user icon

Lotus Renault GP neigt naar line-up zonder Kubica voor 2012

  • Gepubliceerd op 15 nov 2011 09:22
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus Renault GP kiest waarschijnlijk voor Vitaly Petrov en Romain Grosjean om het seizoen 2012 mee te beginnen. Dat schrijft Joe Saward op zijn blog. Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier zet de deur wel open voor een latere rentree van de revaliderende Robert Kubica.

De Fransman vertelde aan de Spaanse krant AS: “Wat we wel weten is dat Robert zich niet kan verbinden aan een deadline, dus we moeten continu contact met elkaar houden. We willen hem graag terug. Desnoods ergens tijdens het seizoen 2012, waarom niet?”

Op Autohebdo.fr meldde Boullier: “Ik ben geduldig als een soort morele plicht naar Robert toe, hij is altijd heel belangrijk voor ons geweest. Als hij terug kan keren, zelfs al is het halverwege volgend jaar, dan doe ik alles om hem in die auto te plaatsen. Meer kan ik niet doen. Als hij met niemand praat, wat kan ik dan zeggen? Oktober was een belangrijke maand voor Robert, maar jammer genoeg is hij er volgens mij nog niet klaar voor.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • ThumbsUp

    Posts: 799

    Als ik dit zo lees zie ik het somber in voor Kubica. Maar ook voor degene die maar weer een half seizoen moet draaien in op zijn plaats. Hoe lang is het geleden dat Renault geen rijders halverwege het seizoen heeft gewisseld?? Zal al wel een paar jaartjes zijn nu! Er zit totaal geen continuïteit meer in dit team. Erg jammer

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 09:36
  • Het zou ontzettend stom zijn van het team. Petrov is echt totaal geen hoogvlieger. Ja erg leuk, die 3e plaats in Melbourne, maar verder heb ik hem amper gezien en daar kun je niet enkel de auto de schuld van geven. Ook vorig jaar werden de verschillen tussen Kubica en Petrov wel heel duidelijk weergegeven.

    Grosjean ernaast. Van Grosjean weten we nog steeds niet wat we kunnen verwachten. Het is gewoon een te onzeker rijdersduo waarbij je je keihard af moet vragen of het maximale uit de auto wel wordt gehaald.

    Stel je besluit 100% zeker door te willen gaan zonder Kubica, ok... dat kan.. gezien zijn fysieke gesteldheid. Maar neus dan verder naar rijders die snelheid hebben en bewezen puntenpakkers zijn. Sutil bijvoorbeeld is dit jaar overall sneller dan Di Resta en pakt met zeer grote regelmaat punten. Hij neemt geld mee en is echt wel meer waard dan een Petrov.

    Mocht Raikkonen er niet met Williams uitkomen, kijk dan ook eens naar hem.

    Beste optie is overigens gewoon Kubica behouden en een 3e rijder laten rijden tot het moment dat Kubica fit is.

    Met Petrov+Grosjean ga je gewoon echt de oorlog niet winnen en heb je een matige en onbewezen line-up.

    Tot slot. Praat ook eens met STR. Die moeten supertalent Vergne ergens kwijt en het is toevallig ook een Fransman.... link is snel gelegd toch?

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 09:41
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Tsja ik ben het met je eens dat Grosjean een onzekere factor is. In de GP2 is hij naar mijn mening alleen kampioen geworden door zijn vele testkilometers voor Pirelli en hij daardoor de banden door en door kent. Het was zo overduidelijk dat hij precies wist wat er mogelijk was met de banden. Ik ben benieuwd of hij dat voordeel nog heeft als hij weer terugkeert in de F1. Ik heb geen hele hoge pet van hem op maar goed.. Hij moet zich dan ook nog bewijzen.

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 10:28
    • Voor Sutil is geen plaats bij Renault zolang Genii Capital mede eigenaar is van het team. Denk aan het akkefietje in China eerder dit jaar. Een Grosjean met Barichello lijkt me wel een zinvolle combinatie voor Renault.

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 10:37
    • @The Count,
      Dat klopt, niet aan gedacht maar daar heb je volkomen gelijk in en Sutil lijkt daardoor geen kandidaat bij Lotus.

      Barrichello bij Lotus? Kan... maar ik zou bijvoorbeeld ook Kovalainen nu eens in een redelijke auto willen zien. Die man heeft naar mijn idee echt stappen gemaakt, heeft daarnaast een keiharde mentaliteit en werd een aantal jaren geleden echt als megatalent gezien.

      Ik zeg lospeuteren bij Caterham... voor zover dat mogelijk is natuurlijk.

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 10:52
    • Damon , STR kent alleen maar \"supertalenten\" en de eenige die echt is doorgebroken is nog steeds \"Vettel\". Algenslager en Buemi...? het talent dat nooit \"ontmaagd\" zal worden?

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 11:30
  • .Henry

    Posts: 1.308

    Ik kan de keuze wel begrijpen. Vorig weekend bij de BBC tijdens FP3 zeiden ze dat Kubica sinds het ongeluk nog niet in een raceauto heeft gezeten, zelfs geen kart. Het is waarschijnlijk onmogelijk dat hij voor volgend seizoen weer fit is.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 10:27
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja het is de laatste tijd wel erg stil rondom Kubica. Nu is hij al niet zo mediageil natuurlijk maar wordt het niet eens tijd om weer je gezicht te laten zien?

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 10:29
  • Copse

    Posts: 361

    Eens met szixxx, het is erg stil rondom Kubica.
    Te stil misschien wel.
    Als hij in de picture wilt blijven lijkt het me sowieso wel handig dat hij zichelf zo nu en dan laat zien en dat ze op de hoogte zijn van de vorderingen met de revalidatie.

    Zoals het in het artikel beschreven staat lijkt het er een beetje op dat hij zichzelf compleet van de buitenwereld afgeschermd heeft.
    De kans dat Kubica in maart klaar is voor zijn rentree lijkt in ieder geval al heel onwaarschijnlijk, dus dat Renault een line up zoekt zonder Kubica is niet meer dan logisch.
    In dit geval is het zelfs nog netjes dat Renault / Boullier de deur voor hem op een kier laat.

    Ik hoop dat we Kubica ooit weer 100% fit terug krijgen op de grid, maar ik begin steeds meer te vrezen voor zijn carriere.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 10:58
  • Kubica

    Posts: 4.084

    Dit klinkt toch al wat anders dan de harde woorden van afgelopen weekend...

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 10:59
  • Renault is niet méér het echte Renault-Beneton \"gevoel\" zoals toen in het tijdperk Flavio Briatore. Het was één mooie tijd toen , Flavio lachte , geen crisis, de motoren brulde men racede , Pat Symon mocht nog roken in het padock, Schumacher won en Alonso won.

    Wat Renault ontbreekt is een visie en een echte teamleiding.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 11:27
  • Jammer, maar begrijpelijk. Renault heeft totaal geen zekerheid of hij nog wel kan presteren op zijn oude niveau. Volgens mij weet Kubica dat zelf niet eens. Ook hoor of zie je niks van hem wat toch ook best vreemd is. Je zou verwachten dat hij zijn hoofd wel een paar keer zou hebben laten zien op TV of bij een Grand Prix. Ik heb zo\'n idee dat we hem nooit terugzien in de F1.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 11:43
  • Hmm in eerste instantie niet echt geweldig voor Robert, maar eerlijk is eerlijk: hij is momenteel een onzekere factor. Niemand kan garanderen dat hij weer zijn oude niveau gaat behalen, laat staan een hoger niveau.

    Aan de andere kant.....er was ooit interesse vanuit Ferrari voor Robert. Indien zij Massa na 2012 lozen (& dat is zeker niet ondenkbaar) tja dan kan dit wel eens in Robert zijn voordeel gaan werken. Mits Robert uiteraard weer goede prestaties kan boeken. Felipe is zeker niet de beste rijder van het veld, maar als je hem laat gaan & de rijders van RBR & Mclaren bij hun team blijven....wie moet je dan anders nemen? Nico heeft net bijgetekend & andere rijders kunnen het verschil niet maken in mijn optiek.

    Dit kan nog eens heel leuk gaan worden in het seizoen 2013.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 13:53
    • denk niet dat ferrari nog een keer gokt met een rijder met mogelijk mankement...

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 15:32
  • zet barrichello een jaar in die auto,ik zeg hij rijd petrov zoek...

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 15:30
    • Zoek is een groot woord, maar hij zal \'overall\' beter zijn dan de volledig overhypte (na Melbourne) Petrov.

      Ik blijf erbij dat Lotus veel meer interessante opties heeft dan Petrov & Grosjean. Helaas lijkt het team zwaar gevoelig voor centjes, en die heeft Barrichello niet. Petrov wel.. trieste zaak.

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 15:45
  • bertje

    Posts: 249

    Dan kan Boekhoorn zijn cheque even pakken, sponsor McGregor doet ook even een duit in het zakje en v/d Garde rijd bij Lotus. Pff

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 23:10

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit