user icon

Heidfeld opgelucht na contractverlenging

  • Gepubliceerd op 06 okt 2008 21:15
  • comments 8
  • Door: Dennis Roke
Er is een last van de schouders van Nick Heidfeld gevallen. Het team van BMW Sauber heeft bekend gemaakt dat Nick Heidfeld en Robert Kubica volgend seizoen opnieuw voor het team zullen uitkomen. Lange tijd zag het ernaar uit dat Heidfeld plaats moest maken voor Fernando Alonso, maar aan die speculaties kwam vandaag een einde. De 31-jarige Duitser kan zich gaan opmaken voor een vierde seizoen bij het Zwitserse team.

Heidfeld: "Ik ben erg blij met mijn contractverlenging en het vertrouwen dat het team me heeft gegeven. Ik heb altijd gezegd dat ik graag wilde blijven en ik hoop dat we volgend seizoen voor de titel kunnen vechten. Op sommige momenten konden zowel het team als ikzelf niet zeggen dat het goed ging, maar we hebben altijd doorgezet en niet opgegeven."

Heidfeld scoorde tot nu toe 56 punten en staat daarmee vijfde in het kampioenschap.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.154

    BMW(blijf moet werken) heeft een fout gemaakt!! ik zie heidfeld niet als een topcoureur, zet maar een Vettel ofzo...

    • + 0
    • 7 okt 2008 - 01:07
    • BMW POWER

      Posts: 358

      a) Vettel laten ze niet zomaar gaan, en toen BMW Vettel liet gaan, was omdat Vettel weinig ervaring had.
      b) En toch is Heidfeld de meest betrouwbare coureur die je op dit moment kunt krijgen (0,3% kans op Driving ERRORS). Kubica staat op de
      c) Wie zie jij als een top coureur? Kimi? die staat met geluk 1 punt voor Nick en heeft een betere auto. Hamilton? die is om zijn rijgedrag zelfs voor de rechter gekomen, plus dat bijna iedereen op de grid (Glock, Webber, Massa, Alonso) problemen heeft met zijn rijgedrag. Fisi? die ligt keer op keer in de bandenstapels. Heiki? Met een van de beste auto\'s staat ie 5 punten achter Nick. Nelsinho? Coulthard? Webber? Ik ben heel blij dat Alonso bij Renault blijft, ik vind hem en Renault echt goed bij elkaar passen. Ik moet hem helemaal niet, maar als er een coureur zou zijn behalve Vettel die de plaats van Heidfeld zou moeten nemen, dan zou ik willen dat het Alonso is.

      • + 0
      • 7 okt 2008 - 09:52
  • Kubica

    Posts: 4.007

    Alsof Vettel zo maar beschikbaar is. Heidfeld heeft nu 56 punten, met nog 3 races te gaan, tegen 61 vorig jaar over het hele seizoen. Zo slecht heeft hij het dus zelfs in een \'minder\' jaar nog niet gedaan.

    • + 0
    • 7 okt 2008 - 09:23
  • Ik zie Heidfeld wel als een top coureur, begaafd, rustig en technisch...geen sterallures zoals sommige andere coureurs...Ben blij dat hij mag blijven. Overigens vermoed ik wel dat het komt omdat Alonso heeft besloten bij Renault te blijven (zal wel snel bevestigd worden heb ik zo het gevoel).

    • + 0
    • 7 okt 2008 - 09:37
  • BMW POWER

    Posts: 358

    Kubica staat op de 2e plek met (als ik me niet vergis) 0,6% kans op Driving-ERRORS. :-)

    • + 0
    • 7 okt 2008 - 10:36
  • BMW Power,

    Hamilton is \"voor de rechter gekomen\" om een onterechte straf terug te laten draaien. Dat is iets heel anders dan je nu suggereert.

    Maar goed, ben het er wel mee eens dat Heidfeld gewoon een goeie coureur is. Het lijkt erop dat hij hetzelfde probleem heeft als Raikkonen. Ze hebben beide moeite om de auto in de kwalificatie op snelheid te krijgen.

    Als je bijvoorbeeld kijkt naar 2007 dan was Heidfeld consequent beter in de kwalificatie dan Kubica. Dit jaar ineens niet meer.

    • + 0
    • 7 okt 2008 - 13:11
    • BMW POWER

      Posts: 358

      25 sec. vond ik ook te veel, maar de straf zelf was niet onterecht, hij heeft de chicane afgesneden, en een chicane is juist bedoeld om je af te remmen, het zou mooi zijn als iedereen een chicane zonder gestraft te worden kon afsnijden.

      Maar daar gaat het mij helemaal niet om, maar om wat Rafael uit Sneek (bovenaan) zei. Hij zegt dat hij Heidfeld geen topcoureur vindt, prima, iedereen heeft een eigen mening, maar het moet wel op feiten gebaseerd zijn. Wat ik zeg is dat zijn prestaties in het algemeen, zoals race-snelheid, meewerken met de team, fouten tijdens de race e.d. goed waren, vandaar dat hij ook 5e staat, en zoals je weet F1 is genadeloos, een paar fouten en je eindigt 8e of nog erger in het eindstand. Je zou ook kunnen zeggen, ja maar waarom niet in de top 3? ja...niet iedereen kan eerste worden, daar heb je een goede auto, drivingstyle, en geluk voor nodig. De eerste heeft ie nog niet, de tweede heeft ie wel (mijn mening en die van de telemetry), en de laatste...ja...daar kan niemand wat over zeggen...

      • + 0
      • 7 okt 2008 - 18:18
  • Heidfeld doet het eigenlijk best aardig dit seizoen. Alleen zo rond het begin van het seizon en met name de vier races van Bahrein t/m Monaco gingen slecht.

    Het gaat misschien nog steeds niet helemaal top in de kwalificaties, maar in de races maakt hij dat normaal gesproken wel weer goed.

    • + 0
    • 7 okt 2008 - 20:21

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park