user icon

Marussia F1 Team mogelijke reddingsboei voor Vitaly Petrov

  • Gepubliceerd op 07 dec 2011 08:18
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Vitaly Petrov verhuist voor 2012 mogelijk naar Marussia F1 Team, dat nu nog als Virgin Racing door het leven gaat. Dat bericht de krant Russia Today. Het zou een opvallende transfer zijn, aangezien Marussia met Timo Glock en Charles Pic al twee rijders voor volgend jaar in huis heeft.

Petrov zelf beschikt over een verbintenis bij Lotus Renault GP voor volgend seizoen, maar het is twijfelachtig of de Britse renstal dat honoreert. Franse media melden dat Romain Grosjean favoriet voor het stoeltje naast Kimi Raikkonen is. Oksana Kossachenko, manager van Petrov, reageert daar gelaten op door te zeggen dat de Franse media altijd wel goed zijn in het steunen van landgenoten. Hoe dan ook, de Formule 1-loopbaan van Petrov hangt aan een zijden draadje, met Marussia F1 Team als mogelijke enige reddingsboei.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Petrov heeft zijn kansen gehad. Twee jaar F1 zonder enige glans. Bye, bye, Petrov. Virgin is geen optie. Die hebben net Pic aangenomen en Glock doen ze echt niet weg voor een Petrov!?

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 08:23
    • Zonder enige glans? Ik heb toch echt wel genoten van zijn optreden in Australië 2011, Petrov is helemaal niet zo slecht. Dat LRGP haar zaken niet op orde heeft, daar kan Petrov niks aan doen.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 08:42
    • Oké, vooruit dan. Met 1 keer glans. En die auto was op dat moment ook gewoon goed genoeg voor het podium zoals Heidfeld de volgende race liet zien. Dus Petrov heeft een seizoen achter de rug met ongeveer net zoveel glans als Heidfeld......? Rookie Senna, die halverwege het seizoen in mocht stappen, was net zo snel als Petrov. Dan kan men nog zo\'n bolderkar van een auto hebben, dit zegt mijns inziens voldoende.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 08:49
    • petrov heeft ook op het podium gestaan dit jaar

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 08:52
    • senna heeft 1 punt gehaald in zijn, terwijl petrov er in dezelfde periode 5 heeft gehaald. Ook is senna maar 1 keer hoger geeindigd dan petrov, dus zo slecht heeft hij het niet gedaan;)

      Ze kunnen nu eenmaal niet allemaal kampioenen hebben. Als petrov weggaat, en senna/romain/van der garde komt, dan gaan die heus niet opeens voor de overwinningen strijden...

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 08:56
    • dus hij heeft een stijgende lijn laten zien. In zijn debuutjaar was hij inderdaad flink de mindere, 27 punten t.o.v. 136 voor kubica

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 08:57
    • sorry voor de 3 posts, mijn laptop was aan het flipperen :( Excuses!

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 08:58
    • Stijgende lijn, ja. Verdiend hij een derde seizoen in de F1 omdat de lijn voldoende steeg? Nee.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 09:07
    • maar senna/romain/rubens hebben ook niet laten zien dat zij het team naar een hoger niveau kunnen tillen;) We kunnen niet iedereen gaan vergelijken met hamilton/button/alonso/vettel, want hun hebben echt uitzonderlijk talent. En bij Petrov weet je nu wat hij kan, het is een redelijke coureur, dat heeft hij bewezen. Met het geld erbij is het toch een redelijke goed pakket. Ook omdat kimi nieuw is, wil je niet twee nieuwe coureurs in het team hebben.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 09:25
    • Ik zeg Sutil. Neemt ook wat geld mee en ik schat hem zeker hoger in dan Petrov. Het enige probleem voor Sutil is het akkefietje van afgelopen seizoen met Eric Lux. Als het team nou nog een fabrieksteam was zoals voorheen was dit geen probleem geweest. Dan had men naar kwaliteit gekeken i.p.v. het geld en de meningen van de investeringsmaatschappij. Bovendien moet je je afvragen in hoeverre Kimi nieuw is. In het team, ja. Maar in de F1 niet. In 2007 had McLaren ook 2 nieuwe rijders. Hamilton, een rookie en Alonso en meervoudig kampioen maar die had ook nog nooit in een McLaren gezeten. Als (ik weet het, \"als\" is een mooi woord en gebakken lucht, maar toch.) de leiding in het team het net iets slimmer had aangepakt was Alonso (of wellicht Hamilton) kampioen geworden. Dus zo slecht heeft 2 nieuwelingen niet uitgepakt. Misschien is Grosjean voor Lotus wel hét antwoord.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 09:37
    • \'\' Twee jaar F1 zonder enige glans. Bye, bye, Petrov\'\'

      Dit zegt al genoeg, je hebt te weinig know how van de F1.. je zal tegenwoordig geen Lewis Hamilton debutanten zien, simpelweg door het feit dat er geen oneindig test mogelijkheid meer is!

      Tegenwoordig, moet je een rookie 3 jaar de tijd geven om pas een waardig oordeel te kunnen geven, het kan zijn dat die in die tussentijd al heel erg tegenvalt, dat hou je altijd.. het kan ook zijn dat hij in die tussentijd het zo geweldig doet dat je al na 1 jaar zeker weet dat hij bijzonder is

      Daarnaast is de Lotus Renault de afgelopen 2 jaar ook weinig fraai\'s geweest.. ik vind Petrov wel een F1-Waardige coureur, de coureurs kunnen tegenwoordig veel minder snel gewend raken aan de F1, dus ik vind dat hij het helemaal niet zo slecht doet
      In dat kader vind ik ook dat Bruno Senna totaal niet afgeschreven mag worden! de man heeft bij HRT gereden.. daar raak je zo ongemotiveerd van dat je zelfs door een veel mindere coureur dan jij verslaan kan worden, daarnaast is Chandhok helemaal geen slechte coureur denk ik
      en zijn invalbeurt bij Lotus Renault dit jaar was buitengewoon goed! hij stond rondom Petrov en dat is heel goed te noemen! het is tegenwoordig namelijk heel lastig om even midden in het seizoen in te vallen zonder bijna geen enkele KM in die auto gereden te hebben, de auto is nog totaal niet aan jouw aangepast etc.

      Bruno verdient nu eens een eerlijke kans, waar hij bij een F1 waardig team een compleet seizoen rijd..
      En petrov verdient ook gewoon een F1 zitje, zou dan wel weer zonde zijn als dat bij het oude Virgin was, maarja, als jouw team pas half december over de zitjes besluit, heb je ook geen tijd nog een ander mooi zitje te bemachtigen

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 09:45
    • Raikkonen-Fan,

      Ik heb wel redelijk wat verstand van F1. Misschien niet zoveel als de oude rotten op dit forum maar toch wel wat. Over het feit dat we geen volledig up-to-date-geteste rookies als Hamilton meer gaan zien heb je gelijk. Maar dat er 3 jaren nodig zijn om te zien of een coureur goed gaat worden of niet is naar mijn mening onzin. Petrov heeft nu twee seizoenen gereden en daaruit valt al wel op te maken dat hij geen toppertje gaat worden. Zoals hij zijn er meer dan genoeg. Geef een andere coureur de kans zou ik zeggen. Die zal het echt niet slechter gaan doen.

      En dat Senna nog een kans verdient daar ben ik het helemaal met je eens. Jammer alleen dat jongens als Petrov, Maldonado, Trulli, Liuzzi en Bassie alle plaatsen bezet houden.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 10:05
    • kimi kan wel als nieuw beschouw worden, want hij is er 2 jaar tussen uit geweest. Er zijn vele wijzingen met de auto\'s. Dit zie je bijvoorbeeld bij een ferrar (want moeite heeft met de harde banden) en met webber (welke zijn banden ook niet goed kreeg), en dat terwijl deze heren er niet eens tussen uit geweest zijn..

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 10:09
    • oke sorry dat ik wat te snel oordeelde ik mijn eerste zin, ben het verder met je eens

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 10:19
    • Kimi kan zoveel knallen met de 2009 wagen als hij wil om ritme op te doen. De wagen voor 2012 is toch anders dan die van 2011 dus dat is met de wintertests toch wennen.

      Maar als Lotus voor Petrov kiest, het zij zo. Maar doe dat dan verdomme snel. Teams vepesten zo heel de toekomst van die jongens. En waarom? Om het geld? Ik dacht dat ze zo hoog van de toren blaasden dat men geen geldproblemen had?

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 10:20
    • Dennoow

      Posts: 962

      Petrov is zo slecht niet, maar is hij dan degene die Lotus eruit gaat trekken? Nee. Heeft hij nu zoveel vooruitgang en potentie laten zien? Nee. Hij is een middelmatige coureur die middelmatige dingen laat zien. Constanter dan vorig jaar, maar nog altijd grillig (je eigen teamgenoot de pittstraat in beuken is bijv niet handig). Grosjean is naar mijn mening wel een betere keuze, vooral omdat hij in de lagere klassen in gelijkwaardiger wagens heeft bewezen de betere van de twee te zijn. Op puur talent is hij beter dan Petrov en dat zie ik graag. Hij zal idd niet het team uit de slop trekken, maar dat doet geen enkele coureur met zo weinig ervaring. Petrov heeft echter ook niets laten zien waaruit blijkt dat hij dat, met zijn inmiddels toch 2 jaren aan ervaring, wél zou kunnen. Hij toont geen leiderschap, geen exceptionele snelheid, niet een enorme consistentie, weinig creativiteit, weinig spektakel. Hij is zeker niet slecht, maar hij hoort thuis in de middenmoot, bijv Force India. Laat Raikkonen en Grosjean (hopelijk later in het seizoen: Kubica) het maar eens proberen!

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 00:33
  • harmtim

    Posts: 12

    Ik zal Petrov wil willen zien blijven bij lotus, al is het alleen maar als vergelijkingsmateriaal voor Kimi die een paar jaar F1 heeft moeten missen. Grosjean of een andere rookie naast Kimi wordt het lastiger om te beoordelen hoe goed of minder goed Kimi het doet Lijkt mij.

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 09:26
    • Als Kimi elke race veel punten meepakt, dan zien wij zelf ook wel of ie goed is of niet. Weet ie een race te winnen, dan weten we ook dat ie goed is. Kimi hoef je niet te vergelijken, die is gewoon top! Ik hoop dat ze Petrov lozen bij Renault. Dat Virgin mag van mij wel helemaal weg!

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 16:19
  • Als dat team een reddingsboei moet zijn kun je denk ik beter in een andere klasse gaan sturen bij een hoger aangschreven team als ze geïnteresseerd zijn (in geld).

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:59
    • Dennoow

      Posts: 962

      Mja, maar als je bij Marussia gaat rijden dan doe je feitelijk niets anders dan sturen in een andere klasse ;).

      • + 0
      • 8 dec 2011 - 00:28

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit