Officieel: Massa en Bottas blijven in 2015 bij Williams
- Gepubliceerd op 07 sep 2014 10:36
-
28
- Door: Jeroen Jonkers
Massa en Bottas maken momenteel een sterk seizoen mee. Vooral Bottas doet het erg goed en heeft al meerdere malen op het podium gestaan.
Teambaas Frank Williams is in zijn nopjes met de contractverlening van zijn rijders: "Ik ben erg blij dat we kunnen bevestigen dat Felipe en Valtteri ook in 2015 voor ons rijden", aldus Williams.
"Felipe is erg prettig om mee te werken en is een coureur die over veel rauwe snelheid en een schat aan ervaring beschikt. Dat Valtteri een groot talent is, weten we bij Williams al vele jaren."
De bekendmaking van Felipe Massa zal een doorn in het oog zijn van test- en reservecoureur Felipe Nasr. Gisteren kwam nog het gerucht naar buiten dat Nasr aast op het stoeltje van zijn landgenoot, maar deze plannen kunnen nu dus definitief de prullenbak in.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.361 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 8.908
Nou dan wordt het Nasr met Vandoorne bij Marussia en wordt Bianchi gepromoveerd naar Sauber :-)
STR - Kvyat en Verstappen
Sauber - Bianchi en vd Garde
Marussia - Nasr en Vandoorne
Caterham- Sainz jr en Frijns
Al is die laatste meer een wens dan realiteit vrees ik! Ik acht een combi Sainz jr en Mehri meer waarschijnlijk.
Maar Verstappen, vd Garde en Vandoorne zou ik al fantastisch vinden.
Posts: 1.175
Caterham? Die zijn er volfend jaar echt niet meer bij.
Posts: 3.224
caterham- vd garde-sainz of mehri.
sauber-nasr-en toch esteban vanwege zijn hoge sponsorgeld.
marussia-bianchi-?
Posts: 714
Mijn god, nog een jaar Massa. Aardige jonge hoor, maar ben er totaal op uitgekeken.
Posts: 13.929
Precies mijn gedachte...
Zo ongelooflijk jammer dat zo'n goede auto weer een jaar lang bezet wordt door zo'n matige coureur. en dat terwijl er zoveel talentvolle coureurs zijn die William veel meer zouden kunnen brengen!
Posts: 202
VD Garde gaat hem niet worden bij Sauber net zoals Frijns het niet gaat worden bij Caterham.
Beide teams hebben veel geld nodig en er zijn er zat die meer geld meebrengen dan die twee.
Posts: 13.929
O ja? Ben jij de accountant van Boekhoorn of zo?
Posts: 1.175
Frijns? Alweer? Hoe vaak moet hij als toiletjuffrouw fungeren?
Frijns is zooooo 2013.
Posts: 100
Ik snap werkelijk niet wat men nog in Massa ziet. Het is een coureur die altijd pech heeft en nooit een vuist heeft weten te maken tegen welke teamgenoot dan ook.
Ervaring is er voldoende op de grid, Williams zou beter af zijn met een coureur als Button of Grosjean naast Bottas.
Posts: 1.332
Zal wel met $$$ te maken hebben. Brazjlie is blijkbaar een aardige markt.
"Schat van ervaring" "Rauwe snelheid"
Allemaal leuk en aardig maar van zo'n getalenteerde en ervaren rot mag je toch meer punten verwachten. Durf te wedden dat Alonso in die Williams mee kon doen voor het WK.
Posts: 1.052
In de tijd dat ze samen reden bij Ferrari was prutser Felipe Massa toch gelijkwaardig aan 'topper' Kimi Raikkonen.
Posts: 18.535
"Durf te wedden dat Alonso in die Williams mee kon doen voor het WK."
Ga je niet veel geld overhouden..
Posts: 1.653
Grosjean LOL
Posts: 4.805
Massa is nooit gelijkwaardig aan Kimi geweest. Kimi werd (zoals al een miljoen keer gezegd) dat jaar om sponsorafwegingen tegengewerkt door Ferrari.
Posts: 1.052
Ja en de CIA zat achter 9-11 en de maanlandingen hebben ook nooit plaatsgevonden. Altijd lachen met die fans van Räikkönen!
Ik snap dat het lastig is om toe te geven dat Massa en Räikkönen destijds gelijkwaardig waren. In de drie jaar dat beide heren samen reden Massa meer overwinningen, podia, punten en poles behaald. Kimi mag Felipe ook op zijn blote knietjes danken dat hij in 2007 de overwinning in Brazilië liet lopen om Räikkönen kampioen te laten worden.
Zat Kimi zelf ook in het complot dan? Dat verklaart dan inderdaad wel een aantal domme fouten van hem.
Wordt hij nu ook weer tegengewerkt dan? Dit seizoen laat weer mooi zien dat Räikkönen op het niveau van Massa zit en beiden niet kunnen tippen aan het niveau van Alonso.
Posts: 11.132
Misschien lijkt het wel niet verstandig was om Massa weer een nieuw contract te geven als je naar z'n resultaten kijkt.
Maar Massa heeft wel heel veel ervaring en dat kan ook heel belangrijk zijn , misschien heeft Williams zijn progressie wel ook voor een deel te danken aan Massa , want het gaat steeds beter met Williams.
Ik denk dat we vaak te snel oordelen over een coureur bij wat we zien op de baan , maar achter de schermen vind natuurlijk het meeste en belangrijkste werk plaats...
Posts: 10.412
Maak er dan lekker een testrijder van.
Posts: 3.077
@ Alonso fan
Goed idee! Kan hij elke doordeweekse dag lekker in de....
O wacht, onbeperkt testen is afgeschaft.
Posts: 18.535
Massa werd inderdaad altijd besproken als iemand die heel goed kan aangeven waar de problemen van een auto lagen.
Posts: 1.652
Jammer van al het kritiek hier weer. Wellicht weten de mensen hier het beter dan Frank Williams.
In mijn optiek gunt Kimi eerder een trap dan Felipe.
Seizoen 2013 tot Monza:
Fernando: 151 punten
Felipe: 67 punten
Percentage: 47%
Seizoen 2014 tot Monza:
Fernando: 121 punten
Kimi: 39 punten
Percentage: 32%
Valtteri: 110 punten
Felipe: 40 punten
Percentage: 36%
Vorig jaar ging iedereen ervan uit dat Kimi het wel eventjes beter zou doen en de nr 1 zou worden.
Daarnaast vraagt Kimi veel meer salaris. Toegegeven, Kimi zal wel een grotere fanclub hebben en dus meer inkomsten. Ook ik vind dat Felipe beter moet presteren en ik snap ook niet waarom ik hem nu verdedig, maar ik heb bij hem een grote gunfactor en dus een zwak voor hem. Ik zal wel één van de weinige zijn, maar als dit wel zijn laatste seizoen was op de grid zou ik het erg jammer hebben gevonden.
Posts: 255
Waarom moet Kimi eerder een trap krijgen? Kimi heeft een teamgenoot waarbij misschien in de huidige formule1 niemand is opgewassen. Williams heeft 1 van de beste auto's op de baan dan verwacht ik wel wat meer van Massa die geen Alonso als teamgenoot heeft. Ik vind het wel goed dat Williams Massa houdt.
Posts: 375
Vergeten dat Massa vorige seizoenen samen met Alonso reed? En hij tot hiertoe in het seizoen meer punten had dan Raikkonnen nu heeft, dwaze opmerking
Posts: 1.052
Wat zien ze toch in die clown? Waarom hebben ze niet geïnformeerd bij de kenners van f1today.net? Onbegrijpelijk!
Posts: 1.175
Tja, dan had Frijns en VD Garde zo bij Ferrari in de bolide kunnen kruipen en De lachertjes van de paddock genaamd fernando en Kimi naar huis kunnen sturen.
Want Frijns is nog beter dan FA en RK bij elkaar.
Zo Frijns moe.
Posts: 3.224
wat een pannekoek die esteban
Posts: 13.929
Laat ik dan maar eens sportief zijn: felicitaties aan Massa en al zijn fans voor een fraaie derde plaats!
Posts: 6.927
Heerlijk nieuws. Stabiliteit voor het eerst sinds jaren.
En des te leuker dat de "azijnzeikerds" op Massa een mooie derde plek van Felipe hebben moeten "incasseren"
Verstandige keuze van Williams. Bottas hoeven we het niet meer over te hebben en Massa is gewoon een veilige keuze. Heeft natuurlijk zijn fouten gemaakt, maar hij is qua coureur wel iemand die de auto op pole kan zetten of een race kan winnen. Nu gaan er vast mensen Hongarije 2009 erbij halen, prima. Maar ik ben van mening dat Williams een perfecte line up heeft en iedereen kan zien dat beide rijders zich heel erg thuis voelen bij het team. Het team zelf bloeit ook op, dus waarom zou je daar nu verandering in aanbrengen?
Posts: 1.849
Ik snap deze beslissing wel. Williams draait lekker, maken grote stappen. Het team wil rust en continuiteit, daarom is dit een juiste beslissing. Massa heeft de ervaring, Bottas het talent. Begrijp me niet verkeerd, ik zie Massa liever vandaag dan morgen vertrekken, maar ik heb respect voor het feit dat Williams nu al de line up klaar heeft voor volgend seizoen.