VT1: Ferrari neemt heft in handen
- Gepubliceerd op 05 sep 2008 11:32
-
23
- Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso bevindt zich weer met twee autos in de top tien, dit keer wel vooraf gegaan door iemand van Red Bull Racing. Mark Webber nestelde zich op de zesde plaats, voor Sebastien Bourdais en Sebastian Vettel. Toyota-coureur Timo Glock en Renault-rijder Nelson Piquet jr completeren de top tien. BMW Sauber komt niet voor bij de eerste tien en vooral Robert Kubica klaagde over een gebrek aan grip aan de achterzijde van zijn F1.08.
De sessie begon droog, maar na drie kwartier begon het lichtjes te druppelen. Het regende echter bij lange na niet hard genoeg om de baan als nat te bestempelen en voor veel ophef zorgden de paar druppeltjes niet. De droge baan bood de rijders al genoeg uitdagingen. Zo gingen Felipe Massa en Adrian Sutil rechtdoor in bocht 1, La Source, en moesten Lewis Hamilton en Sebastian Vettel door het gras in bocht 5, Les Combes.
De Bus Stop-chicane, bochten 18 en 19, bleek eveneens een scherprechter. Sutil, Vettel, Bourdais en Piquet jr gingen daar allen rechtdoor na een onbalans bij het aanremmen. Ook Honda-coureur Jenson Button sneed de chicane af. Zijn Japanse werkgever heeft wel meer problemen met twee coureurs op de onderste twee posities.
Trending nieuws
-
Drama op Red Bull Ring: Verstappen crasht tijdens Q3 in Oostenrijk
De kwalificatie op de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk is op dramatische wijze ten einde gekomen. Max ...
27 jun 2026 17:01 -
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Uitslag kwalificatie Oostenrijk: Russell grijpt controversiële pole na dramatische crash Verstappen
George Russell heeft de pole position gepakt op de Red Bull Ring. Hij was net wat sneller dan Charles Leclerc, d...
27 jun 2026 17:03 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Verstappen en Red Bull hebben achterstand op Mercedes in Oostenrijk
Max Verstappen heeft zich als zesde geplaatst voor Q2 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De N...
27 jun 2026 16:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Massa en Kimi ruim de snelste. Ferrari rules
Posts: 7.177
ach ja pas vrijdag maar wel beter zo.
Posts: 54
Opvallend is dat er aardig wat rondtjes zijn vereden door de manschappen van de F
Posts: 167
En ze waren ook erg vroeg begonnen:D
Posts: 54
Ik ruik een 1.2 weer voor ferrari met Massa aan kop. Wat is die man toch goed laaste maanden. En wat ook opvallend is dat top 4 ( Ferrari. Mclaren) in de 41 rijden. Maar het is en blijft een vrije training!
Posts: 214
en een keurige 5e plaats voor kwalonso op maar 2 a 3 tiende van de McLaren\'s
Posts: 234
Met minder dan een eerste plek voor Raikkonen kan de fin hier niet gelukkig zijn (en ik evenmin). Vooral Massa moet hij achter zich houden, want bij Ferrari komt het punt dichterbij dat ze een eerste rijder kiezen.
Posts: 54
Lol de beste van vanochtend is een braziliaan, en de slechtste is een braziliaan. Grappig!
Posts: 7.177
wordt nog leuker! In het midden wat hebben we daar? Juist:P
Posts: 79
Ik hoop dat Kimi vanmiddag nog een betere setup vind!
Posts: 7.177
Mensen maak je niet druk om kimi het is pas vrijdag;)
Posts: 774
Precies, om je druk te maken over Kimi heb je de rest van het weekend nog voldoende tijd!!!
Posts: 167
Leuk he een sneer geven?
Posts: 774
Inderdaad, vooral als het nog uitkomt ook. Zie gebeurtenissen in de tweede vrije training...
Posts: 167
Geloof maar wat je wilt, wie het laatst lacht, lacht het best.
Posts: 368
Nee Iceman, wie het laatst lacht, denkt het langzaamst! ;-)
Posts: 7.177
beetje jammer zo\'n reactie..
Posts: 5.746
Gewoon negeren. Schouders ophalen en denken \'ach..\'.
Posts: 774
Bedankt voor het advies.
Posts: 167
Idd goed gezegd:)
Posts: 774
Dat mijn \'voorspelling\' meteen in de volgende training uitkwam is toeval, daar kan ik natuurlijk ook niks aan doen. Feit is dat Kimi de laatste tijd nou niet echt gelukkig is in zijn acties. Daar werd mijn reactie door geïnspireerd...Niets meer, niets minder. Dus het spijt me dat ik geen zwak voor Kimi heb, zoals schijnbaar een heleboel mensen hier.
Posts: 7.177
Ik heb ook geen zwak voor hem ofzo. Maar iemand gelijk geen kans geven is gewoon niet cool;) Het is en blijft vrijdag. Ik zeg niet dat hij gaat winnen alleen je moet die gast wel een kans geven.
Posts: 774
Het was ook meer gekscherend bedoeld, dat leek mij wel logisch eigenlijk maargoed. Volgende keer komt er een ;-) achter.