user icon
user icon

Bottas: "Debuteren bij legendarisch team als Williams is speciaal"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2012 13:56
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Valtteri Bottas treedt in 2013 toe tot het gilde der Formule 1-coureurs. De jonge Fin promoveert bij Williams van testrijder naar een racestoeltje. De GP3-kampioen van 2011 en tweevoudig Masters of Formula 3-winnaar is vereerd met zijn uitverkiezing.

Bottas: "Ik droom mijn hele leven al van racen in de Formule 1. Dat ik dat ga doen bij een legendarisch team als Williams is ongelooflijk speciaal. Ik heb genoten tijdens mijn drie jaar op de reservebank bij deze renstal en het was altijd mijn insteek om hier voor 2013 te blijven en een racezitje te bemachtigen. Ik kijk ernaar uit om mijn Formule 1-loopbaan echt te beginnen en ik hoop dat het met veel succes gepaard gaat bij Williams."

Zijn teamgenoot luistert naar de naam Pastor Maldonado. De Venezolaan is in 2013 toe aan zijn derde seizoen bij Williams. "Mijn tijd bij dit team is tot nu toe een zeer gelukkige periode. Ik was dan ook heel blij toen ik hoorde dat ik voor 2013 mocht blijven. Dit was een memorabel jaar voor me, met die zege in Spanje, en we hebben een grote stap voorwaarts gezet met de performance. Ik heb veel vertrouwen in Williams en hopelijk staan we volgend jaar verder vooraan de grid."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Ik ben hier wel blij mee.
    Volgens mij geen Pay-driver maar een talent. Ik herken het nog niet maar ze zullen er meer kijk op hebben als ik.

    Volgend jaar twee racers, waarvan 1 nog een heleboel centjes meeneemt.
    Ik hoop op een mooi jaar!

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 15:21
    • Vindt dit ook een goede ontwikkeling, de verwachtingen zijn iig hoog hakinnen (manager) wurz en frank Williams zijn lovend over hem en ze hebben hem dit jaar op vrijdags uitgebreid kunnen analyseren dus hij zal wel echt een potje kunnen sturen. En.. het blijkt nog een spontane fin te zijn ook.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 15:37
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik ben ook erg blij! Volg deze jongen al jaren, nadat hij jaren geleden al eens als talent in F1 Racing stond. Heb hem vorig jaar ook live letterlijk voor m\'n ogen GP3-kampioen zien worden op Monza, dus vind het te gek dat hij volgend jaar van de partij is. Heb ik nooit eerder gehad, dat ik een coureur de F1 in gevolgd ben :-)

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 21:33
  • Bij Williams zullen ze zijn data van afgelopen seizoen ongetwijfeld vergeleken hebben met die van Senna en Maldonado. Ik denk dat Bottas qua snelheid zeker een verbetering zal zijn t.o.v. Senna. Ik ben dan ook blij met de keuze voor Bottas. Echter, hard rijden met een F1 en deelnemen aan een F1 Grand Prix is heel wat anders. Ben zeer benieuwd hoe Bottas is over een hele GP.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 16:50
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Hij is wel een echte knokker. Zie hem in het begin ook nog wel eens net óver het randje gaan in zijn gevechten, maar dat hoort bij een debuut.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 21:34
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Nu Maldonado en Bottas bevestigd zijn, is dit toch het huidige 2013-veld (geruchten daargelaten, enkel gebaseerd op officiële bevestigingen)?

    Red Bull: Vettel/Webber
    Ferrari: Alonso/Massa
    McLaren: Button/Pérez
    Lotus: Raikkonen/?
    Mercedes: Hamilton/Rosberg
    Sauber: Hülkenberg/Gutíerrez
    Force India: ?/?
    Williams: Maldonado/Bottas
    Toro Rosso: Vergne/Ricciardo
    Caterham: Pic/?
    Marussia: ?/?

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 21:35
    • Glock en diresta zijn ook zekerheidjes voor volgend jaar bij marussia en FI

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 23:08
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Di Resta bevestigd? Heb ik gelemaal gemist! Wanneer was dat?

      • + 0
      • 29 nov 2012 - 12:02

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar