user icon

Ferrari rust F60 wel uit met KERS voor Barcelona

  • Gepubliceerd op 06 mei 2009 12:13
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra
BMW Sauber haalt KERS voor de Grand Prix van Spanje uit de auto, Ferrari houdt wel vast aan het energie hergebruikende systeem. Coureur Felipe Massa geeft aan: “Voor ons is KERS een duidelijk voordeel. Dat bewijs kregen we wel tijdens de vrije trainingen in Bahrein toen we een auto met en een auto zonder KERS hadden om de vergelijking te maken.”

Bij BMW Sauber weet men ondertussen niet wat ze met KERS aanmoeten. Teambaas Mario Theissen liet aan Duitse media weten: “We werken aan een nieuwe oplossing. Voor Monaco is KERS sowieso niet geschikt en in Turkije komen we weer met een aerodynamicapakket. Het hele KERS-concept gaat weer onder het vergrootglas. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat de snelste auto in de tweede seizoenshelft gebruik zal maken van KERS.”

Reacties (31)

Login om te reageren
  • GJD

    Posts: 444

    Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat de snelste auto in de tweede seizoenshelft gebruik zal maken van KERS.”

    Krijgt BGP dan KERS??

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 12:16
    • Dus jij gaat er vanuit dat de snelste auto de BGP gaat blijven? KERS staat nog in de kinderschoenen, maar met de nodige doorontwikkeling (zeker ook het Williams-concept) zal dit naar de toekomst toe zeker een voordeel blijken waar een auto zonder KERS (zoals de BGP) onvoldoende tegenop kan.

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 12:57
    • Kubica

      Posts: 3.937

      Wie zegt dat BGP in de tweede seizoenshelft nog steeds de snelste auto heeft?
      Ik denk dat BGP nu zo snel mogelijk moet zien uit te lopen om aan het eind genoeg te hebben voor het kampioenschap..

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 13:03
    • Misschien heeft de aro er wat mee te maken?

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 16:08
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik zou niet weten waarom niet ze hebben een p-akket van mclaren maar of in die deal ook kers zit weet ik niet maar het moet kunnen

      • + 0
      • 7 mei 2009 - 09:59
  • GJD

    Posts: 444

    Ik verwacht veel van de mannen uit Italie dit weekend.
    Hopelijk beide mannen een top 5 klassering.

    Heb er weer zin in!

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 12:17
    • Torro Rosso heeft inderdaad ook een goeie auto. Met Buemi moeten ze zeker in de top 5 kunnen komen ;)

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 13:18
  • Jan

    Posts: 54

    Ik verwacht een snellere ferrari dit weekend. Nadat ik een artikel heb gelezen ben ik reuze benieuwd of het zo is. Hier een link naar het artikel.

    www.ferrari.com/En(...)506_F1_preview.aspx

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 12:40
  • Fresh-T

    Posts: 461

    @ Gerrit
    Zal BGP in de tweede seizoenshelft nog de snelste auto leveren? RBR komt ook in de buurt en k weet niet wat de updates in Spanje gaan leveren

    OT: Ik weet het niet hoor,, ik ben helemaal geen voorstander van KERS. Laat men die energie dan gebruiken om de electronica te voeden of iets dergelijks. Maar extra vermogen? Ik zie het als een vorm van competitievervalsing.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 12:45
  • BGP krijgt geen KERS...Mario ziet BGP terug vallen en ik denk dat ook.....Mclaren is hard op weg en Ferrari komt eraan....Als Renault dan ook met een nieuwe vloer komt dan kan het snel zijn gedaan met Brawn.....helemaal als je ziet dat het geld daar niet in overvloed is....

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 13:02
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Geld is daar wel degelijk in overvloed. Honda betaald dit hele seizoen nog. En ik weet niet of jij de Japanse trots kent? Nu het goed gaat, willen die Jappen er echt wel extra geld in stoppen om aan de top te blijven. Honda heeft vele succesjaren gehad, en zullen dat nu niet zomaar weer opgeven. Misschien worden ze voor volgend jaar zelfs weer sponsor, of zelfs hoofdsponsor?

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 13:21
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Maar je mag al zo weinig testen. Wil je dan als BGP dat het tot nu toe zonder KERS ook super doet echt het risico nemen om een systeem waar je niet genoeg data over kan verzamelen, in je wagens te monteren ?

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 17:12
  • @Kubica,

    Dat zo\'n jongen het verschil snapt tussen \"aero\" en \"aro\" kun je toch niet verwachten? Doe nou niet zo eigenwijs ;)

    @Felix,

    Brawn heeft alleen de motor van Mercedes gekocht. Ze gebruiken hun eigen ontwerp versnellingsbak en ze hebben vooralsnog ook geen KERS besteld.

    Brawn gaf aan dat ze totaal geen rekening hadden gehouden met KERS bij het ontwerpen van de auto. Lijkt me dat ze het dan ook niet zo snel in de auto kunnen inbouwen ook.

    Vraag me ook af of McLaren het dit seizoen nog wel aan ze zou willen leveren. Die zullen toch ook wel een keer voor die Brawn auto\'s willen gaan eindigen.

    • + 0
    • 7 mei 2009 - 18:15

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar