Smedley hoopt dat Bottas en Massa Williams trouw blijven

Rob Smedley, hoofdengineer bij het team van Williams, hoopt dat Valtteri Bottas en Felipe Massa ook in 2015 de kleuren van Williams verdedigen. Massa is in het bezit van een doorlopend contract, terwijl Bottas lijkt af te stevenen op een nieuwe verbintenis.

“Ik zou het absoluut geweldig vinden om dit paar volgend jaar terug te zien en dat is ook het plan uiteraard," aldus Smedley tegenover Crash.net. "Ik denk dat dit een perfecte mix is van jeugdigheid, enthousiasme en ervaring."

“Er zijn amper problemen en ze zijn er allebei volledig van bewust dat ze bezig zijn met een teamopdracht. Deze opdracht is het team vooruit brengen op de grid en daar zijn ze nu mee bezig. Het gaat om de lange termijn en daar willen ze allebei absoluut deel van uitmaken," vervolgt de Brit.

"Het is goed om te zien dat Valtteri veel leert van Felipe en andersom, want Valtteri is een erg goede en getalenteerde coureur. Ondanks het feit dat hij veel ervaring mist ten opzichte van Felipe, is er nog genoeg talent aanwezig waardoor ook Felipe van Valtteri kan leren. Ik denk dat dat goed is: je hebt twee rijders die elkaar stimuleren en dat stimuleert uiteindelijk ook het team," besluit Smedley.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Van mij mogen ze Massa op straat zetten..

    • + 0
    • 31 aug 2014 - 13:02
    • Ja, ik had na zijn opleving van vorig seizoen ook meer verwacht van hem. Nu heeft hij wel wat pech gehad, maar hij is toch nooit de oude geworden na zijn ongeluk.

      • + 0
      • 31 aug 2014 - 14:19
    • Hij kan Bottas prima bijhouden. Nu eens net als Bottas een probleemloos weekend en ze kunnen beide goed scoren voor Williams.

      • + 0
      • 31 aug 2014 - 14:46
    • Ik sluit mij aan bij fly by wire, die domme opmerkingen van o.a Alonso fan zullen we maar negeren

      • + 0
      • 31 aug 2014 - 21:58
  • Zullen we de balans over Massa aan het einde van het seizoen eens opmaken?
    Hij kan niet eeuwig met excuses aan blijf komen, dus ik verwacht dit seizoen nog minstens dir podium-finishes van hem. Zo niet, dan heeft ALONSO FAN wat mij betreft gewoon gelijk.

    • + 0
    • 1 sep 2014 - 10:36
    • blijf = blijven

      • + 0
      • 1 sep 2014 - 10:52
    • dir = drie

      Jammer dat je nog steeds niet kan editen hier....

      • + 0
      • 1 sep 2014 - 10:53
    • Prima, het zijn alleen geen excuses maar pech waar hij telkens door getroffen wordt en Bottas niet. Dit seizoen is het dus lekker te vergelijken. In de weekenden waarbij beide probleemloze sessies draaien ontlopen beide heren elkaar niet veel, kijk maar naar de lap charts. Ze zien dit bij Williams ook en het team is erg content met Massa en Bottas. Dus dom schreeuwen over nulresultaten waar een coureur niets aan kan doen is volstrekt belachelijk en lekker kortzichtig.

      Kijk naar de lapchart van spa, nadat het rubber was verwijderd was hij beina 3 seconden sneller en enkel Ricciardo en Rosberg draaiden snellere tijden. Ben je dan compleet afgeschreven als coureur? Lijkt me niet. Het is balen dat juist bij hem de band bleef hangen, maar weet jij veel wat er precies is gebeurd? Zou hij zo dom zijn om er vol overheen te rijden als hij weet wat er ter plekke aan de hand is?

      • + 0
      • 1 sep 2014 - 13:19
    • Excuses zijn dan als je door iemand word aangereden achteraan, zeer foute pitstops. Hij zit in de auto, en moet zelf zijn banden wisselen ofzo?. Zo kunnen we weer nog even doorgaan. Hij zal ook zeker de enige zijn die over een stuk rubber is gereden, nooit bij nagedacht dat er meer dan de helft van het veld overgereden kan zijn. Juist bij hem blijft het weeral hangen, dat noemt men pech en geen excuses. Ik hoop dat Ene Vettel of Hamilton volgend jaar ook zoveel pech heeft dan dit jaar, gaan het dan ook excuses zijn?

      • + 0
      • 1 sep 2014 - 22:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.608
  • Podiums 61
  • Grand Prix 216
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (36)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar