user icon

Russell baalt van waardeloos weekend: "Blij dat we de issues hadden opgelost"

  • Gepubliceerd op 03 okt 2022 11:43
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

George Russell kende een waardeloos weekend in Singapore. De Brit had veel moeite in de vrije trainingen en kende en zeer tegenvallende kwalificatie. Mercedes besloot Russell te voorzien van een nieuwe Power Unit waardoor hij vanuit de pitlane moest starten. Na een slechte race kwam hij als veertiende en laatste op de streep.

Russell kon zich in Singapore op geen enkel moment in de echte strijd voor de punten mengen. Russell was uiteindelijk de eerste coureur die wisselde naar de slicks. Het was een dappere gok en het leek goed uit te pakken. Door een touché met Mick Schumacher viel hij echter ver terug omdat hij een lekke band had opgelopen.

Slicks

De getalenteerde Brit baalde na afloop als een stekker. Russell kwam als laatste over de streep en eindigde voor de tweede keer in 2022 niet in de top vijf. In een persbericht van zijn team spreekt hij zich uit: "We namen een risico door te wisselen naar de slicks. Het kon goed uitpakken met de Safety Car maar toen had ik dat incident met Mick. Ik weet niet echt wat er gebeurde, we moeten dat bespreken."

Remmen

Russell zocht na afloop van de Grand Prix naar positieve punten. De Brit was dan ook trots op zijn team en is van mening dat Mercedes de nodige progressie boekte: "Ik baal dat we geen punten hebben gescoord dit weekend. Maar daarnaast ben ik ook blij dat we de issues met de remmen uit de derde vrije training hebben opgelost. Dat zorgde ervoor dat we ons vertrouwen weer terug hebben gevonden."

Patrace

Posts: 3.274

Volgens mij is het grootste issue van Russell nog steeds niet opgelost.
Namelijk dat hij nog steeds geen verantwoordelijkheid neemt voor het verkloten van de race van anderen. Hij geeft iedereen de schuld maar nooit zichzelf.

En dan later ook nog klagen dat Mick zo hard verdedigde... Moet die d... [Lees verder]

  • 10
  • 3 okt 2022 - 11:51

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Patrace

    Posts: 3.274

    Volgens mij is het grootste issue van Russell nog steeds niet opgelost.
    Namelijk dat hij nog steeds geen verantwoordelijkheid neemt voor het verkloten van de race van anderen. Hij geeft iedereen de schuld maar nooit zichzelf.

    En dan later ook nog klagen dat Mick zo hard verdedigde... Moet die dan de rode loper uitrollen voor prins George? Die jongen denkt dat het rijden voor Mercedes hem extra privileges oplevert. En de FIA geeft hem die gek genoeg ook nog, aangezien hij niet bestraft wordt.

    • + 10
    • 3 okt 2022 - 11:51
    • Snork

      Posts: 17.137

      Ja, het komt zo ook wel op mij over. Of Russell ook echt denkt dat hij priveleges heeft, dat is lastig te bevestigen. Ik blijf hem ondanks alles nog wel steeds een erg goede coureur vinden. Dit was een pechweekend voor hem helaas.

      • + 0
      • 3 okt 2022 - 12:06
    • Ach, hij is 'n beetje onstuimig, net Max toentertijd.

      Komt tijd komt raad zeg maar.

      • + 1
      • 3 okt 2022 - 12:15
    • Snork

      Posts: 17.137

      Ouw,
      Ik ken alleen het gezegde: komt tijd, komt zaad.
      "Komt tijd, komt raad" is daarna, maar dan is het al te laat.

      • + 2
      • 3 okt 2022 - 12:24
    • FredericS

      Posts: 623

      Dat doen ze helaas allemaal :), onze Japanse vriend was precies ook stil toen er niemand in de buurt was om te beschuldigen.

      • + 0
      • 3 okt 2022 - 12:25
    • Patrace

      Posts: 3.274

      @Ouw: hij is niet bepaald een rookie meer hè met zijn 3 jaar ervaring bij Williams. Dus dat onstuimige mag er zo langzamerhand wel uit zijn.

      • + 0
      • 3 okt 2022 - 12:27
    • Ik moet regelmatig aan de woorden van Norris denken. Die vertelde een paar maanden geleden dat Russell zo veranderd is qua gedrag in negatieve zin sinds hij in de Mercedes rijdt. Ik vond het nogal "rude" (sorrie dat ik even niet het juiste woord vind in Nederlands), maar zo te zien zit er echt een kern van waarheid in.

      Overigens toen hij Zhou er af ramde (is hij daar voor gestraft?) in Silverstone vond ik hem wel degelijk puur reageren toen Russell zag hoe Zhou terecht kwam. Daar was ook wel een stukje schuldbewustheid bij.

      • + 2
      • 3 okt 2022 - 12:29
    • Remco_F1

      Posts: 734

      Russell toont karakter! Past wel bij het team van Mercedes en kom je uiteindelijk ook verder mee, voorbeeld is Max. Er zijn zoveel softies in de F1, komen geen steek verder en op de baan zijn ze ook erg saai.

      • + 0
      • 3 okt 2022 - 13:24
    • Dat is Mercedes bedrijfspolici @Patrace. Geleerd van de twee beste in het F1 wereldje.

      • + 1
      • 3 okt 2022 - 13:38
  • nr 76

    Posts: 4.270

    "Het kon goed uitpakken met de Safety Car maar toen had ik dat incident met Mick. Ik weet niet echt wat er gebeurde, we moeten dat bespreken."

    Ook de wedstrijdleiding had blijkbaar niet helemaal in de gaten wat er gebeurde. Nu ben ik niet zozeer voor meer straffen, maar je kan niet de 1 straffen, en de ander niet eens onderzoeken.

    • + 1
    • 3 okt 2022 - 11:56
  • walteij

    Posts: 1.864

    Hoezo leek de wissel naar de slicks goed uit te pakken?
    Hij reed moederziel alleen achter aan, heeft 4 stops gehad (1 van inters naar mediums, toen een tweede wissel naar medium, toen reed hij lek en ging naar soft en vervolgens nog een stop naar soft).
    Alleen Verstappen (verremde zich op de mediums en verklootte dat setje) en Schumacher (die werd gebeurd door Russell) hebben een 2-stopper gedaan.

    De stop maar mediums was veel te vroeg, waardoor dat setje onder te natte omstandigheden gewoon is verkloot, daarom moest hij een tweede set mediums er onder schroeven. Als ze later waren gestopt, was George waarschijnlijk niet eens in de buurt van Mick gekomen en had hij ook niet lek gereden.

    Nee, dit was een leuk experiment van de strategisten van Mercedes, maar ik zie niet hoe dit succesvol had kunnen uitpakken.

    • + 0
    • 3 okt 2022 - 12:57
    • walteij

      Posts: 1.864

      Schumacher werd gebeuKt en George wisselde naar zijn 2e set mediums in dezelfde ronde als Perez/Sainz/Verstappen/Stroll naar de mediums gingen.
      Dus die eerste stop sloeg werkelijk waar nergens op.

      • + 0
      • 3 okt 2022 - 12:59
  • NicoS

    Posts: 15.246

    Russell deed een Bottasje, hij maakte er een puinhoop van.
    Gelukkig voor hem deed de zevenvoudig kampioen het niet veel beter….

    • + 0
    • 3 okt 2022 - 13:01
  • beerkuh

    Posts: 3.188

    ik heb met verbazing naar zijn optreden na de race in het vierkantje staan te bekijken en geloofde mijn oren niet! (bij Sky) hij refereerde aan het feit dat Mercedes de snelste wagen was in Singapore!!?? en dat het jammer was dat ze niet meer konden laten zien! pfff nou hij lijkt in deze zelfs niet eens op Toto maar gaat daar nog overheen!

    • + 0
    • 3 okt 2022 - 13:35
    • Russell moet zich extra schamen als Mercedes de snelste auto had. Enige die hij kon inhalen was een zeer trage Williams. (Of ik moet wat gemist hebben) Als ze echt de snelste auto hadden, dan zou hij zo naar P10 moeten hebben kunnen opstomen. Verstappen kon inhalen tot P7. En bij een volledige race zou hij waarschijnlijk P6 hebben gehaald.
      Voor zowel Hamilton als Russell zat dit er nooit in. Dus of het ligt aan de rijders. Of aan de auto.

      • + 1
      • 3 okt 2022 - 14:23

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 293
  • Podiums 9
  • Grand Prix 82
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (24)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar