Davidson wil blijven na crash Briscoe

  • Gepubliceerd op 23 sep 2005 15:42
  • 0
  • Door: Tim Wijen
Anthony Davidson heeft toegegeven dat hij liever wat langer op de coureurmarkt in de Formule 1 wilt blijven na de immense crash die voormalig Toyota-testcoureur Ryan Briscoe meemaakte in de Amerikaanse raceserie van de IRL. De testcoureur van B·A·R kan overstappen naar de Verenigde Staten, maar kiest na de crash in Chicago toch liever voor de Formule 1.

“Ik zou altijd de mogelijkheid hebben om naar Amerika te gaan, maar na het zien van de verschrikkelijke crash van Ryan Briscoe wil ik liever voor een langere periode in de Formule 1 blijven”, aldus ‘Ant’. “Uiteindelijk geniet ik van wat ik doe en ik rij in de beste auto ter wereld; ik hou echt van mijn werk. Ik wil uiteraard het liefst bij een racezitje terechtkomen, en hoe sneller het gebeurd, hoe beter het zal zijn."

"Het is natuurlijk iets moeilijker dan ik nu vertel, maar ik zit nog steeds dicht bij een stoeltje voor volgend jaar, zelfs als ik vrijdagtesten niet meereken. Ik heb nog steeds een hoge reputatie in zowel de hoge als de lagere teams, ik moet alleen zo hard mogelijk pushen.”

Het feit dat de Britse coureur de Amerikaanse plannen voorlopig even in de ijskast zet, wil niet zeggen dat hij geen kans heeft op een stoeltje binnen de koningsklasse van de autosport. Pas geleden testte hij éénmalig voor het team van Jordan Midland, waar hij kon kijken hoe het er aan toe ging bij het Iers/Russische team. Het team kon tevens kijken of ze hem voor aankomend seizoen een racestoeltje kunnen bieden. Mochten de onderhandelingen met Jordan op de klippen lopen, dan heeft hij altijd nog gesprekken met het team van Williams.

“Ik denk dat we alles hebben gekregen wat we uit die testdag wilde halen en nu is het de vraag of ze sponsoren kunnen krijgen voor volgend seizoen. We zijn in gesprek met Williams en ieder ander team die een stoeltje vrij heeft. Ik heb geen geld om een stoeltje te kopen, maar zij zijn wel de laatste die een coureur met geld nodig hebben. Een groot budget heb ik niet en ik denk ook niet dat de Engelse premier Tony Blair me geld gaat geven om daar een stoeltje te kopen."

"Het is aan Jordan om ze geldzaken op orde te krijgen en het is mijn zaak om zo snel mogelijk te rijden. Ik denk dat ik dat heb gedaan toen ik voor hen reed. Het was eigenlijk best leuk, een wagen zien die anders was dan degene waarin ik gewend was te rijden. Het is echt leuk om te zien hoe dingen verbeteren. Er waren meteen kleine details waardoor de coureur zich beter in de wagen voelde.”

Reacties (0)

Login om te reageren

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar