Kubica: "We moeten onszelf snel verbeteren"

  • Gepubliceerd op 19 apr 2009 08:34
  • 26
  • Door: Dennis Roke
Robert Kubica heeft zijn team laten weten dat er snel veranderingen moeten komen aan de BMW Sauber van dit seizoen. Gistermiddag kwam de Pool in de kwalificatie voor de Grand Prix van China niet verder dan een desastreuze achttiende startpositie.

In de eerste twee races leek het nog redelijk op rolletjes te lopen. Kubica leek op het podium te gaan komen in Australië tot hij in aanraking kwam met Sebastian Vettel, terwijl teamgenoot Nick Heidfeld in Maleisië als tweede eindigde.

Kubica: "We zullen met flink wat goede verbeteringen moeten komen als we terug willen naar de kop van het veld, want het gat is best groot. Sommige teams hebben direct gereageerd op de uitspraak van de FIA en hebben nu al een nieuwe diffuser op de auto zitten, terwijl wij nog met dezelfde auto rijden als in Australië. Het gat naar de voorkant van de grid is ongeveer hetzelfde gebleven, maar Toro Rosso, Renault en McLaren zijn nu sterker dan wij."

Toch denkt Kubica niet dat het kleine foutje wat hij maakte in de kwalificatie erg van invloed is geweest. "Zelfs zonder dat foutje had ik praktisch op dezelfde startplaats gestaan. Dat is zoals het is op dit moment."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Als Kubica nou eens begint met niet tegen andere auto\'s aan te botsen?

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 11:11
    • idd laat hij eerst zig zelf verbeteren pfff hopeloos vandaag die man.

      • + 0
      • 19 apr 2009 - 11:25
  • Manon

    Posts: 338

    Laat Kubica eerst zichzelf maar eens verbeteren, is nou al de 2e keer dat ie iemand uit de race beukt, die in Austalië was ook zijn schuld en niet Vettel.

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 11:51
    • George

      Posts: 5

      Ik vond dit al een kansloze opmerking maar toen ik zag dat het uit de mond van een vrouw kwam had ik er echter meteen begrip voor. Vrouwke, hou het maar gewoon lekker bij strijken, stofzuigen en kinderen baren en laat de formule 1 maar over aan mensen die er verstand van hebben want de opmerking dat het Kubica\'s schuld was en niet van Vettel duidt duidelijk op een gebrek aan kennis van- en inzicht in- de formule1 en alles wat daarmee samenhangt. Is verder niet lullig bedoeld ofzo. Ps: ben geen Kubica van maar kan er gewoon niet zo goed tegen als mensen zulke kansloze opmerkingen maken als zij hier.

      • + 0
      • 19 apr 2009 - 12:33
      • Manon

        Posts: 338

        Jij bent kansloos! Jij hebt er geen vertand van duidelijk. Of ga je zegggen dat de straf van Vettel in Australië terecht was, hij zat aan de binnenkant en kon geen kant op Kubica sneed. En Kubica had met de actie op Trulli gewoon beter uit zijn doppen moeten kijken als je niet kunt inhalen hoef je er niet overheen!!

        • + 0
        • 19 apr 2009 - 12:48
        • Als je de andere camerastanden ziet, dan zie je dat de botsing gebeurde na de apex, Vettel had duidelijk te hard geremd. Het was een race incident, beide waren in fout.

          Vandaag knalde hij op Trulli juist op de plaats waar de meeste last hadden van aquaplaning, dat gecombineerd met weinig zichtbaarheid en de snelheid van Trulli zorgde ervoor dat Kubica crashte.

          • + 0
          • 19 apr 2009 - 13:05
        • George

          Posts: 5

          Luister vrouwke, heb ik gezegd dat ik vind dat het Vettel\'s schuld was!? Nee! Zoals Dillyracer al net zei ben ik ook van mening dat het een race ongeluk was en Vettel dus geen straf had moeten krijgen. Maar zeggen dat het Kubica\'s schuld is gewoon het 2 keer FOUT hebben. Ik vind niemand hier de schuldige maar als je dan toch per se een straf wilt uitdelen dan moet Vettel hem krijgen. Hij zat namelijk fout en niet Kubica. Dat moge duidelijk zijn, of snap je dat soms niet?! Zie Apex uitleg van Dillyracer. Sorry hoor vrouwke, als het nu nog niet duidelijk is dan moet je maar een andere hobby gaan uitzoeken denk ik....... Durven te beweren dat Kubica hem afsneed, haha! Dat is pas een kansloze opmerking. Is het circus misschien niks voor jou? Heb namelijk vernomen dat er een vacature is. Als clown! Haha!

          • + 0
          • 19 apr 2009 - 13:35
          • Manon

            Posts: 338

            Alleen Dillyracer reageert en stuk repectvoller dan jou. En je mag ook een andere mening hebben maar reageer dan wel normaal! Kubica zat beide races fout. Denk niet dat jij een vrouw of vriendin hebt of wel?? Daar laat ik maar bij!

            • + 0
            • 19 apr 2009 - 13:46
          • felix50

            Posts: 5.792

            George kan jij niet eens normaal praten tegen een vrouw uit welke tijd kom jij eigenlijk .Praat eens met respect man en niet zo achtelijk zoals je nu doet.Je kunt van mening verschillen maar wat dat met een vrouw te maken heeft , zal wel aan jou opvoeding gelegen hebben denk ik .je zult ook wel niet koken en of voor je zelf kunnen zorgen neem ik aan ,zonder vrouw zou je verhongeren bah wat zielig persoon ben je eigenlijk

            • + 0
            • 20 apr 2009 - 12:07
  • Manon

    Posts: 338

    Kubica\'s uitspraak naar de race: \"Het was vandaag echt gevaarlijk om te racen. Er waren echt veel situaties waarbij ik geen steek voor ogen zag, zoals ook bij het ongeval met Trulli het geval was.\"

    Wat een mietje ga een andere sport beoefenen man en koop een bril, 19 anderen hadden er geen last van. Als het niet gaat heeft Kubica altijd wat te zeuren (heeft trouwens ook een andere coreur heel erg). Zoek de schuld is bij jezelf dan steeds anderen de schuld te geven.

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 13:52
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Melbourne was een race incident, echter veroorzaakt doordat Vettel NA de apex te wijd ging. Of Vettel hiervoor gestraft moest worden? Nee, en daar zijn de meesten het ook over eens.
      Je vraagt anderen hier om normaal te reageren. Kubica geeft zijn mening over de omstandigheden en jij noemt hem een mietje. Reageer dan zelf ook normaal ajb. Levert je ook meer respect op dan van die ongenuanceerde uitspraken.
      En ja het leek er vandaag duidelijk op dat Kubica fout zat, weten we (nog) niet wat er exact gebeurd is.

      • + 0
      • 19 apr 2009 - 14:36
  • f60

    Posts: 1.725

    @George

    drop the attitude

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 14:28
  • George

    Posts: 5

    Oh schatje toch...... En ik maar denken dat we het over de situatie in Melbourne hadden. Terwijl jij het nu opeens maar over de race van vandaag hebt. Je moet wel bij hetzelfde onderwerp blijven he. Kubica zat ook fout vandaag! Dat was wel duidelijk denk ik zo. Dat heeft iedereen gezien. Ik begrijp wel dat je nu een beetje boos bent omdat je inmiddels erachter bent gekomen dat de hele tijd al gelijk had. Ik bedoel over de sitautie in Melbourne. Maakt niet uit hoor! Zoiets kan iedereen overkomen. Het belangrijkste is echter dat we van onze fouten leren! Toch!? En toevallig heb ik wel een vriendin. Zijn al best wel lang samen inmiddels. Ze staat nu achter mij te lachen terwijl ik dit bericht type. Ze vindt jou best zielig zegt ze......

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 14:30
    • Manon

      Posts: 338

      Ik heb het wel over beide races waarin Kubica, zowel Vettel als Trulli uit de race beukt. Zei alleen wat Kubica vandaag naar de race zij. Kubica heeft Trulli vandaag als rem gebruikt. En in Melbourne sneed Kubica Vettel af. Dat je dat nou nog niet snapt!!

      • + 0
      • 19 apr 2009 - 14:41
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Vandaag leek meer op defout van Kuica (hoewel Trulli ongewoon vroeg geremd zou kunnen hebben); In Australie raakte Vettel Kubica NA de apex van de bocht en niet andersom. Wie snapt het nu niet?

        • + 0
        • 19 apr 2009 - 14:56
        • Manon

          Posts: 338

          Ja maar Vettel lag voor Kubica en Vettel mag namelijk ten alle tijde zij plek vededigen (op een normale manier) en dat deed ie. De bocht was naar rechts en Vettel kon nergens meer heen omdat Kubica er naast zat in gewoon in sneed. Had Vettel dan als een idioot op de rem moeten trappen en Kubica er voorbij moet laten gaan, nou echt niet.

          • + 0
          • 19 apr 2009 - 15:04
          • Kubica

            Posts: 5.746

            Het feit is dat Vettel na de bocht meer rechtdoor schoot en daardoor Kubica raakte.Kubica week op dat moment al uit naar links. Kijk de beelden er maar op na...

            • + 0
            • 19 apr 2009 - 15:23
        • George

          Posts: 5

          Onze Manon snapt het nog steeds niet.....

          • + 0
          • 19 apr 2009 - 15:05
          • s vettel

            Posts: 118

            Nee jij snapt er wat van, bijgoochem.
            En dat dat wijf achter je staat te giechelen, laat alleen maar zien wat voor een zielig stelletje jullie zijn.

            • + 0
            • 19 apr 2009 - 20:36
            • Kubica

              Posts: 5.746

              Lekker manier van jezelf uitdrukken heb je zeg. En dan noem je iemand anders zielig?

              • + 0
              • 20 apr 2009 - 08:50
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Ach ach, dat Vettel gestraft werd is onterecht maar zegt genoeg over de schuldvraag. Bekijk het ongeluk in Melbourne nog maar eens terug en oordeel dan. (PS lees je tekst eens terug voordat je op de \'Plaats reactie\' knop drukt..)

        • + 0
        • 19 apr 2009 - 15:07
  • George

    Posts: 5

    Goed advies. Haar spelling en verstand van formule 1 zitten ongeveer op hetzelfde niveau.

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 15:16
    • Nee, jouw spelling is lekker.
      Verder heb je gelijk dat het niet de fout van Kubica was. Alleen een beetje normaal reageren kan ook.

      • + 0
      • 20 apr 2009 - 16:57
  • Kubica heeft zich voorgenomen het voortouw bij BMW te nemen. Dan staat het niet top, dat je bedeesde/bedachtzame teammaat het eerste podium van het jaar pakt!

    Dus er zit begrijpelijkerwijs een stuk frustratie bij de Pool. Maar zelfs Kubica moet oppassen tegen wie en hoe vaak hij klaagt over de auto. Mario heeft ook maar een beperkte hoeveelheid geduld!

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 17:41
  • In Melbourne met Vettel was gewoon een race incident, punt. Verder heeft hij toen foutloos gereden zover ik me kan herinneren? In Maleisië heeft hij zicht niet kunnen bewijzen omdat door een kapotte motor vanaf de start. Vandaag was een drama, maar ik ben benieuwd waar mensen de conclusie uithalen dat het Kubica\'s fout was..? Op de tv beelden was het moment voor de crash niet te zien, en ik heb ook nog geen onboard van Kubica kunnen vinden. En als hij inderdaad schuldig was, zou hij wel gestrafd worden..?

    Het ziet er op dit moment niet goed uit voor hem, maar dat deed het ook niet voor Massa de eerste twee races vorig jaar, en die is toch erg sterk teruggekomen. Ik hoop dan ook dat Kubica zo snel mogelijk weer mee kan gaan doen (misschien met nieuwe diffuser, aangezien grip het problem is bij BMW..?).

    Dajesz rade, Robert!

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 18:42
  • Je kunt Melbourne gewoon een race incident noemen. Het was hoe dan ook een onnodig domme actie van Kubica. Hij gaf Vettel veel te weinig ruimte en hij was er sowieso wel voorbij gekomen, dus waarom op een plek waar het eigenlijk niet kan?

    Het valt me wel op dat Kubica psychologisch heel erg zwak is. Dat laat hij keer op keer weer zien. Als iets hem een niet zint dan stort hij helemaal in. Eind vorig jaar ook. Dan gaat hij mekkeren over vanalles en dan wordt hij zoek gereden door Heidfeld.

    BMW heeft dezelfde auto als in Melbourne, maar dat hebben Red Bull, Brawn, Williams en Toyota ook. Waarom zit BMW er dan nu ineens achter?

    • + 0
    • 19 apr 2009 - 18:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar