user icon

Senna al genezen van brandwonden, Williams ontdekt oorzaak

  • Gepubliceerd op 27 sep 2012 16:53
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams heeft de boosdoener voor de brandwonden bij Bruno Senna achterhaald. De Braziliaan hield brandwonden op zijn rug over aan de Grand Prix van Singapore. Ernstig was het niet, Senna is bijna alweer volledig genezen.

Williams verklaart over het voorval: "Om te bevestigen, de brandwonden van Bruno zijn veroorzaakt door het losraken van de afdichting van een van de kabels achter zijn zitje, waardoor hitte vrij kwam. Het was niet aan KERS gerelateerd. Bruno is vandaag hier bij ons en we kunnen bevestigen dat hij honderd procent in orde is."

Senna bracht zelf via Twitter naar buiten: "Hallo iedereen. De brandwonden op mijn rug waren niet ernstig en zijn al bijna helemaal genezen. Ik ben nu bij Williams voor werk in de simulator."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Valt dus gelukkig mee met Bruno.
    Deed me wel weer denken aan Jody Scheckter(toen nog voor Tyrrell rijdend,lang,lang geleden).
    De tanks waren toen wat van mindere kwaliteit,en door een lek in een van de tanks,zat Jody geruime tijd in een bad van benzine.
    Op een gegeven moment werd het te erg,en half bedwelmd door de benzinelucht parkeerde Jody de Tyrrell langs de kant,sprong uit de cockpit,en begon een striptease voor de toeschouwers...!!!Bizar...je kan het je nu niet meer voorstellen...!

    • + 0
    • 27 sep 2012 - 19:55
    • Ik wil de rijders van toen niet vergelijken met die van nu, toe waren het helden die racete in levensgevaarlijke omstandigheden, heel wat anders dan de overbetaalde watjes van nu...

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 20:15
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Wat een afgunst voor de huidige rijders. De rijders van nu zijn veel gedisciplineerder, veel beter getrainde atleten. Veel van de oude coureurs hadden het in de huidige tijd lang niet uitgehouden.

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 22:06
    • De nieuwe coureurs zouden het niet lang uitgehouden hebben toen, gewoon omdat ze dan allang begraven of gecremeerd zouden zijn

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 22:21
    • Ga zo door, de reacties zijn nu al weer vele malen interessanter dan het artikel =)

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 22:24
    • Het werkt inderdaad in beide richtingen. Maar denk je nou echt dat het voor een huidige coureur zelfs nog maar kan om op zijn auto nog even een paar sigaretten te paffen? Om direct na de kwalificatie met een paar vrouwen je te gaan amuseren, te laat te gaan slapen en dan de volgende dag goed te racen? Dat kan in het huidige wereldje gewoon niet meer.

      • + 0
      • 28 sep 2012 - 00:51
    • @Runningupthathill

      Nee dat kan inderdaad niet meer, maar het klinkt wel goed wat je allemaal zegt ;-)

      • + 0
      • 28 sep 2012 - 08:44
    • @RUTH: James Hunt(om maar een goed voorbeeld te noemen)deed dat dus wel,een echte levensgenieter die in die McLaren M23 vreselijk mooie dingen liet zien.
      In die auto was alles zwaarder te bedienen als de huidige bolides.
      Een in naar olie of benzine ruikende overall zaten de coureurs van toen af en toe met de blaren op de handen van het vele schakelen(zeker op Monaco).
      Er zijn nog genoeg cockpitbeeldfragmenten van toen op youtube van bijv. de races op de oude Nurburgring.....met 4 wielen los van de grond bij Planzgarten...prachtige tijden!
      Kan nu gewoon niet meer,helaas....respect voor de heren coureurs van nu...maar nog meer voor de mannen van toen!

      • + 0
      • 29 sep 2012 - 14:41
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    OT: Vandaag persconferentie: Hamilton naar Mercedes, Pérez naar McLaren!!!

    • + 0
    • 28 sep 2012 - 07:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar