user icon

Bruno Senna onthult binnenkort plannen voor 2013

  • Gepubliceerd op 29 nov 2012 16:55
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Bruno Senna is zijn plek bij Williams kwijt, maar dat kwam niet uit de lucht vallen. De Braziliaan had de bui al zien hangen. Valtteri Bottas fungeert in 2013 als teamgenoot van Pastor Maldonado. Voor Senna zit er niets anders op dan ergens anders onderdak te zoeken. En misschien heeft hij dat al gevonden. Op zijn website zegt hij spoedig zijn plannen voor de toekomst te kunnen presenteren.

Senna: "Sinds het begin van mijn programma bij Williams accepteerde ik dat ik mijn wagen voor vijftien vrijdagen bij Grands Prix moest delen met Valtteri, als onderdeel van de voorbereiding op zijn waarschijnlijke debuut in 2013. Ik haal veel voldoening uit het feit dat ik dit jaar de meest regelmatige puntenpakker van het team was en in twintig races mijn snelheid tentoon heb mogen spreiden."

"Ik heb veel geleerd en ik heb mezelf aanzienlijk verbeterd. Mijn raceloopbaan is relatief kort en ik heb het gevoel dat ik van ver ben gekomen in slechts een paar jaar. Ik heb wat mooie prestaties neergezet dit seizoen, zoals de snelste raceronde in de Belgische Grand Prix, met de nodige regelmaat punten gescoord en veel plekken goed gemaakt in de wedstrijden. Strijden in de top tien is absoluut een stap voorwaarts voor mijn carrière en heeft me in staat gesteld om mijn race-vaardigheden aan te scherpen. Samenwerken met de competitieve en ondersteunende groep engineers van Williams heeft me goed voorbereid op de volgende stap in mijn loopbaan."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Klopt, als je niet een beetje op de grens gaat kan je er ook niet overheen en zal je dus niks leren.

    Maldonado wordt ook ook vaak hier door de stront getrokken. Mijn optiek niet terecht maar goed. Ik ben ook iets gekleurd als Williams fan. Klopt dat hij misschien niet de muur in had moeten rijden terwijl hij begin dit jaar Alonso aan het opjagen was. Klopt dat hij Hamilton beter op een ander stukje had in kunnen halen en Hamilton niet de muur in duwen (al was dat misschien ook nog te voorkomen door Lewis) maar Maldonado is echt wel snel hoor. Ben wel blij dat hij begin dit jaar misschien wat foutjes heeft gemaakt, anders was Perez misschien wel eens niet naar McLaren gegaan maar Maldonado? Wie weet?

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 17:05
    • Erik FW34

      Dat heb jij zo gruwelijk mooi verwoord dat ik er bijna emotioneel van word,
      vooral met jouw eerste zin sla je de spijker op zn kop, een F1 coureur hoort op de grens te rijden, coureurs als Maldonado horen daarom ook tot mijn persoonlijke favorieten. Op de grens, agressief en snel, onstuimig hoort daar ook bij, ik moet aan de rijstijl van een coureur kunnen zien dat hij er voor de volle 100% voor gaat.
      Aan Senna kan ik dit dus niet zien, daarbij is hij steevast de mindere van Maldonado tijdens kwalificaties, laat hem maar verkassen naar een B team of liefst voorgoed verdwijnen.
      Pastor heeft misschien wat fouten dit jaar gemaakt die hij volgend jaar niet zo snel weer zou maken, tegelijkertijd hoop ik dat hij zijn rijstijl (de reden dat hij tot mijn favorieten behoort) behoudt en nu en dan zorgt voor het broodnodige spektakel, een outsider voor overwinningen volgend jaar.
      Als Bottas een dergelijke snelheid laat zien en ook over de nodige pit beschikt is Williams mijn favoriete team voor 2013!

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 19:53
  • @Senna:
    Vooral dit soort berichten de wereld in helpen, dan eindig je net als Kovalainen en Alguersuari lang de zijlijn.

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 17:16
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Nou het was leuk, we hebben gelachen! Tot ziens! :-)

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 17:19
  • of topic eikelsteen wil geld pompen in lotus en waarschijnlijk fry als teambaas (naam werd genoemd).

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 17:30
  • indycars.lijkt mij het vervolg.of hrt overnemen heb je je eigen team,maar zelf daar schoppen ze je er nog uit

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 17:58
  • Volgens mij was het de verkeerde beslissing van williams, om senna weg te sturen.....

    Ok, hij heeft misschien nie zoveel punte as maldonado, ma had maldonado ook nie wa geluk aan zen zijjde, met die overwinning????? Senna had, ZONDER OVERWINNING bekan eveveel punte as maldonado!!!!!

    Senna scoorde gewoon regelmatiger

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 18:04
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Veel regelmatiger, ja, maar hij toont ook minder potentieel. Maldonado stond vaak genoeg in Q3 waar Senna achterbleef in Q2, zonder ook maar in de buurt te komen. Als Maldonado minder punten had verspeeld, stond hij ver boven Senna.

      Ik denk dat Maldonado zich wat dat betreft makkelijk kan verbeteren. In de tweede helft van het seizoen was hij al een stuk constanter, hij heeft progressie getoond. Senna\'s mankement, te weinig snelheid, lijkt moeilijk te verbeteren. Ik heb bij hem eerlijk gezegd weinig van die progressie gezien.

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 18:55
  • Edgar

    Posts: 1.469

    Samenwerken met de competitieve en ondersteunende groep engineers van Williams heeft me goed voorbereid op de volgende stap in mijn loopbaan.\"

    ik hoop ook dat je er wat aan heb als je Indy cars gaat doen ofzo, of taxichaufeur word

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 18:28
    • Ik hoop niet dat hij ooit mijn taxichauffeur wordt, veel te traag, gaat tijd een geld kosten.

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 20:06
  • bruintje

    Posts: 272

    Persoonlijk denk ik dat Senna al een nieuw zitje gevonden geeft. In de F1 denk ik. Sorry voor Guido van de Garde maar ik denk dat het Caterham wordt. De Braziliaan brengt zodanig veel geld mee (14 tot 18 miljoen) dat je dit als team niet links kan laten liggen. Guido krijgt dit bedrag gewoonweg niet bij elkaar. Misschien tekent Senna wel bij Force India? Ik ken de financiele armslag niet van dat team. Hebben ze een paydriver nodig of niet. Ze gingen een serieus bedrag investeren in nieuw gereedschap in de fabriek (5 miljoen). Maar klopt dit verhaal wel. Dat verhaal van Kingfischer lijkt me niet echt goed nieuws. Marussia zit denk ik vol met Glock (waarom opnieuw de Duitser rijdt is me een raadsel) maar er komt een Brit rijden volgend seizoen. Chilton is de naam. Papa geeft aandelen of is zaakvoerder van het bedrijf AON en ze willen zich inkopen in het team.

    • + 0
    • 29 nov 2012 - 21:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar