user icon
user icon

Lotus Renault GP verbaasd na uitspraken van manager van Kubica

  • Gepubliceerd op 25 nov 2011 09:37
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus Renault GP heeft met verbijstering kennis genomen van de opmerkingen van Daniele Morelli, zaakwaarnemer van Robert Kubica, in Gazzetta dello Sport. Hij stelde dat de Britse renstal de woorden van zijn cliënt had verdraaid in een persbericht. Lotus Renault GP openbaarde een dag eerder het nieuws dat Kubica niet op tijd fit zou zijn voor de start van 2012.

Morelli bestrijdt die lezing en nam het Lotus Renault GP kwalijk. Teambaas Eric Boullier is zich van geen kwaad bewust en begrijpt niet waar de verontwaardiging van de manager vandaan komt. “Daniele en wij waren het eens om naar buiten toe iets te communiceren omdat Robert niet aan de start van het seizoen 2012 kan verschijnen. We wilden de mensen informeren over de stand van zaken. Daniele keurde het persbericht zelf goed en een dag later is hij opeens boos, en ik heb geen idee waar hij zich druk over maakt. Verder wil ik niets zeggen, want het is gewoon zonde van mijn tijd.”

“Wij zijn heel duidelijk geweest, professioneel. We hebben lang op Robert gewacht en we willen hem nog steeds helpen, met testen om te beoordelen hoe ver hij in het herstelproces is. Maar de lichten staan nu wel op groen om de line-up voor 2012 in te vullen.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 3.762

    Mijn gevoel: Kubica is al verder dan velen denken en is al in contact met een ander team.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 09:40
    • Hopelijk, mijn gevoel: Kubica zal er niet zijn in 2012 en zal het heel moeilijk hebben om terug te keren in 2013 en zal mss zelf niet meer terugkeren in de formule 1, maar zal wel actief zijn in een andere raceklasse. Hopelijk zal het iet zo zijn uiteraard.

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 09:54
    • Fanman

      Posts: 480

      @ditismijngebruikersnaam; Hmmmm. Je hoopt dat je gevoel is dat Robert niet meer in de formule 1 terugkeert?? Of begrijp ik je reactie niet helemaal.

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 10:54
    • Ik hoop dat Kubica(niet de rijder, maar de persoon boven mij) gelijk heeft met zijn gevoel, maar ik vrees dat het mijn gevoel zal worden.

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 11:37
    • Anders had ik toch gewoon gezegd \'Hopelijk mijn gevoel:\' ipv \'Hopelijk, mijn gevoel:\'

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 11:39
  • ik weet zeker dat kubica waar dan ook wel weer een kans krijgt. dus als hij het kan zal ie terugkeren, simpel. en mss zelfs wel in een rode overall...

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 12:04
  • Michael

    Posts: 1.434

    Duidelijk is dat Kubica een hele tijd niets van zich heeft laten horen bij het team van Lotus Renault GP. Waarom? Omdat hij niet naar buiten wilt treden met zijn handicap want dan ligt hij zonder meer al uit de F1. Niets zeggen en maar aangeven dat het goed met hem gaat maar ondertussen moet hij de een na de andere operatie ondergaan. Deze jongen heeft op het verkeerde paard gegokt door zich te begeven in een andere sport waar hij een behoorlijke crash heeft ondervonden. Je moet presteren bij je baas waar je goed betaald wordt maar niet een tussendoortje doen in een rally waar je volkomen in de kreukels ligt.

    Het gaat om geld /sponsors en prestige. Het beste is dat team van Lotus Renault GP deze domme jongen zo snel mogelijk dumpt, zodat zijn plek door een andere goede coureur ingenomen kan worden dan door een plekje te laten bezetten door een coureur die met spalkjes moet sturen.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 12:51
  • aruba24

    Posts: 640

    Wat Michael beschreef klop helemaal,je haalt de woorden uit mijn mond,er was op youtube een filmpeje KUBICA strompelend uit zijn appartemend , de video was na drie dagen verwijdered , maar het zag er niet goed uit.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 13:24
  • DRF

    Posts: 1.315

    Kubica is game over. Geen enkel team gaat een gigantische gok nemen (want dat is het) met een coureur waarvan niet zeker is hoe hij zal functioneren. Het feit dat hij en z\'n management maar blijven zeggen dat het heel goed gaat helpt niet. Formule 1 is veel te waardevol om zo een gok te nemen, teams doen dat niet. Het is gewoon dagdromen van fans hier op de site. \'Kubica naast Alonso bla bla\'. Dat gaat allemaal niet gebeuren.

    Ik denk dat Kubica opzoek moet naar een andere tak van de sport, jammer maar eigen schuld dikke bult. Geen medelijden met hem.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 13:46
  • Ferrari moet hem gewoon snel een contract geven! Al is het maar om de vrijdagen te rijden, puur om te kijken of ie het nog in zich heeft! Pakt het goed uit, dan heeft Ferrari een topcoureur in huis, pakt het slecht uit, dan heb je het in elk geval wel geprobeerd!

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 16:12
  • Hij wordt vrij man vanaf 2012 dus daar mikt hij op, ze weten ook wel dat het Renault team aan het afglijden is en eigenlijk niet meer Renault waardig is. Hij zal denk ik inderdaad zoals sommigen zeggen zich gratis aanbieden bij een topteam om te bepalen of die het nog in zich heeft. Als hij niet meer functioneert met een ledemaat kunnen ze daar ook de auto op aanpassen hoor! De snelheid zit voornamelijk in het hoofd van een rijder.

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 02:13

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar