user icon

Robert Kubica ondergaat binnenkort operatie aan zijn pols

  • Gepubliceerd op 04 nov 2011 11:12
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Robert Kubica gaat in de komende dagen opnieuw onder het mes, zo meldt Gazzetta dello Sport. De Pool wordt dan geopereerd aan zijn rechter pols. Volgens chirurg Igor Rossello betreft het een minieme ingreep. “De mobiliteit van de hand van Robert stemt tot tevredenheid.”

Het artikel stelt wel dat Kubica nog maanden verwijderd is van volledig herstel. Dat zorgt voor slapeloze nachten bij Lotus Renault GP, dat op een gegeven moment echt de knoop door moet hakken over de line-up voor 2012. Volgens de geruchten staat teambaas Eric Boullier op het punt om te zwichten voor de druk om een keuze te maken en GP2-kampioen Romain Grosjean te koppelen aan Vitaly Petrov voor volgend jaar.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • renzo

    Posts: 929

    Nog maanden revalideren. Ik voorspel, tis over en uit met Kubica in de F1.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 11:30
    • Raikkonen komt misschien ook terug na 2jaar afwezigheid, dus er bestaat nog een kans voor Kubica. Echter denk ik wel dat hij naar Williams gaat ten kostte van Maldonado. Kan Maldonado bij HRT aan de slag met zijn sponsor geld.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 12:23
    • Kimi komt wel terug na 2 jaar maar dat zegt niets over zijn oude niveau, alleen over het huidige waarvan niemand weet hoe hoog/laag dat ligt.
      En over Kubica....zeg maar dag met je handje, helaas voor jou.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 12:35
    • felix50

      Posts: 5.792

      ben bang dat je gelijk hebt.Kijk naar Massa die is nooit meer de zelfde geweest.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 13:00
    • @ Felix

      Het hoeft niet per se een Massa-geval te zijn. Over Hakkinen dacht men ook zo maar de beste man is daarna nog 2 x kampioen geworden. En toen Schumacher terugkwam na Silverstone was hij in Maleisie al gelijk ultrasterk en daarna nog 5 x kampioen geworden. Het kan dus alle kanten op gaan. Wel zal het voor Kubica ff wennen zijn in beginfase.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 13:06
    • Het verschil is, dat Häkkinen er niet twee jaar uit is geweest. Dat ongeluk was tijdens de laatste race van het seizoen en tijdens de volgende race, de eerste van het nieuwe seizoen, wat hij er gewoon weer bij. Dat is iets anders dan twee jaar...

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 13:32
    • Is Massa er wel 2 jaar uit geweest dan?

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 10:21
  • En de dokters maar blijven zeggen dat hij binnenkort terug in een F1 wagen zit... Dat is gewoon zeggen wat de pers wil horen en is niet echt professioneel.

    Neen, hoe spijtig ik het ook zou vinden, maar het zal niet voor dit seizoen zijn. Wie weet doet hij wat vrije trainingen en steken ze hem ergens in het midden van het seizoen in de wagen ter vervanging van één van de twee rijders, maar ik vrees ervoor.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 11:34
  • Marcd

    Posts: 397

    Ik denk niet dat Lotus Renault GP er slapeloze nachten van heeft, volgens mij wijst alles er op dat Kubica niet aan de start staat volgend jaar.
    Jammer maar helaas.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 11:40
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja er zijn zoveel verschillende berichten dat ik alleen berichten vanuit het kubica kamp serieus kan nemen. We zien het wel. Ik hoop dat hij volgend jaar kan rijden.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 11:49
  • Zijn er ergens recente foto\'s van Kubica te vinden? Je krijgt maar geen hoogte van zijn herstel, valt geen pijl op te trekken. Als het zo goed gaat, waarom geen persmomentje?

    Massa stond een paar weken later alweer met zijn duimpjes omhoog te poseren, al zag hij eruit alsof hij was overreden door een goederentrein.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 12:06
    • precies, steeds maar foto\'s van een Kubica die er niet meer is. Ik wil fotos erbij vd Kubica van nu!

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 12:26
    • Marcd

      Posts: 397

      http://grandprixgirlsf1-en.blogspot.com/2011/06/kubica-after-accident.html
      Niet recent maar wel van na het ongeluk

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 13:36
  • Ik denk dat het over en uit is voor Kubica... Geen enkel team zou zo stom zijn om hem een contract te geven toch? Je weet totaal niet wat je in huis haalt als ie terug is...

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 13:36
    • Copse

      Posts: 361

      Ik denk inderdaad niet dat er (veel) teams zijn die de gok durven te nemen om hem als racecoureur meteen weer in te laten stappen.
      Als vaste vrijdagtester zou het wel een goed alternatief zijn.
      Een jaartje elke vrijdag rijden en daarna evalueren.
      En mocht hij het heel goed doen kun je hem altijd doorschuiven naar een race-stoeltje.

      Beste Sir Frank, als u meeleest, biedt Robert Kubica een contract aan als vaste vrijdagtester voor 2012, met de optie om dat om te zetten in een racecontract voor 2013 en neem ook meteen een dikke vette afkoopsom op voor het geval andere teams aan hem beginnen te trekken.
      En nu nog even een stukje lekker generaliseren.
      Hé, het blijft een Pool, best kans dat hij wil rijden voor weinig..[sarcasme uit].

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 13:46
    • misschien wil hij ook wel auto\'s poetsen. die polen doen alles voor paar centen.:P

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 15:03
    • Dan ga ik hem ook inhuren haha!

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:43
    • msg

      Posts: 686

      hahahahwhwhwha

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 21:05
  • man dit nieuws is al 2 weken bekend.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 14:38
  • aruba24

    Posts: 640

    Lotus Renault GP heeft inderdaag geen slapeloze nachten , zijn contract van 2011 bij renault is gelijk ontbonden bij deze ongeluk , clausule in de contract logisch bij nevenactiviteiten en inkomsten heeft hij verlopig niet , wel uitgaven en niet verzekerd voor deze ongeval.

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 19:01
  • msg

    Posts: 686

    Ik zie hem echt niet rijden in 2012 !

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 21:05
  • MisterED

    Posts: 236

    @John! Terecht toch! Het was zijn idee om rally te gaan rijden.

    • + 0
    • 5 nov 2011 - 10:24
  • KubicaFan

    Posts: 7

    Alles is niet wat het lijkt. Kubica zal niet rijden bij Lotus Renault vanwege zijn fysieke toestand. Hij begint met testen 2012 bij andere team. De verrassing komt nog, en de geduld wordt beloond.

    • + 0
    • 5 nov 2011 - 20:48

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar