Norris lacht concurrentie uit: "Het heeft niets veranderd!"

Het team van McLaren was afgelopen weekend oppermachtig in de Grand Prix van Spanje. Veel mensen hadden verwacht dat de nieuwe technical directive McLaren zou afremmen, maar niets blijkt minder waar. Lando Norris kan het niet laten om even een klein steekje uit te delen aan de concurrentie.

Maandenlang werd er uitgekeken naar de Spaanse Grand Prix. Op het circuit van Barcelona ging de nieuwe technical directive over de voorvleugels gelden, en dat kon een gamechanger zijn. De concurrentie van McLaren kwam van een koude kermis thuis, want McLaren leek sneller dan ooit.

Overal domineren?

Oscar Piastri en Lando Norris waren een klasse apart, en ze scoorden een 1-2tje. Na afloop kreeg Norris van de internationale media de vraag of er nog circuits zullen zijn waar McLaren niet kan domineren. Lachend gaf hij antwoord: "Ik hoop het niet!"

Veel klachten

Al snel ging hij verder over de doorbuigende voorvleugels: "Er waren veel klachten over onze auto, dus kwamen ze met die nieuwe technical directive. Het heeft helemaal niets veranderd! Het team heeft geweldig werk geleverd, en ons een goede auto gegeven. Het is de beste auto van de grid."

"We zijn allebei heel erg trots dat we iedere keer in deze auto mogen rijden. Het team verdient hier elke dat heel erg veel hulde voor."

Kijken naar de concurrentie

Norris stelt wel dat McLaren niet achterover kan blijven leunen. Ze moeten aan de bak: "Het is duidelijk dat wij gemiddeld genomen de beste auto hebben en we lijken nog altijd beter te zijn in de race. Maar het is ook duidelijk dat de rest van het veld begint in te lopen."

"Onze voorsprong in de race was waarschijnlijk groter aan het begin van het jaar dan nu het geval is. Ik denk dus wel dat de concurrentie begint in te lopen. We moeten juist nu doorpakken en we moeten hard blijven werken."

mario

Posts: 15.285

Ik vind het ook wel lachwekkend... Zoveel poeha over "illegale" McLaren van andere teams (met RBR voorop) en reaguurders hier.... Nooit illegaal geweest en het raakt McLaren ook niet.... De andere teams hadden hun energie beter kunnen steken in het beter maken van hun eigen auto's....

  • 12
  • 6 jun 2025 - 08:32

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Schumi86

    Posts: 622

    Nou mooi toch, nu doorgaan met racen je wordt toch weer 2e :)

    • + 1
    • 6 jun 2025 - 08:28
    • mario

      Posts: 15.285

      Daar is nog geen pijl op te trekken, aangezien het verschil tussen Oscar en Lando maar 10 puntjes is.... Zelfs Max en George lopen nog niet zo ver achter...

      • + 1
      • 6 jun 2025 - 08:34
  • mario

    Posts: 15.285

    Ik vind het ook wel lachwekkend... Zoveel poeha over "illegale" McLaren van andere teams (met RBR voorop) en reaguurders hier.... Nooit illegaal geweest en het raakt McLaren ook niet.... De andere teams hadden hun energie beter kunnen steken in het beter maken van hun eigen auto's....

    • + 12
    • 6 jun 2025 - 08:32
    • Flexwing

      Posts: 409

      Ze moesten vleugels wel aanpassen Mario

      • + 3
      • 6 jun 2025 - 09:45
    • mario

      Posts: 15.285

      Vanwege aangepaste regels, niet omdat hun auto illegaal was en qua snelheid heeft het ze ook niet geraakt....
      En er waren meerdere teams die hun vleugels moesten aanpassen en die wagens waren ook niet illegaal....

      • + 9
      • 6 jun 2025 - 09:50
    • SennaS

      Posts: 12.221

      Was een probeersel om mcl terug te fluiten.
      Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor rbr en fia.

      • + 1
      • 6 jun 2025 - 10:48
    • Wacht dan maar tot het moment komt dat Max effectief naar Mercedes zou trekken. Dan zijn die hier direct uitgeroepen tot het beste team met de beste teambaas.

      • + 3
      • 6 jun 2025 - 12:20
  • NicoS

    Posts: 20.864

    Had ook niet verwacht dat het zoveel uit zou maken, toch heb ik de Miami dominantie in Spanje niet gezien.
    Misschien dat Williams er meer last van heeft gehad, want die waren in Spanje een stuk meer naar achteren dan ze daarvoor waren.

    • + 2
    • 6 jun 2025 - 09:37
    • Politik

      Posts: 9.980

      RB had natuurlijk wel een verrassende strategie, waardoor het moeilijk te vergelijken is met Miami.

      Bovendien is Miami een circuit met veel meer langzame bochten, waar Barcelona juist veel snelle en midden-snelle bochten heeft.

      Juist die circuits met snellere bochten, zouden RB beter moeten liggen en ik had dan ook verwacht dat ze veel dichterbij hadden gezeten.
      In kwalificatie was het verschil zelfs nog nooit zo groot tot nu toe dit seizoen.

      • + 3
      • 6 jun 2025 - 10:01
    • Williams gaat al jaren niet lekker op Barcelona @NicoS en vooraf hadden Albon en Sainz al geen hoge verwachtingen voor de GP van afgelopen weekend, het lijkt dus niet vleugel gerelateerd te zijn...

      • + 1
      • 6 jun 2025 - 10:07
    • SennaS

      Posts: 12.221

      Volgens Marko is het gat maar mcl verkleind.
      De prognose was dat rbr de betere zou zijn in Spanje omdat dit circuit rbr ligt en met de TD al helemaal, gezien de bombarie over flexen van mcl.

      • + 1
      • 6 jun 2025 - 10:52
  • John6

    Posts: 11.618

    Er zijn nog heel veel GP's, er kan nog van alles gebeuren.

    • + 1
    • 6 jun 2025 - 10:26

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.503
  • Podiums 46
  • Grand Prix 159
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (26)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar