker niet.

          • + 0
          • 29 maa 2010 - 12:15
          • turbof1

            Posts: 2.049

            Volgens een aantal andere sites was het een losgekomen wielmoer. Ze hebben daarbij Christian Horner geciteerd.

            • + 0
            • 29 maa 2010 - 13:57
  • racefan08

    Posts: 79

    Heb naar rtl-gemist gekeken en op de samenvatting gezien dat bij de bandenwissel van vettel de rechter remschijf flink aan het vonken is. En op de onboard beelden vlak voor de schuiver zie je ook vonken uit het linkerwiel vliegen. Het viel me op dat daar niks op tv over werd gezegd.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 23:05
  • renzo

    Posts: 932

    Mooie race. Goed gereden door Alonso, jammer dat de Mercedes niet zo snel is als de Ferrari anders had Schumacher hetzelfde kunnen laten zien.
    Kobajassi is een kaaier.
    Webber heeft nu definitief laten zien dat hij geen topper is, die is bezig aan zijn laatste jaar bij Red Bull.
    Petrov, die moet zich snel herpakken want dit gaat de verkeerde kant op. Kubica verrassend !!

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 09:36
  • pffff wat een kindjes hier...als als als.....

    Hamilton dit Alonso dat......

    Je kunt de beelden blijven bekijken en touwtrekken als een stel f1 hooligans maar uiteindelijk gaat het er om waar je rijdt als de vlag valt.
    Kijk maar naar Vettel had al 50 wk punten moeten hebben.
    Dus kun je over Hamolton Alonso of webber of who ever gaan mieren neuken maar dat is maar als als als als.....pfff

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 17:04
    • Weet je wat lekker belangrijk is? Gaan mekkeren op een site waar mensen kunnen reageren op het feit dat ze reageren ...

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 20:39
      • Ik mis de objectiviteit soms gewoon....
        Jij onderbouwt toch ook je Posts altijd?
        Je keyboard een douw geven omdat je fan van iemand bent kan iedereen maar ik dacht toch dat dit een redelijk volwassen site was.
        Nou ja dan zal ik er wel naast zitten....

        • + 0
        • 30 maa 2010 - 01:10
  • Het viel mij op dat na de crash van MW en LH , Alonso er ook een beetje last van kreeg, want meteen er na, ik zeg het : METEEEN
    stond rosberg achter alonso, hij was zelfs aan het proberen om hem in te halen.
    kan iemand uitleggen wat er hier nou precies gebeurde,EN ik heb de beelden achter elkaar gekeken, voor iedereen die beweerde dat Hamilton in die bocht Alonso zou paseren heeft het MIS, Alonso had Hamilton in die bocht gewoon letterlijk afgeschreven, toen knalde de kangeroe er op, misschien dat hamilton anders nog in de andere bochten een aanval zou kunnen doen , maar daar zal ik niet achterkomen.

    • + 0
    • 30 maa 2010 - 07:49
    • Alonso miste gewoon compleet zijn rempunt. Hij hield de auto nog net op de baan, maar alle snelheid is er dan natuurlijk wel uit.

      Hamilton had de snelheid er wel nog in zitten en die was echt gewoon langs Alonso gegaan.

      Het is een standaard inhaalactie die je wel vaker van Hamilton ziet. Doen alsof je buitenom inhaalt en dan meer snelheid meenemen uit de bocht en dan binnendoor glippen. Alonso doet dat trouwens ook regelmatig.

      Als Webber zich gewoon normaal gedragen had dan was die ook nog wel langs Alonso geglipt in het kielzog van Hamilton.

      • + 0
      • 30 maa 2010 - 14:28

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar