user icon
user icon

Marussia boos: "Perez verdiende een penalty"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2012 14:30
  • comments 8
  • Door: Danny Sosef
Gisteren tijdens de derde vrije training kwam het tot een botsing tussen Marussia-coureur Charles Pic en Sauber-coureur Sergio Perez. De Mexicaan zag een opening bij het ingaan van een bocht en dook in het gat, terwijl Pic ook instuurde.

Als gevolg tikte Perez de wagen van Pic in een spin waardoor beide van het circuit gleden. Perez was daarna boos en stak zijn hand uit de cockpit. Marussia is echter boos en van mening dat juist Perez degene is die fout zat en zelfs een penalty had moeten krijgen.

Sportief directeur Graeme Lowdon: "Zoals ik het heb gezien is hij gewoon op onze wagen ingereden. Onze wagen reed voor zijn wagen, dat was duidelijk te zien. Het circuit is erg breed en hij had de volledige controle over zijn wagen."

"Het is voor mij dan ook echt verrassend dat ze met elkaar in botsing kwamen. De schade aan Pic zijn wagen was aanzienlijk. Ik snap niet dat Perez hiervoor geen penalty heeft gekregen, maar de stewards hadden die in mijn ogen wel mogen geven."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • DRF

    Posts: 1.315

    Jup, volledig Perez z\'n fout. Nu lijkt Ferrari opeens niet meer zo stom toen ze zeiden dat Perez nog te wild was voor een zitje bij hun. Maar ja al die onderbuik figuren hier op dit forum negeren feiten altijd en springen op de \'bandwagon\'. Het is toch te gek voor woorden dat Perez volgend jaar in een McLaren raced en Kobayashi die maar 8(!) punten minder heeft gewoon geen stoeltje kan vinden. Dat is wat onderbuik met mensen kan doen...

    • + 0
    • 18 nov 2012 - 14:36
    • redbull1

      Posts: 929

      niet volledig perez zijn fout kijk maar naar de simulatie van sky. op het moment dat perez vlak achter en links van de marussia zit op het moment dat ze gaan remmen is er een gat en stuurt pic niet. daardoor denkt perez dat pic ruimte houd en wil inhalen en als perez er dan naast zit met zin voorvleugel en voorwielen stuurt pic in.

      • + 0
      • 18 nov 2012 - 14:51
    • DRF

      Posts: 1.315

      Wat een onzin, dat eeuwige over analyseren over iets wat in een milliseconde gebeurt. Feit is dat Perez een gigantische bak meer snelheid had en hij zich als een arrogante zak erdoorheen wilde duwen. HIJ kwam van achteren, HIJ heeft al twee reprimandes staan, HIJ moet denken. Ja misschien gaf Pic hem het idee dat er ruimte was, so what, hij is nu de McLaren coureur die moet kunnen denken en relativeren, en hij zat hier gewoon 100% fout.

      • + 0
      • 18 nov 2012 - 15:10
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      De achterste coureur is in principe altijd fout, tenzij je geen richting geeft etc...

      Ja het leek een gat, maar Perez kon toch niet over de ideale lijn rijden> daar reed Pic, dus ronde was al verloren, dus gewoon dom van Perez om je zo in deze situatie te wringen met al een reprimande opzak..

      • + 0
      • 18 nov 2012 - 15:15
    • gp

      Posts: 4.121

      Op sky waren Damon Hill en Martin Brundlle van mening dat het volledig Perez zijn fout was maar ze dachten wel dat hij geen straf zou krijgen omdat Pic niet overduidelijk de deur dichtdeed. Ik heb een vermoeden dat McLaren overhaast heeft gehandeld toen ze hem een contract aanboden!

      • + 0
      • 18 nov 2012 - 18:32
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Geloof wel dat Pic nu moet starten met een niet helemaal complete wagen. Een straf zou wel geregdvaardig zijn.. Overigens (wie zijn schuld het ook was, want voor beide valt wat te zeggen) vond ik die laatste actie van Perez gewoon dom: Je hebt al een reprimande ! Waarom neem je dan het risico ? Lekker nieuws ook voor McLaren dat je weer bij een botsing betrokken bent !

    Waar ik me dan nog het meest aan erger is dat handje uit de cockpit !

    • + 0
    • 18 nov 2012 - 14:37
    • gp

      Posts: 4.121

      Alonso was al wereldkampioen toen hij met dat handje begon. Wat gaat dat volgend jaar worden met Perez als hij nu al een handje heeft.

      • + 0
      • 18 nov 2012 - 18:34
  • Kevin

    Posts: 4.787

    Hetzelfde gebeurde tussen een Caterham en een Toro Rosso maar daar hoor je niemand over? Perez ligt echt onder een vergrootglas.

    • + 0
    • 18 nov 2012 - 15:30

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar