user icon
user icon

Lotus Renault GP beslist binnen twee weken over line-up

  • Gepubliceerd op 27 nov 2011 00:20
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Over maximaal twee weken zal duidelijk zijn welke coureurs volgend seizoen de eer van Lotus Renault GP zullen gaan verdedigen. Teambaas Eric Boullier verklaarde in Brazilië dat er nog enkele opties in beraad zijn, maar dat hij deze of anders volgende week een beslissing zal gaan maken.

Er worden verschillende opties afgewogen bij Lotus Renault. Zo kan er worden gedacht aan de huidige coureurs binnen het team Vitaly Petrov en Romain Grosjean, maar ook staan ervaren mannen als Adrian Sutil en Kimi Raikkonen in de belangstelling van het team. Tevens heeft men in overweging om een contract af te kopen van een rijder, hierbij kan worden gedacht aan Heikki Kovalainen.

"We hebben nauwkeurig verschillende scenario's bekeken en tegen elkaar afgewogen", vertelde Boullier. "We hebben daar ook de tijd voor gehad, want we moesten wachten op Robert. We hebben veel verschillende strategieën met verschillende coureurs. Het zal een kwestie van dagen zijn. Deze week of uiterlijk volgende week zal er meer duidelijkheid zijn."

Volgens de laatste berichten in de paddock zou de komst van Kimi Raikkonen naar Williams geen doorgang hebben en wordt de Fin al genoemd bij Lotus Renault. "Ja, Kimi is een mogelijk scenario. Maar onze lijst is lang. Op die lijst staan er zelfs nog enkele coureurs onder contract bij andere teams die de mogelijkheid hebben om hun overeenkomst te laten ontbinden."

Rubens Barrichello zal waarschijnlijk moeten vertrekken bij Williams en heeft zich een tijdje geleden al gemeld bij Boullier. "Het is inderdaad waar dat Rubens bij heeft benaderd en we hebben enkele e-mails naar elkaar gestuurd. Hij toonde interesse omdat hij nog niet weet wat Williams gaat doen. Ik vertelde hem dat hij echter niet bovenaan ons lijstje staat en dat hij er dus niet veel van moet verwachten."

Na een verwarrende week rondom de situatie van Robert Kubica, wil Boullier graag weten waar hij precies aan toe is en wil een gesprek plannen met diens manager Daniele Morelli. "Ik moet weten of hij terug kan komen en of Robert voor de komende tijd nog gecommitteerd is aan ons team. Ik zal namelijk geen auto klaar laten maken voor een test van Robert als hij in 2013 toch ergens anders gaat racen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • waarom zal kimi hier wel komen? williams ging niet door omdat hij mede eigenaar wou worden..

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 00:32
  • Ergens toch wel jammer dat er staat: tussen de huidige coureurs Vitaly Petrov en Romain Grosjean... en dat er nergens in her bericht de naam Bruno Senna te zien is. Hij verdient nog wel eens kans vind ik. Wat hij in Spa liet zien was toch best indrukwekkend voor iemand die zomaar even instapt.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 07:20
    • Sil

      Posts: 197

      @complicated
      Dat viel mijn inderdaad ook op want ten opzichte van Petrov heeft Senna het in de races helemaal niet minder gedaan, sinds Spa 4 punten voor Petrov en 2 voor Senna. Voor iemand die midden in het seizoen in stapt heeft hij het bijvoorbeeld beter gedaan als Grosjean in 2009 die scoorde helemaal niks en Alonso wel. Niet dat Grosjean niet nog een kans verdient maar bruno heeft het eigenlijk met een auto die steeds slechter werd heel goed gedaan. Als hij het niet bij Lotus vindt hoop ik dat hij het wel bij Wiliams of Caterham vindt.(al lijken dat nu stapjes terug)Bruno verdient nog een kans en niet \'alleen\' omdat de zelfde achternaam heeft als zijn oom want, dit heb ik al vaker zegt ze hebben (bijna) de zelfde helm en naam maar het zijn twee verschillende mensen!

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 09:15
  • Wat mij betreft hoop ik op Sutil en Grosjean. Kubica is echt geen optie, Raikkonen wat betreft snelheid wel, maar ik vind hem qua uitstraling niets. Te veel een slaperd met veel te hoge eisen. Hij komt op mij over als een gigantische geldwolf. Senna heeft mij absoluut niet overtuigd, dus daaag, Petrov doet het redelijk, maar is natuurlijk niet de man die het team terug naar boven zal brengen. Grosjean is eigenlijk ook wel twijfelachtig gezien zijn eerste halve seizoen in 2010. Sutil heeft het wat mij betreft fantastisch gedaan dit jaar. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Force India hem zou weg sturen, want hij is veel beter als DiResta en Hulkenberg. Misschien is Kovalainen ook wel een hele goede. Dit zou ik alleen wel heel jammer vinden voor Caterham, en ik vrees dat Kovalainen zich niet zo goed thuis gaat voelen bij Lotus als nu bij Caterham.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 09:26
  • gabini

    Posts: 783

    Geef Bruno die zitje.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 09:46
  • Ik ook ben er voor dat Senna het zitje verdiend ,stapt midden in het seizoen in ,en doet niks onder aan petrv,met een volledig seizoen met het testwerk en voorbereiding ,kan hij laten zien wat hij kan...

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 11:44
  • Senna verdiend dat stoeltje in mijn ogen een stuk meer, dit omdat hij zoals al eerder is aangegeven, zomaar ff instapt en gelijk punten scoort in een auto die nou niet bepaald goed is. Het is nog 1 groot vraagteken wie er waar komt te rijden.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 23:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 111
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar