user icon

Bruno Senna hoopt op onderdak bij Lotus Renault GP voor 2012

  • Gepubliceerd op 22 nov 2011 10:03
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Bruno Senna tast nog in het duister over zijn toekomst na zijn thuisrace van komend weekend in Brazilië. Het neefje van wijlen Ayrton Senna stapte in België in bij Lotus Renault GP als vervanger van de tegenvallende Nick Heidfeld, maar op wat uitschieters na heeft ook de Braziliaan niet kunnen imponeren. Hij hoopt wel dat het genoeg is om zijn plek te behouden voor 2012.

Senna vertelde op SporTV: “Het is een interessant en ook moeilijk jaar voor me geweest. Ik begon pas midden in het seizoen en moest leren om te gaan met KERS en de beweegbare achtervleugel. Een gebrek aan ervaring brak me een beetje op. Ik heb geen contract bij geen enkel team voor volgend jaar. De intentie is om bij Lotus Renault GP te blijven. In de Formule 1 draait het om prestaties en wat dat betreft is het team tevreden over mij.”

Aan O Estado de S.Paulo liet hij weten: “Ik doe alles om mijn stoeltje te houden. Maar het hangt af van Robert Kubica, van Romain Grosjean, van sponsors, heel veel dingen die ik niet in de hand heb. Alle puzzelstukjes moeten op hun plek vallen. Het team gaat niet tot halverwege 2012 wachten om de knoop over Robert Kubica door te hakken. Ik hoop dat het niet lang meer duurt.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja ik denk dat hij wel meer kan dan alleen het neefje zijn van. Het blijft een prestatie om midden in het jaar in te stappen en dan niet heel veel onder te doen voor je teamgenoot. Dat moet niet worden onderschat.

    • + 0
    • 22 nov 2011 - 10:10
    • en eigenlijk is dat het erge! Dat zo\'n man zonder te testen op een circuit in de auto gezet wordt....(ja ik ben voor beperkt testen tijdens het seizoen) Maarja, dat is weer een andere discussie;)

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 10:19
  • Nog steeds heb ik mijn twijfels. Laten we nog eens bij het begin beginnen.
    Leuke dingen laten zien in de GP2, waarvan ik soms echt onder de indruk was.

    Het seizoen bij HRT vond ik echter zeer matig. Ik had verwacht dat hij Chandhok compleet zoek zou rijden, maar niets is minder waar. Sterker nog, toen Klien er halverwege bij kwam was Klien (en Klien is echt geen mega hoogvlieger) een klap sneller dan Senna.

    Dan het seizoen 2011. Middenin invallen is erg lastig, en daarom mag je niet de zweep erover leggen. Maar na een aantal races vind ik hem toch nog te anoniem. Zeker tegenover Petrov (echt geen hoogvlieger zoals Kubica).

    Het is allemaal niet heel slecht, maar ook zeker niet heel goed. Er zijn tal van andere rijders op de markt die wellicht een pak meer potentie hebben. Laten we eerlijk zijn. Als Bruno niet de naam Senna als achternaam gedragen had, hadden we hem dan alsnog zo interessant gevonden?

    Daarbij blijf ik van mening dat Lotus minimaal 1 topcoureur zou moeten aantrekken. Petrov is dat niet, en Bruno Senna ook zeker niet. Grosjean verdient een 2e kans, maar is nog een onzekere factor.

    Ik denk dat als je vanaf volgend jaar Vergne naast Petrov zet dat het na een paar races gewoon exit Petrov is.

    Helaas denk ik dat dit team te veel naar geld zal kijken, en dan blijft Petrov de meest interessante optie. Grosjean willen ze ook, dus waarschijnlijk staat het nieuwe rijdersduo al vast.

    Dit betekent automatisch exit Senna. Misschien een laatste kans bij Caterham i.p.v. Trulli die van mij compleet afgeserveerd mag worden.

    • + 0
    • 22 nov 2011 - 10:26
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Maar vergeet niet Damon dat de wagen nadat ze Nick uit die wagen hebben gezet alleen maar bergafwaarts is gegaan en dat er met die wagen dan ook weinig eer te behalen valt. Natuurlijk, hij viel tegen in de HRT maar een Klien had toch ook zeker meer ervaring dan hij. Feit blijft dat we het nog niet met zekerheid kunnen zeggen wat hij echt kan en heel misschien gaan we dat ook nooit zien. Want bij Lotus-Renault instappen als 2e coureur op de helft van het seizoen is voor meerdere coureurs slecht uitgepakt. Iets wat mij heel veel over de renstal zegt.

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 10:55
    • Klopt. Ik blijf het een twijfelgeval vinden. Het lijkt mij geen toptalent, maar hij verdient in dit geval wellicht een 3e kans, en daarom hoop ik dat Caterham die aan hem geeft.

      Waarom Caterham... omdat Trulli echt compleet nutteloos is geworden. De achterstand op Kovalainen is belachelijk groot en dat geleuter over stuurbekrachtiging komt mijn neus uit. Bovendien zou Trulli dat nu wel moeten hebben en ik merk er nog geen bal van.

      Senna zou het in mijn ogen niet slechter kunnen doen dan Trulli, neemt sponsoren mee en bovendien is Kovalainen dan meteen een mooie graadmeter. Die 3e kans zou dan dé laatste kans moeten zijn.

      Hoe denk jij over Caterham?

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 11:04
    • Senna heeft voor die paar races wel 10 miljoen in het laatje gebracht en een hoop nieuwe sponsoren...betwijfel of Petrov meer mee neemt.

      Ik zie Senna en Grosjean eerder volgend jaar in de Lotussen zitten en Petrov naar Williams als Maldonado geen geld meer mee neemt.
      Er is een hoop heisa bij PDVSA en met de regering.
      Kubica gaat hem toch niet worden hoor in 2012.

      • + 0
      • 22 nov 2011 - 12:33
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Een toptalent is het zeker niet maar een potje sturen kan ie wel.
      En idd lijkt Caterham op zich een prima team voor hem om zich te ontwikkelen. Trulli is al 2 jaar overbodig, in ieder geval bij Caterham. Alleen maar klagen en resultaten ho maar. Als je daarintegen die vrolijke Fin er naast ziet die echt goed in zijn vel lijkt te zitten dan weet je genoeg. Zet er een jonge hond als Senna naast. Caterham vind ik een leuk team. Ook onder deze nieuwe naam een aanwinst voor de F1. Team van de toekomst!

      • + 0
      • 23 nov 2011 - 09:49
  • Ik denk dat het Grosjean - Petrov wordt :(

    • + 0
    • 22 nov 2011 - 10:36
  • gronius

    Posts: 8

    html

    • + 0
    • 25 maa 2015 - 15:48
  • gronius

    Posts: 8

    test

    • + 0
    • 25 maa 2015 - 15:48
  • gronius

    Posts: 8

    test 1

    • + 0
    • 25 maa 2015 - 15:49
  • gronius

    Posts: 8

    <html>
    <script>

    </html>

    • + 0
    • 25 maa 2015 - 15:49
  • gronius

    Posts: 8

    hallo

    • + 0
    • 4 jul 2015 - 20:30

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit