Ferrari test donderdag met Sergio Perez en Jules Bianchi
- Gepubliceerd op 12 sep 2011 21:53
-
18
- Door: Robin Smeets
Perez maakt sinds dit seizoen deel uit van het opleidingsprogramma bij Ferrari en wordt sindsdien al genoemd als vervanger van Felipe Massa wiens contract bij Ferrari in 2013 afloopt. "Zoals je weet is Sergio lid van ons coureursprogramma en hij maakt een goed seizoen mee", vertelde Stefano Domenicali. "Deze test maakt deel uit van ons trainingsprogramma. Ik denk dat Sergio zeker een geweldige carriére kan hebben. Hij is in ieder geval al begonnen met een geweldige motivatie en ik heb hem dit seizoen al zien groeien."
Aan de test van donderdag gaan eerst twee testdagen in de simulator vooraf.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Ik zie Perez als de ideale opvolger van Massa. Ik weet 100% zeker dat Perez veel beter zal gaan presteren als Massa. Perez is nog slechts 21 jaar met een nog flink portie groeipotentie! Hij is ook al regelmatig gewaagd aan Kobayashi. Als ik Ferrari was had ik het wel geweten..
Posts: 2.267
massa had ook flinke groeipotentie, na 2008 waarin hij bijna kampioen was. Zo zie je maar weer hoe het allemaal kan lopen...
Posts: 10.089
@mitchell
zeer onnodige post.. moet men Perez nu niet gaan halen omdat het ook \'\' opeens anders kan lopen\'\'
daarnaast was massa in 2008 op zen top, ik heb nooit echt begrepen waarom Ferrari Massa haalde.. (begin nu niet over 2008, ik heb het erover waarom ze hem haalde)
Ik zie Perez ook als ideale opvolger, hij is nog maar 21 en toch al zo snel!
Posts: 2.267
waarom is mijn post nou weer onnodig? Ik zeg alleen dat ik nog niet zo overtuigd ben van hem. Tuurlijk rijd hij leuk, maar als je kijkt naar de feiten, de resultaten van kobayashi(7 keer in de top 10) en de resultaten van perez(2 keer in de top 10) zie ik meer potentie in koyayashi dan in perez!
Posts: 2.267
@raik-fan
maar aan jou voorgaande posts valt op te maken dat jij zelf nog nooit iets zinnigs verteld heb, waarbij je feiten aanhaalt!
Posts: 7.033
@mitchell
Het is een feit dat Kobayashi de betere is dit seizoen ja, maar het is ook zeker niet zo dat Perez helemaal wordt weggereden door hem.. Sterker nog, hij heeft Kobay vooral in de kwalificatie regelmatig verslagen op pure snelheid.. Gezien Perez nog maar 21 is zit hij nog lang niet aan zijn top.. Terwijl Kobay met zijn 24 jaar daar al wel een beetje in de buurt aan het komen is. Vooral als Ferrari Perez haalt dan verwacht ik hele grote ontwikkelingssprongen van Perez. Bij zo\'n team wordt je natuurlijk nog sneller ervaren.
Posts: 18.535
Waarom Ferrari Massa haalde? Om dezelfde reden dat Ferrari Perez zou halen. Massa was snel in die Sauber, maar inconsistent. Ze hebben hem eigenlijk in 2006 in die auto gezet omdat het plan was, initieel om in 2007 Schumacher en Valentino Rossi in de Ferrari te zetten. Toen heeft Montezemelo Raikkonen vastgelegd en daar wou Schumacher niet bij rijden, dus is Massa gebleven, omdat ook Rossi de overstap toch niet maakte. Dit allemaal geholpen door een goede tweede seizoenshelft van Massa natuurlijk.
Posts: 10.412
mm ik poste 2uur geleden al. nog maar eens ik moet aan iets anders denken dat perez nu test..
Posts: 3.987
Met stiekem allemaal nieuwe onderdelen? op een 2009 auto?
schokbrekers, ophanging? versnellingsbak? koppeling? stuurbekrachtiging.
Als er 1 team is wat niet vies is van een auto ombouwen voor veel geld kijk naar 1988 compleet nieuwe F1 apart gebouwd, alleen voor het testen van de nieuwe atmosferische regel voor het begin van het non turbo tijdperk.
ach ja, links om rechtsom, ferrari gaat er wel degelijk info uithalen, al was het maar met een motor-update/verbetering
Want die torretjes zijn exact hetzelfde, tenminste dat doen ze ons laten geloven....
Posts: 10.412
denk eerder vervanger voor massa testen.waarom zou je anders een al rijdende rijder ook laten testen?
Posts: 803
Het lijkt me zo duidelijk als wat: Als Perez het donderdag goed doet, dan krijgen we de volgende ruil te zien met ingang van het nieuwe seizoen in 2012: Perez gaat naar Ferrari en Sauber krijgt Massa + gratis Ferrari-motoren. Massa mag dan nog een of twee seizoenen wat rondklungelen in het middenveld en daarna is het afgelopen uit voor hem in de F1.
Posts: 537
Zo gaat het wel een beetje als je bij Ferrari als 2de Coureur Werkt, Kijk maar naar Barrichello.
Posts: 10.412
barichello stond tenminste nog wel eens op het podium.
Posts: 18.535
Ja inderdaad, Barrichello doet hetzelfde als wat Webber nu bij Red Bull doet, met de beste wagen niet in staat zijn uit te blinken. Massa doet hetzelfde met Alonso, met dat verschil dat hij met zijn wagen dadelijk terugvalt naar p5 of p6. Als we Massa en Alonso in de Red Bull zetten doet ie net hetzelfde als Webber.
Posts: 1.653
Beste Gert, Massa rijdt ook in 2012 bij Ferrari. Hij heeft een contract en het is bovendien ook nog eens bevestigd door di Montezemolo.
Als de wagen in 2012 top is, acht ik Massa zeker in staat goede resultaten te behalen waardoor hij misschien mag blijven. Massa is zeker van een niveau hoger dan Webber of Barrichello volgens mij. Zowel op basis van het verleden als op basis van dit seizoen.
Posts: 3.471
Ik zou Kobayashi in die 2e Ferrari zetten, dan heb je zoiezo iemand die zich van achter naar voren knokt, en zich nooit gewonnen geeft!
Posts: 1.653
Om te beginnen moeten ze bij Ferrari iemand hebben die goed kan kwalificeren en zich daarom niet steeds naar voren hoeft te knokken.
Posts: 18.535
Het is grappig hoe hard jij jezelf tegenspreekt. Een paar topics geleden zei je dat Rosberg, omdat die nog niet gewonnen heeft, maar niet naar Ferrari moet komen en nu wil je dat Kobayashi, die zelfs het podium nog niet heeft gezien en eigenlijk nog niets bewezen heeft, naar Ferrari moet gaan.