user icon

Team Lotus vindt aansluiting bij middenveld met nieuwe vleugel

  • Gepubliceerd op 26 nov 2011 12:28
  • comments 23
  • Door: Robin Smeets
Team Lotus wil in de laatste race van het seizoen nog een stap voorwaarts maken. Dit weekend heeft het team een nieuwe achtervleugel geïntroduceerd, waarmee het volledige potentieel van het DRS-systeem kan worden benut. Vrijdag leken Jarno Trulli en Heikki Kovalainen de aansluiting bij het middenveld toch langzamerhand gevonden te hebben.

Zowel Trulli als Kovalainen kwamen ongeveer vier tienden tekort op de tijd van de langzaamste Williams en hadden een voorsprong van maar liefst 1,7 seconden op beide Virgin-bolides. De HRT-coureurs stonden daar nog achter. "De nieuwe achtervleugel is een stap voorwaarts voor ons en het is goed om te zien dat we op het einde van het seizoen nog zo'n update kunnen introduceren", vertelde Kovalainen.

Teammaat Trulli voegde daaraan toe: "We moeten nog wat werk verrichten om de balans helemaal in orde te maken en ik denk dat we ook nog niet alles hebben gezien van de nieuwe achtervleugel. We hebben in ieder geval al kunnen zien dat het werk en hopelijk kunnen we nu ook in de kwalicatie dezelfde snelheid tonen als we in de laatste paar races hebben gedaan. Dat is ons doel voor vandaag."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Trulli had tijdens FP2 de niewe powersteering weer in gebruik, en hij was iets sneller dan Heiki in de training. Ik had Jarno al een beetje afgeschreven maar die powersteering heeft dus wel degelijk zijn seizoen verpest. Ik denk dat Trulli samen met Heiki in 2012 voor spektakel gaat zorgen in de Caterham F1 bolide.

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 12:32
    • Laten we het hopen zeg, gewoon meedoen om de laatste puntjes zou echt geweldig zijn!

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:10
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Ik zou het echt geweldig vinden als het morgen zo een chaos wordt dat ze nog een puntje scoren. Mooie afsluiting van het jaar, in mij ogen hebben ze het echt verdient. Regen, en een onverwachte winnaar, zou een perfecte afsluiting zijn van het Formule 1 seizoen. Nu nog de BBC terug en dan ben ik helemaal blij!

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 13:08
    • Dat zou echt geweldig voor Lotus zijn! Dat verdienen ze. Het klinkt gek maar het lijkt me leuk als Alonso of Massa wint, al blijf ik natuurlijk voor Hamilton juichen!

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 13:36
    • F1McLaren

      Posts: 631

      idd, het liefst eigenlijk Hamilton. Alhoewel ik niks heb met Massa, zou ik het mooi vinden als hij deze wint. Of gewoon een willekeurig iemand, net zoiets als Monza 2008. Dat Buemi of Senna wint ofz.

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 13:47
    • Ik hoop op Alonso of Massa, met een Senna of Alguesuari op P3!

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:09
  • Wat een aanwinst voor de F1 dit team! I love it!

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 13:09
    • Helemaal mee eens! Ik gun hun ook wat, die andere 2 achterhoede teams gun ik niks!

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:08
  • ARW

    Posts: 1.075

    Met alle respect maar ik zie geen aansluiting. Interlagos is een heel kort rondje. Verschil met Sauber is 1,5 sec. Met STR 1 sec en Williams een 0,5 sec. Op race afstand wordt je gewoon gelapt door een Sauber. Aansluiting? Of Sauber geen middenveld maar een Topteam?

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 13:23
    • Je moet toegeven dat het knap is wat ze laten zien! Een punt of meer zou verdiend zijn!

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:09
  • Ik hoop dat ze volgend seizoen Lotus Renault GP voorbij gaan!

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 14:10
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Keep on dreaming haha.
      We zullen zien of er volgend jaar nog grote verschuivingen zijn, ik hoop dat die groene rakkers mee kunnen dingen voor de punten!

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:16
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Iemand nog een Live Feed voor de vrije training?

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 14:16
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Net toch iets opmerkelijks meegekregen bij het BBC commentaar:

    De 10e plaats die Team Lotus het hele seizoen vrij probleemloos verdedigt heeft, kan met een een eventuele regenrace morgen zo weggegeven worden, \'een\' HRT of \'een\' Virgin hoeft maar een 12e stek te pakken...

    Maargoed, het zou net zo goed kunnen dat beide Lotus\'en in de punten eindigen en zo Williams nog te grazen nemen ;)

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 14:40
    • Het is geen opmerkelijk nieuws, als meerdere teams geen punten scoren.. word er gekeken naar het beste resultaat van het team.. als een HRT of een Virgin de 12 stek pakt, maar de Lotus word 11e, dan staan ze gewoon nog voor ze

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 14:43
  • Even een vraagje tussendoor; hoe zit dat met die verloren weddenschap van vorig jaar tussen Lotus en Virgin, zijn er nog foto\'s van \'\'Stewardess\'\' Sir Richard Branson?

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 14:45

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar