VT3: Webber snelste in regenachtige derde sessie
- Gepubliceerd op 23 nov 2013 15:20
-
20
- Door: Jeroen Jonkers
Na ongeveer twintig minuten werd het drukker op de baan. Verschillende rijders maakten foutjes door de verraderlijke omstandigheden. Zo ging Max Chilton wijd in bocht 4 en moest zijn teamgenoot Jules Bianchi even door het gras in bocht 8. Ook Giedo van der Garde ging af en toe driftend en glijdend door de bocht. Veel leverde dit hem echter niet op; hij besloot de sessie op een zestiende plaats, achter Charles Pic en beide Marussia-coureurs.
Met nog tien minuten te gaan in de sessie was Mark Webber de eerste die het aandurfde om op intermediates naar buiten te gaan. Een goede keuze, want hij zou de sessie als snelste afsluiten. Ook de Lotus-coureurs bleken zich wel op hun gemak te voelen in het slechte weer. Romain Grosjean en Heikki Kovalainen eindigden netjes op plaats twee en drie. Achter de top drie maakten Valtteri Bottas en Nico Hulkenberg indruk door de vierde en vijfde tijd te noteren. De top tien werd verder gevormd door Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez, Pastor Maldonado, Paul di Resta en Adrian Sutil.
De kwalificatie start vanmiddag om 17.00 uur Nederlandse tijd.
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 4.175
Haha kan Giedo toch zeggen dat hij dit seizoen nog Vettel en Alonso achter zich heeft gehouden. Deze training was echt weinigzeggend als we kijken naar de uitslag. Enkele die vooral bezig zijn met hun kwalificatie afstelling, en andere met hum race afstellingen.
Ik ben benieuwd naar de kwalificatie. Hopen op een beetje wisselvallige Q1 voor Giedo !
Posts: 9.925
Het wordt spannend tussen Caterham en Marussia, ik ga er goed voorzitten!
Posts: 758
Button hoefde niet naar buiten, want die begrijpt zijn auto al helemaal??
Posts: 4.175
Die wilt wellicht nog wat intermediates of regenbanden sparen voor de kwali?
Posts: 5.887
OFF: Olav Mol repte via Twitter over plannen om in de toekomst met 8 teams van 3 auto\'s te gaan rijden in de F1. Hij zei daarbij dat Marussia en Caterham dan bijvoorbeeld opgaan in Williams en Caterham. Dit voorstel wordt op 29 november besproken, omdat eigenlijk iedereen binnen de F1 tegen klantenauto\'s is.
Ik vind dit eigenlijk wel een vet idee en ook best kostenefficient, aangezien de ontwikkelkosten dan voor drie in plaats van twee auto\'s worden gemaakt. Geeft ook een heel nieuwe dynamiek aan de sport.
Posts: 5.397
Ben ik persoonlijk geen voorstander van. 2 auto\'s per team vind ik de max, geen zin om naar podiums te kijken met 3 RBR\'s, 3 Ferrari\'s etc.
Posts: 2.195
Die dude van Ferrari loopt dit al langer te roepen toch?
Ik zou ook best voor zijn hoor, maar zou elk team (zoals Sauber, Lotus, Force India) het wel kunnen betalen? 3 auto\'s is toch stuk duurder dan 2 lijkt mij zo.
Krijgt wel mooie line-ups zo ... Ferrari met Alo/Rai/Hul :)
Posts: 2.263
Laat men er eerst maar voor zorgen dat ze de zooi nu goed hebben lopen. Deze regelverandering brengt alleen maar meer kosten per team met zich mee.
Op dit moment hebben weinig teams positieve cijfers. Het samenvoegen van verlieslijdende teams lijdt tot een groter verlies per team. Er moet immers transport voor 3 auto\'s per team plaatsvinden, en dan nog productiekosten.
Tevens zijn de F1-fans zeer terughoudend op het gebied van wijzigingen. Zoals ze op Sky F1 al zeiden: Ze pakken het probleem verkeerd aan, de inkomsten moeten eerst maar eens omhoog (vanuit de FIA etc kant.) (en dat in combinatie met een kostenverlagende maatregel)
3 Auto\'s per team en ik wijk wellicht uit naar een andere sport. We hebben nu wel genoeg geks uitgehaald.
Posts: 506
Je kan echt bijna niks uit deze tijden halen. Zo verschillend per sessie.
Maar als je deze tijden mag geloven staat Lotus er wel heel goed voor.
Posts: 9.925
Eddie Jordans line-up voor volgend jaar:
Force India: Hulkenberg en Perez
Sauber: Gutierrez en Sutil
Caterham: Van der Garde en Ericcson
Ik ben benieuwd:D
Posts: 437
Kijk het regent ook weer... Q3 is vertraagd. Wat een pussies zijn het tegenwoordig die coureurs. Ik herinner me nog wel een race in brazilie waarin een x aantal auto\'s (achter elkaar)in dezelfde bocht eruit gingen. Volgens mij was dat dezelfde race waarin Alonso die zware klapper maakte. Dat waren nog eens tijden.
Posts: 2.734
Ja ik zit ook te wachten op Q3. Wel een mooie pofferd van Pérez ! Eindelijk weer eens een crash XD (oké Sutil vorige week...) Maargoed, rijden boys !! de race waar je aan refereert was uit 2003. Schumacher, Button, Verstappen, Montoya en een Jaguar (niet Webber) gingen daar allemaal de bandenstapels in. Webber spinde er wel, maar kon door weet ik nog.
Posts: 152
Webber chrasde tegen het einde van die race, waarna Alonso tegen zijn onderdelen aan reed en zo die zware klapper maakte.
Posts: 10.412
Hier op de site staat de winnaar al.:p
Posts: 152
@ Alonso fan
Knap dat ze dat al weten. Ik zit nu alleen in tweestrijd, aan de ene kant weet ik de winaar al dus wat heeft kijken nog voor nut. Aan de andere kant ben ik nieuwsgierig hoe Heikki dit gedaan heeft, zeker aangezien hij er op dit moment uitligt. Oh, de last van keuzes :-\\
Posts: 3.592
@Alonso: Toch knap aangezien ie in Q2 is gestrand... ;)
Posts: 10.412
Redactie had vast een feestje en keek om 18:00 even naar de stand.:p
Posts: 454
Wij vullen altijd de tijden in na Q1, Q2 en ook Q3. De snelste tijd wordt automatisch gepakt, en aangezien er na Q2 een tijd een onderbreking was, zie je die coureur (net als na Q1 voor 15min) als snelste staan :)
Posts: 10.412
Oke weer wat geleerd was mij nooit opgevallen vandaar. :)
Posts: 152
Normaal gesproken zit ik tijdens de kwalifikatie niet op deze site, maar voor de tv. Vandaar dat het mij ook nooit opgevallen is.