user icon
user icon

Senna al genezen van brandwonden, Williams ontdekt oorzaak

  • Gepubliceerd op 27 sep 2012 16:53
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams heeft de boosdoener voor de brandwonden bij Bruno Senna achterhaald. De Braziliaan hield brandwonden op zijn rug over aan de Grand Prix van Singapore. Ernstig was het niet, Senna is bijna alweer volledig genezen.

Williams verklaart over het voorval: "Om te bevestigen, de brandwonden van Bruno zijn veroorzaakt door het losraken van de afdichting van een van de kabels achter zijn zitje, waardoor hitte vrij kwam. Het was niet aan KERS gerelateerd. Bruno is vandaag hier bij ons en we kunnen bevestigen dat hij honderd procent in orde is."

Senna bracht zelf via Twitter naar buiten: "Hallo iedereen. De brandwonden op mijn rug waren niet ernstig en zijn al bijna helemaal genezen. Ik ben nu bij Williams voor werk in de simulator."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Valt dus gelukkig mee met Bruno.
    Deed me wel weer denken aan Jody Scheckter(toen nog voor Tyrrell rijdend,lang,lang geleden).
    De tanks waren toen wat van mindere kwaliteit,en door een lek in een van de tanks,zat Jody geruime tijd in een bad van benzine.
    Op een gegeven moment werd het te erg,en half bedwelmd door de benzinelucht parkeerde Jody de Tyrrell langs de kant,sprong uit de cockpit,en begon een striptease voor de toeschouwers...!!!Bizar...je kan het je nu niet meer voorstellen...!

    • + 0
    • 27 sep 2012 - 19:55
    • Ik wil de rijders van toen niet vergelijken met die van nu, toe waren het helden die racete in levensgevaarlijke omstandigheden, heel wat anders dan de overbetaalde watjes van nu...

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 20:15
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Wat een afgunst voor de huidige rijders. De rijders van nu zijn veel gedisciplineerder, veel beter getrainde atleten. Veel van de oude coureurs hadden het in de huidige tijd lang niet uitgehouden.

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 22:06
    • De nieuwe coureurs zouden het niet lang uitgehouden hebben toen, gewoon omdat ze dan allang begraven of gecremeerd zouden zijn

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 22:21
    • Ga zo door, de reacties zijn nu al weer vele malen interessanter dan het artikel =)

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 22:24
    • Het werkt inderdaad in beide richtingen. Maar denk je nou echt dat het voor een huidige coureur zelfs nog maar kan om op zijn auto nog even een paar sigaretten te paffen? Om direct na de kwalificatie met een paar vrouwen je te gaan amuseren, te laat te gaan slapen en dan de volgende dag goed te racen? Dat kan in het huidige wereldje gewoon niet meer.

      • + 0
      • 28 sep 2012 - 00:51
    • @Runningupthathill

      Nee dat kan inderdaad niet meer, maar het klinkt wel goed wat je allemaal zegt ;-)

      • + 0
      • 28 sep 2012 - 08:44
    • @RUTH: James Hunt(om maar een goed voorbeeld te noemen)deed dat dus wel,een echte levensgenieter die in die McLaren M23 vreselijk mooie dingen liet zien.
      In die auto was alles zwaarder te bedienen als de huidige bolides.
      Een in naar olie of benzine ruikende overall zaten de coureurs van toen af en toe met de blaren op de handen van het vele schakelen(zeker op Monaco).
      Er zijn nog genoeg cockpitbeeldfragmenten van toen op youtube van bijv. de races op de oude Nurburgring.....met 4 wielen los van de grond bij Planzgarten...prachtige tijden!
      Kan nu gewoon niet meer,helaas....respect voor de heren coureurs van nu...maar nog meer voor de mannen van toen!

      • + 0
      • 29 sep 2012 - 14:41
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    OT: Vandaag persconferentie: Hamilton naar Mercedes, Pérez naar McLaren!!!

    • + 0
    • 28 sep 2012 - 07:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar