user icon

Perez mikt in 2013 meteen op de wereldtitel met McLaren

  • Gepubliceerd op 13 dec 2012 08:25
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Sergio Perez laat er geen gras over groeien, hij wil volgend jaar direct een gooi naar het kampioenschap doen. De Mexicaan staat per 1 januari 2013 onder contract bij topteam McLaren, na twee seizoenen bij Sauber. Hij is gebrand om het ongelijk van de twijfelaars te bewijzen.

Perez: "Mijn doelstelling is om volgend jaar meteen de wereldtitel te pakken met McLaren. Daar is veel hard werk voor nodig tijdens het seizoen, dus het is zaak om ons goed voor te bereiden en de doelen van het team te verwezenlijken."

"Vechten voor het kampioenschap is een realistisch doel, want ik ga naar het beste team en het beste team wint doorgaans races. Dit jaar speelden betrouwbaarheidsproblemen McLaren parten. Als ze die oplossen zijn ze klaar om voor de titels te gaan."

"Volgens mij praat ik geen onzin, McLaren is in staat om een goede auto te produceren. De lat moet hoog liggen, dit team wil elke race triomferen. Als coureur zoek je uitdagingen en dit is een mooie uitdaging bij het beste team in de Formule 1, het beste team ter wereld."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Stel dat McLaren een snelle betrouwbare wagen bouwt dan zie ik Button nog altijd als een grotere kanshebber. Maar aangezien McLaren nooit aan nummer 1 en 2 status doet zoals de andere twee kan het wel weer eens zijn dat ze in eigen voet schieten. Kan Perez tweede viool spelen als dit van hem gevraagd wordt?

    Ik gun het deze jongen allemaal maar ik zou wel eens een lijstje willen zien van rijders die hetzelfde jaar van hun teamwissel al de titel pakken. Kan er zo direct geen bedenken, het is hier dan ook nog vroeg.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 08:56
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Zo uit mijn hoofd: Hunt 1976, Rosberg 1982, Senna 1988, Prost 1993 en Raikkonen 2007. Zullen er ongetwijfeld meer zijn geweest. Button in 2009 tel ik overigens niet mee, aangezien dat geen echt nieuw team was voor hem.

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 09:14
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Nou, ik schat Pérez hoger in dan Button hoor, ik zou Button zéker geen nummer-1-status geven.

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 09:29
    • @.Henry Mooi, bedankt. Van sommige vraag ik me af hoe ik ze kon vergeten. Eigenlijk ben ik het nu nog meer met mezelf eens. Perez is niet te vergelijken met die 4.

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 09:29
    • Ja ik schat ook altijd wereldkampioenen, mensen die met grote regelmaat races winnen, lager in dan jonge coureurs, die weliswaar een paar leuke resultaten hebben, die het nog maar waar moeten maken.

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 10:23
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Tja, volgens het boekje is Button wereldkampioen, maar die titel neemt toch niemand serieus? Hij hoefde daarvoor alleen maar beter dan een stokoude Barrichello te zijn.

      Nee, ik denk dat Pérez heel snel het roer in handen neemt bij McLaren.

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 21:22
    • Dan zou je iig de titels, zeker vorig jaar, van Vettel niet serieus moeten nemen.

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 14:27
  • Hessel

    Posts: 437

    Ik zie dat niet zo snel gebeuren. Maar ik hoop het als McLaren fan wel.
    Ik verwacht gewoon dat de RBR weer superdominant is en vettel met 2 vingers in de neus het WK pakt.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 09:05
  • jass

    Posts: 281

    Wat dacht je van Kimi in 2007. Bam, gelijk kampioen in de Ferrari.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 09:14
  • lremcol

    Posts: 28

    Kimi raikonnen won in z\'n eerste jaar bij ferrari.
    Button met brawn, maar dat telt niet :P
    Prost in de williams in 1993

    Ik zie hem volgend jaar geen titel winnen, ik zie hem niet eens meedoen voor de titel. hij mag blij zijn als hij een race wint. Ik denk dat hij kovalainen achterna gaat.
    Toch gun ik het hem wel, dus als ik in deze ongelijk krijg is dat prima :)

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 09:16
  • Dit was een maand geleden nog nieuws?

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 09:20
  • En zo hoort dat natuurlijk ook. Een McLaren rijder die op iets lagers mikt dan de titel hoort niet bij McLaren thuis.

    Al denk ik dat Perez volgend jaar om zijn oren word gereden door Button.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 09:32
    • Jouw vermoeden onderaan je reactie betwijfel ik, al zal BUT absoluut een voorsprong hebben in het begin vh seizoen, maar als het goed is moet PER echt gaanderweg uit de verf komen. Durf er geen geld op in te zetten maar goede hoop lijkt me best realistisch..
      2 bandenfluisteraars zal McL toch wel iets brengen?

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 10:02
  • Qua auto zou het vast moeten kunnen. Qua rijden zou Perez het ook moeten kunnen, maar is hij constant genoeg?

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 10:04
    • Zou je mij dit halverwege het jaar hebben gevraagd zou ik ja hebben gezegt, nu weet ik het niet meer zo zeker, ik denk dat hij nog veel aan zichzelf moet werken en ik denk dat hij daar heel weinig tijd voor gaat krijgen bij McLaren. Ook hoop ik dat hij met beide benen op de grond blijft want ik heb de indruk dat ik zo nu en dan iets bespeur wat op sterallures lijkt, ik weet het nog niet zo met die jongen, ben benieuwd...

      • + 0
      • 13 dec 2012 - 10:37
  • TJ.

    Posts: 758

    Wat een vechtersmentaliteit! Eindelijk iemand die zegt: ik ga ervoor. Dat is toch iets wat elke werkgever wil? In plaats van: \"Er is nog een hoop te doen, ik moet nog een half jaartje wennen en ik hoop dat ik ergens rond de vijfde plek eindig\"

    Of hij het waar kan maken is natuurlijk een tweede, maar het is in ieder geval iets.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 10:55
  • That\'s the spirit Sergio!
    Je mag ook niet anders verwachten van een Formule 1 coureur die vorstelijk betaald krijgt om de leukste hobby te bedrijven!!
    Ik ben benieuwd naar zijn resultaten en ook die van Hamilton.
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 11:22
  • Zou geweldig zijn als het hem lukt! Mocht Lewis niet in staat zijn om voor de titel te gaan wat hoogstwaarschijnlijk is, dan sta ik aan de kant van Pérez! Ik heb er vertrouwen in dat hij het beter gaat doen dan Button.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 11:37
  • hahahaha wat een grapjas die perez.

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 18:34
  • Bsafranky

    Posts: 629

    Hou toch op! Vettel wint t gewoon weer en gaaaaaap. Toet toet broem broem. Red bull weer probleempjes, vanwege (daar gaan we weer) veiligheid mogen ze aanpassingen doe aan de auto waar anderen dit niet mogen met als resultaat gaaaaap

    • + 0
    • 13 dec 2012 - 21:46
  • Op dit moment is dat het beste dat Sergio kan roepen. Hoe het allemaal gaat uitpakken in 2013 is natuurlijk de vraag, maar de instelling (of in ieder geval de verkondigde instelling) lijkt me de juiste!

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 06:56

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit