user icon

Horner niet bang voor verzadiging bij en afscheid van Red Bull

  • Gepubliceerd op 04 nov 2011 16:08
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-teambaas Christian Horner vreest niet om hoofdsponsor Red Bull kwijt te raken nu zijn renstal de afgelopen twee jaar alle mogelijke prijzen in de wacht sleepte. Zoiets kan leiden tot verzadiging, zeker bij investeerders die dan op zoek gaan naar nieuwe speeltjes en avonturen. Dat is niet van toepassing op energiedrankenfabrikant Red Bull en grote baas Dietrich Mateschitz.

Horner: “Ik denk niet dat Red Bull de Formule 1 verlaat vanwege de recente successen. Ze zijn verbonden aan de Formule 1. Dietrich heeft passie voor de sport en Red Bull is als sponsor en aandeelhouder bij een ander team – Sauber – al ruim vijftien jaar aanwezig in de Formule 1. Ons doel is om het huidige succes verder uit te bouwen. Waar we momenteel staan is al een hele prestatie. We hebben ons in een korte tijd voor illustere namen uit deze sport genesteld.”

“Het globale publiek van de Formule 1 biedt Red Bull het perfecte platform om hun product onder de aandacht te brengen en te vermarkten. Het is onmogelijk om de samenhang van de verkoop van blikjes drinken en de zichtbaarheid in de Formule 1 te bewijzen, maar over publiciteit hebben Red Bull en onze andere partners de afgelopen jaren niets te klagen gehad. Voor naamsbekendheid delft de Formule 1 waarschijnlijk alleen het onderspit tegen de Olympische Spelen, en die zijn maar eens in de vier jaar.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • wat doet redbull dan in de olympische spelen? en wat kan redbull doen daar?

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 16:27
    • Vuvuzela

      Posts: 106

      Helemaal niets? Lees het nog eens...

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 16:31
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Tja, hun ultrasmerige drankje daar slijten wellicht?

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 16:35
    • heb je het wellis op?

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 16:38
    • Sprokkel

      Posts: 517

      @Little-nightmare

      Probeer het drankje eens, misschien helpt het je beter lezen!

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 16:48
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Ja, en zelden iets geproefd wat zo smerig was.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 17:41
    • @gompie smaken verschillen ik vind et gewoon lekker

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 10:40
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @little-nightmare(300) Vandaag om 10:40 Je toetsenbord krijgt er in ieder geval vleugels van. Want je mist een paar toetsen.
      \"is\"? try \"eens\". Het is steeds triester gesteld met onze toetsenbord helden.

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 13:07
  • En het WK voetbal dan? Dat is ook maar eens in de 4 jaar. Maar ik denk dat daar wereldwijd nog veel meer mensen naar kijken dan naar de Olympische spelen en de F1 bij elkaar.

    Maar dat maakt verder niet uit, ik denk ook niet dat Red Bull snel zal vertrekken uit de F1.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 16:30
  • tja wat moet vettel zonder red bull?

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 16:56
    • Hij kan dan altijd nog naar Torro Ros...Oh wacht. XD

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 18:35
  • F1-2009

    Posts: 562

    Dus, Red Bull is aandeelhouder van Red Bull, Sauber en Torro Rosso?

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 16:56
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Je begint het te snappen....

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 17:42
    • Was aandeelhouder van Sauber.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 18:31
    • 10 jaar geleden was de Sauber helemaal in RedBull kleuren :P

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:38
  • Tifoso

    Posts: 2.866

    Met het oog op de Amerikaanse GP\'s denk ik niet dat RB een vertrek overweegt. Voor hun is de Amerikaanse markt belangrijk. Zou dan raar zijn dat ze juist nu de F1 gaan verlaten.

    En mensen die denigrerend doen over het drankje. Dan drink je het toch niet? Ik vind het lekker en met mij velen, anders was het nooit zo groot geworden.

    • + 0
    • 5 nov 2011 - 10:23
    • RedBull .... Coca Cola in het kwadraat.
      Op het moment dat het nog op basis was van een of ander wit goedje he ....
      Veel plezier met je brein.

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 12:07

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar