user icon
user icon

Force India investeert om zesde positie en miljoenen veilig te stellen

  • Gepubliceerd op 07 nov 2011 10:43
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Force India gaat de huidige zesde plek bij de constructeurs met hand en tand verdedigen. De Indiase renstal staat tien punten voor op Scuderia Toro Rosso en Sauber. Twee plaatsen verlies scheelt zomaar negen miljoen dollar bij de verdeling van de televisiegelden.

Force India-directeur Otmar Szafnauer in Auto Motor und Sport: “De zesde positie is zeer belangrijk voor ons. Daarom hebben we ook nog vier windtunnelsessies met de VJM04 ingeroosterd. We investeren enkele honderdduizenden euro's, maar dat is het meer dan waard als je het twintigvoudige terug kan verdienen.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Slim, Mallya is niet gek! Hoop dat ze het redden, p6 zou idd mooi zijn voor ze dit jaar. Volgend jaar beter!!

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 10:54
  • szixxx

    Posts: 4.753

    Tsja dan is het natuurlijk ook nog eens zuurder als je het (net) niet red. Met de huidige vorm van STR denk ik eerlijkgezegd dat zij die 6e plek gaan pakken maar wie weet kan FI nog voor verrassingen zorgen.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 11:08
    • Toro Rosso gaat Sauber nog voorbij, daar ben ik van overtuigd! Ik gun het ze ook wel, want dat team boekt ook echt progressie!

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 11:58
    • Ik weet het niet szixxx. Nog maar 2 races he, dan is 10 punten nog best veel, omdat je ervan uit kan gaan dat RBR, McLaren, Ferrari en Mercedes theoretisch plek 1 t/m 8 gaan pakken (tenzij er mensen gaan uitvallen of er weer een Massa vs Hamiltontje plaats gaat vinden).

      Ik denk dat FI het echt net aan gaat redden. Bovendien zit of Sutil of Di Resta vaak wel rond plek 10.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 11:59
    • szixxx

      Posts: 4.753

      Tsja Damon, stel dat STR het nog voor elkaar krijgt om plek 7 en 8 te pakken in beide races dan moet het toch nog mogelijk zijn.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 13:13
  • 89F1

    Posts: 144

    Torro Rosso is erg goed bezig dus laatste races, dus die zouden zomaar eens 6de kunnen worden. Sauber verwacht ik niets meer van laatste 2 races.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 13:26
    • Godius

      Posts: 658

      Ik heb ook het idee dat FI de 6e plaats zal verspelen.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 18:27

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar