'Adrian Sutil en Giedo van der Garde mogelijke vervangers van Barrichello'
- Gepubliceerd op 27 aug 2011 13:27
-
15
- Door: Robin Smeets
"Ik heb drie weken gewacht, maar heb verder geen contact meer gehad met het team over volgend jaar", vertelde Barrichello tegen Turun Sanomat. "Ik wil graag bij het team blijven en heb ze mijn voorwaarden voorgelegd. Ik ben zelfs bereid om een tweejarig contract te tekenen. Misschien zijn de financiële problemen wel te groot."
Volgens Turun Sanomat zijn Adrian Sutil en Giedo van der Garde twee opties voor volgend jaar om voor Williams te racen. De Nederlander zou het meeste geld meenemen. Technisch directeur Sam Michael noemde ook de naam van testrijder en GP3-kampioenschapsleider Valtteri Bottas. "Het is lastig voor een coureur om te laten zien wat hij in zijn mars heeft als er niet getest kan worden. Williams heeft in ieder geval besloten om Valtteri tijdens de Young Driver Tests te laten rijden. Hij heeft zeker een toekomst in de Formule 1, al weet ik niet of dat bij Williams zal zijn."
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.336 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 227
Voor de Nederlanders zou Giedo in een williams inderdaad fantastisch zijn, maar is hij wel goed genoeg voor de Formule1 ?
Bottas is nog te onervaren.
Voor Sutil zou het volgens mij een stap terug zijn, maar wat heeft hij de afgelopen seizoenen gepresteerd?
niet super veel in mijn ogen. Van mij mag dan ook de Hulk zijn plaats innemen bij Force India.
Williams kan ook voor charles Pic gaan.
Het is een fransman en ze gaan met Renault motoren rijden.
Hiermee zouden ze wellicht meer geld binnen kunnen halen uit de franse sponsoren.
Posts: 517
De McGregor centen zal Williams ongetwijfeld goed kunnen gebruiken.
Kiezen voor v/d Garde lijkt me in dit geval ook het meest verstandige voor Williams, en dat niet omdat het een Nederlander is.
Sutil heeft al genoeg jaren kunnen laten zien wat hij in zijn mars heeft, wat mij nogal tegenvalt.
Met Giedo hebben ze een jongeling met financiële steun die ze misschien nog kunnen kneden, wat met alle veranderingen op organisatorisch vlak ook beter bij volgend jaar zal passen aangezien je dan nog niet meteen mag verwachten dat de wijzigingen hun vruchten af gaan werpen.
Posts: 2.195
het zou mooi zijn voor V/D Garde , maar Williams met Maldonado en V/D Garde?
oké , bij Sauber gaan 2 jonkies niet slecht , maar het is altijd een risico.
Williams heeft Randstad natuurlijk ook als sponsor ... misschien kunnen zij wat druk uitoefenen zodat t voor Guido wat makkelijker wordt ;)
Posts: 3.471
Zoiets als: Mocht Guido het niet worden, dan beeindigen wij de samenwerking. Zo kunnen ze wel wat regelen misschien. Alleen vind ik juist dat je alleen pure, grote talenten moet laten debuteren. En geen betalende, belabberde coureurs.
Posts: 632
Fernando-Alonso
dus jij vind Giedo een belabberde coureur??
een coureur die 2e staat in de GP2 is geen belabberde coureur, heeft niet altijd geluk gehad in diverse races. met wat meer geluk stond hij bovenaan.
maarja jij zal het wel beter weten.
Posts: 2.852
Een Nederlander in de f1 is altijd leuk natuurlijk, het brengt je een beetje extra op je stoel.
MAAR
Naar mijn mening voegt dat alleen iets toe als het een gemiddelde\\bovengemiddelde coureur is. Toch minimaal van het niveau alguersuari ofzo (al is dat niveau ook moeilijk in te schatten). Ik neem aan dat we ons allemaal Albers nog herinneren. Naar mijn mening voegde dat totaal niets toe (behalve evt wat plaatsvervangende schaamte soms).
Ik ben persoonlijk niet overtuigd van de kwaliteiten van vd Garde. Leuke coureur maar te licht bevonden voor de f1. Maar goed, ik ben ook maar een kijker en weet ook niet alle ins en outs.
Posts: 650
Volges mij voegt vd Garde niets toe aan het team. Veel te weinig ervaring. Het geld zal wel belangrijk zijn. Maldonado moet iemand naast zich hebben die hem aan het handje neemt. Helemaal als ik die achterlijke actie van hem richting Hamilton zie in de Q2 van Spa. Wat een mafkees
Posts: 517
Weet niet of je je ogen wel helemaal goed open hebt gehad hoor Terazino, maar het was toch echt eerst Hamilton die een schijnbeweging maakte. Actie = reactie, dus wie is hier nu de mafkees?
Posts: 658
Hamilton keek in zijn spiegels en op dat moment zat Maldonado nog achter Hamilton. Pas toen Hamilton instuurde kon hij in zien spiegels zien dat Maldonado net iets eerder die beweging had ingezet, Hamilton stuurde snel terug toen hij dat zag.
Wat Maldonado vervolgens flikte gaat echt veel te ver, erger dan Schumacher in zijn jonge dagen, om van te KOTSEN.
Posts: 1.016
vd Garde mag het dit jaar in de GP2 dan wel afleggen tegen Grosjean, en een komeet als Hamilton of Hülkenberg of Verstappen in zijn jaren, is het ook niet. Maar hij staat wel tweede in de GP2 rangschikking, dus zo slecht is hij nu ook weer niet...
En vergeet niet dat een coureur die we nu allemaal vreselijk waarderen als Kobayashi ook geen verpletterend topper was in GP2, net als zijn teamgenoot Perez die het toch ook super doet in de F1...
Posts: 650
Volgens mij heb jij je ogen niet helemaal open gehad. Het is toch echt die maffe Maldonado die een vergeldingsactie aan het uitvoeren was. Als je een probleem met elkaar hebt spreek je dat uit na de kwalificatie. Je gaat niet iemand op het rechte stuk aantikken. Wat een walgelijke en riskante actie. Diskwalificeren deze minkukel. En nee, ik ben geen Hamilton fan.
Posts: 336
Ik ben echt erg benieuwd hoe hij zal presteren in een F1 auto.
Om bij Williams in te stappen is natuurlijk al helemaal vet met een mooie geschiedenis. Als hij dan in het middenveld/(iets naar voren) zou kunnen rijden zou dat natuurlijk een goede indruk achter laten.
Ik gun het hem in iedergeval wel.
Posts: 2.418
Zou voor Van der Garde leuk zijn, maar voor Williams heel erg jammer. Van der Garde heeft het gewoon niet. Ik ben bang dat ze dan nog verder afzakken.
Dan kan je beter voor Sutil gaan. Misschien presteert hij weer beter in een nieuwe omgeving en hij heeft al de nodige ervaring.
Posts: 19.803
Gun ik het Van der Garde? Ja, 100%! Sympathieke gozer!
Is hij F1 waardig? Ik ben bang van niet. Laat met zijn GP2 ervaring te weinig rauwe snelheid en klasse zien. Ok, hij heeft soms pech maar daar kun je ook doorheen prikken.
Op de NL rijdersmarkt zijn absoluut betere talenten. Ja, die hebben minder geld en krijgen minder aandacht in de media, daarom zie je ze minder.. maar ze zijn er wel.
Even geduld nog liefhebbers, laten we wachten op Verstappen junior & De Vries!
Posts: 4.499
Gaat de schoonvader van Van der Garde niet instappen in het financieel rampzalige Renault? Dan zet ik mijn geld op Van der Garde bij Renault!