user icon
user icon

Force India maakt pas in januari coureurs 2013 bekend

  • Gepubliceerd op 27 okt 2012 14:02
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Nico Hulkenberg wordt veelvuldig in verband gebracht met een overstap van Force India naar Sauber voor 2013. De Duitser houdt de kaken echter stijf op elkaar en doet geen enkele mededeling over zijn toekomst.

Teamgenoot Paul di Resta blijft zo goed als zeker bij het Force India-team. Hij zegt: "Ik weet niet wat de plannen van Nico zijn. Ik denk echter dat dit team even sterk is als Sauber en misschien zelfs wel stabieler qua prestaties. Ik ben hier in ieder geval blij dus ik zal hier ook volgend jaar rijden denk ik."

Force India brengt officieel naar buiten blij en tevreden te zijn met di Resta en Hulkenberg. Het team hoopt dan ook volgend jaar met hetzelfde duo voor de dag te komen.

Bob Fernley van Force India verklaarde: "Alleen de media is flink aan het speculeren over ons rijdersduo. Nico heeft zelf nooit gezegd dat hij gaat vertrekken bij ons. Laten we niet te ver vooruit speculeren, we zullen pas een beslissing nemen in het nieuwe jaar over onze coureurs voor 2013."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Lekker laat dus...
    In het geval dat ze geen contractverlenging krijgen maken de coureurs vrijwel geen kans om nog iets anders te vinden voor de start van het volgende seizoen twee maand later dan in maart.

    • + 0
    • 27 okt 2012 - 14:20
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Zo gaat het al jaren bij Force India. Maar juist omdat ze er zo lang mee wachten, denk ik dat er iets gaat veranderen.
      Misschien laten ze Di Resta zitten? (Doet mij denken aan Liuzzi-Sutil, Sutil reed \'m compleet weg en het was toen ook exit )Zou onverwachts zijn, maar dat is de plek van Perez volgend jaar ook...

      • + 0
      • 27 okt 2012 - 14:55
    • @ Calvinh: Liuzzi werd inderdaad weggeblazen door Sutil, maar het was Liuzzi die FI moest verlaten voor Di Resta...

      • + 0
      • 28 okt 2012 - 07:48
  • Ik ben benieuwd wat het wordt. Er zijn verschillende mogelijkheden. Dit is mij visie, 1 het meest logisch gevolgd 2 en 7 is het minst logisch, maar wel mogelijk.
    (1) Di Resta en Hülkenburg (nog niets is bevestigd immers)
    (2) Di Resta en Bianchi
    (3) Di Resta en Pic
    (4) Di Resta en Alguersuari
    (5) Di Resta en Buemi
    (6) Di Resta en Giedo van der Garde
    (7) Di Resta en Sutil (remember 2011)

    • + 0
    • 27 okt 2012 - 17:21
    • waarom zowiezo di resta...

      • + 0
      • 27 okt 2012 - 19:20
    • @ Little Nightmare: Sowieso Di Resta omdat het de meest talentvolle coureur is die FI vast kan leggen. Hülkenberg is zo goed als zeker richting Sauber, maar anders een goede teamgenoot voor Di Resta. Wie is er een betere keuze dan Di Resta voor FI?

      • + 0
      • 28 okt 2012 - 07:54
  • vjenne

    Posts: 552

    Ja, waarom \'\'di Resta\'\'......???

    Nou omdat hij uit de DTM komt en Mercedes een vinger in de pap heeft. Kijkend naar zijn prestaties vind ik diek nogal tegenvallen de laatste races.... zo niet het hele seizoen. Hier en daar wat leuke uitschieters, maar meer ook niet.

    Hulkenberg toont zich wel als talent en laat race op race leuke dingen zien.

    Gezien het bij Force India financieel niet zo goed gaat denk ik dat minimaal 1 couerur een zak met geld mee moet nemen, dus als Hulkenberg blijft heeft di een probleem of Mercedes moet de knip trekken, maar waarom zullen ze dat doen, wat is dan de intentie.....

    Ik verwacht zeker niet dat Giedo van der Garde hier zal gaan rijden. Gezien de rechtszaak lijkt mij dat onwaarschijnlijk.


    Ik verwacht dat onderstaande namen een goede kans maken mocht er een stoeltje vrijkomen. 1 maakt weer de meeste kans.....

    (1) Bianchi (Wil Ferrari wel wat voor betalen als hun talent een seizoen kan racen)
    (3) Buemi (Volgens de geruchten wil Red Bull wel betalen voor Buemi om te kunnen racen)
    (4) Robin Frijns (Zegt mijn gevoel dat die ook een kans maakt)
    (5) Alguersuari (Is een talent zonder sponsors, dus de kans dat die nog een tweede kans krijgt is klein)

    • + 0
    • 27 okt 2012 - 22:30
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Gezien die rechtszaak zou het ook juist wel eens kunnen dat hij er wél gaat rijden. Force India heeft financiële problemen. Stel dat Giedo\'s management die zaak wint, dan hebben ze een nog groter financieel gat. Tenzij je dat oplost door een stoeltje voor een jaar aan te bieden met bijbetaling van enkele miljoenen. En ziedaar: Giedo \'gewoon\' op de grid in 2013!

      • + 0
      • 28 okt 2012 - 00:37
    • Frijns en Force India? Dat gaat echt niet gebeuren. Ik denk dat er wel een kans is dat Hülkenburg blijft, maar als hij vertrekt dan gaat het waarschijnlijk tussen de Fransen Bianchi en Pic. De ex-Torro Rosso jongens maken ook nog wel een kansje inderdaad.

      • + 0
      • 28 okt 2012 - 13:56
  • vjenne

    Posts: 552

    Zou die rechtszaak niet inmiddels zijn afgehandeld. Het dateert al van eind 2010.

    (12/11/2010) Giedo van der Garde heeft de rechtszaak tegen het voormalige Spyker F1 team, tegenwoordig Force India, over zijn testcontact in 2007 gewonnen. Destijds heeft Van der Garde 3 miljoen dollar betaald aan Spyker F1 om in ruil daarvoor tenminste 6.000 kilometer in de Formule 1 auto te mogen rijden. Aangezien hij niet verder kwam dan 2.270 km heeft hij met succes een deel van het betaalde geld teruggeëist. De rechtbank heeft besloten dat Van der Garde $1.865.000 terugkrijgt van Force India.

    • + 0
    • 28 okt 2012 - 00:44
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Ja, maar tussen een beslissing van een rechtbank en het uitvoeren van die beslissing zit nog wel verschil. Het is dus allerminst zeker dat Force India ook betaald heeft.

      Grappig trouwens: die rechtbank heeft gewoon de \'kilometerprijs bepaalt door 3 miljoen door 6.000 te delen. En vervolgens hebben ze vastgesteld dat Giedo dus het geld voor 3730 kilometer terug moet krijgen.

      • + 0
      • 28 okt 2012 - 09:05
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik ga er wel gewoon van uit dat de Hulks handtekening onder dat Sauber-contract staat hoor. Ook door die woorden van Razia pas.

    • + 0
    • 28 okt 2012 - 10:02

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar