user icon

Gasly geeft snel update over toekomst: "Binnen twee of drie weken"

  • Gepubliceerd op 30 sep 2022 11:41
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

De transfermarkt in de Formule 1 draait dit jaar op volle toeren. Veel coureurs maken opvallende moves voor het aankomende seizoen en het silly season is dan ook nog lang niet voorbij. De hoofdrolspeler in de huidige transfercarrousel is Pierre Gasly, de Fransman hoopt zo snel mogelijk met duidelijkheid te komen.

Gasly speelt een belangrijke rol bij de invulling van de stoeltjes voor 2023. De Franse coureur heeft in principe een contract voor 2023 bij zijn huidige werkgever AlphaTauri. Maar door het aanstaande vertrek van Fernando Alonso en de afwijzing van Oscar Piastri is er ook een plekje vrij bij Alpine. Gasly lijkt zijn zinnen te hebben gezet op dat stoeltje maar kan alleen vertrekken als AlphaTauri een waardige opvolger voor hem weet te vinden.

Gasly zelf is zich bewust van zijn grote rol in de huidige transfermarkt. De Fransman geeft in Singapore echter aan dat er momenteel nog niets zeker is. Bij de gebruikelijke persconferentie op donderdag was hij duidelijk: "Iedereen weet dat er gesprekken lopen. Ik hoop vanuit mijn kant binnen twee of drie weken met een duidelijk antwoord te kunnen komen over mijn toekomst. Tot nu toe is er echter niets veranderd. Als er uiteindelijk iets bevestigd is weten jullie er vast van."

Canal+ en Allard Kalff meldden zojuist dat Nyck bij SAT getekend heeft.

https://twitter.com/Vetteleclerc/status/1575797757230854145

  • 5
  • 30 sep 2022 - 13:01

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Het wordt Alpine. Gasly verdient wel een plek ergens anders. Alpha Tauri gaat niet bepaald vooruit.

    • + 0
    • 30 sep 2022 - 11:43
    • Volgens de laatste paddock berichten komt Nyck de Vries daar het zitje in nemen. Niet vooruit zei je ? :-)

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 11:48
    • Excuus Ik bedoelde eigenlijk de auto ;)

      • + 1
      • 30 sep 2022 - 11:52
    • Nice safe hahaha

      • + 1
      • 30 sep 2022 - 11:53
  • Die Gasly moet wel gaan leren om dit soort uitspraken te minderen. Hij schreeuwt een beetje te vaak in de media naar mijn mening.

    • + 0
    • 30 sep 2022 - 11:46
    • Vermoed dat een journalist het lef had om Pierre een vraag te stellen @Felipe…

      In het algemeen ben ik het overigens wel met je eens dat Gasly niet de handigste is in de media, maar dit keer valt het m.i. wel mee.

      • + 1
      • 30 sep 2022 - 12:19
    • sanderb68

      Posts: 94

      Volgens mij gaf hij gewoon antwoord op de vraag die iemand stelde tijdens de interviews. Ik zag het op F1 TV.

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 14:59
  • Binnen 2 of 3 weken?!
    Lekker snel idd.

    • + 0
    • 30 sep 2022 - 12:13
  • Gasly geeft snel update over toekomst: “Binnen twee of drie weken.”

    Is dat snel?
    ‘t Is eerder zo snel als een asbak tegen een helling op…

    • + 0
    • 30 sep 2022 - 12:15
  • Ik heb een volle zak!

    • + 0
    • 30 sep 2022 - 12:21
  • Canal+ en Allard Kalff meldden zojuist dat Nyck bij SAT getekend heeft.

    Tweet

    • + 5
    • 30 sep 2022 - 13:01
    • Nice!!

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 13:03
    • Top!

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 13:31
    • Super!

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 13:34
    • waardeloos

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 13:36
    • Onderhandelingen lopen nog, misschien meer duidelijk in of voor Suzuka volgens Marko. (eerst moet deal met Gasly rond zijn)

      Marko: Verhandlungen mit de Vries laufen noch
      Im 'ORF' hat sich nun auch Helmut Marko zu den Gerüchten um de Vries geäußert und erklärt: "Es sind noch immer Verhandlungen im Gange. Ich nehme an, das sollte sich bis Suzuka entscheiden."

      "Zuerst muss die Sache Gasly geklärt werden", erklärt er und ergänzt: "Dann entscheidet sich, wer zu AlphaTauri kommt. Für AlphaTauri darf es keine Verschlechterung darstellen. Das heißt, es muss ein profilierter und schneller Pilot sein."

      Dieses Profil würde de Vries als ehemaliger Formel-E-Champion wohl erfüllen, und auch Marko bestätigt: "Nach seinem Auftritt in den diversen Freitagstrainings und auch mit dem Rennen in Monza ist er natürlich einer der heißesten Kandidaten."

      • + 1
      • 30 sep 2022 - 13:40
    • "Zuerst muss die Sache Gasly geklärt werden", erklärt er und ergänzt: "Dann entscheidet sich, wer zu AlphaTauri kommt. .... er ist natürlich einer der heißesten Kandidaten."

      En als jullie dit niet geloven, lieg ik jullie iets anders voor!
      De Vries was de ENIGE kandidaat! Herta was een noodoplossing.
      Dat met Gasly is allang rond. Daarna kon Nyck pas de handtekening zetten.
      Dat was al op 17 september jl.

      • + 2
      • 30 sep 2022 - 14:23
    • @Pietje
      Ik ben wel benieuwd wat je ons anders voor gaat liegen, dus ik geloof je niet. ;) :P

      Eddy.

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 14:27
    • Sherp @flyineddy, zeer scherp! 👍 👍 👍
      Het lijkt inderdaad dat IK jullie iets voor zit te liegen.
      Ik had dat tussen " ... " moeten zetten, omdat het van Marko kwam.

      • + 2
      • 30 sep 2022 - 14:49
    • Snork

      Posts: 17.137

      Zolang je maar niet gaat beweren dat Sinterklaas niet bestaat, want dat trek ik erg slecht.

      • + 1
      • 30 sep 2022 - 15:13
    • @Pietje
      Nou, zo scherp was het niet, want ik twijfelde serieus of je nu jezelf of Marko bedoelde. XD
      Ik besloot het maar gewoon letterlijk te nemen en er een grapje van te maken. :D

      Eddy.

      • + 0
      • 30 sep 2022 - 15:32
    • Allard Kalff neem ik met een korreltje zout (niet letterlijk…).
      Canal+ ken ik niet goed genoeg.
      @Pietje Bell vertrouw ik wel.

      • + 2
      • 30 sep 2022 - 16:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 329
  • Podiums 3
  • Grand Prix 108
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (26)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar