user icon

Bruno Senna wedt op meerdere paarden tegelijk voor 2013

  • Gepubliceerd op 28 nov 2012 11:37
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Bruno Senna is niet uit de running voor het tweede stoeltje bij Williams voor volgend seizoen. Dat verklaart de Braziliaan zelf tegenover Agencia Estado. Tegelijkertijd beseft hij dat Valtteri Bottas een geduchte concurrent voor de plek naast Pastor Maldonado is, dus hij kijkt ook om zich heen.

Senna: "We zijn in de race met Bottas, maar we onderhandelen ook met andere teams om te zorgen dat ik volgend jaar op de grid sta. Toen we merkten dat het gevecht om het tweede zitje bij Williams hevig zou zijn, wisten we dat een plan B op moesten stellen. Je kan niet tot het einde van het jaar wachten of iemand misschien een plaatsje voor je reserveert. Het ideale zou zijn om verder te gaan bij Williams. Continuïteit is belangrijk. Maar als dat niet lukt, moet ik ergens anders een contract afdwingen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.468

    Als hij er volgend jaar niet meer bij, zal ik hem niet missen, brengt in mijn ogen helemaal niks, liever Kobayashi volgend jaar in de F1

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 11:43
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Van mij mogen ze beiden wieberen.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 11:56
    • LuckyMe

      Posts: 298

      Kobayashi? Nah, brengt ook niks. Opzouten, net als zoveel B coureurs met een flinke zak centen. Het zou moeten gaan om talent...

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 12:00
  • masf1

    Posts: 7.049

    zal wel weer zo zijn dat hij een plekje bij caterham krijgt!!!!

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 11:48
  • \"Maar als dat niet lukt, moet ik ergens anders een contract afdwingen.\". Lijkt mij niet zijn vertaalde woorden. Misschien moet afdwingen wel gewijzigd worden in \"afdingen\".

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 11:59
  • Ik zal Bruno niet missen, zo nu en dan laat hij een volwassen race zien waarin hij punten scoort, maar ik zal hem het meest herinneren om het feit dat hij trager was dan zowat al zijn teamgenoten.
    Ik zou meer respect voor hem hebben gehad als hij een Maldonado rijstijl had gehad, soms pijlsnel, soms brokken.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 12:03
  • guardian

    Posts: 227

    Zojuist bekend dat Maldonado en Bottas en rijdersduo zullen worden bij Williams

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 12:06
    • Kennie

      Posts: 2.566

      Verstandige keuze, ben erg benieuwd naar Bottas ! weer een nieuwe flying finn of een nieuwe Salo/Kovalainen ?

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 12:16
    • Yep op Autosport.

      Het is toch altijd weer leuk met wintertijd in de F1. Je kijkt altijd weer uit naar het volgende F1 Season.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 12:38
  • gabini

    Posts: 802

    Die jongen kan wel rijden hoor.
    Pastor kon ook geen potten breken in zijn eerste jaar Williams, eenmaal gewend geraakt. ging hij pas scoren.

    Geef Bruno nog 1 kans.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 12:07
  • LuckyMe

    Posts: 298

    BBB (Bye Bye Bruno) :-D

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 12:36
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    @ Redactie: U kunt dit artikel beter aanpassen. Senna ligt er uit bij Williams. Bottas heeft de tweede auto gekregen.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 12:37
  • lars75

    Posts: 8.908

    Op autosport.com is Bottas net bevestigd!!!

    Hij heeft een paard minder om op te wedden!

    Hopelijk houdt hij vd Garde niet van zijn verdiende F1 debuut af, het zou loon naar werken zijn als hij nu mag promoveren naar de F1. Hij verdient het op prestaties en inzet om een eerlijke kans te krijgen.

    Maar nu Petrov weer sponsors lijkt te hebben en de 10e plaats heeft veilig gesteld en ook Senna vrij is met zijn centen en de bevestiging van Pic. Dan is de plek van Giedo opeens niet zo zeker als dat hij voor 3 weken terug leek te zijn.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 12:38
    • Inderdaad, Giedo leek een aantal weken terug dichter bij een stoeltje dan ooit te zijn, jammer voor hem en al zijn testwerk, met een zoekende Senna die veel geld meebrengt en Petrov lijken Giedo\'s kansen kleiner te worden, met een HRT (voor zover dat ooit een optie was) die lijken afgehaakt denk ik dat het nu toch het moment wordt om naar alternatieven te zoeken.

      • + 0
      • 28 nov 2012 - 13:27
  • sloggerke

    Posts: 646

    Die komt er niet meer in denk ik.

    Hij had iets kunnen laten zien in Brazilië maar Vettel zag hem niet rijden. (Ja volgens beelden van bovenaf en volgens Alan Mc Nish was de aanrijding duidelijk Vetteltjes fout.)

    Maximum Caterham want voor Force India weegt zijn geldbuidel te licht denk ik zo.

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 13:02
  • Ik vond die Williams dit jaar nu niet echt vol met Braziliaanse stickers zitten. Maldonado\'s inbreng was wel duidelijk.
    Ik denk dan ook dat Williams er op heeft gegokt dat een mooie achternaam en een booming Braziliaanse economie wel sponsoren zou moeten opleveren.

    Ik geloof niet dat Bottas - die helemaal geen cent meebrengt - dit stoeltje bij Williams zou hebben gekregen als Senna inderdaad 10 miljoen zou meebrengen.

    Wat dat betreft valt de dreiging voor Guido vd G. bij Caterham hopelijk mee...

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 14:24
  • BMRacing

    Posts: 58

    Lachertje of dit bericht is te laat geplaatst ene moment hij is in de race paar berichten later bevestiging van williams....lol

    • + 0
    • 28 nov 2012 - 15:16

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.354
  • Podiums 52
  • Grand Prix 122
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar