Nick Heidfeld voelt goede vorm terugkeren

BMW Sauber-coureur Nick Heidfeld kampte in de eerste acht races met veel problemen, maar de Duitser voelt zich nu weer helemaal in vorm. De moeizame kwalificaties moeten tot de verleden tijd behoren en op Silverstone reed de Duitser keurig naar een tweede plek. Heidfeld tegenover Sport Bild: “Ik voel me weer goed in de auto. Voor Silverstone reed de auto mij, nu heb ik weer de controle over de bolide.”

Dat komt mooi uit, want de geruchten gingen steeds vaker dat Heidfeld na het huidige seizoen plaats zou moeten maken voor Fernando Alonso. Nu kan de 31-jarige coureur de teamleiding nog overtuigen om hem te behouden. “Sinds ik in de Formule 1 debuteerde, zijn vele coureurs gekomen en weer gegaan. Ik ben er nog en ik heb de steun van mijn team”, aldus Nick Heidfeld aan de vooravond van zijn thuisrace op de Hockenheimring.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ik hoop het ook hij kan rijden:O En goed inhalen

    • + 0
    • 17 jul 2008 - 12:06
    • germain

      Posts: 1.748

      Mee eens alleen is hij net als Massa niet altijd even compentief.
      Als Heidfeld daar aan kan werken kan hij misschien volgend jaar voor de titel gaan

      • + 0
      • 17 jul 2008 - 13:11
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Voor de titel gaan? Daar is hij al iets te lang mee bezig. Ik geef hem weinig kans...

        • + 0
        • 17 jul 2008 - 13:53
        • Hij zit ook al lang bij BMW en het is nog niet echt een topteam geweest voor de titel meestal gewoon het derde team dus dat gaat ook moeilijk he.

          • + 0
          • 17 jul 2008 - 14:14
          • Kubica

            Posts: 5.746

            Z\'n bijnaam Quick Nick heeft hij uit z\'n Williams tijd. Williams was toen beter dan BMW nu..... Nick is goed, maar niet zo goed dat hij ooit nog mee kan doen om de titel.

            • + 0
            • 17 jul 2008 - 14:34
            • Ben ik het niet helemaal mee eens. Afgelope jaar reed hij kubica eruit. Dit jaar heeft hij wat probelemen en moet zichzelf vinden. Maar dat betekent niet dat hij gelijk afgeschreven kan worden wat jij nu doet.

              • + 0
              • 17 jul 2008 - 15:13
              • Kubica

                Posts: 5.746

                Hij reed Kubica eruit. Tsja dat is een manier om het op te vatten. Kubica viel vrij veel uit, vandaar het grote verschil in punten. Voor de rest zaten ze dicht bij elkaar, dichter dan dit seizien in ieder geval

                • + 0
                • 18 jul 2008 - 08:37
                • Heidfeld had ook zo zijn problemen afgelope jaar en dit is ook wat ik zeg op iemand anders en die rede vinden ze raar als ik het ga gebruiken.

                  Maar in iedergeval heidfeld was sneller afgelope jaar nu kubica hij komt wel

                  • + 0
                  • 18 jul 2008 - 12:33
            • Paul

              Posts: 626

              Onzin dat Williams destijds beter was als BMW nu.... Daarbij was Williams destijds alleen maar punten aan het pakken doordat ze een briljante krachtbron hadden, namelijk BMW!

              Verder heeft hij er samen met BMW voor gezorgd dat ze staan waar ze staan. Als hij de lijn van de laatste paar races weet vast te houden en BMW maakt komende winter net zo\'n stap als afgelopen winter is er zeker kans op titel voor Heidfeld en BMW.

              Daarbij, maakt BMW nu ook al kans, mits Ferrari en McLaren blijven falen... En om nou te zeggen dat hij ver achterstaat op de titelkandidaten... niet echt he! Wat is het 10 punten op Kubica en 12 op de \"grote drie\". Met alle fouten die iedereen maakt, Kubica ook eindelijk en meer zullen zeker volgen, is er nog niet heel veel verloren dit jaar.... (geef toe, optimistisch beredeneerd. Maar minder kansloos als vele zeggen)

              • + 0
              • 17 jul 2008 - 15:56
            • johan

              Posts: 985

              Quick Nick komt al uit een iets eerdere tijd dan die bij Williams. Al voor de F1 had hij die bijnaam.

              Williams was destijds (op het einde van het seizoen) het 5de team, dus om te roepen dat Williams toen beter was dan BMW nu.

              En mazzel is er tot nu toe nog niet echt bij voor Heidfeld, zie bv de 2 safetycar situaties. Dus volgens mij zijn ze nog best aan elkaar gewaagd. Al schat ik uiteindelijk Kubica dit jaar toch wat sneller in.

              • + 0
              • 18 jul 2008 - 09:37

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar